Odyometri
Önlisans TYYÇ: 5. Düzey QF-EHEA: Kısa Düzey EQF-LLL: 5. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: AUD204
Ders İsmi: Çocuk ve Yenidoğan Testleri
Ders Yarıyılı: Bahar
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Laboratuvar AKTS
2 1 0 5
Öğretim Dili: Turkish
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Bölüm Seçmeli
Dersin Seviyesi:
Önlisans TYYÇ:5. Düzey QF-EHEA:Kısa Düzey EQF-LLL:5. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Öğr.Gör. BETÜL TAŞÇI GENÇTÜRK
Dersi Veren(ler): Öğr.Gör. BETÜL TAŞÇI GENÇTÜRK
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Bu dersin amacı; Çocukluk ve yenidoğan işitme testlerini önemi tanımı ve uygulaması hakkında temel bilgi sahibi olmaktadır.
Dersin İçeriği: Bebeklik döneminden başlayarak çocukluk dönemi boyunca işitme sisteminin tipik gelişimi, işitme sisteminin gelişiminde farklılıklara neden olan hastalıklar/bozukluklar, pediatrik grupta işitme sisteminin değerlendirilmesi, tanılanması ve işitme kaybına yönelik erken müdahelenin temel prensiplerini öğrenmektir. Bu sayede öğrencinin yenidoğan döneminden geç çocukluk dönemine kadar işitme kayıplı çocuğa odyolojik yaklaşım esaslarını ve farklılıklarını bilmesi hedeflenmektedir.

Öğrenme Çıktıları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Çıktıları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
1) Bebeklik ve çocukluk döneminde işitsel algı süreçlerini temel düzeyde bilir
2) Bebeklik ve çocukluk döneminde işitme kaybı risk faktörleri ve işitme kaybı yapan hastalıklar hakkında bilgi sahibi olur.
3) Yenidoğan ve çocukluk döneminde uygulanan işitme tarama programları hakkında bilgi sahibi olur.
4) Yenidoğan, bebek ve çocuklarda davranım testleri ile odyolojik değerlendirme prensiplerini öğrenir.
5) Yenidoğan, bebek ve çocuklarda elektroakustik ve elektrofizyolojik değerlendirme yöntem farklılıklarını ve tanıdaki rolünü bilir.
6) Pediatrik grupta erken müdahalenin önemini bilir ve müdahale sürecini yapılandırmayı öğrenir.
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Öğrenme Yetkinliği
Alana Özgü Yetkinlik
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Dersin tanıtımı, Giriş Konullar ilgili ön okumalar
2) Normal (Tipik) İşitsel Gelişim Konullar ilgili ön okumalar
3) Yenidoğan İşitme Kaybı Risk Faktörleri Konullar ilgili ön okumalar
4) Pediatrik Dönemde İşitme Kaybı Nedenleri, Özel Koşullar Konular ilgili ön okumalar
5) Pediatrik Grup İşitme Taramaları & Pediatrik Grupta Öykü Alma Konular ilgli ön okumalar
6) Davranım Testlerine Giriş & Gözlem Odyometrisi Konular ilgili ön okumalar
7) Görsel Pekiştireç Odyometrisi (VRA) Konular ilgili ön okumalar
8) Arasınav
9) Oyun Odyometrisi Konular ilgili ön okumalar
10) Oyun Odyometrisi (devam) & Ek Engel Gruplarında Davranım Testleri Konular ilgili ön okumalar
11) Pediatrik Grupta İşitsel Algı Değerlendirmesi Konular ilgili ön okumalar
12) Pediatrik Grupta Elektroakustik Değerlendirme Konular ilgili ön okumalar
13) Pediatrik Grupta Elektrofizyolojik Değerlendirme Konular ilgili ön okumalar
14) Pediatrik Vaka Örnekleri Konular ilgili ön okumalar
15) FİNAL SINAVI

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: 1.Tharpe, A. M., & Seewald, R. (Eds.). (2016). Comprehensive handbook of pediatric audiology. Plural publishing.
Diğer Kaynaklar: 1.Tharpe, A. M., & Seewald, R. (Eds.). (2016). Comprehensive handbook of pediatric audiology. Plural publishing.
2. Northern, J. L., & Downs, M. P. (2002). Hearing in children. Lippincott Williams & Wilkins

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

3

4

5

6

Program Kazanımları
1) Odyometri Programı alanındaki güncel bilgileri içeren temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olunur.
2) Odyometri Programı alanındaki temel bilimsel bilgiye ulaşma, değerlendirme ve uygulayabilme bilgisine sahip olur.
3) İnsanın vücudunun temel yapısı ve işleyişi hakkında bilgiye sahiptir. Sistemleri ve anatomik yapılarını tanımlar.
4) Alanına ilişkin tıbbi terimleri açıklar.
5) Alanında eksik olan temel güvenlik eksikliklerin sorunlarını tespit eder ve çözüm yollarını arar.
6) Alanı ile ilgili temel bilgisayar programlarını /teknolojileri / tüm cihazları / alet ve ekipmanları / teknik ve yöntemleri kullanır
7) Sayısal verileri düzenler ve hazır şablon ile tanıtım materyali hazırlar; internet ortamında iletişim kurarak iş başvurusu yapar
8) Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanır, herhangi bir sorun karşısında ekip üyesi olarak görev alır
9) Alanı ile ilgili sahip olduğu temel bilgi birikimini kullanarak verilen bir görevi bağımsız olarak yürütebilir.
10) Alanı ile ilgili olarak yaşam boyu öğrenme bilincine sahip olur.
11) Meslek ahlakı bilincini kazanır, mesleği ile ilgili verilen toplanması, yorumlanması, sonuçlarının duyurulması aşamasında bilimsel ve ahlaki kurallara uyar.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Odyometri Programı alanındaki güncel bilgileri içeren temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olunur. 5
2) Odyometri Programı alanındaki temel bilimsel bilgiye ulaşma, değerlendirme ve uygulayabilme bilgisine sahip olur. 5
3) İnsanın vücudunun temel yapısı ve işleyişi hakkında bilgiye sahiptir. Sistemleri ve anatomik yapılarını tanımlar. 3
4) Alanına ilişkin tıbbi terimleri açıklar. 4
5) Alanında eksik olan temel güvenlik eksikliklerin sorunlarını tespit eder ve çözüm yollarını arar. 4
6) Alanı ile ilgili temel bilgisayar programlarını /teknolojileri / tüm cihazları / alet ve ekipmanları / teknik ve yöntemleri kullanır 3
7) Sayısal verileri düzenler ve hazır şablon ile tanıtım materyali hazırlar; internet ortamında iletişim kurarak iş başvurusu yapar 4
8) Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanır, herhangi bir sorun karşısında ekip üyesi olarak görev alır 4
9) Alanı ile ilgili sahip olduğu temel bilgi birikimini kullanarak verilen bir görevi bağımsız olarak yürütebilir. 5
10) Alanı ile ilgili olarak yaşam boyu öğrenme bilincine sahip olur. 5
11) Meslek ahlakı bilincini kazanır, mesleği ile ilgili verilen toplanması, yorumlanması, sonuçlarının duyurulması aşamasında bilimsel ve ahlaki kurallara uyar. 5

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ödev 1 % 10
Ara Sınavlar 1 % 40
Final 1 % 50
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 50
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 50
Toplam % 100