Çocuk Gelişimi
Önlisans TYYÇ: 5. Düzey QF-EHEA: Kısa Düzey EQF-LLL: 5. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: SCS105
Ders İsmi: Sosyoloji
Ders Yarıyılı: Güz
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Laboratuvar AKTS
3 0 0 5
Öğretim Dili: Türkçe
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Zorunlu
Dersin Seviyesi:
Önlisans TYYÇ:5. Düzey QF-EHEA:Kısa Düzey EQF-LLL:5. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Öğr.Gör. GÖZE ÇAKIR YÜCE
Dersi Veren(ler): Öğr.Gör. AYLİN AYDIN
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Sosyolojik bakış açısı, temel kavramlar, temel sosyoloji teorileri, toplumsal kurumlar ve sosyolojik yöntem ve teknikleri detaylı şekilde incelemektir. Sosyoloji konusu ve yöntemi hakkında bilgi sahibi olmasını sağlamak. Toplumsal sorunlara sosyolojik bir bakış açısıyla analiz yapılması amaçlanmıştır.
Dersin İçeriği: Sosyolojik bakış açısı, temel kavramlar, temel sosyoloji teorileri, toplumsal kurumlar ve sosyolojik yöntem ve teknikleri detaylı şekilde incelenecektir.

Öğrenme Çıktıları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Çıktıları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
1) 2- Sosyoloji alanında öğrenilen bilgilerin toplumsal alanda kullanmak ve toplumsal sorunları sosyolojik bakış açısıyla analiz yapmak
Öğrenme Yetkinliği
1) 1- Sosyoloji alanında temel kavramlar ve kuramsal yaklaşımlar hakkında ayrıntılı bilgi sahibi olmak
2) 3- Dil becerilerini ve cümle kurma yetkinliğini artırır.
Alana Özgü Yetkinlik
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Tanışma, dersin tanıtımı, sosyolojinin tanımı, sosyolojik imgelem ve sosyolojik düşünce yöntemleri Kullanılacak kitaplar ve makalelerin tespiti yapıldı.
2) Sosyolojinin Temel Kavramları (statü, rol, norm, toplumsal yapı, toplumsal olay vs.) Sunum yapılacak ve konu ile ilgili makale incelenecektir.
3) Sosyolojinin Doğuşu ve Gelişimi – Klasik Sosyologlar (Auguste Comte,Karl Marx) Sunum yapılacak ve konu ile ilgili kitap incelenecektir.
4) Sosyolojinin Doğuşu ve Gelişimi – Klasik Sosyologlar (Durkheim, Marx Weber) Sunum yapılacak ve konu ile ilgili kitap incelenecektir.
5) Sosyolojide Temel Yaklaşımlar -1 Sunum yapılacak ve konu ile ilgili kitap incelenecektir.
6) Sosyolojide Temel Yaklaşımlar -2 Sunum yapılacak ve konu ile ilgili kitap incelenecektir.
7) Kültür, Toplum ve Birey Sunum yapılacak ve konu ile ilgili makale incelenecektir.
8) Vize Sınavı Vize Haftası
9) Toplumsal Kurumlar -1 (Aile ve Eğitim) Sunum yapılacak ve konu ile ilgili kitap incelenecektir.
10) Toplumsal Kurumlar-2 (Din ve Siyaset) Sunum yapılacak ve konu ile ilgili kitap incelenecektir.
11) Toplumsal Kurumlar-3 (Hukuk ve Ekonomi) Sunum yapılacak ve konu ile ilgili kitap incelenecektir.
12) Toplumsal Değişme ve Küreselleşme Sunum yapılacak ve konu ile ilgili makale incelenecektir.
13) Sosyolojide Araştırma Yöntemleri ve Teknikleri Sunum yapılacak ve konu ile ilgili kitap incelenecektir.
14) Ders Tekrarı/Ders dönemi içinde anlatılan konu başlık ve içeriklerinin hatırlatılması Quiz sınavı yapılacaktır.

