Grafik Tasarımı (İngilizce)
Önlisans TYYÇ: 5. Düzey QF-EHEA: Kısa Düzey EQF-LLL: 5. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: GRD202
Ders İsmi: Information Design
Ders Yarıyılı: Güz
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Laboratuvar AKTS
1 2 0 5
Öğretim Dili: İngilizce
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Bölüm Seçmeli
Dersin Seviyesi:
Önlisans TYYÇ:5. Düzey QF-EHEA:Kısa Düzey EQF-LLL:5. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr. Öğr. Üyesi BERNA KILIÇOĞLU
Dersi Veren(ler): Dr. Öğr. Üyesi BERNA KILIÇOĞLU
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Enformasyon tasarımına ait kavramları, araçları anlayarak, alanın uygulama yöntemleri, türleri, ortak disiplinler ve tarihsel sürecine hakim olma, bu bilgiler zemininde bilgiyi analiz etme, bilgi tasarımının süreç ve prensipleri doğrultusunda tekil ve çoğul ileti gruplarını görselleştirme.
Dersin İçeriği: Enformasyon tasarımına ait kavramları, araçları anlayarak, alanın uygulama yöntemleri, türleri, ortak disiplinler ve tarihsel sürecine hakim olma, bu bilgiler zemininde bilgiyi analiz etme, bilgi tasarımının süreç ve prensipleri doğrultusunda tekil ve çoğul ileti gruplarını görselleştirme.

Öğrenme Çıktıları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Çıktıları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
1) Enformasyon tasarımına ait kavramları, araçları tanımlama, kavram ve araçlar arası bağlantı kurma.
2) Problemi çözebilmek için verileri toplama ve bunları analiz edebilme becerisine erişebilme.
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
1) Teorik ve uygulamalı bilgileri tasarım ilke ve prensipleri doğrultusunda dijital ortama aktarabilme
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Öğrenme Yetkinliği
Alana Özgü Yetkinlik
1) Bilgiyi aktarmaya yönelik fikir üretebilme, sorgulayabilme, eleştirebilme
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Dersin genel içeriğinin tartışılması ve amacının aktarılması. -
2) Enformasyon (bilgilendirme) tasarımına ilişin tanımlamalarla alanın temel hedeflerinin kavratılması. Grafik Tasarımda yeni Bir alan: Bilgilendirme tasarımı ve Bir Uygulama, Tuğcan Güler, Dokuz Eylül Üniversitesi, Güzel Sanatlar Enstitüsü, Grafik Anasanat Dalı, Sanatta Yeterlilik Tezi, İzmir 2008. Ambrose, G., ve Harris, P. (2012). Grafik Tasarımın Temelleri. (M. E. Uslu, Trans.) İstanbul: Literatür Yayınları.
 Becer, E. (1999). İletişim Ve Grafik Tasarım. Ankara: Dost Yayınevi. Grafik Tasarım Dergisi. (2009, Ocak). Bilgilendirme Tasarımı (28) . (Ö. Durmaz, Ed.) İstanbul: Grafik Tasarım Yayıncılık.
3) Grafik tasarım disiplininin bilgilendirme tasarımı içerisindeki yeri, bilgilendirme tasarımı türlerine ve alanın farklı disiplinlerle ilişkisine bakış Grafik Tasarımda yeni Bir alan: Bilgilendirme tasarımı ve Bir Uygulama, Tuğcan Güler, Dokuz Eylül Üniversitesi, Güzel Sanatlar Enstitüsü, Grafik Anasanat Dalı, Sanatta Yeterlilik Tezi, İzmir 2008. Ambrose, G., ve Harris, P. (2012). Grafik Tasarımın Temelleri. (M. E. Uslu, Trans.) İstanbul: Literatür Yayınları.
 Becer, E. (1999). İletişim Ve Grafik Tasarım. Ankara: Dost Yayınevi. Grafik Tasarım Dergisi. (2009, Ocak). Bilgilendirme Tasarımı (28) . (Ö. Durmaz, Ed.) İstanbul: Grafik Tasarım Yayıncılık.
4) Enformasyon (bilgilendirme) Tasarımının tarihsel sürecine giriş, örnekler ışığında konuyu detaylandırma; piktogramlar, haritalar, diyagram ve çizelgeler üzerinden bilgi tasarımının oluşum evrimlerini ve biçimlerini inceleme. Grafik Tasarımda yeni Bir alan: Bilgilendirme tasarımı ve Bir Uygulama, Tuğcan Güler, Dokuz Eylül Üniversitesi, Güzel Sanatlar Enstitüsü, Grafik Anasanat Dalı, Sanatta Yeterlilik Tezi, İzmir 2008. BIilgilendirme Tasarımında DIisiplinlerarası Tasarım İşbirliği ve Grafik Tasarımın Bu iş Birliğindeki Yeri, Cihan Aybay, Kayseri Erciyes Üniversitesi, Tojdac, July 2017, Volume7, Issue 3
5) Vize projesinin açıklanması ve tasarım sürecine giriş: (Düşünme-araştırma-taslak oluşturma) -
6) Proje brifine ilişkin taslakların değerlendirilmesi (vizeye dahil edilecek ilk %20’lik değerlendirme) -
7) Taslak çizimlerin revize edilmesi ve en az %50’lik bölümünün dijitale aktarılması. -
8) Vize proje teslimlerinin yapılması. -
9) Bilgilendirme tasarımı türleri üzerinden bir proje uygulaması: İnfografik tasarımına giriş, örnekler üzerinden inceleme, final uygulamasına ilişkin araştırma sürecinin başlatılması. Tasarım Atölyesi Kadıköy-İnfografik Atölyesi, Behance.Net, Grafik Tasarım Dergisi.
10) Projeye ilişkin içerik araştırması, bilgi toplama, bireysel kritik ve değerlendirmenin yapılması. -
11) Taslak üzerinden dijital İçerik verilerinin ve grafik anlatım dilinin belirlenmesi ve taslak oluşturma. -
12) Final Projesine ilişkin uygulama ve proje revizyonu. -
13) Final Projesine ilişkin uygulama ve proje revizyonu. -
14) Final Proje Teslimi -

