Çocuk Gelişimi
Önlisans TYYÇ: 5. Düzey QF-EHEA: Kısa Düzey EQF-LLL: 5. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: CDV103
Ders İsmi: Psikoloji
Ders Yarıyılı: Güz
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Laboratuvar AKTS
3 0 0 5
Öğretim Dili: Türkçe
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Zorunlu
Dersin Seviyesi:
Önlisans TYYÇ:5. Düzey QF-EHEA:Kısa Düzey EQF-LLL:5. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Öğr.Gör. GÖZDE AKKAYA
Dersi Veren(ler): Öğr.Gör. GÖZDE AKKAYA
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Bu dersin amacı, psikoloji biliminin tarihçesi, temel ilkeleri, yaklaşımları ve yöntemleri hakkında bilgi sahibi olmaktır.
Dersin İçeriği: Bu ders kapsamında, psikoloji bilimin temel ilkeleri, davranışın biyolojik kökenleri, duyum ve algı süreçleri, bilinç ve farklı bilinç durumları, öğrenmenin temel ilkeleri ve öğrenme kuramları, belleğin yapısı ve sınıflandırılması, biliş, zeka ve bilişsel beceriler, dürtü, güdü ve motivasyon sistemleri, duygular ve duyguların doğası konuları ele alınacaktır.

