İç Mekan Tasarımı
Önlisans TYYÇ: 5. Düzey QF-EHEA: Kısa Düzey EQF-LLL: 5. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: IND201
Ders İsmi: Bilgisayar Destekli Çizim II
Ders Yarıyılı: Güz
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Laboratuvar AKTS
2 2 0 5
Öğretim Dili: Türkçe
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Bölüm Seçmeli
Dersin Seviyesi:
Önlisans TYYÇ:5. Düzey QF-EHEA:Kısa Düzey EQF-LLL:5. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Öğr.Gör. GÖKHAN DUYUR
Dersi Veren(ler): Öğr.Gör. GÖKHAN DUYUR
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: 3ds Max programının öğretilmesi ve projelerin program yardımıyla 3 boyutlu
modellerin çıkarılması.
Dersin İçeriği: Program komutlarının tanıtılarak modelleme, kaplama, ışık ve rendır ayarları
kullanılarak projelendirme.

Öğrenme Çıktıları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Çıktıları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
1) Bilgisayar ortamında 3D MAX programını kullanır.
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
1)
2.1) Bilgisayar ortamında, iki boyutta plan, kesit, görünüş, mobilya çizimleri yapar.
2.2) İki boyutta hazırlanmış bir projeyi üç boyutlu olarak çizer.
2.3) Üç boyutlu modele kaplama atayıp ışık kullanarak 'rendır' alır.
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Öğrenme Yetkinliği
Alana Özgü Yetkinlik
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Dersin tanımı ve programın tanıtılması Emrah Çelik, 3ds Max 14 ile Görselleştirme, Değişim Yayınları, İstanbul,2006 ISBN: 9786054925179
2) 3ds max programında çizim ve düzenleme araçlarının kullanılması. Emrah Çelik, 3ds Max 14 ile Görselleştirme, Değişim Yayınları, İstanbul,2006 ISBN: 9786054925179
3) Katı modelleme yöntemleri ve uygulamaları. Emrah Çelik, 3ds Max 14 ile Görselleştirme, Değişim Yayınları, İstanbul,2006 ISBN: 9786054925179
4) Uygulama Emrah Çelik, 3ds Max 14 ile Görselleştirme, Değişim Yayınları, İstanbul,2006 ISBN: 9786054925179
5) 3ds max programında ışık ve kamera ayarları Emrah Çelik, 3ds Max 14 ile Görselleştirme, Değişim Yayınları, İstanbul,2006 ISBN: 9786054925179
6) Uygulama Emrah Çelik, 3ds Max 14 ile Görselleştirme, Değişim Yayınları, İstanbul,2006 ISBN: 9786054925179
7) Yüzeyleri çoğaltma. Emrah Çelik, 3ds Max 14 ile Görselleştirme, Değişim Yayınları, İstanbul,2006 ISBN: 9786054925179
8) Ara sınav
9) 3ds max programında ışık ve kamera ayarları Emrah Çelik, 3ds Max 14 ile Görselleştirme, Değişim Yayınları, İstanbul,2006 ISBN: 9786054925179
10) Uygulama Emrah Çelik, 3ds Max 14 ile Görselleştirme, Değişim Yayınları, İstanbul,2006 ISBN: 9786054925179
11) 3ds max programında malzeme ataması Emrah Çelik, 3ds Max 14 ile Görselleştirme, Değişim Yayınları, İstanbul,2006 ISBN: 9786054925179
12) Uygulama Emrah Çelik, 3ds Max 14 ile Görselleştirme, Değişim Yayınları, İstanbul,2006 ISBN: 9786054925179
13) Render ayarları Emrah Çelik, 3ds Max 14 ile Görselleştirme, Değişim Yayınları, İstanbul,2006 ISBN: 9786054925179
14) Render ayarları Emrah Çelik, 3ds Max 14 ile Görselleştirme, Değişim Yayınları, İstanbul,2006 ISBN: 9786054925179

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Emrah Çelik, 3ds Max 14 ile Görselleştirme, Değişim Yayınları, İstanbul,2006 ISBN: 9786054925179
Diğer Kaynaklar: Emrah Çelik, 3ds Max 14 ile Görselleştirme, Değişim Yayınları, İstanbul,2006 ISBN: 9786054925179

