Turist Rehberliği (Uzaktan Öğretim) | |||||
Önlisans | TYYÇ: 5. Düzey | QF-EHEA: Kısa Düzey | EQF-LLL: 5. Düzey |
Ders Kodu: | TRG203 | ||||||||
Ders İsmi: | Mitoloji | ||||||||
Ders Yarıyılı: |
Güz |
||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | Turkish | ||||||||
Ders Koşulu: | |||||||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||||||
Dersin Türü: | Bölüm Seçmeli | ||||||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||||||
Dersin Veriliş Şekli: | E-Öğrenme | ||||||||
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üyesi BAHADIR ELAL | ||||||||
Dersi Veren(ler): |
Öğr.Gör. DOĞUŞ COŞAR GÜLER |
||||||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Mitoloji sanatın varoluş süreci içinde önemli bir kaplamaktadır. Özellikle Batı merkezli sanat üretiminde sanat eserlerinde Grek mitolojisinin yoğun olarak kullanıldığı bilinmektedir. Sanat eserlerinde Mitoloji ile ilgili konuları, bu konularda yer alan kahramanların ve olayların sembollerini tanıtmak, öğrencilerin sanat eserlerindeki bu konu ve sahneleri doğru biçimde tanımasını sağlamak, mitolojinin önemi, kültürler içindeki yeri hakkında bilgi vermek amaçlanmaktadır. |
Dersin İçeriği: | Mitoloji Kavramı, Kaynakları. Türk, Yunan ve diğer mitolojileri. Mitolojinin sanat eserlerindeki yeri ve günümüze yansımaları. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Tanışma ve Dersin Tanıtımı Mit, Mitoloji ve Ritüel | Bilge Seyidoğlu, Mitoloji Üzerine Araştırmalar: Metinler ve Tahliller, İstanbul: 2015. Karen Armstrong, Mitlerin Kısa Tarihi, İstanbul: 2006. |
2) | Mitoloji ile ilgili Temel kavramların Tanıtımı Mitoloji Üzerine Çalışmalar | Bilge Seyidoğlu, Mitoloji Üzerine Araştırmalar: Metinler ve Tahliller, İstanbul: 2015. Fuzuli Bayat Mitolojiye Giriş, İstanbul 2007. Dersin Kaynakları |
3) | Mitoloji kavramı-Mitlerin sınıflandırılması | Muharrem Kaya, Mitolojiden Efsaneye Türk Mitolojisinin Türkiye’deki Efsanelerde İzleri, Bağlam Yayınları, İstanbul, 2007 Mircea Eliade, Mitlerin Özellikleri, İstanbul: 2016. |
4) | Mit ve Din İlişkisi: Kutsal Metinlerle İlişkisi | Mircae Eliade, Dinsel İnançlar ve Düşünceler Tarihi I, İstanbul, 2000. |
5) | Şamanizm ve Türk Mitolojisi | Celal Beydili, Türk Mitolojisi, Ankara: 2005. Jean-Paul Roux, Eski Türk Mitolojisi, Ankara: 2015. Bahaeddin Ögel, Türk Mitolojisi, Ankara: 2014 |
6) | Şamanizm ve Türk Mitolojisi | Celal Beydili, Türk Mitolojisi, Ankara: 2005. Jean-Paul Roux, Eski Türk Mitolojisi, Ankara: 2015. Bahaeddin Ögel, Türk Mitolojisi, Ankara: 2014 |
7) | Türk Mitolojisinin önemli özellikleri ve diğer mitolojilerden ayıran özellikler | Celal Beydili, Türk Mitolojisi, Ankara: 2005. Yaşar Çoruhlu, Türk Mitolojisinin Ana Hatları, İstanbul: 2013. Pertev Naili Boratav, Türk Mitolojisi, Ankara: 2016. Adnan Binyazar, Dede Korkut, İstanbul: 2017. |
8) | Türk Mitolojisinin önemli özellikleri ve diğer mitolojilerden ayıran özellikler Ara değerlendirme | Celal Beydili, Türk Mitolojisi, Ankara: 2005. Yaşar Çoruhlu, Türk Mitolojisinin Ana Hatları, İstanbul: 2013. Pertev Naili Boratav, Türk Mitolojisi, Ankara: 2016. Adnan Binyazar, Dede Korkut, İstanbul: 2017. |
9) | Yunan Mitolojisi | Behçet Necatigil, Mitologya Sözlüğü: İstanbul: 2011. Mitoloji Sözlüğü, Azra Erhat, İstanbul: 2017. Edith Hamilton, Mitologya, İstanbul: 2010. Kathleen Sears, Mitoloji 101, İstanbul |
10) | Yunan Mitolojisi | Bedrettin Cömert, Mitoloji ve İkonografi, Ankara: 2014. Zerrin İren Boynudelik, Bu Resim Ne Anlatıyor: Mitoloji, İstanbul: 2017. Kathleen Sears, Mitoloji 101, İstanbul: 2017 Behçet Necatigil, Mitologya Sözlüğü: İstanbul: 2011. |
11) | Roma Mitolojisi | Zerrin İren Boynudelik, Bu Resim Ne Anlatıyor: Mitoloji, İstanbul: 2017. Bedrettin Cömert, Mitoloji ve İkonografi, Ankara: 2014 Kathleen Sears, Mitoloji 101, İstanbul: 2017. |
12) | Sümer Mitolojisi | Samuel Noah Kramer, Sümer Mitolojisi, İstanbul: 2001 |
13) | Diğer Mitolojiler Ara Değerlendirme | Gönül Uzeli, Slav Mitolojisi, İstanbul: 2016. Samuel Hooke, Ortadoğu Mitolojisi, Ankara 2002. |
14) | Günümüzde Mitoloji | Barthes, Roland (1990). Çağdaş Söylemler. Çeviren: Tahsin Yücel. İstanbul: Metis Yayınları Zerrin İren Boynudelik, Bu Resim Ne Anlatıyor: Mitoloji, İstanbul: 2017. Bedrettin Cömert, Mitoloji ve İkonografi, Ankara: 2014. Kathleen Sears, Mitoloji 101, İstanbul: 2017. |
Ders Notları / Kitaplar: | Bilge Seyidoğlu, Mitoloji Üzerine Araştırmalar: Metinler ve Tahliller, İstanbul: 2015. Karen Armstrong, Mitlerin Kısa Tarihi, İstanbul: 2006 |