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Derste işlenen kitaplar, makaleler ve sunumlarda hazırlanan notlar "Ois Sistemi" ve E-Öğrenme" sistemi üzerinde paylaşılacaktır.
Diğer Kaynaklar: 1-Anthony Giddens, “Sosyoloji”, Kırmızı Yayınları, İstanbul-2008
2-Gordan Marshall, ‘Sosyoloji Sözlüğü, Bilim ve Sanat Yayınları, 2003
3-Alan Swingewood, ‘Sosyolojik Düşüncenin Kısa Tarihi’, Bilim ve Sanat Yayınları, 1998
4-Margaret M. Polama, ‘Çağdaş Sosyoloji Kuramları, Palme Yayınları
5-Bozkurt Güvenç, ‘İnsan ve Kültür’, Remzi Kitapevi,
6-Mehmet Devrim Topses, ‘Kurumlar Sosyolojisi’, Nobel Yayın Dağıtım, 2016
7-Zygmunt Bauman, ‘Küreselleşme Toplumsal Sonuçlar, Ayrıntı Yayınları,2014
8-Hüseyin Bal, ‘Sosyolojide yöntem ve Araştırma Teknikleri, Sentez Yayıncılık, 2015

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

3

2

Program Kazanımları
1) Çocuk gelişimindeki çağdaş/güncel kuramcıları tanıyabilme, alanındaki ulusal ve uluslararası yenilikleri takip edebilme
2) Çocuğun gelişim alanlarını, gelişim alanlarında oluşabilecek sorunları, ihtiyaçlarını tanımlayabilme
3) Çocuğun haklarını, toplum içerisindeki yerini ve toplumla ilişkilerini tanımlayabilme
4) Çocuğun ruhsal sağlığına etki eden değişkenleri tanımlayabilme
5) Çocuk hastalıklarını tanımlayabilme
6) Çocuğun sağlıklı beslenmesini tanımlayabilme
7) Gelişimsel değerlendirmeler yapabilme
8) Çocuğun gelişim alanlarına yönelik ve gereksinimlerine uygun programlar, etkinlikler, materyaller yapabilme
9) Aile ve topluma yönelik eğitimler düzenleyebilme
10) Bireysel ve takım içinde uyumlu çalışarak, takım çalışmasında gruba katkı sağlayabilme
11) Alanındaki çalışmaları yürütebilecek ve dünyadaki teknolojik gelişmeleri takip edebilecek düzeyde yabancı dil bilgisi
12) Eleştirel düşünebilme ve meslek etiği bilgisi
13) Farklı bakış açılarına sahip olma ve farklılıklara saygı gösterebilme
14) Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Çocuk gelişimindeki çağdaş/güncel kuramcıları tanıyabilme, alanındaki ulusal ve uluslararası yenilikleri takip edebilme
2) Çocuğun gelişim alanlarını, gelişim alanlarında oluşabilecek sorunları, ihtiyaçlarını tanımlayabilme
3) Çocuğun haklarını, toplum içerisindeki yerini ve toplumla ilişkilerini tanımlayabilme
4) Çocuğun ruhsal sağlığına etki eden değişkenleri tanımlayabilme
5) Çocuk hastalıklarını tanımlayabilme
6) Çocuğun sağlıklı beslenmesini tanımlayabilme
7) Gelişimsel değerlendirmeler yapabilme
8) Çocuğun gelişim alanlarına yönelik ve gereksinimlerine uygun programlar, etkinlikler, materyaller yapabilme
9) Aile ve topluma yönelik eğitimler düzenleyebilme
10) Bireysel ve takım içinde uyumlu çalışarak, takım çalışmasında gruba katkı sağlayabilme
11) Alanındaki çalışmaları yürütebilecek ve dünyadaki teknolojik gelişmeleri takip edebilecek düzeyde yabancı dil bilgisi
12) Eleştirel düşünebilme ve meslek etiği bilgisi
13) Farklı bakış açılarına sahip olma ve farklılıklara saygı gösterebilme
14) Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam 1 % 10
Ödev 1 % 10
Ara Sınavlar 1 % 30
Final 1 % 50
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 50
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 50
Toplam % 100