Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Geleneksel yapılarda kullanılan malzeme türleri ve yapı içinde kullanıldıkları yerler |
Tayla, H. ,Geleneksel Türk Mimarisinde Yapı Sistem ve Elemanları, İstanbul, 2007 |
2) |
Taş esaslı malzeme türleri |
Küçükkaya, A. G. , Taşların Bozulma Nedenleri ve Koruma Yöntemleri, Birsen Yayınevi,İstanbul, 2004 |
3) |
Taş esaslı malzemelerde bozulma faktörleri, koruma ve onarım yöntemleri |
Küçükkaya, A. G. , Taşların Bozulma Nedenleri ve Koruma Yöntemleri, Birsen Yayınevi,İstanbul,2004 |
4) |
Toprak esaslı malzeme türleri |
Beckmann, P. , Bowles, R. , Structural Aspects of Building Conservation, Elsevier, 2004. Feilden, B. M. , Conservation og Historic Buildings, Butterworths Chatham, 1982 |
5) |
Toprak esaslı malzemelerde bozulma faktörleri, koruma ve onarım yöntemleri |
Beckmann, P. , Bowles, R. , Structural Aspects of Building Conservation, Elsevier, 2004. Feilden, B. M. , Conservation og Historic Buildings, Butterworths Chatham, 1982. |
6) |
Ahşap esaslı malzemeler |
Günay, Reha, Geleneksel Ahşap Yapılar, Sorunları ve Çözüm Yolları, İstanbul, Birsen Yayınevi,2012 |
7) |
Ahşap esaslı malzemelerin fiziksel ve kimyasal özellikleri |
Günay, Reha, Geleneksel Ahşap Yapılar, Sorunları ve Çözüm Yolları, İstanbul, Birsen Yayınevi,2012 |
8) |
vize |
. |
9) |
Ahşap esaslı malzemelere zarar veren faktörler, fiziksel bozulmalar, kimyasal bozulmalar, biyolojik bozulmalar |
Günay, Reha, Geleneksel Ahşap Yapılar, Sorunları ve Çözüm Yolları, İstanbul, Birsen Yayınevi,2012 |
10) |
Ahşap malzemenin korunması, bünyesel ve kimyasal korunma |
Günay, Reha, Geleneksel Ahşap Yapılar, Sorunları ve Çözüm Yolları, İstanbul, Birsen Yayınevi,2012 |
11) |
Metal esaslı malzemeler |
Uluengin, M. B. , Mimari Metaller Özellikleri, Bozulma Nedenleri, Koruma ve Restorasyon Teknikleri, Birsen Yayınevi, İstanbul, 2006. |
12) |
Metal esaslı malzemelerde bozulma faktörleri, koruma ve onarım yöntemleri |
Uluengin, M. B. , Mimari Metaller Özellikleri, Bozulma Nedenleri, Koruma ve Restorasyon Teknikleri, Birsen Yayınevi, İstanbul, 2006. |
13) |
Bağlayıcı malzeme ve harçlar |
Forsyth, M. (Ed). , Materials&Skills for Historic Building Conservation, Blackwell Pub. , 2008 |
13) |
Bağlayıcı malzeme ve harçlar |
Forsyth, M. (Ed). , Materials&Skills for Historic Building Conservation, Blackwell Pub. , 2008 |
14) |
Geleneksel yapılarda malzeme bozulmalarının proje üzerinde ifade edilme yöntemleri |
. |
Ders Notları / Kitaplar: |
Tayla, H. ,Geleneksel Türk Mimarisinde Yapı Sistem ve Elemanları, İstanbul, 2007
Küçükkaya, A. G. , Taşların Bozulma Nedenleri ve Koruma Yöntemleri, Birsen Yayınevi,İstanbul, 2004
Beckmann, P. , Bowles, R. , Structural Aspects of Building Conservation, Elsevier, 2004. Feilden, B. M. , Conservation og Historic Buildings, Butterworths Chatham, 1982. |
Diğer Kaynaklar: |
Tayla, H. ,Geleneksel Türk Mimarisinde Yapı Sistem ve Elemanları, İstanbul, 2007
Küçükkaya, A. G. , Taşların Bozulma Nedenleri ve Koruma Yöntemleri, Birsen Yayınevi,İstanbul, 2004
Beckmann, P. , Bowles, R. , Structural Aspects of Building Conservation, Elsevier, 2004. Feilden, B. M. , Conservation og Historic Buildings, Butterworths Chatham, 1982. |
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Meslek etiği ve sorumluluk bilincine sahip olabilme
|
|
2) |
Çizim (t-cetveli, gönye, pergel vb.) ve ölçüm (mira, terazi, şakül, nivo, lazermetre vb.) aletlerini amaca uygun kullanabilme, |
|
3) |
Geleneksel ve ileri ölçüm teknikleriyle (“total station”, “laser scanner”, fotogrametri) ölçülmüş yapı ve yapı kalıntılarının rölövesini bilgisayar ortamında hazırlayabilme, |
|
4) |
Rölöve, restitüsyon ve restorasyon projeleri ve eklerini bilgisayar ortamında hazırlayabilme |
|
5) |
Rölövenin taşınmaz kültür varlıklarının korunmasındaki önemini kavramış olarak kroki çizimleri hazırlayabilme ve basit ölçüm yöntemlerini kullanabilme, |
2 |
6) |
Tarihi çevre bilincine ve restorasyon hakkında kuramsal altyapıya sahip olma, |
4 |
7) |
Yapı metraj ve maliyeti dilini kavrayabilme, Yapı elemanlarını poz numaraları ile metraj cetvellerinde gösterebilme |
|
8) |
Plan, kesit, görünüş vaziyet planı okuyabilme, |
|
9) |
Roma, Bizans, Anadolu Selçuklu, Beylikler ve Osmanlı dönemlerindeki eğitim, dini, sosyal, ticari, askeri yapıları, plan ve cephe özellikleri, strüktürel özellikler, yapım teknikleri, malzeme türleri ve bezeme özellikleri bakımından ayırabilme, |
2 |
10) |
Mesleki fotoğraflar çekebilme ve fotoğraf ile rölöve, restorasyon, restitüsyon proje eklerinin hazırlanması konusunda yetkin olma. |
1 |
11) |
Grupla çalışma becerisi kazanabilme, |
2 |
12) |
Araştırma raporu hazırlayabilme, |
2 |
13) |
Mesleki gelişmeleri takip ederek kendini geliştirebilme |
|
14) |
Alan çalışmasında içinde bulunulan sosyo-kültürel-fiziki şartları kavrayarak uyum gösterebilme |
|
15) |
Üç boyutlu düşünme yeteneği kazanabilme |
|
16) |
Türk dili, Atatürk ilke ve İnkılapları, Bilgi teknolojileri alanlarında temel bilgi sahibi olma |
|
17) |
Bir yabancı dili temel düzeyde öğrenme yetisi kazandırma |
|