Eczane Hizmetleri
Önlisans TYYÇ: 5. Düzey QF-EHEA: Kısa Düzey EQF-LLL: 5. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: PHS205
Ders İsmi: Eczane Kayıtları ve Stok Yönetimi
Ders Yarıyılı: Güz
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Laboratuvar AKTS
3 0 0 5
Öğretim Dili: Türkçe
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Bölüm Seçmeli
Dersin Seviyesi:
Önlisans TYYÇ:5. Düzey QF-EHEA:Kısa Düzey EQF-LLL:5. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: E-Öğrenme
Dersin Koordinatörü: Öğr.Gör. VARUJAN YÜCECAN
Dersi Veren(ler): Öğr.Gör. Fatma Banu Bekman
Öğr.Gör. VARUJAN YÜCECAN
Öğr.Gör. YASEMEN KESİMOĞLU
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Bu dersin amacı; öğrencilere eczane ortamı çalışmalarında karşılaşacakları temel stok bilgisi, bu stokların yönetilmesi, ilgili kayıtların tutulması ve bilişim teknolojilerinin etkin kullanılabilmesi hakkında bilgiler vermektir.
Dersin İçeriği: Dersin genel içeriğini; eczanede tutulan defter ve kayıtların içeriği, kayıt tutuş şekli, eczanelerde kullanılan temel programlar ve stok kontrolünün yapılış şekli
bilgisi oluşturur.

Öğrenme Çıktıları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Çıktıları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
1) Eczanede tutulan defterler ve kayıtlar hakkında bilgi sahibi olur.
2) Stok kontrol kavramı ve stok kontrolünün amacı hakkında bilgi sahibi olur.
3) Finansal tablolar hakkında bilgi sahibi olur.
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
1) Depo yönetimini öğrenir.
2) Eczanelerde kullanılan programları öğrenir.
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Öğrenme Yetkinliği
1) Tedarik zinciri, tedarik zinciri tasarımı ve yönetimi (TZY) kavramlarını öğrenir.
2) Envanter tanımı, envanter çıkarılması ve envanter listesi kavramlarını öğrenir.
Alana Özgü Yetkinlik
1) Stokla ilgili tanımlar, stokların sınıflandırılması ve stok bulundurmanın önemi hakkında bilgi sahibi olur.
2) Stok problemleri ve stok maliyeti hakkında bilgi sahibi olur.
3) Stok kontrol yöntemlerini öğrenir.
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Eczanede tutulan defterler ve kayıtlar. Eczacılar ve Eczaneler Hakkında Yönetmelik - 6197 Sayılı Eczacılar ve Eczaneler Hakkında Kanun Türkiye İlaç ve Tıbbi Cihaz Kurumu - https://www.titck.gov.tr/
2) Stok tanımı, stok fonksiyonları, stok sınıflandırması ve stok bulundurmanın önemi. Küçük R., Stok Yönetimi, 2009, Seçkin Yayıncılık Yüksel V., Duman A., Eczanelerde Stok Yönetimi, 2017, Lectio Scientific
3) Stok problemleri ve stok maliyetleri. Küçük R., Stok Yönetimi, 2009, Seçkin Yayıncılık
4) Stok kontrolü kavramı ve stok kontrolünün amacı. Küçük R., Stok Yönetimi, 2009, Seçkin Yayıncılık
5) Stok kontrol yöntemleri, ABC yöntemi. Küçük R., Stok Yönetimi, 2009, Seçkin Yayıncılık Yüksel V., Duman A., Eczanelerde Stok Yönetimi, 2017, Lectio Scientific
6) Stok kontrol yöntemleri ve modelleri. Küçük R., Stok Yönetimi, 2009, Seçkin Yayıncılık
7) Stok yönetiminin amacı, önemi ve etkin stok yönetimi. Küçük R., Stok Yönetimi, 2009, Seçkin Yayıncılık
8) Genel tekrar ve ara sınav. Ders notları
9) Tedarik zinciri ve tedarik zinciri tasarımı, tedarik zinciri yönetimi (TZY) ve lojistik. Küçük R., Stok Yönetimi, 2009, Seçkin Yayıncılık
10) Depo yönetimi. Küçük R., Stok Yönetimi, 2009, Seçkin Yayıncılık
11) Envanter tanımı, envanter defteri ve listeleri, envanter çıkarılması. Küçük R., Stok Yönetimi, 2009, Seçkin Yayıncılık
12) Finansal tablolar. Özçelikay G., Şencan N., Eczacılık İşletmeciliği, 2015, Akademisyen Kitabevi Dr. Kerem Sarıoğlu, Dr. Serra Eren Sarıoğlu, Eczacılar için Finansal Tablolar ve Analiz Ders Notu
13) Finansal tablolar. Özçelikay G., Şencan N., Eczacılık İşletmeciliği, 2015, Akademisyen Kitabevi Dr. Kerem Sarıoğlu, Dr. Serra Eren Sarıoğlu, Eczacılar için Finansal Tablolar ve Analiz Ders Notu
14) Eczanelerde kullanılan programlar. https://www.youtube.com/playlist?list=PL15VIiJ_XMkt-PtNdedzJ8AtL8tYGyMgz
15) Genel tekrar. Ders notları