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Grafik Tasarımda yeni Bir alan: Bilgilendirme tasarımı ve Bir Uygulama, Tuğcan Güler, Dokuz Eylül Üniversitesi, Güzel Sanatlar Enstitüsü, Grafik Anasanat Dalı, Sanatta Yeterlilik Tezi, İzmir 2008.
Ambrose, G., ve Harris, P. (2012). Grafik Tasarımın Temelleri. (M. E. Uslu, Trans.) İstanbul: Literatür Yayınları.

Becer, E. (1999). İletişim Ve Grafik Tasarım. Ankara: Dost Yayınevi.
Grafik Tasarım Dergisi. (2009, Ocak). Bilgilendirme Tasarımı (28) . (Ö. Durmaz, Ed.) İstanbul: Grafik Tasarım Yayıncılık.
Diğer Kaynaklar: Grafik Tasarımda yeni Bir alan: Bilgilendirme tasarımı ve Bir Uygulama, Tuğcan Güler, Dokuz Eylül Üniversitesi, Güzel Sanatlar Enstitüsü, Grafik Anasanat Dalı, Sanatta Yeterlilik Tezi, İzmir 2008.
Ambrose, G., ve Harris, P. (2012). Grafik Tasarımın Temelleri. (M. E. Uslu, Trans.) İstanbul: Literatür Yayınları.

Becer, E. (1999). İletişim Ve Grafik Tasarım. Ankara: Dost Yayınevi.
Grafik Tasarım Dergisi. (2009, Ocak). Bilgilendirme Tasarımı (28) . (Ö. Durmaz, Ed.) İstanbul: Grafik Tasarım Yayıncılık.

