Çocuk Gelişimi | |||||
Önlisans | TYYÇ: 5. Düzey | QF-EHEA: Kısa Düzey | EQF-LLL: 5. Düzey |
Ders Kodu: | CDV202 | ||||||||
Ders İsmi: | Ailelerle Çalışma | ||||||||
Ders Yarıyılı: |
Güz |
||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | Türkçe | ||||||||
Ders Koşulu: | |||||||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||||||
Dersin Türü: | Bölüm Seçmeli | ||||||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||||||
Dersin Veriliş Şekli: | E-Öğrenme | ||||||||
Dersin Koordinatörü: | Öğr.Gör. BURÇAK CEREN AKPINAR | ||||||||
Dersi Veren(ler): |
Öğr.Gör. GÖZDE AKKAYA |
||||||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Bu dersin amacı, aile kavramının tarihi çerçevede nasıl değişim gösterdiğini, aile ile çocuk arasında doğru bağı ve iletişimi kurmanın yollarını, bu hususta öğretmene düşen görev ve sorumlulukları bilmek, okul öncesinde aile katılımının önemini anlamak ve aile eğitiminde kullanılan programlar hakkında bilgi sahibi olmaktır. Bu süreçte öğrencilerin etkili aile katılımı çalışmaları planlayabilmesi ve uygulayabilmesi amaçlanmaktadır. |
Dersin İçeriği: | Bu ders kapsamında aile kavramının genel yapısı, özellikleri, tarihi süreçte gelişimi, farklı kültürler içerisindeki gelişimi ele alınacaktır. Ardından aile kavramı ile çocuk kavramı arasındaki bağ üzerinde durulacak ve bu iki kavramın birbirini geçmişten günümüze nasıl etkilediği aktarılacaktır. Aile eğitimi, okul öncesinde aile katılımı için öğretmenlerin hangi stratejileri nasıl kullanması gerektiği, özel gereksinimi çocuğu olan ailelerle ve özel durumlarda hangi stratejilerin nasıl kullanılması gerektiği hakkında bilgi verilecektir. Aile eğitiminde kullanılan programlar incelenecek ve değerlendirilecek ve aile eğitiminde uygulanan farklı örnekler ele alınarak toplu bir değerlendirme yapılacaktır. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Dersin genel tanımı, içeriği ve ders izlencesi hakkında bilgilendirme | |
2) | Toplumsal Yapı, Kültür ve Aile | Canataan, E. Yıldırım, E. (2009). Aile sosyolojisi. İstanbul: Açılım Kitap. Aydın, M. (2013). Sistematik aile sosyolojisi. İstanbul: Çizgi Kitapevi. |
3) | Ailenin Tanımı, Tarihsel Gelişimi ve Aile Çeşitleri | Yıldız T.(2014).Anne Baba Eğitimi. Pegem Akademi, 3.baskı. Ankara. Cömert D.,Erdem E.(2016). Aile Eğitimi. 2.baskı, Eğiten Kitap Yayınları. |
4) | Aile Kuramları | Yıldız T.(2014).Anne Baba Eğitimi. Pegem Akademi, 3.baskı. Ankara. Cömert D.,Erdem E.(2016). Aile Eğitimi. 2.baskı, Eğiten Kitap Yayınları. |
5) | Anne-Baba Olmak ve Anne-Babaların Çocuk Yetiştirme Tutumları | Yıldız T.(2014).Anne Baba Eğitimi. Pegem Akademi, 3.baskı. Ankara. Cömert D.,Erdem E.(2016). Aile Eğitimi. 2.baskı, Eğiten Kitap Yayınları. |
6) | Aile İçi İlişkiler ve Özel Durumlarda Aile | Yıldız T.(2014).Anne Baba Eğitimi. Pegem Akademi, 3.baskı. Ankara. Cömert D.,Erdem E.(2016). Aile Eğitimi. 2.baskı, Eğiten Kitap Yayınları. |
7) | Özel Gereksinimli Çocuğu Olan Aileler | Yıldız T.(2014).Anne Baba Eğitimi. Pegem Akademi, 3.baskı. Ankara. Cömert D.,Erdem E.(2016). Aile Eğitimi. 2.baskı, Eğiten Kitap Yayınları. |
8) | vize sınavı | yok |
9) | Okul Öncesi Eğitimde Ailenin Yeri ve Önemi | Yıldız T.(2014).Anne Baba Eğitimi. Pegem Akademi, 3.baskı. Ankara. Cömert D.,Erdem E.(2016). Aile Eğitimi. 2.baskı, Eğiten Kitap Yayınları. |
10) | Okul Öncesi Eğitim Programlarında Aile Katılımı | Yıldız T.(2014).Anne Baba Eğitimi. Pegem Akademi, 3.baskı. Ankara. Cömert D.,Erdem E.(2016). Aile Eğitimi. 2.baskı, Eğiten Kitap Yayınları. |
11) | Anne-Baba Eğitimi ve Türkiye’de Uygulanan Aile Eğitim Programları | Yıldız T.(2014).Anne Baba Eğitimi. Pegem Akademi, 3.baskı. Ankara. Cömert D.,Erdem E.(2016). Aile Eğitimi. 2.baskı, Eğiten Kitap Yayınları. |
