Grafik Tasarımı (İngilizce)
Önlisans TYYÇ: 5. Düzey QF-EHEA: Kısa Düzey EQF-LLL: 5. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: CDA215
Ders İsmi: Stop-Motion and Animation Art
Ders Yarıyılı: Güz
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Laboratuvar AKTS
1 2 0 5
Öğretim Dili: English
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Bölüm Seçmeli
Dersin Seviyesi:
Önlisans TYYÇ:5. Düzey QF-EHEA:Kısa Düzey EQF-LLL:5. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Öğr.Gör. BURAK DERVİŞOĞLU
Dersi Veren(ler): Öğr.Gör. AYŞE DANIŞ BEKDEMİR
Öğr.Gör. BURAK DERVİŞOĞLU
Öğr.Gör. SEDA ÇİLİNGİR HAMARAT
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Ders kapsamında öğrenciler dijital oyun kavramı üzerine yetkinlik elde ederek 3 boyutlu bilgisayar grafikleri ile kendi oyunlarını tasarlayacaklardır.
Dersin İçeriği: Ders, öğrencilere genel anlamda dijital oyun tasarımı ilkelerini öğretmektir. Verilen konu üzerinde tasarlanan oyunlar çizimden dijitale oynanabilir hale getirilecektir. Ara sınava kadar masaüstü oyun geliştiren öğrenciler, final projesi olarak da yaptıkları oyunu dijital ortama aktaracaklardır.

Öğrenme Çıktıları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Çıktıları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
1) Bilgisayar animasyonu ve etkileşimi eşleştirebilme
2) Oyun ve animasyon sanatını eşleştirebilme
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
1)
2.1) Oyun projeleri tasarlayabilme
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
1) Bireysel ve takım içinde uyumlu çalışarak, takım çalışmasında gruba katkı sağlayabilme
Öğrenme Yetkinliği
1) Oyun Türleri, Oyun Tasarım Temel İlkelerini Öğrenme
Alana Özgü Yetkinlik
1) Animasyonda bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme bilincini kazanabilme
2) Yaratıcı düşünebilme ve meslek etiği bilgisi
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Ders içerikleri hakkında öğrencilere bilgilerin verilmesi ve yükümlülüklerin anlatılması. Derse giriş ve etkileşim hakkında kavramsal incelemelerin yapılması. Etkileşim örnekleri ve etkileşimin geleceğine dair sınıf içi fikirlerin tartışılması. Bulunmamaktadır
2) Sanat, Tasarım ve Oyun kavramlarının aktarılması. Bulunmamaktadır
3) Dijital Oyun Türlerinin Aktarılması, Oyun Tasarımında Temel Yöntemlerin Öğretilmesi. Dijital Oyun Rehberi (Mutlu Binark vd.) Bilgisayar Oyunları Tarihi (Yiğit Tezel) Dijital Oyun Tasarımı ( Yabuz Samur)
4) Board Game Tasarım Süreçleri, Konsept Tasarım, Dijital Oyun Rehberi (Mutlu Binark vd.) Bilgisayar Oyunları Tarihi (Yiğit Tezel) Dijital Oyun Tasarımı ( Yavuz Samur)
5) Board Game Tasarım Süreçleri, Mekan Tasarımı, Proje Tasarımını Teaches Game Tesign And Theory (Will Wright)
6) Board Game Tasarım Süreçleri, Karakter Tasarımı, Proje Tasarımı Teaches Game Tesign And Theory (Will Wright)
7) Prototip Geliştirme. Oyunlaştırma - Ercan Altuğ Yılmaz, Abaküs Kitap Illustrator CC - M.Hikmet Aydıngüler, Abaküs Kitap Teaches Game Tesign And Theory (Will Wright)
8) Vize Haftası Yok
9) Yapılan Board Game’lerin 2 veya 3 Boyutlu Dijital Ortama Aktarılması Oyunlaştırma - Ercan Altuğ Yılmaz, Abaküs Kitap Illustrator CC - M.Hikmet Aydıngüler, Abaküs Kitap Teaches Game Tesign And Theory (Will Wright)
10) Yapılan Board Game’lerin 2 veya 3 Boyutlu Dijital Ortama Aktarılması Oyunlaştırma - Ercan Altuğ Yılmaz, Abaküs Kitap Illustrator CC - M.Hikmet Aydıngüler, Abaküs Kitap Teaches Game Tesign And Theory (Will Wright)
11) Yapılan Board Game’lerin 2 veya 3 Boyutlu Dijital Ortama Aktarılması Oyunlaştırma - Ercan Altuğ Yılmaz, Abaküs Kitap Illustrator CC - M.Hikmet Aydıngüler, Abaküs Kitap Teaches Game Tesign And Theory (Will Wright)
12) 3 boyutlu oyun geliştirme süreci Oyunlaştırma - Ercan Altuğ Yılmaz, Abaküs Kitap Illustrator CC - M.Hikmet Aydıngüler, Abaküs Kitap Teaches Game Tesign And Theory (Will Wright)
13) 3 boyutlu oyun geliştirme Oyunlaştırma - Ercan Altuğ Yılmaz, Abaküs Kitap Illustrator CC - M.Hikmet Aydıngüler, Abaküs Kitap Teaches Game Tesign And Theory (Will Wright)
14) Yapılan oyunların revize edilmesi. Oyunlaştırma - Ercan Altuğ Yılmaz, Abaküs Kitap Illustrator CC - M.Hikmet Aydıngüler, Abaküs Kitap Teaches Game Tesign And Theory (Will Wright)
15) Final Haftası Yok

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Photoshop CC (2017)., AYDINGÜLER MUSTAFA HİKMET, Abaküs Kitap.

