Odyometri
Önlisans TYYÇ: 5. Düzey QF-EHEA: Kısa Düzey EQF-LLL: 5. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: AUD206
Ders İsmi: Ses Fiziği ve Akustik
Ders Yarıyılı: Güz
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Laboratuvar AKTS
3 0 0 5
Öğretim Dili: Türkçe
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Bölüm Seçmeli
Dersin Seviyesi:
Önlisans TYYÇ:5. Düzey QF-EHEA:Kısa Düzey EQF-LLL:5. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: E-Öğrenme
Dersin Koordinatörü: Dr. Öğr. Üyesi YALÇIN URFA
Dersi Veren(ler): Dr. Öğr. Üyesi YALÇIN URFA
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Öğrenciler ses dalgalarını oluşturan etkenler hakkında bilgi sahibi olur. Ses dalgalarının iletildiği ortamda ses dalgalarını etkileyen faktörler hakkında bilgi sahibi olur.

Dersin İçeriği: Titreşim , Dalgalar , Ses Dalgaları , Dalgaların Analizleri , Akustik , İşitme Testleri, İşitme testlerinde kullanılan cihazların kalibrasyon prensipleri

Öğrenme Çıktıları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Çıktıları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
1) Tanışma. Öğrencilerin Ders Planı Hakkında Bilgilendirilmesi.
2) Öğrenciler ses ve sesin oluşumu hakkında bilgi sahibi olur.
3) Öğrenciler Dalgalar ve Dalga hareketi hakkında bilgi sahibi olur.
4) Öğrenciler Dalgaların yansıması ve geçmesi konusu hakkında bilgi sahibi olur.
5) Öğrenciler Ses dalgaları hakkında bilgi sahibi olur.
6) Öğrenciler Ses dalgalarında doopler olayı , Rezonans ve vuru konuları hakkında bilgi sahibi olur.
7) Öğrenciler Ses dalgalarının iletildiği ortamlarda ses dalgalarını etkileyen faktörler hakkında bilgi sahibi olur.
8) Vize Sınavı
9) Öğrenciler austik hakkında bilgi sahibi olur.
10) Öğrenciler Sessiz odaların akustik yapısı hakkında bilgi sahibi olur.
11) Öğrenciler odyometrik incelemelerde kullanılan ölçü aletlerinin kalibrasyonu hakkında bilgi sahibi olur.
12) Öğrenciler İşitme sistemimiz hakkında bilgi sahibi olur.
13) Öğrenciler işitme testleri hakkında bilgi sahibi olur.
14) Öğrenciler İşitme testleri hakkında bilgi sahibi olur.
15) Final Sınavı
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Öğrenme Yetkinliği
Alana Özgü Yetkinlik
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Ders oryantasyonu, Öğrencilerle tanışma ve dersin işlenme yöntemi hakkında bilgilendirme. Ders izlencesi hakkında bilgi verme Sesin ve akustiğin tanımı
2) Ses nedir? –Titreşim- Ses Oluşumu Müzik Fiziği – Ayhan Zeren
3) Dalga Hareketi – İlerleyen Dalgalar –Enine ve Boyuna Dalgalar-Süperpozisyon İlkesi Fen ve Mühendislik İçin Fizik – Serway-Beichner-1
4) Dalga Hareketinde Yansıma ve Geçme- Periyodik Dalgalar Fen ve Mühendislik İçin Fizik – Serway-Beichner-1
5) Ses Dalgalarının Hızı – Periyodik Ses Dalgaları- Fen ve Mühendislik İçin Fizik – Serway-Beichner-1
6) Doopler Olayı – Rezonans-Vuru Müzik Fiziği – Ayhan Zeren
7) Ses Dalgalarının İletildiği Ortam Müzik Fiziği – Ayhan Zeren
8) vize sınavı
9) Akustik Gürültü ve Titreşim-Eyüp Bilgiç ve Enver Sadıkhov
10) Odyometrik incelemelerde kullanılan sessiz odaların akustik yapısı Temel Odyolojik Testler-Dr. Ateş Mehmet Akşit
11) Ölçü Aletleri ve Ölçü aletleri ve insan kulağı arasındaki kalibrasyon prensipleri Temel Odyolojik Testler-Dr. Ateş Mehmet Akşit
12) İşitme Sistemimiz- Kulağın Yapısı- Temel Odyolojik Testler-Dr. Ateş Mehmet Akşit
13) İşitme Testleri-1 Temel Odyolojik Testler-Dr. Ateş Mehmet Akşit
14) İşitme Testleri-2 Temel Odyolojik Testler-Dr. Ateş Mehmet Akşit
15) Final