Öğrenme Çıktıları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Çıktıları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
1) Psikolojiyi tanımlar ve tarihçesini bilir.
2) Psikoloji ekollerini bilir.
3) Psikolojinin araştırma yöntemlerini ve çalışma alanlarını bilir.
4) Fizyolojik psikoloji hakkında bilgi edinir.
5) Duyum ve algı sistemlerini öğrenir.
6) Bilinç ve farklı bilinç durumlarını öğrenir; uyku fizyolojisini ve rüya teorilerini öğrenir, bilinci değiştiren ilaçları öğrenir.
7) Öğrenme kuramlarını bilir.
8) Bellek sistemlerini ve bellek türlerini bilir; belleğin nörobiyolojik alt yapısını ve evrimsel gelişimini öğrenir.
9) Güdüler ve duyguların doğasını, nörobiyolojik kökenlerini ve evrimsel gelişimini öğrenir.
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
1) Biliş ve zihinsel yetenekleri bilir; üst düzey bilişsel süreçler, zeka ve yaratıcılık hakkında tartışır.
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Öğrenme Yetkinliği
Alana Özgü Yetkinlik
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Tanışma Ders Ve Sınav Düzeni Hakkında Bilgilendirme. Psikoloji Nedir? Psikolojinin Bir Bilim Olarak Gelişimi Ve Araştırma Alanları Nelerdir? Rod Plotnik, Psikolojiye Giriş, çev. Tamer Geniş, Kaknüs Yayınları, İstanbul, 2009. Charles G. Morris, Psikolojiyi Anlamak (psikolojiye Giriş), çeviri editörleri: H. Belgin Ayvaşık ve Melike Sayıl, Türk Psikoloji Derneği Yayınları, No: 23, Ankara, 2002.
2) Psikolojide Araştırma Yöntemleri Rod Plotnik, Psikolojiye Giriş, çev. Tamer Geniş, Kaknüs Yayınları, İstanbul, 2009. Charles G. Morris, Psikolojiyi Anlamak (psikolojiye Giriş), çeviri editörleri: H. Belgin Ayvaşık ve Melike Sayıl, Türk Psikoloji Derneği Yayınları, No: 23, Ankara, 2002.
3) Fizyolojik Psikoloji Rod Plotnik, Psikolojiye Giriş, çev. Tamer Geniş, Kaknüs Yayınları, İstanbul, 2009. Charles G. Morris, Psikolojiyi Anlamak (psikolojiye Giriş), çeviri editörleri: H. Belgin Ayvaşık ve Melike Sayıl, Türk Psikoloji Derneği Yayınları, No: 23, Ankara, 2002.
4) Fizyolojik Psikoloji Rod Plotnik, Psikolojiye Giriş, çev. Tamer Geniş, Kaknüs Yayınları, İstanbul, 2009. Charles G. Morris, Psikolojiyi Anlamak (psikolojiye Giriş), çeviri editörleri: H. Belgin Ayvaşık ve Melike Sayıl, Türk Psikoloji Derneği Yayınları, No: 23, Ankara, 2002.
5) Duyum ve Algının Temel İlkeleri Rod Plotnik, Psikolojiye Giriş, çev. Tamer Geniş, Kaknüs Yayınları, İstanbul, 2009. Charles G. Morris, Psikolojiyi Anlamak (psikolojiye Giriş), çeviri editörleri: H. Belgin Ayvaşık ve Melike Sayıl, Türk Psikoloji Derneği Yayınları, No: 23, Ankara, 2002.
6) Duyum ve Algının Temel İlkeleri Rod Plotnik, Psikolojiye Giriş, çev. Tamer Geniş, Kaknüs Yayınları, İstanbul, 2009. Charles G. Morris, Psikolojiyi Anlamak (psikolojiye Giriş), çeviri editörleri: H. Belgin Ayvaşık ve Melike Sayıl, Türk Psikoloji Derneği Yayınları, No: 23, Ankara, 2002.
7) Bilinç ve Farklı Bilinç Durumları Rod Plotnik, Psikolojiye Giriş, çev. Tamer Geniş, Kaknüs Yayınları, İstanbul, 2009. Charles G. Morris, Psikolojiyi Anlamak (psikolojiye Giriş), çeviri editörleri: H. Belgin Ayvaşık ve Melike Sayıl, Türk Psikoloji Derneği Yayınları, No: 23, Ankara, 2002.
9) Bilinç ve Farklı Bilinç Durumları Rod Plotnik, Psikolojiye Giriş, çev. Tamer Geniş, Kaknüs Yayınları, İstanbul, 2009. Charles G. Morris, Psikolojiyi Anlamak (psikolojiye Giriş), çeviri editörleri: H. Belgin Ayvaşık ve Melike Sayıl, Türk Psikoloji Derneği Yayınları, No: 23, Ankara, 2002.
10) Öğrenme Psikolojisi Rod Plotnik, Psikolojiye Giriş, çev. Tamer Geniş, Kaknüs Yayınları, İstanbul, 2009. Charles G. Morris, Psikolojiyi Anlamak (psikolojiye Giriş), çeviri editörleri: H. Belgin Ayvaşık ve Melike Sayıl, Türk Psikoloji Derneği Yayınları, No: 23, Ankara, 2002.
11) Öğrenme Psikolojisi Rod Plotnik, Psikolojiye Giriş, çev. Tamer Geniş, Kaknüs Yayınları, İstanbul, 2009. Charles G. Morris, Psikolojiyi Anlamak (psikolojiye Giriş), çeviri editörleri: H. Belgin Ayvaşık ve Melike Sayıl, Türk Psikoloji Derneği Yayınları, No: 23, Ankara, 2002.
12) Bellek Rod Plotnik, Psikolojiye Giriş, çev. Tamer Geniş, Kaknüs Yayınları, İstanbul, 2009. Charles G. Morris, Psikolojiyi Anlamak (psikolojiye Giriş), çeviri editörleri: H. Belgin Ayvaşık ve Melike Sayıl, Türk Psikoloji Derneği Yayınları, No: 23, Ankara, 2002.
13) Biliş ve Zihinsel Yetenekler Rod Plotnik, Psikolojiye Giriş, çev. Tamer Geniş, Kaknüs Yayınları, İstanbul, 2009. Charles G. Morris, Psikolojiyi Anlamak (psikolojiye Giriş), çeviri editörleri: H. Belgin Ayvaşık ve Melike Sayıl, Türk Psikoloji Derneği Yayınları, No: 23, Ankara, 2002.
14) Güdüler ve Duygular Rod Plotnik, Psikolojiye Giriş, çev. Tamer Geniş, Kaknüs Yayınları, İstanbul, 2009. Charles G. Morris, Psikolojiyi Anlamak (psikolojiye Giriş), çeviri editörleri: H. Belgin Ayvaşık ve Melike Sayıl, Türk Psikoloji Derneği Yayınları, No: 23, Ankara, 2002.