Diğer Kaynaklar: | Muharrem Kaya, Mitolojiden Efsaneye Türk Mitolojisinin Türkiye’deki Efsanelerde İzleri, Bağlam Yayınları, İstanbul, 2007 Mircea Eliade, Mitlerin Özellikleri, İstanbul: 2016. Celal Beydili, Türk Mitolojisi, Ankara: 2005. Jean-Paul Roux, Eski Türk Mitolojisi, Ankara: 2015. Bahaeddin Ögel, Türk Mitolojisi, Ankara: 2014 Yaşar Çoruhlu, Türk Mitolojisinin Ana Hatları, İstanbul: 2013. Pertev Naili Boratav, Türk Mitolojisi, Ankara: 2016. Adnan Binyazar, Dede Korkut, İstanbul: 2017. Behçet Necatigil, Mitologya Sözlüğü: İstanbul: 2011. Mitoloji Sözlüğü, Azra Erhat, İstanbul: 2017. Edith Hamilton, Mitologya, İstanbul: 2010. Bedrettin Cömert, Mitoloji ve İkonografi, Ankara: 2014. Zerrin İren Boynudelik, Bu Resim Ne Anlatıyor: Mitoloji, İstanbul: 2017. Kathleen Sears, Mitoloji 101, İstanbul: 2017 Samuel Noah Kramer, Sümer Mitolojisi, İstanbul: 2001 Gönül Uzeli, Slav Mitolojisi, İstanbul: 2016. Samuel Hooke, Ortadoğu Mitolojisi, Ankara 2002. Barthes, Roland (1990). Çağdaş Söylemler. Çeviren: Tahsin Yücel. İstanbul: Metis Yayınları |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
7 |
9 |
10 |
11 |
2 |
3 |
8 |
4 |
5 |
6 |
12 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | ||||||||||||
1) Turizm Rehberliği alanındaki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma. | ||||||||||||
2) Alanında edindiği bilgileri daha üst bir eğitimde veya aynı düzeydeki bir alanda kullanabilme becerileri kazanma. | ||||||||||||
3) Alanında edindiği bilgi ve becerileri kullanarak, verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme. | ||||||||||||
4) Turist Rehberliği ile ilgili temel düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme. | ||||||||||||
5) Rehberlik ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için ekip üyesi olarak sorumluluk alabilme ya da Sorumluluğu altında çalışanların gelişimlerine yönelik etkinlikleri yürütebilme. | ||||||||||||
6) Turist rehberliği alanında edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme, öğrenme gereksinimlerini belirleyebilme ve karşılayabilme. | ||||||||||||
7) Alanıyla ilgili bilgileri bir ileri eğitiminde yada mesleğinde kullanabilme ve yaşam boyu öğrenme bilinci kazanmış olma. | ||||||||||||
8) Turist Rehberliği ile ilgili alan araştırması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere sahip olma. | ||||||||||||
9) Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite ve kültürel değerler ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olma. | ||||||||||||
10) Turist Rehberliği alanında bilgi,beceri, düşüncelerini yazılı ve sözlü iletişim yoluyla aktarabilme, sorunlara ilişkin çözüm önerilerini paylaşabilme. | ||||||||||||
11) Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü A2 Genel Düzeyi'nde kullanarak alanındaki bilgileri izleyebilme ve meslektaşları ile iletişim kurabilme. | ||||||||||||
12) Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı Temel Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme. |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Turizm Rehberliği alanındaki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma. | 3 |
2) | Alanında edindiği bilgileri daha üst bir eğitimde veya aynı düzeydeki bir alanda kullanabilme becerileri kazanma. | |
3) | Alanında edindiği bilgi ve becerileri kullanarak, verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme. | |
4) | Turist Rehberliği ile ilgili temel düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme. | |
5) | Rehberlik ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için ekip üyesi olarak sorumluluk alabilme ya da Sorumluluğu altında çalışanların gelişimlerine yönelik etkinlikleri yürütebilme. | |
6) | Turist rehberliği alanında edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme, öğrenme gereksinimlerini belirleyebilme ve karşılayabilme. | |
7) | Alanıyla ilgili bilgileri bir ileri eğitiminde yada mesleğinde kullanabilme ve yaşam boyu öğrenme bilinci kazanmış olma. | |
8) | Turist Rehberliği ile ilgili alan araştırması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere sahip olma. | |
9) | Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite ve kültürel değerler ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olma. | 5 |
10) | Turist Rehberliği alanında bilgi,beceri, düşüncelerini yazılı ve sözlü iletişim yoluyla aktarabilme, sorunlara ilişkin çözüm önerilerini paylaşabilme. | |
11) | Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü A2 Genel Düzeyi'nde kullanarak alanındaki bilgileri izleyebilme ve meslektaşları ile iletişim kurabilme. | |
12) | Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı Temel Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme. |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Küçük Sınavlar | 2 | % 40 |
Final | 1 | % 60 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |