Çocuk Gelişimi
Önlisans TYYÇ: 5. Düzey QF-EHEA: Kısa Düzey EQF-LLL: 5. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: CDV104
Ders İsmi: Okul Öncesinde Program Geliştirme
Ders Yarıyılı: Bahar
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Laboratuvar AKTS
2 2 0 5
Öğretim Dili: Türkçe
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Zorunlu
Dersin Seviyesi:
Önlisans TYYÇ:5. Düzey QF-EHEA:Kısa Düzey EQF-LLL:5. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: E-Öğrenme
Dersin Koordinatörü: Öğr.Gör. BURÇAK CEREN AKPINAR
Dersi Veren(ler): Öğr.Gör. BURÇAK CEREN AKPINAR
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Öğrenmenin gelişimi ve desteklenmesinde oyunun rolünü keşfeder.
Öğrenme süresinde yetişkinlerin rolünü değerlendirir ve çocuğun olumlu gelişimi için ebeveynler ile ortaklaşa çalışmanın önemini anlar.
Okul öncesi kuramcılarının öncülerinin kimler olduğunu öğrenir ve bu tarihi mirasın günümüz anlayışına katkılarını anlar.
Mevcut eğitim programları hakkında bilgi sahibi olur ve bunları uluslararası bir perspektiften eleştirel gözle değerlendirebilir.
Dersin İçeriği: Ders, erken çocukluk eğitiminde programlamanın doğası, oyunun program içindeki önemi, gelişime uygun program geliştirme ve oyun temelli öğrenmeye dairdir. Ders, erken çocukluk dönemi eğitim programlarında öğrenmeyi destekleme konusunda yetişkinlerin rolü için ebeveynlerle ilişkinin önemini içerir. Öğrencileri, mevcut okul öncesi eğitimi pratikleri ile tarihi olarak okul öncesi eğitiminin kuramcı ve uygulayıcıları hakkında bilgilendirir.

Öğrenme Çıktıları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Çıktıları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
1) Öğrenmenin gelişimi ve desteklenmesinde oyunun rolünü keşfeder.
2) Okul öncesi kuramcılarının öncülerinin kimler olduğunu öğrenir ve bu tarihi mirasın günümüz anlayışına katkılarını anlar.
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
1) Mevcut eğitim programları hakkında bilgi sahibi olur ve bunları uluslararası bir perspektiften eleştirel gözle değerlendirebilir.
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Öğrenme Yetkinliği
Alana Özgü Yetkinlik
1)
2.1) Öğrenme süresinde yetişkinlerin rolünü değerlendirir ve çocuğun olumlu gelişimi için ebeveynler ile ortaklaşa çalışmanın önemini anlar.
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Tanışma – ders hakkında bilgilendirme
2) Program geliştirmede temel kavramlar Demirel, Ö. (2007). Eğitimde program geliştirme. Ankara: Pegem A Yayıncılık
3) Okul öncesi eğitimde felsefi temeller ve okul öncesi eğitiminin tarihi ve öncüleri Demirel, Ö. (2007). Eğitimde program geliştirme. Ankara: Pegem A Yayıncılık Başal, A. H. ve diğerleri. (2010). Okul öncesi eğitiminde uygulanan farklı modeller. Bursa: Dora Yayınları
4) Program Geliştirmenin Kuramsal Temelleri Okul Öncesi Eğitimde Felsefi Temeller Demirel, Ö. (2007). Eğitimde program geliştirme. Ankara: Pegem A Yayıncılık Başal, A. H. ve diğerleri. (2010). Okul öncesi eğitiminde uygulanan farklı modeller. Bursa: Dora Yayınları
5) Okul Öncesi Eğitimde Program ve Programı Etkileyen Faktörler Demirel, Ö. (2007). Eğitimde program geliştirme. Ankara: Pegem A Yayıncılık Başal, A. H. ve diğerleri. (2010). Okul öncesi eğitiminde uygulanan farklı modeller. Bursa: Dora Yayınları
6) Programların Denenmesi ve Değerlendirilmesi Okul Öncesi Programlarında program, amaç, hedef, zamanlama ve takvim Program Tasarısı Hazırlama Demirel, Ö. (2007). Eğitimde program geliştirme. Ankara: Pegem A Yayıncılık Başal, A. H. ve diğerleri. (2010). Okul öncesi eğitiminde uygulanan farklı modeller. Bursa: Dora Yayınları
7) Okul Öncesinde Program Geliştirmede Yeni Yönelimler Başal, A. H. ve diğerleri. (2010). Okul öncesi eğitiminde uygulanan farklı modeller. Bursa: Dora Yayınları
8) vize
9) Montessori Eğitim Modeli Başal, A. H. ve diğerleri. (2010). Okul öncesi eğitiminde uygulanan farklı modeller. Bursa: Dora Yayınları
10) High/scope eğitim modeli Başal, A. H. ve diğerleri. (2010). Okul öncesi eğitiminde uygulanan farklı modeller. Bursa: Dora Yayınları
11) Waldorf eğitimi modeli Başal, A. H. ve diğerleri. (2010). Okul öncesi eğitiminde uygulanan farklı modeller. Bursa: Dora Yayınları
12) Reggio Emilia yaklaşımı Başal, A. H. ve diğerleri. (2010). Okul öncesi eğitiminde uygulanan farklı modeller. Bursa: Dora Yayınları

