Eczane Hizmetleri
Önlisans TYYÇ: 5. Düzey QF-EHEA: Kısa Düzey EQF-LLL: 5. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: PHS201
Ders İsmi: Eczane Hizmetleri Uygulamaları
Ders Yarıyılı: Güz
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Laboratuvar AKTS
2 2 0 5
Öğretim Dili: Turkish
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Bölüm Seçmeli
Dersin Seviyesi:
Önlisans TYYÇ:5. Düzey QF-EHEA:Kısa Düzey EQF-LLL:5. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: E-Öğrenme
Dersin Koordinatörü: Öğr.Gör. VARUJAN YÜCECAN
Dersi Veren(ler): Öğr.Gör. EBRU KARADAĞ
Öğr.Gör. VARUJAN YÜCECAN
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Toplumun ve hastanın ilacı doğru ve güvenli bir şekilde kullanmasını sağlamak ve hastanın yaşam kalitesini yükseltmek için gereken bilgilere sahip olan eczacılara yardımcı olacak yeterli bilgi ve beceriye sahip eczane teknikeri yetiştirmektir.
Dersin İçeriği: Serbest Eczane ve Hastane Eczanesinde Eczane Teknikerinin görev ve sorumluluklarını uygulama yaparak öğrenmeyi sağlar.

Öğrenme Çıktıları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Çıktıları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Öğrenme Yetkinliği
1) Serbest eczane uygulamalarını öğrenmek
2) Eczane teknikerliği görev ve sorumluluklarını öğrenmek
3) Eczane teknisyenlerinin sahip olması gereken bilgi ve becerileri öğrenilmesi
4) Eczane Hizmetlerinde Kullanılan Araçların öğrenilmesi
5) Eczane Hizmetlerinde Kullanılan Gereçleri öğrenilmesi
6) Laboratuar malzemelerinin öğrenilmesi
7) Terazi ve tartım bilgi, öneminin kavranması
8) Eczanede tartım pratik uygulamalarının örneklendirilmesi
9) Göz & Kulak & Burun Preparatlarının öğrenilmesi
10) Katı ilaç şekilleri kavramının öğrenilmesi
11) Tabletlerin özelliklerinin kavranması
Alana Özgü Yetkinlik
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Serbest eczane uygulamaları Eczacılar ve Eczaneler Hakkında Yönetmelik, 28 Mart 2016 tarih ve 29667 sayılı Resmi Gazete
2) Eczane teknikerliği görev ve sorumlulukları ECZACILAR VE ECZANELER HAKKINDA KANUN Kanun Numarası: 6197
3) Serbest eczane uygulamalarında eczane teknikerinin bilmesi gerekenler Prof. Dr. Zeyyat Sabuncuoğlu, Personel Yönetimi,Rota ofset, 1994
4) Eczane teknikerinin serbest eczanede kullandığı araçlar Eczacılık İşletmeciliği. Gülbin ÖZÇELİKAY, Nazlı ŞENCAN. Akademisyen Yayınevi,2015.
5) Eczanede taknikerlerinin serbest eczanede kullandığı gereçler Eczacılık İşletmeciliği. Gülbin ÖZÇELİKAY, Nazlı ŞENCAN. Akademisyen Yayınevi,2015.
6) Laboratuar malzemelerinin tanıtılması Eczacılık İşletmeciliği. Gülbin ÖZÇELİKAY, Nazlı ŞENCAN. Akademisyen Yayınevi,2015.
7) GENEL TEKRAR Ders Sunumları
8) ARA SINAV Ders Sunumları
9) Terazi & Tartım Bilgisi Eczacılık İşletmeciliği. Gülbin ÖZÇELİKAY, Nazlı ŞENCAN. Akademisyen Yayınevi,2015.
10) Tartım Pratik uygulamaları Modern Farmasötik Teknoloji , Türk Eczacılar Birliği Eczacılık Akademisi Yayını, 2009
11) Göz & Kulak & Burun Preparatları Modern Farmasötik Teknoloji , Türk Eczacılar Birliği Eczacılık Akademisi Yayını, 2009
12) Katı ilaç şekilleri Modern Farmasötik Teknoloji , Türk Eczacılar Birliği Eczacılık Akademisi Yayını, 2009
13) Katı ilaç şekilleri – tabletler Modern Farmasötik Teknoloji , Türk Eczacılar Birliği Eczacılık Akademisi Yayını, 2009
14) FINAL DERS SUNUMLARI

