Turist Rehberliği (Uzaktan Öğretim)
Önlisans TYYÇ: 5. Düzey QF-EHEA: Kısa Düzey EQF-LLL: 5. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: TRG202
Ders İsmi: Müzecilik
Ders Yarıyılı: Bahar
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Laboratuvar AKTS
3 0 0 5
Öğretim Dili: Türkçe
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Bölüm Seçmeli
Dersin Seviyesi:
Önlisans TYYÇ:5. Düzey QF-EHEA:Kısa Düzey EQF-LLL:5. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: E-Öğrenme
Dersin Koordinatörü: Öğr.Gör. DOĞUŞ COŞAR GÜLER
Dersi Veren(ler): Öğr.Gör. DOĞUŞ COŞAR GÜLER
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Ders kapsamında; Müze ile ilgili kavramlara vakıf olmak, müze türlerini, fonksiyonlarını ve gelişim süreçlerini bilmek, sanat eserlerinin üretimi sergilenme alanlarına, müze koleksiyonlarının arşivlenme ve sergilenme süreçlerime vakıf olmak, müze ve galeri ayrımını anlayabilmek, eserler ve izleyici arasındaki etkileşimi algılamak amaçlanmaktadır.
Dersin İçeriği: Müzeciliğin doğuşu, gelişimi, müze türleri, müze koleksiyonları, müze envanteri, koleksiyon yapma ve korunması, müzede sergileme tekniklerini içermektedir

Öğrenme Çıktıları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Çıktıları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
1) Müze ile ilgili kavramları açıklayabilme, müzeciliğin doğuşu ve gelişimi hakkında bilgi sahibi olma
2) Önemli müzeler hakkında bilgi edinme, eser ile izleyici etkileşimini kavrama.
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
1) Müze envanteri hazırlama, müze koleksiyonunu oluşturan eserler ile arşivlemesini bilme ve uygulama
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Öğrenme Yetkinliği
1) Müze türlerine ve fonksiyonlarına vakıf olma
2) Sanat eserlerinin üretim ve sergilenme süreçlerini öğrenme.
Alana Özgü Yetkinlik
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Müze Tanımı Mümkün Olmayan Müze Müzeler Ne Gösteriyor?, Ali ARTUN, İletişim Yayınları (2017)
2) Müzenin Tarihi Tarih Sahneleri Sanat Müzeleri Müze ve Modernlik-1, Ali ARTUN, İletişim Yayınları (2006)
3) Müze Çeşitleri Tarih Sahneleri Sanat Müzeleri ve Eleştirel Düşünce-2, Ali ARTUN, İletişim Yayınları, (2006)
4) Tarih Sahnesinde Yer Alan Önemli Müzeler Sanat Manifestoları Avangard Sanat ve Direniş, Ali ARTUN, (2013) Avangard Kuramı, Peter BÜRGER, İletişim Yayınları (2012)
5) Sanat Eserinin Üretim Mekanı Beyaz Küpün İçinde Galeri Mekanlarının İdeolojisi, Brian O’Doherty, Sel Yayıncılık,(2010) Sanat Manifestoları Avangard Sanat ve Direniş, Ali ARTUN, (2013)
6) Sergileme Mekanı Beyaz Küpün İçinde Galeri Mekanlarının İdeolojisi, Brian O’Doherty, Sel Yayıncılık,(2010) Mümkün Olmayan Müze Müzeler Ne Gösteriyor?, Ali ARTUN, İletişim Yayınları (2017)
7) Sergileme mekanı olarak müze (eser, mekan ve izleyici etkileşimi) Beyaz Küpün İçinde Galeri Mekanlarının İdeolojisi, Brian O’Doherty, Sel Yayıncılık,(2010) Mümkün Olmayan Müze Müzeler Ne Gösteriyor?, Ali ARTUN, İletişim Yayınları (2017) 1960 Sonrası Sanat Akımlar, Eğilimler, Gruplar, Sanatçılar, Semra Germaner, Kabalcı Yayınevi (1997)
8) Müze ve Galeriler Quiz 1 Beyaz Küpün İçinde Galeri Mekanlarının İdeolojisi, Brian O’Doherty, Sel Yayıncılık,(2010) Mümkün Olmayan Müze Müzeler Ne Gösteriyor?, Ali ARTUN, İletişim Yayınları (2017)
9) Müze ve Galerilere Eleştirel Bir Bakış 1960 Sonrası Sanat Akımlar, Eğilimler, Gruplar, Sanatçılar, Semra Germaner, Kabalcı Yayınevi (1997)
10) Genel Tekrar Derste işlenen tüm kaynaklar
11) Envanter Nedir ve Envanter Listeleri Nasıl Hazırlanır? Müzebilimin ABC'si, Hanzade URALMAN, EGE Yayınları, (2012)
12) Müze Koleksiyonlarını Oluşturan Eserler Müzebilimin ABC'si, Hanzade URALMAN, EGE Yayınları, 2012
13) Müze Eserlerinin Arşivlenmesi, Sergilenmesi ve Depolanması Quiz 2 Müzebilimin ABC'si, Hanzade URALMAN, EGE Yayınları, 2012 Sanatın İktidarı: 1917 Devrimi, Avangard Sanat ve Müzecilik, Ali ARTUN, İletişim Yayınları, 2015
14) Genel Tekrar Derste işlenen Tüm Kaynaklar

