Çocuk Gelişimi
Önlisans TYYÇ: 5. Düzey QF-EHEA: Kısa Düzey EQF-LLL: 5. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: CDV204
Ders İsmi: Eğitimde Drama
Ders Yarıyılı: Güz
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Laboratuvar AKTS
1 2 0 5
Öğretim Dili: Türkçe
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Bölüm Seçmeli
Dersin Seviyesi:
Önlisans TYYÇ:5. Düzey QF-EHEA:Kısa Düzey EQF-LLL:5. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Öğr.Gör. ENES YÜREK
Dersi Veren(ler): Öğr.Gör. BURÇAK CEREN AKPINAR
Öğr.Gör. ENES YÜREK
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Eğitici dramanın ne demek olduğunu kavramak ve çocuklara yönelik eğitici drama etkinlikleri hazırlayabilmek
Dersin İçeriği: Bu derste ögrenciler eğitimde dramanın önemini ve erken dönemdeki gelisimsel etkilerini ögreneceklerdir. Ögrenciler, drama süreçlerini ögrenecek ve egitimde drama planlamanın, uygulamanın ve değerlendirmenin kritik rolünü anlayacaklardir.

Öğrenme Çıktıları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Çıktıları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
1) Çocuk, oyun ve drama etkileşimini kavrayacaktır.
2) Drama ilgili temel kavramların güncel pratiklerle olan ilgisini inceleyecektir.
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
1) Okul öncesi eğitimde drama ve drama etkinliği planlama, uygulama ve değerlendirmeyi öğrenecektir
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Öğrenme Yetkinliği
Alana Özgü Yetkinlik
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) • Ders hakkında temel bilgiler • Ders müfredatı, sınavlar, projeler, not sistemi ve dersten beklentilerin gözden geçirilmesi • Uygulama Örnekleri eroğlu E., Yayla Ceylan Ş., Erbay F. & Özyürek A. (2013). Dramatik Etkinliklerden Dramaya Teoriden Uygulamaya, Eğiten Kitap, Ankara. Adıgüzel Ö., Güven İ., Alnar Y., Önder A., Tuğrul B., Öztürk A. & İlhan Çakar A. (2011), Okulöncesinde Drama, Anadolu Üniversitesi Yayınları, Eskişehir.
2) • Çocuk, Oyun ve Drama İlişkisi (Devam) • Oyun Evreleri ve Çocuk (oyun ve gelişim alanları ilişkisi, okulöncesi eğitimde hayali oyunlar ve drama ilişkisi, uygulama örnekleri) -Drama ile ilgili kavramlar (Örnek: dramatizasyon, dramatik oyun vb.) - Okulöncesi Eğitimde Dramanın Tarihçesi Ömeroğlu E., Yayla Ceylan Ş., Erbay F. & Özyürek A. (2013). Dramatik Etkinliklerden Dramaya Teoriden Uygulamaya, Eğiten Kitap, Ankara. Adıgüzel Ö., Güven İ., Alnar Y., Önder A., Tuğrul B., Öztürk A. & İlhan Çakar A. (2011), Okulöncesinde Drama, Anadolu Üniversitesi Yayınları, Eskişehir.
3) • Yaratıcılık, Drama ve Çocuk İlişkisi - Okulöncesinde Dramanın Çocuğun Gelişimine Etkileri - Eğitimde Drama (Eğitimde Drama Çalışmalarının Temel Özellikleri) - Uygulama Örnekleri Ömeroğlu E., Yayla Ceylan Ş., Erbay F. & Özyürek A. (2013). Dramatik Etkinliklerden Dramaya Teoriden Uygulamaya, Eğiten Kitap, Ankara. Adıgüzel Ö., Güven İ., Alnar Y., Önder A., Tuğrul B., Öztürk A. & İlhan Çakar A. (2011), Okulöncesinde Drama, Anadolu Üniversitesi Yayınları, Eskişehir.
4) • Eğitimde Dramanın Planlanması, Drama Etkinlikleri ve Ortamlar • Eğitimde Dramatizasyon • Uygulama Örnekleri Ömeroğlu E., Yayla Ceylan Ş., Erbay F. & Özyürek A. (2013). Dramatik Etkinliklerden Dramaya Teoriden Uygulamaya, Eğiten Kitap, Ankara. Adıgüzel Ö., Güven İ., Alnar Y., Önder A., Tuğrul B., Öztürk A. & İlhan Çakar A. (2011), Okulöncesinde Drama, Anadolu Üniversitesi Yayınları, Eskişehir.
5) • Dramada Eğitim Ortamının Düzenlenmesi • Dramada Eğitimcinin Rolü Eğitimde Drama Etkinlikleri Uygulama & Değerlendirme Uygulama Örnekleri Ömeroğlu E., Yayla Ceylan Ş., Erbay F. & Özyürek A. (2013). Dramatik Etkinliklerden Dramaya Teoriden Uygulamaya, Eğiten Kitap, Ankara. Adıgüzel Ö., Güven İ., Alnar Y., Önder A., Tuğrul B., Öztürk A. & İlhan Çakar A. (2011), Okulöncesinde Drama, Anadolu Üniversitesi Yayınları, Eskişehir.
