Eczane Hizmetleri (Uzaktan Öğretim) | |||||
Önlisans | TYYÇ: 5. Düzey | QF-EHEA: Kısa Düzey | EQF-LLL: 5. Düzey |
Ders Kodu: | PHS205 | ||||||||
Ders İsmi: | Eczane Kayıtları ve Stok Yönetimi | ||||||||
Ders Yarıyılı: | Bahar | ||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | Türkçe | ||||||||
Ders Koşulu: | |||||||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||||||
Dersin Türü: | Bölüm Seçmeli | ||||||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||||||
Dersin Veriliş Şekli: | E-Öğrenme | ||||||||
Dersin Koordinatörü: | Öğr.Gör. VARUJAN YÜCECAN | ||||||||
Dersi Veren(ler): |
Öğr.Gör. Fatma Banu Bekman Öğr.Gör. VARUJAN YÜCECAN Öğr.Gör. YASEMEN KESİMOĞLU |
||||||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Bu dersin amacı; öğrencilere eczane ortamı çalışmalarında karşılaşacakları temel stok bilgisi, bu stokların yönetilmesi, ilgili kayıtların tutulması ve bilişim teknolojilerinin etkin kullanılabilmesi hakkında bilgiler vermektir. |
Dersin İçeriği: | Dersin genel içeriğini; eczanede tutulan defter ve kayıtların içeriği, kayıt tutuş şekli, eczanelerde kullanılan temel programlar ve stok kontrolünün yapılış şekli bilgisi oluşturur. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Eczanede tutulan defterler ve kayıtlar. | Eczacılar ve Eczaneler Hakkında Yönetmelik - 6197 Sayılı Eczacılar ve Eczaneler Hakkında Kanun Türkiye İlaç ve Tıbbi Cihaz Kurumu - https://www.titck.gov.tr/ |
2) | Stok tanımı, stok fonksiyonları, stok sınıflandırması ve stok bulundurmanın önemi. | Küçük R., Stok Yönetimi, 2009, Seçkin Yayıncılık Yüksel V., Duman A., Eczanelerde Stok Yönetimi, 2017, Lectio Scientific |
3) | Stok problemleri ve stok maliyetleri. | Küçük R., Stok Yönetimi, 2009, Seçkin Yayıncılık |
4) | Stok kontrolü kavramı ve stok kontrolünün amacı. | Küçük R., Stok Yönetimi, 2009, Seçkin Yayıncılık |
5) | Stok kontrol yöntemleri, ABC yöntemi. | Küçük R., Stok Yönetimi, 2009, Seçkin Yayıncılık Yüksel V., Duman A., Eczanelerde Stok Yönetimi, 2017, Lectio Scientific |
6) | Stok kontrol yöntemleri ve modelleri. | Küçük R., Stok Yönetimi, 2009, Seçkin Yayıncılık |
7) | Stok yönetiminin amacı, önemi ve etkin stok yönetimi. | Küçük R., Stok Yönetimi, 2009, Seçkin Yayıncılık |
8) | Genel tekrar ve ara sınav. | Ders notları |
9) | Tedarik zinciri ve tedarik zinciri tasarımı, tedarik zinciri yönetimi (TZY) ve lojistik. | Küçük R., Stok Yönetimi, 2009, Seçkin Yayıncılık |
10) | Depo yönetimi. | Küçük R., Stok Yönetimi, 2009, Seçkin Yayıncılık |
11) | Envanter tanımı, envanter defteri ve listeleri, envanter çıkarılması. | Küçük R., Stok Yönetimi, 2009, Seçkin Yayıncılık |
12) | Finansal tablolar. | Özçelikay G., Şencan N., Eczacılık İşletmeciliği, 2015, Akademisyen Kitabevi Dr. Kerem Sarıoğlu, Dr. Serra Eren Sarıoğlu, Eczacılar için Finansal Tablolar ve Analiz Ders Notu |
13) | Finansal tablolar. | Özçelikay G., Şencan N., Eczacılık İşletmeciliği, 2015, Akademisyen Kitabevi Dr. Kerem Sarıoğlu, Dr. Serra Eren Sarıoğlu, Eczacılar için Finansal Tablolar ve Analiz Ders Notu |
14) | Eczanelerde kullanılan programlar. | https://www.youtube.com/playlist?list=PL15VIiJ_XMkt-PtNdedzJ8AtL8tYGyMgz |
