Çocuk Gelişimi | |||||
Önlisans | TYYÇ: 5. Düzey | QF-EHEA: Kısa Düzey | EQF-LLL: 5. Düzey |
Ders Kodu: | CDV101 | ||||||||
Ders İsmi: | Çocuk Hakları ve Koruma | ||||||||
Ders Yarıyılı: | Güz | ||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | Türkçe | ||||||||
Ders Koşulu: | |||||||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||||||
Dersin Türü: | Zorunlu | ||||||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||||||
Dersin Veriliş Şekli: | E-Öğrenme | ||||||||
Dersin Koordinatörü: | Öğr.Gör. BURÇAK CEREN AKPINAR | ||||||||
Dersi Veren(ler): |
Öğr.Gör. DİLEK SAKA Öğr.Gör. BURÇAK CEREN AKPINAR |
||||||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Çocuk hakları ve çocuk koruma alanında, dünyada ve Türkiye'de yapılan çalışmalar ile alakalı görev ve sorumluluklar hakkında genel bilgi sahibi olmak. |
Dersin İçeriği: | Bu ders kapsamında çocuk hakları, çocuk istismarı ve ihmali, çocuk işçiliği, suça itilen çocuklar, yoksulluk ve şiddetin çocuklar üzerindeki etkileri, korunmaya muhtaç çocuklar ve özel gereksinimli çocukların istismarına dair teorik ve güncel bilgiler verilecek; çocukları istismar ve ihmalden koruma yolları, bu anlamda sahip olunan yasal haklar, öğretmenlere düşen görev ve sorumluluklar anlatılacaktır. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Tanışma, ders hakkında temel kavram, genel bilgi, ders içeriği, kaynak kitap ve eserler, sınavlar ve not sistemi ile derse yönelik beklentilerin paylaşılması | Çocuk Hakları ve Koruma Yıldırım Doğru SUNAY.(Ed). 2014: Eğiten Kitap |
2) | Temel Hukuk Bilgisi İçinde; Çocuk Hukuku İçinde Hak Kavramının Yeri, Çocuk Haklarının, Konusu ve Özellikleri | Slaytlar ve ders kitabı |
3) | Çocuk Hakları Kavramının Tarihsel Gelişimi; Dünyada ve Türkiye'de Çocuk Haklarına Dair Uluslararası Sözleşmeler | Slaytlar ve ders kitabı |
4) | Çocuk Hakları Kavramının Tarihsel Gelişimi; Türkiye'de Çocuk Haklarına Dair Yasal Düzenlemeler, Çocuk Koruma Kanunu | Slaytlar ve ders kitabı |
5) | Aile ve Çocuk Refahı | Slaytlar ve ders kitabı |
6) | Çocuk İstismarı ve İhmali-1 | Slaytlar ve ders kitabı |
7) | Çocuk İstismarı ve İhmali-2 | Slaytlar ve ders kitabı |
8) | Vize | --- |
9) | Çocuk İşçiliği | Slaytlar ve ders kitabı |
10) | Çocuklar ve Boşanma | Slaytlar ve ders kitabı |
11) | Okul Öncesi döneminde korunmaya muhtaç çocuklar | Slaytlar ve ders kitabı |
12) | Çocuk hakları eğitiminin önemi ve Okul Öncesi dönemindeki çocuklara çocuk haklarının öğretimi | Slaytlar ve ders kitabı |
Ders Notları / Kitaplar: | Her hafta eogrenme.com üzerinden öğrenciler ile paylaşılır. |
Diğer Kaynaklar: | Akyüz, E. (2013). Çocuk hukuku: çocukların hakları ve korunması. Ankara: Pegem Akademi. Yıldırım, S. D. (2014). Çocuk hakları ve koruma. Ankara: Eğiten Kitap. Balo, Y. S. (2009). Çocuk koruma kanunu ve uygulaması. İstanbul: Seçkin Yayıncılık Çocuk adalet sistemi mevzuatı (2011). İstanbul: Uğur Yayınları. Ayan, S. (2010). Aile ve şiddet. Ankara: Ütopya Yayınevi Turupçu, A. Ve Gültekin Akduman, G. (2015). Okul öncesi eğitim ve çocuk hakları. Bulunduğu eser: Uyanık Balat, G. (Ed.) Okul öncesi eğitime giriş. Ankara: Nobel Akademi Yayıncılık. |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
2 |
3 |
||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | |||||||||||||
1) Çocuk gelişimindeki çağdaş/güncel kuramcıları tanıyabilme, alanındaki ulusal ve uluslararası yenilikleri takip edebilme | |||||||||||||
2) Çocuğun gelişim alanlarını, gelişim alanlarında oluşabilecek sorunları, ihtiyaçlarını tanımlayabilme | |||||||||||||
3) Çocuğun haklarını, toplum içerisindeki yerini ve toplumla ilişkilerini tanımlayabilme | |||||||||||||
4) Çocuğun ruhsal sağlığına etki eden değişkenleri tanımlayabilme | |||||||||||||
5) Çocuk hastalıklarını tanımlayabilme | |||||||||||||
6) Çocuğun sağlıklı beslenmesini tanımlayabilme | |||||||||||||
7) Gelişimsel değerlendirmeler yapabilme | |||||||||||||
8) Çocuğun gelişim alanlarına yönelik ve gereksinimlerine uygun programlar, etkinlikler, materyaller yapabilme | |||||||||||||
9) Aile ve topluma yönelik eğitimler düzenleyebilme | |||||||||||||
10) Bireysel ve takım içinde uyumlu çalışarak, takım çalışmasında gruba katkı sağlayabilme | |||||||||||||
11) Alanındaki çalışmaları yürütebilecek ve dünyadaki teknolojik gelişmeleri takip edebilecek düzeyde yabancı dil bilgisi | |||||||||||||
12) Eleştirel düşünebilme ve meslek etiği bilgisi | |||||||||||||
13) Farklı bakış açılarına sahip olma ve farklılıklara saygı gösterebilme | |||||||||||||
14) Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Çocuk gelişimindeki çağdaş/güncel kuramcıları tanıyabilme, alanındaki ulusal ve uluslararası yenilikleri takip edebilme | |
2) | Çocuğun gelişim alanlarını, gelişim alanlarında oluşabilecek sorunları, ihtiyaçlarını tanımlayabilme | |
3) | Çocuğun haklarını, toplum içerisindeki yerini ve toplumla ilişkilerini tanımlayabilme | 5 |
4) | Çocuğun ruhsal sağlığına etki eden değişkenleri tanımlayabilme | 2 |
5) | Çocuk hastalıklarını tanımlayabilme | |
6) | Çocuğun sağlıklı beslenmesini tanımlayabilme | |
7) | Gelişimsel değerlendirmeler yapabilme | |
8) | Çocuğun gelişim alanlarına yönelik ve gereksinimlerine uygun programlar, etkinlikler, materyaller yapabilme | |
9) | Aile ve topluma yönelik eğitimler düzenleyebilme | |
10) | Bireysel ve takım içinde uyumlu çalışarak, takım çalışmasında gruba katkı sağlayabilme | |
11) | Alanındaki çalışmaları yürütebilecek ve dünyadaki teknolojik gelişmeleri takip edebilecek düzeyde yabancı dil bilgisi | |
12) | Eleştirel düşünebilme ve meslek etiği bilgisi | |
13) | Farklı bakış açılarına sahip olma ve farklılıklara saygı gösterebilme | 2 |
14) | Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ödev | 1 | % 10 |
Ara Sınavlar | 1 | % 40 |
Final | 1 | % 50 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 50 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 50 | |
Toplam | % 100 |