6) • Dramada Eğitim Ortamının Düzenlenmesi • Dramada Eğitimcinin Rolü Eğitimde Drama Etkinlikleri Uygulama & Değerlendirme Uygulama Örnekleri Ömeroğlu E., Yayla Ceylan Ş., Erbay F. & Özyürek A. (2013). Dramatik Etkinliklerden Dramaya Teoriden Uygulamaya, Eğiten Kitap, Ankara. Adıgüzel Ö., Güven İ., Alnar Y., Önder A., Tuğrul B., Öztürk A. & İlhan Çakar A. (2011), Okulöncesinde Drama, Anadolu Üniversitesi Yayınları, Eskişehir.
7) • Dramada Eğitim Ortamının Düzenlenmesi • Dramada Eğitimcinin Rolü Eğitimde Drama Etkinlikleri Uygulama & Değerlendirme Uygulama Örnekleri Ömeroğlu E., Yayla Ceylan Ş., Erbay F. & Özyürek A. (2013). Dramatik Etkinliklerden Dramaya Teoriden Uygulamaya, Eğiten Kitap, Ankara. Adıgüzel Ö., Güven İ., Alnar Y., Önder A., Tuğrul B., Öztürk A. & İlhan Çakar A. (2011), Okulöncesinde Drama, Anadolu Üniversitesi Yayınları, Eskişehir.
8) Vize Haftası Ömeroğlu E., Yayla Ceylan Ş., Erbay F. & Özyürek A. (2013). Dramatik Etkinliklerden Dramaya Teoriden Uygulamaya, Eğiten Kitap, Ankara. Adıgüzel Ö., Güven İ., Alnar Y., Önder A., Tuğrul B., Öztürk A. & İlhan Çakar A. (2011), Okulöncesinde Drama, Anadolu Üniversitesi Yayınları, Eskişehir.
9) Eğitimde Drama ile Çocuk Edebiyatı İlişkisi, Dramatik Etkinliklerde Hikaye Tamamlama, Hikayeden Oyunlar Oluşturma - Okul öncesi çocuklarına yönelik drama / drama etkinlikleri Ömeroğlu E., Yayla Ceylan Ş., Erbay F. & Özyürek A. (2013). Dramatik Etkinliklerden Dramaya Teoriden Uygulamaya, Eğiten Kitap, Ankara. Adıgüzel Ö., Güven İ., Alnar Y., Önder A., Tuğrul B., Öztürk A. & İlhan Çakar A. (2011), Okulöncesinde Drama, Anadolu Üniversitesi Yayınları, Eskişehir.
10) Eğitimde Drama ile Fen ve Matematik Eğitimi - Okul öncesi çocuklarına yönelik drama / drama etkinlikleri - Farklı Gelişimde Drama Uygulamaları Uzgören, S., Eğitimde Drama Uygulamaları, Yazarı: Sedef Uzgören, Yayınevi: Pegem Akademi / Ankara- 2011 Kama, G. & Sarıyüce, Z. (1997), (Okul Öncesinde) Çocuklarla Drama, Kök Yayıncılık, Ankara. Karadağ, A. (1997), Okul Öncesinde Dramatik Etkinlikler, Kök Yayınları, Ankara.
11) • Okul öncesi çocuklarına yönelik drama / drama etkinlikleri Final Projesi Uygulama & Değerlendirme Uzgören, S., Eğitimde Drama Uygulamaları, Yazarı: Sedef Uzgören, Yayınevi: Pegem Akademi / Ankara- 2011 Kama, G. & Sarıyüce, Z. (1997), (Okul Öncesinde) Çocuklarla Drama, Kök Yayıncılık, Ankara. Karadağ, A. (1997), Okul Öncesinde Dramatik Etkinlikler, Kök Yayınları, Ankara.
12) • Okul öncesi çocuklarına yönelik drama / drama etkinlikleri Final Projesi Uygulama & Değerlendirme Uzgören, S., Eğitimde Drama Uygulamaları, Yazarı: Sedef Uzgören, Yayınevi: Pegem Akademi / Ankara- 2011 Kama, G. & Sarıyüce, Z. (1997), (Okul Öncesinde) Çocuklarla Drama, Kök Yayıncılık, Ankara. Karadağ, A. (1997), Okul Öncesinde Dramatik Etkinlikler, Kök Yayınları, Ankara.
13) • Okul öncesi çocuklarına yönelik drama / drama etkinlikleri Final Projesi Uygulama & Değerlendirme Uzgören, S., Eğitimde Drama Uygulamaları, Yazarı: Sedef Uzgören, Yayınevi: Pegem Akademi / Ankara- 2011 Kama, G. & Sarıyüce, Z. (1997), (Okul Öncesinde) Çocuklarla Drama, Kök Yayıncılık, Ankara. Karadağ, A. (1997), Okul Öncesinde Dramatik Etkinlikler, Kök Yayınları, Ankara.
14) • Okul öncesi çocuklarına yönelik drama / drama etkinlikleri Final Projesi Uygulama & Değerlendirme Uzgören, S., Eğitimde Drama Uygulamaları, Yazarı: Sedef Uzgören, Yayınevi: Pegem Akademi / Ankara- 2011 Kama, G. & Sarıyüce, Z. (1997), (Okul Öncesinde) Çocuklarla Drama, Kök Yayıncılık, Ankara. Karadağ, A. (1997), Okul Öncesinde Dramatik Etkinlikler, Kök Yayınları, Ankara.