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

Program Kazanımları
1) Temel tasarım ilke ve yöntemlerine hakim olmak
2) Mesleki uygulamalarda karşılaşılan sorunları tanımlamak; analiz etmek ve bu sorunlara çözüm önerileri getirmek.
3) Mesleki teknik ve iletişim diline hakim olmak; ilgili yasa ve yönetmelikleri tanımak
4) Sanat ve tasarım alanında edinilen bilgilerle birlikte iç Mekanı (çevresini) kullanıcı istekleri/ihtiyaçları doğrultusunda tasarlayabilmek
5) Mekan tasarımında fiziksel çevre kalitesini arttıracak sistemleri tasarlamak ve denetimini yapmak
6) Geleneksel yöntemle ve bilgisayar ortamında teknik çizim yapabilmek, 3 boyutlu modelleme ve sunum yapabilmek.
7) Sektöründe fonksiyonlarını kullanabilme yeteneğine sahip olmak ve yeni yönetim tekniklerini iş süreçlerine adapte ederek uygulayabilmek.
8) Alanında almış olduğu teorik ve uygulamalı bilgileri iş hayatında kullanabilme becerisine sahip olmak.
9) İç mekan ile ilgili üretilen; malzeme, yapı elemanı, mekan donatıları ve her türlü tekstil, mobilya, ve benzeri elemanların pazarlanması ve kullanımı ile ilgili bilgi ve deneyim kazandırmak
10) Farklı disiplinlerle ortak proje geliştirme ve yürütme becerisine, etkin iletişim becerisine sahip olma ve birlikte çalışmaya yatkın olabilme
11) Alanının gerektirdiği düzeyde bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilmek; teknolojik değişiklikleri takip ederek yeni teknolojileri işletme sistemlerine uyarlayabilmek
12) Bağımsız tasarlama ve çalışma güvenine sahip, aynı zamanda iyi bir takım oyuncusu olma uyumu gösterebilen, mesleki sorumluluk ve etik kuralların bilincinde, tasarımcılar yetiştirmektedir.
13) Öğrenimini aynı alanda bir ileri eğitim düzeyine veya aynı düzeydeki bir mesleğe yönlendirebilme

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Temel tasarım ilke ve yöntemlerine hakim olmak
2) Mesleki uygulamalarda karşılaşılan sorunları tanımlamak; analiz etmek ve bu sorunlara çözüm önerileri getirmek.
3) Mesleki teknik ve iletişim diline hakim olmak; ilgili yasa ve yönetmelikleri tanımak
4) Sanat ve tasarım alanında edinilen bilgilerle birlikte iç Mekanı (çevresini) kullanıcı istekleri/ihtiyaçları doğrultusunda tasarlayabilmek
5) Mekan tasarımında fiziksel çevre kalitesini arttıracak sistemleri tasarlamak ve denetimini yapmak
6) Geleneksel yöntemle ve bilgisayar ortamında teknik çizim yapabilmek, 3 boyutlu modelleme ve sunum yapabilmek.
7) Sektöründe fonksiyonlarını kullanabilme yeteneğine sahip olmak ve yeni yönetim tekniklerini iş süreçlerine adapte ederek uygulayabilmek.
8) Alanında almış olduğu teorik ve uygulamalı bilgileri iş hayatında kullanabilme becerisine sahip olmak.
9) İç mekan ile ilgili üretilen; malzeme, yapı elemanı, mekan donatıları ve her türlü tekstil, mobilya, ve benzeri elemanların pazarlanması ve kullanımı ile ilgili bilgi ve deneyim kazandırmak
10) Farklı disiplinlerle ortak proje geliştirme ve yürütme becerisine, etkin iletişim becerisine sahip olma ve birlikte çalışmaya yatkın olabilme
11) Alanının gerektirdiği düzeyde bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilmek; teknolojik değişiklikleri takip ederek yeni teknolojileri işletme sistemlerine uyarlayabilmek
12) Bağımsız tasarlama ve çalışma güvenine sahip, aynı zamanda iyi bir takım oyuncusu olma uyumu gösterebilen, mesleki sorumluluk ve etik kuralların bilincinde, tasarımcılar yetiştirmektedir.
13) Öğrenimini aynı alanda bir ileri eğitim düzeyine veya aynı düzeydeki bir mesleğe yönlendirebilme

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Uygulama 1 % 10
Ara Sınavlar 1 % 40
Final 1 % 50
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 50
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 50
Toplam % 100