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Ders notları öğrenciye mail atılmaktadır.
Diğer Kaynaklar: Müzik Fiziği - Ayhan ZEREN
Ses Fiziği - Cenk DENKTAŞ

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

13

14

15

Program Kazanımları
1) Odyometri Programı alanındaki güncel bilgileri içeren temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olunur.
2) Odyometri Programı alanındaki temel bilimsel bilgiye ulaşma, değerlendirme ve uygulayabilme bilgisine sahip olur.
3) İnsanın vücudunun temel yapısı ve işleyişi hakkında bilgiye sahiptir. Sistemleri ve anatomik yapılarını tanımlar.
4) Alanına ilişkin tıbbi terimleri açıklar.
5) Alanında eksik olan temel güvenlik eksikliklerin sorunlarını tespit eder ve çözüm yollarını arar.
6) Alanı ile ilgili temel bilgisayar programlarını /teknolojileri / tüm cihazları / alet ve ekipmanları / teknik ve yöntemleri kullanır
7) Sayısal verileri düzenler ve hazır şablon ile tanıtım materyali hazırlar; internet ortamında iletişim kurarak iş başvurusu yapar
8) Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanır, herhangi bir sorun karşısında ekip üyesi olarak görev alır
9) Alanı ile ilgili sahip olduğu temel bilgi birikimini kullanarak verilen bir görevi bağımsız olarak yürütebilir.
10) Alanı ile ilgili olarak yaşam boyu öğrenme bilincine sahip olur.
11) Meslek ahlakı bilincini kazanır, mesleği ile ilgili verilen toplanması, yorumlanması, sonuçlarının duyurulması aşamasında bilimsel ve ahlaki kurallara uyar.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Odyometri Programı alanındaki güncel bilgileri içeren temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olunur. 4
2) Odyometri Programı alanındaki temel bilimsel bilgiye ulaşma, değerlendirme ve uygulayabilme bilgisine sahip olur. 3
3) İnsanın vücudunun temel yapısı ve işleyişi hakkında bilgiye sahiptir. Sistemleri ve anatomik yapılarını tanımlar. 3
4) Alanına ilişkin tıbbi terimleri açıklar. 3
5) Alanında eksik olan temel güvenlik eksikliklerin sorunlarını tespit eder ve çözüm yollarını arar. 4
6) Alanı ile ilgili temel bilgisayar programlarını /teknolojileri / tüm cihazları / alet ve ekipmanları / teknik ve yöntemleri kullanır 2
7) Sayısal verileri düzenler ve hazır şablon ile tanıtım materyali hazırlar; internet ortamında iletişim kurarak iş başvurusu yapar 4
8) Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanır, herhangi bir sorun karşısında ekip üyesi olarak görev alır 4
9) Alanı ile ilgili sahip olduğu temel bilgi birikimini kullanarak verilen bir görevi bağımsız olarak yürütebilir. 4
10) Alanı ile ilgili olarak yaşam boyu öğrenme bilincine sahip olur. 3
11) Meslek ahlakı bilincini kazanır, mesleği ile ilgili verilen toplanması, yorumlanması, sonuçlarının duyurulması aşamasında bilimsel ve ahlaki kurallara uyar. 4

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Küçük Sınavlar 1 % 25
Ara Sınavlar 1 % 25
Final 1 % 50
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 50
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 50
Toplam % 100