İç Mekan Tasarımı
Önlisans TYYÇ: 5. Düzey QF-EHEA: Kısa Düzey EQF-LLL: 5. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: IND204
Ders İsmi: Mobilya Tasarımı
Ders Yarıyılı: Bahar
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Laboratuvar AKTS
1 2 0 5
Öğretim Dili: Türkçe
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Bölüm Seçmeli
Dersin Seviyesi:
Önlisans TYYÇ:5. Düzey QF-EHEA:Kısa Düzey EQF-LLL:5. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Öğr.Gör. BERKAY BEKTÜRK
Dersi Veren(ler): Dr. Öğr. Üyesi YASEMİN ERDOĞAN
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Mobilya tasarımı ve mobilya tasarım tarihi konularını incelemek.
Dersin İçeriği: Mobilya tasarımında tarih, estetik, ergonomi ve strüktür alanlarında bilgi sahibi olmak.

Öğrenme Çıktıları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Çıktıları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
1) Mobilya tarihi konusunda bilgi sahibi olmak.
2) Mobilya tasarımında kullanılan strüktür türlerine hakim olmak
3) insan ölçüleri ve ergonomi konularında bilgi sahibi olmak.
4) Mobilya tasarımının estetik, fonksiyon ve dayanıklılık alanlarına hakim olmak.
5) Mobilya Tasarımı konusunda detay çözebilme yetkinliği kazanmak
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Öğrenme Yetkinliği
Alana Özgü Yetkinlik
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Mobilya tasarımı ve Mobilya tarihi konularında bilgi verilmesi “Kaynaklar” listesindeki ilgili kaynaklar-kısımları.
2) Mobilya Tarihi Sunumları “Kaynaklar” listesindeki ilgili kaynaklar-kısımları.
3) Mobilya Tarihi Sunumları “Kaynaklar” listesindeki ilgili kaynaklar-kısımları.
4) Mobilya Tarihi Sunumları “Kaynaklar” listesindeki ilgili kaynaklar-kısımları.
5) Mobilya Tarihi Sunumları “Kaynaklar” listesindeki ilgili kaynaklar-kısımları.
6) Mobilya Tarihi Sunumları “Kaynaklar” listesindeki ilgili kaynaklar-kısımları.
7) Mobilya Tarihi Sunumları “Kaynaklar” listesindeki ilgili kaynaklar-kısımları.
8) Ara Sınav -
9) Mobilya da statik “Kaynaklar” listesindeki ilgili kaynaklar-kısımları.
10) Mobilyada ergonomi ve antropometri “Kaynaklar” listesindeki ilgili kaynaklar-kısımları.
11) Mobilyada Detay “Kaynaklar” listesindeki ilgili kaynaklar-kısımları.
12) Mobilyada malzeme “Kaynaklar” listesindeki ilgili kaynaklar-kısımları.
13) Mobilyanın Tamamlanması “Kaynaklar” listesindeki ilgili kaynaklar-kısımları.
14) Final Sınavı -

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: A. Yılmaz, Dünden Bugüne Mobilya Tasarımı ve Teknolojisi
D. Günal, N. Bayazıt, 2009, Endüstri Ürünleri Tasarımında Strüktür, İTÜ Dergisi
F.D.K. Ching, 2015, Çizimlerle Bina Yapım Rehberi, YEM Yayınları
M. Çalışkan, F. Fındık, 2012, Malzeme, Ergonomi ve Biyomekanik İlişkisi, Sakarya
Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü Dergisi
O. Boyla, 2011, Mobilya Tarihi Ders Notları
Diğer Kaynaklar: Ders sırasında verilen örnekler.

