Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Sanatın anlamı, sanat ve tasarım
kavramlarının analizi
|
Sanatın
Öyküsü, E.H.
Gombrich,
Remzi
Kitabevi |
2) |
Kuram kavramının analizi ve sanat
ürünlerinin kuramsal açıdan
sınıflandırılması Kuram kavramını
tanımlamak. Yansıtma kuramının
özelliklerini öğrenmek ve ilgili
eserlerin analizini yapabilmek
|
Philosophy of
The Arts,
Gordon
Graham Sanat
Kuramı,
Cynthia
Freeland
|
3) |
Sanat ürünlerinin kuramsal açıdan
sınıflandırılması Biçimci kuramın
tanımını yapabilmek, özelliklerini
öğrenmek ve ilgili eserlerin analizini
yapabilmek.
|
Philosophy of
The Arts,
Gordon
Graham Sanat
Kuramı,
Cynthia
Freeland |
4) |
Sanat ürünlerinin kuramsal açıdan
sınıflandırılması Dışavurumcu
kuramın tanımını yapabilmek,
özelliklerini öğrenmek ve ilgili
eserlerin analizini yapabilmek |
Philosophy of
The Arts,
Gordon
Graham Sanat
Kuramı,
Cynthia
Freeland |
5) |
Sanat ürünlerinin kuramsal açıdan
sınıflandırılması İşlevsellik kuramın
tanımını yapabilmek, özelliklerini
öğrenmek ve ilgili eserlerin analizini
yapabilmek.
|
Philosophy of
The Arts,
Gordon
Graham Sanat
Kuramı,
Cynthia
Freeland |
6) |
Sanat ürünlerinin kuramsal açıdan
sınıflandırılması Örnek eserlerin
analizini ve sunumunu yapabilmek.
|
Philosophy of
The Arts,
Gordon
Graham Sanat
Kuramı,
Cynthia
Freeland |
6) |
Sanat ürünlerinin kuramsal açıdan
sınıflandırılması Örnek eserlerin
analizini ve sunumunu yapabilmek.
|
Philosophy of
The Arts,
Gordon
Graham Sanat
Kuramı,
Cynthia
Freeland |
7) |
Grafik tasarımın başlangıcı ve
gelişimi Grafik tasarımın başlangıcını
ve gelişim sürecini öğrenmek.
İletişim, gösterge ve sanat ilişkisini
kavramak.
|
Fifty Key
Contemporary
Thinkers, John
Lechte |
9) |
Grafik tasarım alanında çağdaş
kuramlar. Modernist kuram olan
Yapısalcılık(Structuralism) kuramını
öğrenmek ve ilgili tasarımların
analizini yapabilmek.
|
Fifty Key
Contemporary
Thinkers, John
Lechte |
10) |
Grafik tasarım alanında çağdaş
kuramlar Modernist kuram olan
Göstergebilim(Semiotics) kuramını
öğrenmek ve ilgili tasarımların
analizini yapabilmek.
|
Fifty Key
Contemporary
Thinkers, John
Lechte |
11) |
Grafik tasarım alanında çağdaş
kuramlar Post-Modernist kuram olan
Post-Yapısalcılık(Post-Structuralism)
kuramını öğrenmek ve ilgili
tasarımların analizini yapabilmek.
|
Fifty Key
Contemporary
Thinkers, John
Lechte |
12) |
Grafik tasarım alanında çağdaş
kuramlar Post-Modernist kuram olan
Yapısöküm(Deconstruction) kuramını
öğrenmek ve ilgili tasarımların
analizini yapabilmek.
|
Fifty Key
Contemporary
Thinkers, John
Lechte |
13) |
Grafik tasarım alanında çağdaş
kuramlar Post-Modernist kuram olan
İlişkisel (Relational) kuramını
öğrenmek ve ilgili tasarımların
analizini yapabilmek.
|
Fifty Key
Contemporary
Thinkers, John
Lechte |
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Türkçe sözlü, yazılı ve etkin iletişim kurma becerisi ile alanındaki çalışmaları takip edebilecek düzeyde yabancı dil bilgisine sahip olabilme |
|
2) |
Moda tasarımı programında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak, verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme |
|
3) |
Tasarım, kalıp ve dikim amaçlı kullanılan her türlü makine ve teçhizatı tanıyabilme ve iş sağlığı ve güvenliği kuralları çerçevesinde kullanabilme becerisi |
|
4) |
Moda tasarımı alanında yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği ile bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme bilincini kazanabilme |
|
5) |
Eleştirel düşünebilme ve meslek etiğini kavrama |
|
6) |
Öğrendiği teorik bilgiler ışığında ürüne uygun yöntemleri belirleyebilme |
|
7) |
Sanat kültürü, estetik ve temel tasarım gibi konularda bilgiye sahip olabilme |
|
8) |
Tasarım aşamalarını bilerek etkili biçimde uygulayabilme becerisi |
|
9) |
Tema ve stil çerçevesinde proje ve koleksiyon tasarlayabilme |
|
10) |
İnisiyatif kullanabilme ve grup çalışması içinde yer alma |
|
11) |
Giyim ve aksesuar konusunda tasarım ve sanat bilgilerini tanımlayabilme |
|
12) |
Tekstil ve moda tasarım uygulamaları için gerekli olan bilgisayar programları ve bilişim teknolojileri hakkında gerekli bilgiye sahip olabilme |
|
13) |
Oluşabilecek sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme ve kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme becerisi |
|
14) |
Kalite bilinci ve standartları çerçevesinde ürün oluşturabilme becerisi |
|