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Ömeroğlu E., Yayla Ceylan Ş., Erbay F. & Özyürek A. (2013). Dramatik Etkinliklerden Dramaya Teoriden Uygulamaya, Eğiten Kitap, Ankara.
Adıgüzel Ö., Güven İ., Alnar Y., Önder A., Tuğrul B., Öztürk A. & İlhan Çakar A. (2011), Okulöncesinde Drama, Anadolu Üniversitesi Yayınları, Eskişehir.
Diğer Kaynaklar: Farmer, D. (2006), 101 Drama Games and Activities, U.K.
Tandy,M.& Howell, J. (2010). Creating Drama with 4-7 Year Olds,Taylor&Francis Group,U.S.
Lecture Notes &Articles

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

3

Program Kazanımları
1) Çocuk gelişimindeki çağdaş/güncel kuramcıları tanıyabilme, alanındaki ulusal ve uluslararası yenilikleri takip edebilme
2) Çocuğun gelişim alanlarını, gelişim alanlarında oluşabilecek sorunları, ihtiyaçlarını tanımlayabilme
3) Çocuğun haklarını, toplum içerisindeki yerini ve toplumla ilişkilerini tanımlayabilme
4) Çocuğun ruhsal sağlığına etki eden değişkenleri tanımlayabilme
5) Çocuk hastalıklarını tanımlayabilme
6) Çocuğun sağlıklı beslenmesini tanımlayabilme
7) Gelişimsel değerlendirmeler yapabilme
8) Çocuğun gelişim alanlarına yönelik ve gereksinimlerine uygun programlar, etkinlikler, materyaller yapabilme
9) Aile ve topluma yönelik eğitimler düzenleyebilme
10) Bireysel ve takım içinde uyumlu çalışarak, takım çalışmasında gruba katkı sağlayabilme
11) Alanındaki çalışmaları yürütebilecek ve dünyadaki teknolojik gelişmeleri takip edebilecek düzeyde yabancı dil bilgisi
12) Eleştirel düşünebilme ve meslek etiği bilgisi
13) Farklı bakış açılarına sahip olma ve farklılıklara saygı gösterebilme
14) Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Çocuk gelişimindeki çağdaş/güncel kuramcıları tanıyabilme, alanındaki ulusal ve uluslararası yenilikleri takip edebilme 4
2) Çocuğun gelişim alanlarını, gelişim alanlarında oluşabilecek sorunları, ihtiyaçlarını tanımlayabilme
3) Çocuğun haklarını, toplum içerisindeki yerini ve toplumla ilişkilerini tanımlayabilme
4) Çocuğun ruhsal sağlığına etki eden değişkenleri tanımlayabilme
5) Çocuk hastalıklarını tanımlayabilme
6) Çocuğun sağlıklı beslenmesini tanımlayabilme
7) Gelişimsel değerlendirmeler yapabilme 2
8) Çocuğun gelişim alanlarına yönelik ve gereksinimlerine uygun programlar, etkinlikler, materyaller yapabilme 5
9) Aile ve topluma yönelik eğitimler düzenleyebilme
10) Bireysel ve takım içinde uyumlu çalışarak, takım çalışmasında gruba katkı sağlayabilme 3
11) Alanındaki çalışmaları yürütebilecek ve dünyadaki teknolojik gelişmeleri takip edebilecek düzeyde yabancı dil bilgisi
12) Eleştirel düşünebilme ve meslek etiği bilgisi
13) Farklı bakış açılarına sahip olma ve farklılıklara saygı gösterebilme 1
14) Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Uygulama 1 % 20
Projeler 1 % 60
Ara Sınavlar 1 % 20
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 100
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI %
Toplam % 100