15) | Genel tekrar. | Ders notları |
Ders Notları / Kitaplar: | Küçük R., Stok Yönetimi, 2009, Seçkin Yayıncılık Özçelikay G., Şencan N., Eczacılık İşletmeciliği, 2015, Akademisyen Kitabevi |
Diğer Kaynaklar: | Eczacılar ve Eczaneler Hakkında Yönetmelik / 6197 Sayılı Eczacılar ve Eczaneler Hakkında Kanun - 12.04.2014/Resmî Gazete Sayısı: 28970 Dr. Kerem Sarıoğlu, Dr. Serra Eren Sarıoğlu - Eczacılar için Finansal Tablolar ve Analiz Ders Notları |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
4 |
9 |
2 |
3 |
5 |
6 |
8 |
7 |
10 |
|
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | |||||||||||
1) Alanıyla ilgili mesleki yasal mevzuatı kavrayabilmek. | |||||||||||
2) Biyolojik sistemlerin normal ve patolojik durumlardaki işleyişine yönelik kavramları tanımak. | |||||||||||
3) İnsan vücudunun fonksiyonel yapı ve işlevini yeterli derecede bilmek ve temel hastalıkları kavrayabilmek. | |||||||||||
4) Eczane teknikerliği mesleğinin görev ve sorumluluklarını kavrayabilmek. | |||||||||||
5) Edinmiş olduğu temel ve uygulamalı bilimlerle ilgili bilgileri birleştirebilmek ve kullanabilmek. | |||||||||||
6) Mesleki etik değerlerin önemini kavrayabilmek. | |||||||||||
7) Alanıyla ilgili konularda bilişim teknolojilerini kullanabilmek. | |||||||||||
8) İletişim kurabilecek düzeyde yabancı dil bilgisine sahip olabilmek. | |||||||||||
9) Meslek uygulama alanlarındaki bir projede çalışabilmek, ekip üyesi olabilmek, ortak çalışmalara katılabilmek. | |||||||||||
10) Meslek uygulama alanlarında gereken iletişim tekniklerini kullanabilmek. | |||||||||||
11) Halk sağlığı, çevre koruma, iş güvenliği konularının önemini kavramak. | |||||||||||
12) Türkiye’deki ve dünyadaki genel sağlık örgütlenmesini tanımak. |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Alanıyla ilgili mesleki yasal mevzuatı kavrayabilmek. | |
2) | Biyolojik sistemlerin normal ve patolojik durumlardaki işleyişine yönelik kavramları tanımak. | |
3) | İnsan vücudunun fonksiyonel yapı ve işlevini yeterli derecede bilmek ve temel hastalıkları kavrayabilmek. | |
4) | Eczane teknikerliği mesleğinin görev ve sorumluluklarını kavrayabilmek. | |
5) | Edinmiş olduğu temel ve uygulamalı bilimlerle ilgili bilgileri birleştirebilmek ve kullanabilmek. | 4 |
6) | Mesleki etik değerlerin önemini kavrayabilmek. | 5 |
7) | Alanıyla ilgili konularda bilişim teknolojilerini kullanabilmek. | 5 |
8) | İletişim kurabilecek düzeyde yabancı dil bilgisine sahip olabilmek. | |
9) | Meslek uygulama alanlarındaki bir projede çalışabilmek, ekip üyesi olabilmek, ortak çalışmalara katılabilmek. | |
10) | Meslek uygulama alanlarında gereken iletişim tekniklerini kullanabilmek. | |
11) | Halk sağlığı, çevre koruma, iş güvenliği konularının önemini kavramak. | |
12) | Türkiye’deki ve dünyadaki genel sağlık örgütlenmesini tanımak. |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Küçük Sınavlar | 1 | % 10 |
Ara Sınavlar | 1 | % 40 |
Final | 1 | % 50 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 50 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 50 | |
Toplam | % 100 |