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

3

4

Program Kazanımları
1) İletişim, görsel iletişim, tasarım ve grafik tasarım alanlarına ilişkin temel kuram ve ilkeler hakkında bilgi ve pratik sahibi olmak
2) Grafik tasarım ve grafik iletişime ilişkin uygulamaları eleştirel bir biçimde değerlendirmek
3) Alana ilişkin teorik ve pratik alt yapıya sahip olmak ve her türlü görsel tasarım problemini çözebilmek
4) Tasarımda çağdaş, etkin bir görsel anlatım dili yaratabilmek, toplumsal ve kültürel yapıdaki değişimleri gözlemleyebilmek, kavrayabilmek ve sorgulayabilmek
5) Reklam ajanslarında, tasarım stüdyolarında, firmaların reklam departmanlarında reklam kampanya uygulamaları ve konseptleri geliştirebilmek
6) Yaratıcı, özgün, çağdaş ve estetik grafik tasarım ürünleri ve projeleri ortaya koyabilmek
7) Üretilen projeleri sunabilmek ve sergileyebilmek konusunda pratik kazanmak
8) Grafik yazılımlara bilgisayar ortamında tasarım uygulamaları üretebilecek düzeyde hakim olmak
9) Değişen iletişim ve tasarım bakış açılarını takip etmek, mesleki bilgi ve becerilerini geliştirebilmek
10) Tasarımın fikir, eskiz, uygulama basım ve sunum gibi tüm süreçlerine ilişkin profesyonel stratejiler ve planlar geliştirebilmek
11) Görsel ve dilsel anlatıma ilişkin iletişim yolları tasarlayabilmek
12) Takım çalışmalarında uyumlu, verimli ve etkin olarak yer alabilme yetkinliğine erişmek
13) İleri düzey sunumlar hazırlayabilmek amacıyla sözlü, yazılı ve görsel iletişim dilini etkin ve doğru bir biçimde kullanabilmek
14) Grafik Tasarım alanında yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilincini kazanmak
15) Alana ilişkin bilgi ve beceri gelişiminin sürekliliğini sağlayabilmek

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) İletişim, görsel iletişim, tasarım ve grafik tasarım alanlarına ilişkin temel kuram ve ilkeler hakkında bilgi ve pratik sahibi olmak
2) Grafik tasarım ve grafik iletişime ilişkin uygulamaları eleştirel bir biçimde değerlendirmek
3) Alana ilişkin teorik ve pratik alt yapıya sahip olmak ve her türlü görsel tasarım problemini çözebilmek
4) Tasarımda çağdaş, etkin bir görsel anlatım dili yaratabilmek, toplumsal ve kültürel yapıdaki değişimleri gözlemleyebilmek, kavrayabilmek ve sorgulayabilmek
5) Reklam ajanslarında, tasarım stüdyolarında, firmaların reklam departmanlarında reklam kampanya uygulamaları ve konseptleri geliştirebilmek
6) Yaratıcı, özgün, çağdaş ve estetik grafik tasarım ürünleri ve projeleri ortaya koyabilmek
7) Üretilen projeleri sunabilmek ve sergileyebilmek konusunda pratik kazanmak
8) Grafik yazılımlara bilgisayar ortamında tasarım uygulamaları üretebilecek düzeyde hakim olmak
9) Değişen iletişim ve tasarım bakış açılarını takip etmek, mesleki bilgi ve becerilerini geliştirebilmek
10) Tasarımın fikir, eskiz, uygulama basım ve sunum gibi tüm süreçlerine ilişkin profesyonel stratejiler ve planlar geliştirebilmek
11) Görsel ve dilsel anlatıma ilişkin iletişim yolları tasarlayabilmek
12) Takım çalışmalarında uyumlu, verimli ve etkin olarak yer alabilme yetkinliğine erişmek
13) İleri düzey sunumlar hazırlayabilmek amacıyla sözlü, yazılı ve görsel iletişim dilini etkin ve doğru bir biçimde kullanabilmek
14) Grafik Tasarım alanında yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilincini kazanmak
15) Alana ilişkin bilgi ve beceri gelişiminin sürekliliğini sağlayabilmek

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ödev 1 % 25
Ara Sınavlar 1 % 25
Final 1 % 50
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 50
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 50
Toplam % 100