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Eczacılar ve Eczaneler Hakkında Yönetmelik, 28 Mart 2016 tarih ve 29667 sayılı Resmi Gazete
ECZACILAR VE ECZANELER HAKKINDA KANUN
Kanun Numarası: 6197
Eczacılık İşletmeciliği. Gülbin ÖZÇELİKAY, Nazlı ŞENCAN. Akademisyen Yayınevi,2015.

Modern Farmasötik Teknoloji , Türk Eczacılar Birliği Eczacılık Akademisi Yayını, 2009
Diğer Kaynaklar: Regulation on Pharmacists and Pharmacies, Official Gazette No. 29667 dated March 28, 2016

LAW ON PHARMACIES AND PHARMACIES
Law Number: 6197
Pharmacy Management. Gülbin ÖZÇELİKAY, Nazlı ŞENCAN. Academician Publishing House, 2015.
Modern Pharmaceutical Technology, Turkish Pharmacists Association Pharmacy Academy Publication, 2009

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

Program Kazanımları
1) Alanıyla ilgili mesleki yasal mevzuatı kavrayabilmek.
2) Biyolojik sistemlerin normal ve patolojik durumlardaki işleyişine yönelik kavramları tanımak.
3) İnsan vücudunun fonksiyonel yapı ve işlevini yeterli derecede bilmek ve temel hastalıkları kavrayabilmek.
4) Eczane teknikerliği mesleğinin görev ve sorumluluklarını kavrayabilmek.
5) Edinmiş olduğu temel ve uygulamalı bilimlerle ilgili bilgileri birleştirebilmek ve kullanabilmek.
6) Mesleki etik değerlerin önemini kavrayabilmek.
7) Alanıyla ilgili konularda bilişim teknolojilerini kullanabilmek.
8) İletişim kurabilecek düzeyde yabancı dil bilgisine sahip olabilmek.
9) Meslek uygulama alanlarındaki bir projede çalışabilmek, ekip üyesi olabilmek, ortak çalışmalara katılabilmek.
10) Meslek uygulama alanlarında gereken iletişim tekniklerini kullanabilmek.
11) Halk sağlığı, çevre koruma, iş güvenliği konularının önemini kavramak.
12) Türkiye’deki ve dünyadaki genel sağlık örgütlenmesini tanımak.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Alanıyla ilgili mesleki yasal mevzuatı kavrayabilmek. 4
2) Biyolojik sistemlerin normal ve patolojik durumlardaki işleyişine yönelik kavramları tanımak. 2
3) İnsan vücudunun fonksiyonel yapı ve işlevini yeterli derecede bilmek ve temel hastalıkları kavrayabilmek. 4
4) Eczane teknikerliği mesleğinin görev ve sorumluluklarını kavrayabilmek. 5
5) Edinmiş olduğu temel ve uygulamalı bilimlerle ilgili bilgileri birleştirebilmek ve kullanabilmek. 5
6) Mesleki etik değerlerin önemini kavrayabilmek. 5
7) Alanıyla ilgili konularda bilişim teknolojilerini kullanabilmek. 5
8) İletişim kurabilecek düzeyde yabancı dil bilgisine sahip olabilmek. 3
9) Meslek uygulama alanlarındaki bir projede çalışabilmek, ekip üyesi olabilmek, ortak çalışmalara katılabilmek. 4
10) Meslek uygulama alanlarında gereken iletişim tekniklerini kullanabilmek. 4
11) Halk sağlığı, çevre koruma, iş güvenliği konularının önemini kavramak. 2
12) Türkiye’deki ve dünyadaki genel sağlık örgütlenmesini tanımak. 2

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ara Sınavlar 2 % 50
Final 1 % 50
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 50
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 50
Toplam % 100