Odyometri | |||||
Önlisans | TYYÇ: 5. Düzey | QF-EHEA: Kısa Düzey | EQF-LLL: 5. Düzey |
Ders Kodu: | AUD204 | ||||||||
Ders İsmi: | Çocuk ve Yenidoğan Testleri | ||||||||
Ders Yarıyılı: |
Bahar |
||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | Turkish | ||||||||
Ders Koşulu: | |||||||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||||||
Dersin Türü: | Bölüm Seçmeli | ||||||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||||||
Dersin Koordinatörü: | Öğr.Gör. BETÜL TAŞÇI GENÇTÜRK | ||||||||
Dersi Veren(ler): |
Öğr.Gör. BETÜL TAŞÇI GENÇTÜRK |
||||||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Bu dersin amacı; Çocukluk ve yenidoğan işitme testlerini önemi tanımı ve uygulaması hakkında temel bilgi sahibi olmaktadır. |
Dersin İçeriği: | Bebeklik döneminden başlayarak çocukluk dönemi boyunca işitme sisteminin tipik gelişimi, işitme sisteminin gelişiminde farklılıklara neden olan hastalıklar/bozukluklar, pediatrik grupta işitme sisteminin değerlendirilmesi, tanılanması ve işitme kaybına yönelik erken müdahelenin temel prensiplerini öğrenmektir. Bu sayede öğrencinin yenidoğan döneminden geç çocukluk dönemine kadar işitme kayıplı çocuğa odyolojik yaklaşım esaslarını ve farklılıklarını bilmesi hedeflenmektedir. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Dersin tanıtımı, Giriş | Konullar ilgili ön okumalar |
2) | Normal (Tipik) İşitsel Gelişim | Konullar ilgili ön okumalar |
3) | Yenidoğan İşitme Kaybı Risk Faktörleri | Konullar ilgili ön okumalar |
4) | Pediatrik Dönemde İşitme Kaybı Nedenleri, Özel Koşullar | Konular ilgili ön okumalar |
5) | Pediatrik Grup İşitme Taramaları & Pediatrik Grupta Öykü Alma | Konular ilgli ön okumalar |
6) | Davranım Testlerine Giriş & Gözlem Odyometrisi | Konular ilgili ön okumalar |
7) | Görsel Pekiştireç Odyometrisi (VRA) | Konular ilgili ön okumalar |
8) | Arasınav | |
9) | Oyun Odyometrisi | Konular ilgili ön okumalar |
10) | Oyun Odyometrisi (devam) & Ek Engel Gruplarında Davranım Testleri | Konular ilgili ön okumalar |
11) | Pediatrik Grupta İşitsel Algı Değerlendirmesi | Konular ilgili ön okumalar |
12) | Pediatrik Grupta Elektroakustik Değerlendirme | Konular ilgili ön okumalar |
13) | Pediatrik Grupta Elektrofizyolojik Değerlendirme | Konular ilgili ön okumalar |
14) | Pediatrik Vaka Örnekleri | Konular ilgili ön okumalar |
15) | FİNAL SINAVI |
Ders Notları / Kitaplar: | 1.Tharpe, A. M., & Seewald, R. (Eds.). (2016). Comprehensive handbook of pediatric audiology. Plural publishing. |
Diğer Kaynaklar: | 1.Tharpe, A. M., & Seewald, R. (Eds.). (2016). Comprehensive handbook of pediatric audiology. Plural publishing. 2. Northern, J. L., & Downs, M. P. (2002). Hearing in children. Lippincott Williams & Wilkins |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | ||||||||||
1) Odyometri Programı alanındaki güncel bilgileri içeren temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olunur. | ||||||||||
2) Odyometri Programı alanındaki temel bilimsel bilgiye ulaşma, değerlendirme ve uygulayabilme bilgisine sahip olur. | ||||||||||
3) İnsanın vücudunun temel yapısı ve işleyişi hakkında bilgiye sahiptir. Sistemleri ve anatomik yapılarını tanımlar. | ||||||||||
4) Alanına ilişkin tıbbi terimleri açıklar. | ||||||||||
5) Alanında eksik olan temel güvenlik eksikliklerin sorunlarını tespit eder ve çözüm yollarını arar. | ||||||||||
6) Alanı ile ilgili temel bilgisayar programlarını /teknolojileri / tüm cihazları / alet ve ekipmanları / teknik ve yöntemleri kullanır | ||||||||||
7) Sayısal verileri düzenler ve hazır şablon ile tanıtım materyali hazırlar; internet ortamında iletişim kurarak iş başvurusu yapar | ||||||||||
8) Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanır, herhangi bir sorun karşısında ekip üyesi olarak görev alır | ||||||||||
9) Alanı ile ilgili sahip olduğu temel bilgi birikimini kullanarak verilen bir görevi bağımsız olarak yürütebilir. | ||||||||||
10) Alanı ile ilgili olarak yaşam boyu öğrenme bilincine sahip olur. | ||||||||||
11) Meslek ahlakı bilincini kazanır, mesleği ile ilgili verilen toplanması, yorumlanması, sonuçlarının duyurulması aşamasında bilimsel ve ahlaki kurallara uyar. |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Odyometri Programı alanındaki güncel bilgileri içeren temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olunur. | 5 |
2) | Odyometri Programı alanındaki temel bilimsel bilgiye ulaşma, değerlendirme ve uygulayabilme bilgisine sahip olur. | 5 |
3) | İnsanın vücudunun temel yapısı ve işleyişi hakkında bilgiye sahiptir. Sistemleri ve anatomik yapılarını tanımlar. | 3 |
4) | Alanına ilişkin tıbbi terimleri açıklar. | 4 |
5) | Alanında eksik olan temel güvenlik eksikliklerin sorunlarını tespit eder ve çözüm yollarını arar. | 4 |
6) | Alanı ile ilgili temel bilgisayar programlarını /teknolojileri / tüm cihazları / alet ve ekipmanları / teknik ve yöntemleri kullanır | 3 |
7) | Sayısal verileri düzenler ve hazır şablon ile tanıtım materyali hazırlar; internet ortamında iletişim kurarak iş başvurusu yapar | 4 |
8) | Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanır, herhangi bir sorun karşısında ekip üyesi olarak görev alır | 4 |
9) | Alanı ile ilgili sahip olduğu temel bilgi birikimini kullanarak verilen bir görevi bağımsız olarak yürütebilir. | 5 |
10) | Alanı ile ilgili olarak yaşam boyu öğrenme bilincine sahip olur. | 5 |
11) | Meslek ahlakı bilincini kazanır, mesleği ile ilgili verilen toplanması, yorumlanması, sonuçlarının duyurulması aşamasında bilimsel ve ahlaki kurallara uyar. | 5 |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ödev | 1 | % 10 |
Ara Sınavlar | 1 | % 40 |
Final | 1 | % 50 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 50 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 50 | |
Toplam | % 100 |