Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Tanışma
Ders Ve Sınav Düzeni Hakkında Bilgilendirme.
Psikoloji Nedir?
Psikolojinin Bir Bilim Olarak Gelişimi Ve Araştırma Alanları Nelerdir?
|
Rod Plotnik, Psikolojiye Giriş, çev. Tamer Geniş, Kaknüs Yayınları, İstanbul, 2009.
Charles G. Morris, Psikolojiyi Anlamak (psikolojiye Giriş), çeviri editörleri: H. Belgin Ayvaşık ve Melike Sayıl, Türk Psikoloji Derneği Yayınları, No: 23, Ankara, 2002.
|
2) |
Psikolojide Araştırma Yöntemleri |
Rod Plotnik, Psikolojiye Giriş, çev. Tamer Geniş, Kaknüs Yayınları, İstanbul, 2009.
Charles G. Morris, Psikolojiyi Anlamak (psikolojiye Giriş), çeviri editörleri: H. Belgin Ayvaşık ve Melike Sayıl, Türk Psikoloji Derneği Yayınları, No: 23, Ankara, 2002.
|
3) |
Fizyolojik Psikoloji
|
Rod Plotnik, Psikolojiye Giriş, çev. Tamer Geniş, Kaknüs Yayınları, İstanbul, 2009.
Charles G. Morris, Psikolojiyi Anlamak (psikolojiye Giriş), çeviri editörleri: H. Belgin Ayvaşık ve Melike Sayıl, Türk Psikoloji Derneği Yayınları, No: 23, Ankara, 2002.
|
4) |
Fizyolojik Psikoloji |
Rod Plotnik, Psikolojiye Giriş, çev. Tamer Geniş, Kaknüs Yayınları, İstanbul, 2009.
Charles G. Morris, Psikolojiyi Anlamak (psikolojiye Giriş), çeviri editörleri: H. Belgin Ayvaşık ve Melike Sayıl, Türk Psikoloji Derneği Yayınları, No: 23, Ankara, 2002.
|
5) |
Duyum ve Algının Temel İlkeleri |
Rod Plotnik, Psikolojiye Giriş, çev. Tamer Geniş, Kaknüs Yayınları, İstanbul, 2009.
Charles G. Morris, Psikolojiyi Anlamak (psikolojiye Giriş), çeviri editörleri: H. Belgin Ayvaşık ve Melike Sayıl, Türk Psikoloji Derneği Yayınları, No: 23, Ankara, 2002.
|
6) |
Duyum ve Algının Temel İlkeleri |
Rod Plotnik, Psikolojiye Giriş, çev. Tamer Geniş, Kaknüs Yayınları, İstanbul, 2009.
Charles G. Morris, Psikolojiyi Anlamak (psikolojiye Giriş), çeviri editörleri: H. Belgin Ayvaşık ve Melike Sayıl, Türk Psikoloji Derneği Yayınları, No: 23, Ankara, 2002.
|
7) |
Bilinç ve Farklı Bilinç Durumları |
Rod Plotnik, Psikolojiye Giriş, çev. Tamer Geniş, Kaknüs Yayınları, İstanbul, 2009.
Charles G. Morris, Psikolojiyi Anlamak (psikolojiye Giriş), çeviri editörleri: H. Belgin Ayvaşık ve Melike Sayıl, Türk Psikoloji Derneği Yayınları, No: 23, Ankara, 2002.
|
9) |
Bilinç ve Farklı Bilinç Durumları |
Rod Plotnik, Psikolojiye Giriş, çev. Tamer Geniş, Kaknüs Yayınları, İstanbul, 2009.
Charles G. Morris, Psikolojiyi Anlamak (psikolojiye Giriş), çeviri editörleri: H. Belgin Ayvaşık ve Melike Sayıl, Türk Psikoloji Derneği Yayınları, No: 23, Ankara, 2002.
|
10) |
Öğrenme Psikolojisi |
Rod Plotnik, Psikolojiye Giriş, çev. Tamer Geniş, Kaknüs Yayınları, İstanbul, 2009.
Charles G. Morris, Psikolojiyi Anlamak (psikolojiye Giriş), çeviri editörleri: H. Belgin Ayvaşık ve Melike Sayıl, Türk Psikoloji Derneği Yayınları, No: 23, Ankara, 2002.
|
11) |
Öğrenme Psikolojisi |
Rod Plotnik, Psikolojiye Giriş, çev. Tamer Geniş, Kaknüs Yayınları, İstanbul, 2009.
Charles G. Morris, Psikolojiyi Anlamak (psikolojiye Giriş), çeviri editörleri: H. Belgin Ayvaşık ve Melike Sayıl, Türk Psikoloji Derneği Yayınları, No: 23, Ankara, 2002.
|
12) |
Bellek |
Rod Plotnik, Psikolojiye Giriş, çev. Tamer Geniş, Kaknüs Yayınları, İstanbul, 2009.
Charles G. Morris, Psikolojiyi Anlamak (psikolojiye Giriş), çeviri editörleri: H. Belgin Ayvaşık ve Melike Sayıl, Türk Psikoloji Derneği Yayınları, No: 23, Ankara, 2002.
|
13) |
Biliş ve Zihinsel Yetenekler |
Rod Plotnik, Psikolojiye Giriş, çev. Tamer Geniş, Kaknüs Yayınları, İstanbul, 2009.
Charles G. Morris, Psikolojiyi Anlamak (psikolojiye Giriş), çeviri editörleri: H. Belgin Ayvaşık ve Melike Sayıl, Türk Psikoloji Derneği Yayınları, No: 23, Ankara, 2002.
|
14) |
Güdüler ve Duygular |
Rod Plotnik, Psikolojiye Giriş, çev. Tamer Geniş, Kaknüs Yayınları, İstanbul, 2009.
Charles G. Morris, Psikolojiyi Anlamak (psikolojiye Giriş), çeviri editörleri: H. Belgin Ayvaşık ve Melike Sayıl, Türk Psikoloji Derneği Yayınları, No: 23, Ankara, 2002.
|
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Çocuk gelişimindeki çağdaş/güncel kuramcıları tanıyabilme, alanındaki ulusal ve uluslararası yenilikleri takip edebilme |
1 |
2) |
Çocuğun gelişim alanlarını, gelişim alanlarında oluşabilecek sorunları, ihtiyaçlarını tanımlayabilme |
3 |
3) |
Çocuğun haklarını, toplum içerisindeki yerini ve toplumla ilişkilerini tanımlayabilme |
|
4) |
Çocuğun ruhsal sağlığına etki eden değişkenleri tanımlayabilme |
4 |
5) |
Çocuk hastalıklarını tanımlayabilme |
|
6) |
Çocuğun sağlıklı beslenmesini tanımlayabilme |
|
7) |
Gelişimsel değerlendirmeler yapabilme |
|
8) |
Çocuğun gelişim alanlarına yönelik ve gereksinimlerine uygun programlar, etkinlikler, materyaller yapabilme |
|
9) |
Aile ve topluma yönelik eğitimler düzenleyebilme |
2 |
10) |
Bireysel ve takım içinde uyumlu çalışarak, takım çalışmasında gruba katkı sağlayabilme |
|
11) |
Alanındaki çalışmaları yürütebilecek ve dünyadaki teknolojik gelişmeleri takip edebilecek düzeyde yabancı dil bilgisi |
|
12) |
Eleştirel düşünebilme ve meslek etiği bilgisi |
3 |
13) |
Farklı bakış açılarına sahip olma ve farklılıklara saygı gösterebilme |
5 |
14) |
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği |
3 |