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Rod Plotnik, Psikolojiye Giriş, çev. Tamer Geniş, Kaknüs Yayınları, İstanbul, 2009.
Diğer Kaynaklar: Charles G. Morris, Psikolojiyi Anlamak (psikolojiye Giriş), çeviri editörleri: H. Belgin Ayvaşık ve Melike Sayıl, Türk Psikoloji Derneği Yayınları, No: 23, Ankara, 2002.

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

3

4

5

6

7

8

10

9

Program Kazanımları
1) Çocuk gelişimindeki çağdaş/güncel kuramcıları tanıyabilme, alanındaki ulusal ve uluslararası yenilikleri takip edebilme
2) Çocuğun gelişim alanlarını, gelişim alanlarında oluşabilecek sorunları, ihtiyaçlarını tanımlayabilme
3) Çocuğun haklarını, toplum içerisindeki yerini ve toplumla ilişkilerini tanımlayabilme
4) Çocuğun ruhsal sağlığına etki eden değişkenleri tanımlayabilme
5) Çocuk hastalıklarını tanımlayabilme
6) Çocuğun sağlıklı beslenmesini tanımlayabilme
7) Gelişimsel değerlendirmeler yapabilme
8) Çocuğun gelişim alanlarına yönelik ve gereksinimlerine uygun programlar, etkinlikler, materyaller yapabilme
9) Aile ve topluma yönelik eğitimler düzenleyebilme
10) Bireysel ve takım içinde uyumlu çalışarak, takım çalışmasında gruba katkı sağlayabilme
11) Alanındaki çalışmaları yürütebilecek ve dünyadaki teknolojik gelişmeleri takip edebilecek düzeyde yabancı dil bilgisi
12) Eleştirel düşünebilme ve meslek etiği bilgisi
13) Farklı bakış açılarına sahip olma ve farklılıklara saygı gösterebilme
14) Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Çocuk gelişimindeki çağdaş/güncel kuramcıları tanıyabilme, alanındaki ulusal ve uluslararası yenilikleri takip edebilme 1
2) Çocuğun gelişim alanlarını, gelişim alanlarında oluşabilecek sorunları, ihtiyaçlarını tanımlayabilme 3
3) Çocuğun haklarını, toplum içerisindeki yerini ve toplumla ilişkilerini tanımlayabilme
4) Çocuğun ruhsal sağlığına etki eden değişkenleri tanımlayabilme 4
5) Çocuk hastalıklarını tanımlayabilme
6) Çocuğun sağlıklı beslenmesini tanımlayabilme
7) Gelişimsel değerlendirmeler yapabilme
8) Çocuğun gelişim alanlarına yönelik ve gereksinimlerine uygun programlar, etkinlikler, materyaller yapabilme
9) Aile ve topluma yönelik eğitimler düzenleyebilme 2
10) Bireysel ve takım içinde uyumlu çalışarak, takım çalışmasında gruba katkı sağlayabilme
11) Alanındaki çalışmaları yürütebilecek ve dünyadaki teknolojik gelişmeleri takip edebilecek düzeyde yabancı dil bilgisi
12) Eleştirel düşünebilme ve meslek etiği bilgisi 3
13) Farklı bakış açılarına sahip olma ve farklılıklara saygı gösterebilme 5
14) Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği 3

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Küçük Sınavlar 1 % 10
Ara Sınavlar 1 % 40
Final 1 % 50
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 50
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 50
Toplam % 100