Grafik Tasarımı (İngilizce)
Önlisans TYYÇ: 5. Düzey QF-EHEA: Kısa Düzey EQF-LLL: 5. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: GRD204
Ders İsmi: Advertising Campaigns
Ders Yarıyılı: Güz
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Laboratuvar AKTS
1 2 0 5
Öğretim Dili: English
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Bölüm Seçmeli
Dersin Seviyesi:
Önlisans TYYÇ:5. Düzey QF-EHEA:Kısa Düzey EQF-LLL:5. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: E-Öğrenme
Dersin Koordinatörü: Öğr.Gör. BAŞAK ILDIZ YERLİKAYA
Dersi Veren(ler): Öğr.Gör. SEDA ÇİLİNGİR HAMARAT
Dr. Öğr. Üyesi BERNA KILIÇOĞLU
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Grafik tasarımın reklam kampanyaları üzerindeki işleyişinin geliştirmesi ve grafik tasarımını bir reklam kampanyasının bir parçası olarak kullanma becerilerini geliştirmek.
Dersin İçeriği: Reklam Tarihi
Reklam Stilleri
Yaratıcı Fikir Geliştirme Yöntemi; Mind Mapping
Ajans Yapısı
Brief Hazırlamak
Strateji Oluşturmak
Medya Araştırması
Yaratıcı Süreç Yönetimi

Öğrenme Çıktıları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Çıktıları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
1) Bir reklam ajansı içindeki rolleri ve işlevleri tanımlayabilme.
2) Reklam kampanyalarını anlayabilme.
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Öğrenme Yetkinliği
1) Bir reklam stratejisi geliştirebilme.
Alana Özgü Yetkinlik
1) Baskı ve dijital ortam için reklamlar oluşturabilme.
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Ders içeriğinin tanıtımı, dersin ismi ve alan ilişkisi üzerine tartışma
2) Reklamcılığın tanımı ve türleri Tevfik Fikret Uçar, Görsel İletişim ve Grafik Tasarım Emre Becer, İletişim ve Grafik Tasarım Ulufer Teker, Grafik Tasarım ve Reklam
3) Reklamcılığın tarihsel gelişimi Tevfik Fikret Uçar, Görsel İletişim ve Grafik Tasarım Emre Becer, İletişim ve Grafik Tasarım Ulufer Teker, Grafik Tasarım ve Reklam
4) Geleneksel dışı reklam – online, gerilla, viral Notlar verilecektir.
5) Reklam uygulamalarında hedef kitle tespiti Ulufer Teker, Grafik Tasarım ve Reklam
6) Reklam Uygulama Örnekleri ve Çözümlenmesi Tevfik Fikret Uçar, Görsel İletişim ve Grafik Tasarım Emre Becer, İletişim ve Grafik Tasarım Ulufer Teker, Grafik Tasarım ve Reklam
7) Reklam Uygulama Örnekleri ve Çözümlenmesi Tevfik Fikret Uçar, Görsel İletişim ve Grafik Tasarım Emre Becer, İletişim ve Grafik Tasarım Ulufer Teker, Grafik Tasarım ve Reklam
8) Vize -
9) Logoyu Büyütenler - Belgesel
10) Göstergebilimsel reklam çözümlemeleri Ulufer Teker, Grafik Tasarım ve Reklam
11) Final projesi üzerine fikir geliştirme
12) Kampanya oluşturma
13) Kampanya oluşturma
14) Final üzerine geri bildirim, revizyon

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Görsel İletişim ve Grafik Tasarım, Tevfik Fikret Uçar
İletişim ve Grafik Tasarım, Emre Becer
Grafik Tasarım ve Reklam, Prof. Ulufer Teker
Metaphor, Zoltan Kovecses
Design Management: Managing Design Strategy, Process and Implementation, Kathryn Best
Diğer Kaynaklar: Görsel İletişim ve Grafik Tasarım, Tevfik Fikret Uçar
İletişim ve Grafik Tasarım, Emre Becer
Grafik Tasarım ve Reklam, Prof. Ulufer Teker
Metaphor, Zoltan Kovecses
Design Management: Managing Design Strategy, Process and Implementation, Kathryn Best

