Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Mobilya tasarımı ve Mobilya tarihi konularında bilgi verilmesi
|
“Kaynaklar” listesindeki ilgili kaynaklar-kısımları.
|
2) |
Mobilya Tarihi Sunumları
|
“Kaynaklar” listesindeki ilgili kaynaklar-kısımları.
|
3) |
Mobilya Tarihi Sunumları
|
“Kaynaklar” listesindeki ilgili kaynaklar-kısımları.
|
4) |
Mobilya Tarihi Sunumları
|
“Kaynaklar” listesindeki ilgili kaynaklar-kısımları.
|
5) |
Mobilya Tarihi Sunumları
|
“Kaynaklar” listesindeki ilgili kaynaklar-kısımları.
|
6) |
Mobilya Tarihi Sunumları
|
“Kaynaklar” listesindeki ilgili kaynaklar-kısımları.
|
7) |
Mobilya Tarihi Sunumları
|
“Kaynaklar” listesindeki ilgili kaynaklar-kısımları.
|
8) |
Ara Sınav |
- |
9) |
Mobilya da statik |
“Kaynaklar” listesindeki ilgili kaynaklar-kısımları.
|
10) |
Mobilyada ergonomi ve antropometri |
“Kaynaklar” listesindeki ilgili kaynaklar-kısımları.
|
11) |
Mobilyada Detay |
“Kaynaklar” listesindeki ilgili kaynaklar-kısımları.
|
12) |
Mobilyada malzeme |
“Kaynaklar” listesindeki ilgili kaynaklar-kısımları.
|
13) |
Mobilyanın Tamamlanması |
“Kaynaklar” listesindeki ilgili kaynaklar-kısımları.
|
14) |
Final Sınavı |
- |
Ders Notları / Kitaplar: |
A. Yılmaz, Dünden Bugüne Mobilya Tasarımı ve Teknolojisi
D. Günal, N. Bayazıt, 2009, Endüstri Ürünleri Tasarımında Strüktür, İTÜ Dergisi
F.D.K. Ching, 2015, Çizimlerle Bina Yapım Rehberi, YEM Yayınları
M. Çalışkan, F. Fındık, 2012, Malzeme, Ergonomi ve Biyomekanik İlişkisi, Sakarya
Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü Dergisi
O. Boyla, 2011, Mobilya Tarihi Ders Notları
|
Diğer Kaynaklar: |
Ders sırasında verilen örnekler. |
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Temel tasarım ilke ve yöntemlerine hakim olmak |
|
2) |
Mesleki uygulamalarda karşılaşılan sorunları tanımlamak; analiz etmek ve bu sorunlara çözüm önerileri getirmek. |
|
3) |
Mesleki teknik ve iletişim diline hakim olmak; ilgili yasa ve yönetmelikleri tanımak |
|
4) |
Sanat ve tasarım alanında edinilen bilgilerle birlikte iç Mekanı (çevresini) kullanıcı istekleri/ihtiyaçları doğrultusunda tasarlayabilmek |
|
5) |
Mekan tasarımında fiziksel çevre kalitesini arttıracak sistemleri tasarlamak ve denetimini yapmak |
|
6) |
Geleneksel yöntemle ve bilgisayar ortamında teknik çizim yapabilmek, 3 boyutlu modelleme ve sunum yapabilmek. |
|
7) |
Sektöründe fonksiyonlarını kullanabilme yeteneğine sahip olmak ve yeni yönetim tekniklerini iş süreçlerine adapte ederek uygulayabilmek. |
|
8) |
Alanında almış olduğu teorik ve uygulamalı bilgileri iş hayatında kullanabilme becerisine sahip olmak. |
|
9) |
İç mekan ile ilgili üretilen; malzeme, yapı elemanı, mekan donatıları ve her türlü tekstil, mobilya, ve benzeri elemanların pazarlanması ve kullanımı ile ilgili bilgi ve deneyim kazandırmak |
|
10) |
Farklı disiplinlerle ortak proje geliştirme ve yürütme becerisine, etkin iletişim becerisine sahip olma ve birlikte çalışmaya yatkın olabilme |
|
11) |
Alanının gerektirdiği düzeyde bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilmek; teknolojik değişiklikleri takip ederek yeni teknolojileri işletme sistemlerine uyarlayabilmek |
|
12) |
Bağımsız tasarlama ve çalışma güvenine sahip, aynı zamanda iyi bir takım oyuncusu olma uyumu gösterebilen, mesleki sorumluluk ve etik kuralların bilincinde, tasarımcılar yetiştirmektedir. |
|
13) |
Öğrenimini aynı alanda bir ileri eğitim düzeyine veya aynı düzeydeki bir mesleğe yönlendirebilme |
|