Illustrator CC (2016)., AYDINGÜLER MUSTAFA HİKMET, Abaküs Kitap.
Diğer Kaynaklar: Photoshop CC (2017)., AYDINGÜLER MUSTAFA HİKMET, Abaküs Kitap.

Illustrator CC (2016)., AYDINGÜLER MUSTAFA HİKMET, Abaküs Kitap.
Tasarım (John Heskett)
Sanat Nedir? (Lev Tolstoy)
Sanatın İcadı (Larry Shiner)
Dijital Sanat (Sibel Avcı Tuğal)
Homo Ludens (Johan Huizinga)
Dijital Oyun Rehberi (Mutlu Binark vd.)
Bilgisayar Oyunları Tarihi (Yiğit Tezel)
Dijital Oyun Tasarımı ( Yabuz Samur)

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

2

3

4

5

6

7

Program Kazanımları
1) İletişim, görsel iletişim, tasarım ve grafik tasarım alanlarına ilişkin temel kuram ve ilkeler hakkında bilgi ve pratik sahibi olmak
2) Grafik tasarım ve grafik iletişime ilişkin uygulamaları eleştirel bir biçimde değerlendirmek
3) Alana ilişkin teorik ve pratik alt yapıya sahip olmak ve her türlü görsel tasarım problemini çözebilmek
4) Tasarımda çağdaş, etkin bir görsel anlatım dili yaratabilmek, toplumsal ve kültürel yapıdaki değişimleri gözlemleyebilmek, kavrayabilmek ve sorgulayabilmek
5) Reklam ajanslarında, tasarım stüdyolarında, firmaların reklam departmanlarında reklam kampanya uygulamaları ve konseptleri geliştirebilmek
6) Yaratıcı, özgün, çağdaş ve estetik grafik tasarım ürünleri ve projeleri ortaya koyabilmek
7) Üretilen projeleri sunabilmek ve sergileyebilmek konusunda pratik kazanmak
8) Grafik yazılımlara bilgisayar ortamında tasarım uygulamaları üretebilecek düzeyde hakim olmak
9) Değişen iletişim ve tasarım bakış açılarını takip etmek, mesleki bilgi ve becerilerini geliştirebilmek
10) Tasarımın fikir, eskiz, uygulama basım ve sunum gibi tüm süreçlerine ilişkin profesyonel stratejiler ve planlar geliştirebilmek
11) Görsel ve dilsel anlatıma ilişkin iletişim yolları tasarlayabilmek
12) Takım çalışmalarında uyumlu, verimli ve etkin olarak yer alabilme yetkinliğine erişmek
13) İleri düzey sunumlar hazırlayabilmek amacıyla sözlü, yazılı ve görsel iletişim dilini etkin ve doğru bir biçimde kullanabilmek
14) Grafik Tasarım alanında yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilincini kazanmak
15) Alana ilişkin bilgi ve beceri gelişiminin sürekliliğini sağlayabilmek

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) İletişim, görsel iletişim, tasarım ve grafik tasarım alanlarına ilişkin temel kuram ve ilkeler hakkında bilgi ve pratik sahibi olmak
2) Grafik tasarım ve grafik iletişime ilişkin uygulamaları eleştirel bir biçimde değerlendirmek
3) Alana ilişkin teorik ve pratik alt yapıya sahip olmak ve her türlü görsel tasarım problemini çözebilmek
4) Tasarımda çağdaş, etkin bir görsel anlatım dili yaratabilmek, toplumsal ve kültürel yapıdaki değişimleri gözlemleyebilmek, kavrayabilmek ve sorgulayabilmek
5) Reklam ajanslarında, tasarım stüdyolarında, firmaların reklam departmanlarında reklam kampanya uygulamaları ve konseptleri geliştirebilmek
6) Yaratıcı, özgün, çağdaş ve estetik grafik tasarım ürünleri ve projeleri ortaya koyabilmek
7) Üretilen projeleri sunabilmek ve sergileyebilmek konusunda pratik kazanmak
8) Grafik yazılımlara bilgisayar ortamında tasarım uygulamaları üretebilecek düzeyde hakim olmak
9) Değişen iletişim ve tasarım bakış açılarını takip etmek, mesleki bilgi ve becerilerini geliştirebilmek
10) Tasarımın fikir, eskiz, uygulama basım ve sunum gibi tüm süreçlerine ilişkin profesyonel stratejiler ve planlar geliştirebilmek
11) Görsel ve dilsel anlatıma ilişkin iletişim yolları tasarlayabilmek
12) Takım çalışmalarında uyumlu, verimli ve etkin olarak yer alabilme yetkinliğine erişmek
13) İleri düzey sunumlar hazırlayabilmek amacıyla sözlü, yazılı ve görsel iletişim dilini etkin ve doğru bir biçimde kullanabilmek
14) Grafik Tasarım alanında yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilincini kazanmak
15) Alana ilişkin bilgi ve beceri gelişiminin sürekliliğini sağlayabilmek

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ödev 1 % 20
Ara Sınavlar 1 % 30
Final 1 % 50
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 50
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 50
Toplam % 100