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

3

4

5

Program Kazanımları
1) Temel tasarım ilke ve yöntemlerine hakim olmak
2) Mesleki uygulamalarda karşılaşılan sorunları tanımlamak; analiz etmek ve bu sorunlara çözüm önerileri getirmek.
3) Mesleki teknik ve iletişim diline hakim olmak; ilgili yasa ve yönetmelikleri tanımak
4) Sanat ve tasarım alanında edinilen bilgilerle birlikte iç Mekanı (çevresini) kullanıcı istekleri/ihtiyaçları doğrultusunda tasarlayabilmek
5) Mekan tasarımında fiziksel çevre kalitesini arttıracak sistemleri tasarlamak ve denetimini yapmak
6) Geleneksel yöntemle ve bilgisayar ortamında teknik çizim yapabilmek, 3 boyutlu modelleme ve sunum yapabilmek.
7) Sektöründe fonksiyonlarını kullanabilme yeteneğine sahip olmak ve yeni yönetim tekniklerini iş süreçlerine adapte ederek uygulayabilmek.
8) Alanında almış olduğu teorik ve uygulamalı bilgileri iş hayatında kullanabilme becerisine sahip olmak.
9) İç mekan ile ilgili üretilen; malzeme, yapı elemanı, mekan donatıları ve her türlü tekstil, mobilya, ve benzeri elemanların pazarlanması ve kullanımı ile ilgili bilgi ve deneyim kazandırmak
10) Farklı disiplinlerle ortak proje geliştirme ve yürütme becerisine, etkin iletişim becerisine sahip olma ve birlikte çalışmaya yatkın olabilme
11) Alanının gerektirdiği düzeyde bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilmek; teknolojik değişiklikleri takip ederek yeni teknolojileri işletme sistemlerine uyarlayabilmek
12) Bağımsız tasarlama ve çalışma güvenine sahip, aynı zamanda iyi bir takım oyuncusu olma uyumu gösterebilen, mesleki sorumluluk ve etik kuralların bilincinde, tasarımcılar yetiştirmektedir.
13) Öğrenimini aynı alanda bir ileri eğitim düzeyine veya aynı düzeydeki bir mesleğe yönlendirebilme

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Temel tasarım ilke ve yöntemlerine hakim olmak
2) Mesleki uygulamalarda karşılaşılan sorunları tanımlamak; analiz etmek ve bu sorunlara çözüm önerileri getirmek.
3) Mesleki teknik ve iletişim diline hakim olmak; ilgili yasa ve yönetmelikleri tanımak
4) Sanat ve tasarım alanında edinilen bilgilerle birlikte iç Mekanı (çevresini) kullanıcı istekleri/ihtiyaçları doğrultusunda tasarlayabilmek
5) Mekan tasarımında fiziksel çevre kalitesini arttıracak sistemleri tasarlamak ve denetimini yapmak
6) Geleneksel yöntemle ve bilgisayar ortamında teknik çizim yapabilmek, 3 boyutlu modelleme ve sunum yapabilmek.
7) Sektöründe fonksiyonlarını kullanabilme yeteneğine sahip olmak ve yeni yönetim tekniklerini iş süreçlerine adapte ederek uygulayabilmek.
8) Alanında almış olduğu teorik ve uygulamalı bilgileri iş hayatında kullanabilme becerisine sahip olmak.
9) İç mekan ile ilgili üretilen; malzeme, yapı elemanı, mekan donatıları ve her türlü tekstil, mobilya, ve benzeri elemanların pazarlanması ve kullanımı ile ilgili bilgi ve deneyim kazandırmak
10) Farklı disiplinlerle ortak proje geliştirme ve yürütme becerisine, etkin iletişim becerisine sahip olma ve birlikte çalışmaya yatkın olabilme
11) Alanının gerektirdiği düzeyde bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilmek; teknolojik değişiklikleri takip ederek yeni teknolojileri işletme sistemlerine uyarlayabilmek
12) Bağımsız tasarlama ve çalışma güvenine sahip, aynı zamanda iyi bir takım oyuncusu olma uyumu gösterebilen, mesleki sorumluluk ve etik kuralların bilincinde, tasarımcılar yetiştirmektedir.
13) Öğrenimini aynı alanda bir ileri eğitim düzeyine veya aynı düzeydeki bir mesleğe yönlendirebilme

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam 1 % 10
Ara Sınavlar 1 % 40
Final 1 % 50
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 50
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 50
Toplam % 100