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Küçük R., Stok Yönetimi, 2009, Seçkin Yayıncılık
Özçelikay G., Şencan N., Eczacılık İşletmeciliği, 2015, Akademisyen Kitabevi
Diğer Kaynaklar: Eczacılar ve Eczaneler Hakkında Yönetmelik / 6197 Sayılı Eczacılar ve Eczaneler Hakkında Kanun - 12.04.2014/Resmî Gazete Sayısı: 28970

Dr. Kerem Sarıoğlu, Dr. Serra Eren Sarıoğlu - Eczacılar için Finansal Tablolar ve Analiz Ders Notları

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

4

9

2

3

5

6

8

7

10

Program Kazanımları
1) Alanıyla ilgili mesleki yasal mevzuatı kavrayabilmek.
2) Biyolojik sistemlerin normal ve patolojik durumlardaki işleyişine yönelik kavramları tanımak.
3) İnsan vücudunun fonksiyonel yapı ve işlevini yeterli derecede bilmek ve temel hastalıkları kavrayabilmek.
4) Eczane teknikerliği mesleğinin görev ve sorumluluklarını kavrayabilmek.
5) Edinmiş olduğu temel ve uygulamalı bilimlerle ilgili bilgileri birleştirebilmek ve kullanabilmek.
6) Mesleki etik değerlerin önemini kavrayabilmek.
7) Alanıyla ilgili konularda bilişim teknolojilerini kullanabilmek.
8) İletişim kurabilecek düzeyde yabancı dil bilgisine sahip olabilmek.
9) Meslek uygulama alanlarındaki bir projede çalışabilmek, ekip üyesi olabilmek, ortak çalışmalara katılabilmek.
10) Meslek uygulama alanlarında gereken iletişim tekniklerini kullanabilmek.
11) Halk sağlığı, çevre koruma, iş güvenliği konularının önemini kavramak.
12) Türkiye’deki ve dünyadaki genel sağlık örgütlenmesini tanımak.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Alanıyla ilgili mesleki yasal mevzuatı kavrayabilmek.
2) Biyolojik sistemlerin normal ve patolojik durumlardaki işleyişine yönelik kavramları tanımak.
3) İnsan vücudunun fonksiyonel yapı ve işlevini yeterli derecede bilmek ve temel hastalıkları kavrayabilmek.
4) Eczane teknikerliği mesleğinin görev ve sorumluluklarını kavrayabilmek.
5) Edinmiş olduğu temel ve uygulamalı bilimlerle ilgili bilgileri birleştirebilmek ve kullanabilmek. 4
6) Mesleki etik değerlerin önemini kavrayabilmek. 5
7) Alanıyla ilgili konularda bilişim teknolojilerini kullanabilmek. 5
8) İletişim kurabilecek düzeyde yabancı dil bilgisine sahip olabilmek.
9) Meslek uygulama alanlarındaki bir projede çalışabilmek, ekip üyesi olabilmek, ortak çalışmalara katılabilmek.
10) Meslek uygulama alanlarında gereken iletişim tekniklerini kullanabilmek.
11) Halk sağlığı, çevre koruma, iş güvenliği konularının önemini kavramak.
12) Türkiye’deki ve dünyadaki genel sağlık örgütlenmesini tanımak.

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Küçük Sınavlar 1 % 10
Ara Sınavlar 1 % 40
Final 1 % 50
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 50
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 50
Toplam % 100