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Okul Öncesi Eğitimde Uygulanan Farklı Modeller, Handan Asude Başal, Dora Yay
Diğer Kaynaklar: Early Childhood Curriculum, S.C.Wortham, 5th Ed. (Pearson Pub.)201
Demirel, Ö. (2007). Eğitimde program geliştirme. Ankara: Pegem A Yayıncılık
Başal, A. H. ve diğerleri. (2010). Okul öncesi eğitiminde uygulanan farklı modeller. Bursa: Dora Yayınları

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

3

4

Program Kazanımları
1) Çocuk gelişimindeki çağdaş/güncel kuramcıları tanıyabilme, alanındaki ulusal ve uluslararası yenilikleri takip edebilme
2) Çocuğun gelişim alanlarını, gelişim alanlarında oluşabilecek sorunları, ihtiyaçlarını tanımlayabilme
3) Çocuğun haklarını, toplum içerisindeki yerini ve toplumla ilişkilerini tanımlayabilme
4) Çocuğun ruhsal sağlığına etki eden değişkenleri tanımlayabilme
5) Çocuk hastalıklarını tanımlayabilme
6) Çocuğun sağlıklı beslenmesini tanımlayabilme
7) Gelişimsel değerlendirmeler yapabilme
8) Çocuğun gelişim alanlarına yönelik ve gereksinimlerine uygun programlar, etkinlikler, materyaller yapabilme
9) Aile ve topluma yönelik eğitimler düzenleyebilme
10) Bireysel ve takım içinde uyumlu çalışarak, takım çalışmasında gruba katkı sağlayabilme
11) Alanındaki çalışmaları yürütebilecek ve dünyadaki teknolojik gelişmeleri takip edebilecek düzeyde yabancı dil bilgisi
12) Eleştirel düşünebilme ve meslek etiği bilgisi
13) Farklı bakış açılarına sahip olma ve farklılıklara saygı gösterebilme
14) Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Çocuk gelişimindeki çağdaş/güncel kuramcıları tanıyabilme, alanındaki ulusal ve uluslararası yenilikleri takip edebilme 5
2) Çocuğun gelişim alanlarını, gelişim alanlarında oluşabilecek sorunları, ihtiyaçlarını tanımlayabilme 5
3) Çocuğun haklarını, toplum içerisindeki yerini ve toplumla ilişkilerini tanımlayabilme
4) Çocuğun ruhsal sağlığına etki eden değişkenleri tanımlayabilme
5) Çocuk hastalıklarını tanımlayabilme
6) Çocuğun sağlıklı beslenmesini tanımlayabilme
7) Gelişimsel değerlendirmeler yapabilme 1
8) Çocuğun gelişim alanlarına yönelik ve gereksinimlerine uygun programlar, etkinlikler, materyaller yapabilme 5
9) Aile ve topluma yönelik eğitimler düzenleyebilme
10) Bireysel ve takım içinde uyumlu çalışarak, takım çalışmasında gruba katkı sağlayabilme
11) Alanındaki çalışmaları yürütebilecek ve dünyadaki teknolojik gelişmeleri takip edebilecek düzeyde yabancı dil bilgisi
12) Eleştirel düşünebilme ve meslek etiği bilgisi 4
13) Farklı bakış açılarına sahip olma ve farklılıklara saygı gösterebilme
14) Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Küçük Sınavlar 1 % 20
Ara Sınavlar 1 % 20
Final 1 % 60
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100