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Mümkün Olmayan Müze Müzeler Ne Gösteriyor?, Ali ARTUN, İletişim Yayınları (2017).
Tarih Sahneleri Sanat Müzeleri Müze ve Modernlik-1, Ali ARTUN, İletişim Yayınları (2006).
Sanat Manifestoları Avangard Sanat ve Direniş, Ali ARTUN, (2013).
Avangard Kuramı, Peter BÜRGER, İletişim Yayınları (2012).
Beyaz Küpün İçinde Galeri Mekanlarının İdeolojisi, Brian O’Doherty, Sel Yayıncılık,(2010).
1960 Sonrası Sanat Akımlar, Eğilimler, Gruplar, Sanatçılar, Semra Germaner, Kabalcı Yayınevi (1997).
Müzebilimin ABC'si, Hanzade URALMAN, EGE Yayınları, (2012).
Diğer Kaynaklar: Sanatın İktidarı: 1917 Devrimi, Avangard Sanat ve Müzecilik, Ali ARTUN, İletişim Yayınları, 2015.

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

3

2

4

5

Program Kazanımları
1) Turizm Rehberliği alanındaki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma.
2) Alanında edindiği bilgileri daha üst bir eğitimde veya aynı düzeydeki bir alanda kullanabilme becerileri kazanma.
3) Alanında edindiği bilgi ve becerileri kullanarak, verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme.
4) Turist Rehberliği ile ilgili temel düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme.
5) Rehberlik ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için ekip üyesi olarak sorumluluk alabilme ya da Sorumluluğu altında çalışanların gelişimlerine yönelik etkinlikleri yürütebilme.
6) Turist rehberliği alanında edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme, öğrenme gereksinimlerini belirleyebilme ve karşılayabilme.
7) Alanıyla ilgili bilgileri bir ileri eğitiminde yada mesleğinde kullanabilme ve yaşam boyu öğrenme bilinci kazanmış olma.
8) Turist Rehberliği ile ilgili alan araştırması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere sahip olma.
9) Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite ve kültürel değerler ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olma.
10) Turist Rehberliği alanında bilgi,beceri, düşüncelerini yazılı ve sözlü iletişim yoluyla aktarabilme, sorunlara ilişkin çözüm önerilerini paylaşabilme.
11) Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü A2 Genel Düzeyi'nde kullanarak alanındaki bilgileri izleyebilme ve meslektaşları ile iletişim kurabilme.
12) Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı Temel Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Turizm Rehberliği alanındaki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma. 5
2) Alanında edindiği bilgileri daha üst bir eğitimde veya aynı düzeydeki bir alanda kullanabilme becerileri kazanma. 4
3) Alanında edindiği bilgi ve becerileri kullanarak, verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme. 3
4) Turist Rehberliği ile ilgili temel düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme. 4
5) Rehberlik ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için ekip üyesi olarak sorumluluk alabilme ya da Sorumluluğu altında çalışanların gelişimlerine yönelik etkinlikleri yürütebilme. 3
6) Turist rehberliği alanında edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme, öğrenme gereksinimlerini belirleyebilme ve karşılayabilme. 5
7) Alanıyla ilgili bilgileri bir ileri eğitiminde yada mesleğinde kullanabilme ve yaşam boyu öğrenme bilinci kazanmış olma. 5
8) Turist Rehberliği ile ilgili alan araştırması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere sahip olma. 5
9) Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite ve kültürel değerler ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olma. 4
10) Turist Rehberliği alanında bilgi,beceri, düşüncelerini yazılı ve sözlü iletişim yoluyla aktarabilme, sorunlara ilişkin çözüm önerilerini paylaşabilme. 1
11) Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü A2 Genel Düzeyi'nde kullanarak alanındaki bilgileri izleyebilme ve meslektaşları ile iletişim kurabilme.
12) Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı Temel Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme.

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Küçük Sınavlar 2 % 40
Final 1 % 60
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100