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

3

4

Program Kazanımları
1) İletişim, görsel iletişim, tasarım ve grafik tasarım alanlarına ilişkin temel kuram ve ilkeler hakkında bilgi ve pratik sahibi olmak
2) Grafik tasarım ve grafik iletişime ilişkin uygulamaları eleştirel bir biçimde değerlendirmek
3) Alana ilişkin teorik ve pratik alt yapıya sahip olmak ve her türlü görsel tasarım problemini çözebilmek
4) Tasarımda çağdaş, etkin bir görsel anlatım dili yaratabilmek, toplumsal ve kültürel yapıdaki değişimleri gözlemleyebilmek, kavrayabilmek ve sorgulayabilmek
5) Reklam ajanslarında, tasarım stüdyolarında, firmaların reklam departmanlarında reklam kampanya uygulamaları ve konseptleri geliştirebilmek
6) Yaratıcı, özgün, çağdaş ve estetik grafik tasarım ürünleri ve projeleri ortaya koyabilmek
7) Üretilen projeleri sunabilmek ve sergileyebilmek konusunda pratik kazanmak
8) Grafik yazılımlara bilgisayar ortamında tasarım uygulamaları üretebilecek düzeyde hakim olmak
9) Değişen iletişim ve tasarım bakış açılarını takip etmek, mesleki bilgi ve becerilerini geliştirebilmek
10) Tasarımın fikir, eskiz, uygulama basım ve sunum gibi tüm süreçlerine ilişkin profesyonel stratejiler ve planlar geliştirebilmek
11) Görsel ve dilsel anlatıma ilişkin iletişim yolları tasarlayabilmek
12) Takım çalışmalarında uyumlu, verimli ve etkin olarak yer alabilme yetkinliğine erişmek
13) İleri düzey sunumlar hazırlayabilmek amacıyla sözlü, yazılı ve görsel iletişim dilini etkin ve doğru bir biçimde kullanabilmek
14) Grafik Tasarım alanında yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilincini kazanmak
15) Alana ilişkin bilgi ve beceri gelişiminin sürekliliğini sağlayabilmek

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) İletişim, görsel iletişim, tasarım ve grafik tasarım alanlarına ilişkin temel kuram ve ilkeler hakkında bilgi ve pratik sahibi olmak
2) Grafik tasarım ve grafik iletişime ilişkin uygulamaları eleştirel bir biçimde değerlendirmek
3) Alana ilişkin teorik ve pratik alt yapıya sahip olmak ve her türlü görsel tasarım problemini çözebilmek
4) Tasarımda çağdaş, etkin bir görsel anlatım dili yaratabilmek, toplumsal ve kültürel yapıdaki değişimleri gözlemleyebilmek, kavrayabilmek ve sorgulayabilmek
5) Reklam ajanslarında, tasarım stüdyolarında, firmaların reklam departmanlarında reklam kampanya uygulamaları ve konseptleri geliştirebilmek
6) Yaratıcı, özgün, çağdaş ve estetik grafik tasarım ürünleri ve projeleri ortaya koyabilmek
7) Üretilen projeleri sunabilmek ve sergileyebilmek konusunda pratik kazanmak
8) Grafik yazılımlara bilgisayar ortamında tasarım uygulamaları üretebilecek düzeyde hakim olmak
9) Değişen iletişim ve tasarım bakış açılarını takip etmek, mesleki bilgi ve becerilerini geliştirebilmek
10) Tasarımın fikir, eskiz, uygulama basım ve sunum gibi tüm süreçlerine ilişkin profesyonel stratejiler ve planlar geliştirebilmek
11) Görsel ve dilsel anlatıma ilişkin iletişim yolları tasarlayabilmek
12) Takım çalışmalarında uyumlu, verimli ve etkin olarak yer alabilme yetkinliğine erişmek
13) İleri düzey sunumlar hazırlayabilmek amacıyla sözlü, yazılı ve görsel iletişim dilini etkin ve doğru bir biçimde kullanabilmek
14) Grafik Tasarım alanında yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilincini kazanmak
15) Alana ilişkin bilgi ve beceri gelişiminin sürekliliğini sağlayabilmek

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ara Sınavlar 2 % 20
Final 1 % 80
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 20
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 80
Toplam % 100