Odyometri | |||||
Önlisans | TYYÇ: 5. Düzey | QF-EHEA: Kısa Düzey | EQF-LLL: 5. Düzey |
Ders Kodu: | AUD206 | ||||||||
Ders İsmi: | Ses Fiziği ve Akustik | ||||||||
Ders Yarıyılı: |
Bahar |
||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | Türkçe | ||||||||
Ders Koşulu: | |||||||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||||||
Dersin Türü: | Bölüm Seçmeli | ||||||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||||||
Dersin Veriliş Şekli: | E-Öğrenme | ||||||||
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üyesi YALÇIN URFA | ||||||||
Dersi Veren(ler): |
Dr. Öğr. Üyesi YALÇIN URFA |
||||||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Öğrenciler ses dalgalarını oluşturan etkenler hakkında bilgi sahibi olur. Ses dalgalarının iletildiği ortamda ses dalgalarını etkileyen faktörler hakkında bilgi sahibi olur. |
Dersin İçeriği: | Titreşim , Dalgalar , Ses Dalgaları , Dalgaların Analizleri , Akustik , İşitme Testleri, İşitme testlerinde kullanılan cihazların kalibrasyon prensipleri |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Ders oryantasyonu, Öğrencilerle tanışma ve dersin işlenme yöntemi hakkında bilgilendirme. Ders izlencesi hakkında bilgi verme Sesin ve akustiğin tanımı | |
2) | Ses nedir? –Titreşim- Ses Oluşumu | Müzik Fiziği – Ayhan Zeren |
3) | Dalga Hareketi – İlerleyen Dalgalar –Enine ve Boyuna Dalgalar-Süperpozisyon İlkesi | Fen ve Mühendislik İçin Fizik – Serway-Beichner-1 |
4) | Dalga Hareketinde Yansıma ve Geçme- Periyodik Dalgalar | Fen ve Mühendislik İçin Fizik – Serway-Beichner-1 |
5) | Ses Dalgalarının Hızı – Periyodik Ses Dalgaları- | Fen ve Mühendislik İçin Fizik – Serway-Beichner-1 |
6) | Doopler Olayı – Rezonans-Vuru | Müzik Fiziği – Ayhan Zeren |
7) | Ses Dalgalarının İletildiği Ortam | Müzik Fiziği – Ayhan Zeren |
8) | vize sınavı | |
9) | Akustik | Gürültü ve Titreşim-Eyüp Bilgiç ve Enver Sadıkhov |
10) | Odyometrik incelemelerde kullanılan sessiz odaların akustik yapısı | Temel Odyolojik Testler-Dr. Ateş Mehmet Akşit |
11) | Ölçü Aletleri ve Ölçü aletleri ve insan kulağı arasındaki kalibrasyon prensipleri | Temel Odyolojik Testler-Dr. Ateş Mehmet Akşit |
12) | İşitme Sistemimiz- Kulağın Yapısı- | Temel Odyolojik Testler-Dr. Ateş Mehmet Akşit |
13) | İşitme Testleri-1 | Temel Odyolojik Testler-Dr. Ateş Mehmet Akşit |
14) | İşitme Testleri-2 | Temel Odyolojik Testler-Dr. Ateş Mehmet Akşit |
15) | Final |
Ders Notları / Kitaplar: | Ders notları öğrenciye mail atılmaktadır. |
Diğer Kaynaklar: | Müzik Fiziği - Ayhan ZEREN Ses Fiziği - Cenk DENKTAŞ |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
8 |
9 |
10 |
11 |
12 |
13 |
14 |
15 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | |||||||||||||||
1) Odyometri Programı alanındaki güncel bilgileri içeren temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olunur. | |||||||||||||||
2) Odyometri Programı alanındaki temel bilimsel bilgiye ulaşma, değerlendirme ve uygulayabilme bilgisine sahip olur. | |||||||||||||||
3) İnsanın vücudunun temel yapısı ve işleyişi hakkında bilgiye sahiptir. Sistemleri ve anatomik yapılarını tanımlar. | |||||||||||||||
4) Alanına ilişkin tıbbi terimleri açıklar. | |||||||||||||||
5) Alanında eksik olan temel güvenlik eksikliklerin sorunlarını tespit eder ve çözüm yollarını arar. | |||||||||||||||
6) Alanı ile ilgili temel bilgisayar programlarını /teknolojileri / tüm cihazları / alet ve ekipmanları / teknik ve yöntemleri kullanır | |||||||||||||||
7) Sayısal verileri düzenler ve hazır şablon ile tanıtım materyali hazırlar; internet ortamında iletişim kurarak iş başvurusu yapar | |||||||||||||||
8) Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanır, herhangi bir sorun karşısında ekip üyesi olarak görev alır | |||||||||||||||
9) Alanı ile ilgili sahip olduğu temel bilgi birikimini kullanarak verilen bir görevi bağımsız olarak yürütebilir. | |||||||||||||||
10) Alanı ile ilgili olarak yaşam boyu öğrenme bilincine sahip olur. | |||||||||||||||
11) Meslek ahlakı bilincini kazanır, mesleği ile ilgili verilen toplanması, yorumlanması, sonuçlarının duyurulması aşamasında bilimsel ve ahlaki kurallara uyar. |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Odyometri Programı alanındaki güncel bilgileri içeren temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olunur. | 4 |
2) | Odyometri Programı alanındaki temel bilimsel bilgiye ulaşma, değerlendirme ve uygulayabilme bilgisine sahip olur. | 3 |
3) | İnsanın vücudunun temel yapısı ve işleyişi hakkında bilgiye sahiptir. Sistemleri ve anatomik yapılarını tanımlar. | 3 |
4) | Alanına ilişkin tıbbi terimleri açıklar. | 3 |
5) | Alanında eksik olan temel güvenlik eksikliklerin sorunlarını tespit eder ve çözüm yollarını arar. | 4 |
6) | Alanı ile ilgili temel bilgisayar programlarını /teknolojileri / tüm cihazları / alet ve ekipmanları / teknik ve yöntemleri kullanır | 2 |
7) | Sayısal verileri düzenler ve hazır şablon ile tanıtım materyali hazırlar; internet ortamında iletişim kurarak iş başvurusu yapar | 4 |
8) | Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanır, herhangi bir sorun karşısında ekip üyesi olarak görev alır | 4 |
9) | Alanı ile ilgili sahip olduğu temel bilgi birikimini kullanarak verilen bir görevi bağımsız olarak yürütebilir. | 4 |
10) | Alanı ile ilgili olarak yaşam boyu öğrenme bilincine sahip olur. | 3 |
11) | Meslek ahlakı bilincini kazanır, mesleği ile ilgili verilen toplanması, yorumlanması, sonuçlarının duyurulması aşamasında bilimsel ve ahlaki kurallara uyar. | 4 |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Küçük Sınavlar | 1 | % 25 |
Ara Sınavlar | 1 | % 25 |
Final | 1 | % 50 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 50 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 50 | |
Toplam | % 100 |