12) | Dünyada Anne Baba Eğitimi ve Aile Katılımı: Amerika Birleşik Devletleri Örneği | Yıldız T.(2014).Anne Baba Eğitimi. Pegem Akademi, 3.baskı. Ankara. Cömert D.,Erdem E.(2016). Aile Eğitimi. 2.baskı, Eğiten Kitap Yayınları. |
13) | Ev ve Ev Dışındaki Ortamlarda Öğrenme Etkinlikleri | Yıldız T.(2014).Anne Baba Eğitimi. Pegem Akademi, 3.baskı. Ankara. Cömert D.,Erdem E.(2016). Aile Eğitimi. 2.baskı, Eğiten Kitap Yayınları. |
14) | Konu Tekrarı | Yıldız T.(2014).Anne Baba Eğitimi. Pegem Akademi, 3.baskı. Ankara. Cömert D.,Erdem E.(2016). Aile Eğitimi. 2.baskı, Eğiten Kitap Yayınları. |
Ders Notları / Kitaplar: | |
Diğer Kaynaklar: | Canataan, E. Yıldırım, E. (2009). Aile sosyolojisi. İstanbul: Açılım Kitap. Aydın, M. (2013). Sistematik aile sosyolojisi. İstanbul: Çizgi Kitapevi. Arnas, A. Y. (2016). Aile eğitimi ve okul öncesi dönemde aile katılımı. Ankara: Vize Yayıncılık Onur, B. Toplumsal Tarihte Çocuk Semp ozyumu. İstanbul: Tarih Vakfı Yurt Yayınları Temel, F. (2015). Aile Eğitim ve Erken Çocukluk Eğitiminde Aile Katılımı Çalışmaları. Ankara: Anı Yayıncılık |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | |||||||||||||
1) Çocuk gelişimindeki çağdaş/güncel kuramcıları tanıyabilme, alanındaki ulusal ve uluslararası yenilikleri takip edebilme | |||||||||||||
2) Çocuğun gelişim alanlarını, gelişim alanlarında oluşabilecek sorunları, ihtiyaçlarını tanımlayabilme | |||||||||||||
3) Çocuğun haklarını, toplum içerisindeki yerini ve toplumla ilişkilerini tanımlayabilme | |||||||||||||
4) Çocuğun ruhsal sağlığına etki eden değişkenleri tanımlayabilme | |||||||||||||
5) Çocuk hastalıklarını tanımlayabilme | |||||||||||||
6) Çocuğun sağlıklı beslenmesini tanımlayabilme | |||||||||||||
7) Gelişimsel değerlendirmeler yapabilme | |||||||||||||
8) Çocuğun gelişim alanlarına yönelik ve gereksinimlerine uygun programlar, etkinlikler, materyaller yapabilme | |||||||||||||
9) Aile ve topluma yönelik eğitimler düzenleyebilme | |||||||||||||
10) Bireysel ve takım içinde uyumlu çalışarak, takım çalışmasında gruba katkı sağlayabilme | |||||||||||||
11) Alanındaki çalışmaları yürütebilecek ve dünyadaki teknolojik gelişmeleri takip edebilecek düzeyde yabancı dil bilgisi | |||||||||||||
12) Eleştirel düşünebilme ve meslek etiği bilgisi | |||||||||||||
13) Farklı bakış açılarına sahip olma ve farklılıklara saygı gösterebilme | |||||||||||||
14) Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Çocuk gelişimindeki çağdaş/güncel kuramcıları tanıyabilme, alanındaki ulusal ve uluslararası yenilikleri takip edebilme | 1 |
2) | Çocuğun gelişim alanlarını, gelişim alanlarında oluşabilecek sorunları, ihtiyaçlarını tanımlayabilme | 1 |
3) | Çocuğun haklarını, toplum içerisindeki yerini ve toplumla ilişkilerini tanımlayabilme | 1 |
4) | Çocuğun ruhsal sağlığına etki eden değişkenleri tanımlayabilme | 2 |
5) | Çocuk hastalıklarını tanımlayabilme | |
6) | Çocuğun sağlıklı beslenmesini tanımlayabilme | |
7) | Gelişimsel değerlendirmeler yapabilme | |
8) | Çocuğun gelişim alanlarına yönelik ve gereksinimlerine uygun programlar, etkinlikler, materyaller yapabilme | 2 |
9) | Aile ve topluma yönelik eğitimler düzenleyebilme | 5 |
10) | Bireysel ve takım içinde uyumlu çalışarak, takım çalışmasında gruba katkı sağlayabilme | 5 |
11) | Alanındaki çalışmaları yürütebilecek ve dünyadaki teknolojik gelişmeleri takip edebilecek düzeyde yabancı dil bilgisi | |
12) | Eleştirel düşünebilme ve meslek etiği bilgisi | 2 |
13) | Farklı bakış açılarına sahip olma ve farklılıklara saygı gösterebilme | 5 |
14) | Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | 3 |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Küçük Sınavlar | 1 | % 20 |
Ara Sınavlar | 1 | % 20 |
Final | 1 | % 60 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |