Moda Tasarımı | |||||
Önlisans | TYYÇ: 5. Düzey | QF-EHEA: Kısa Düzey | EQF-LLL: 5. Düzey |
Ders Kodu: | UEC102 | ||||||||
Ders İsmi: | Arapça | ||||||||
Ders Yarıyılı: |
Bahar |
||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | Türkçe | ||||||||
Ders Koşulu: | |||||||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||||||
Dersin Türü: | Üniversite Seçmeli | ||||||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||||||
Dersin Veriliş Şekli: | |||||||||
Dersin Koordinatörü: | Öğr.Gör. MERYEM MENEKŞE | ||||||||
Dersi Veren(ler): |
Öğr.Gör. SELEN ORTA Doç. Dr. MUSTAFA AYDIN |
||||||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Ortak ders olan Arapça dersi, Arapça dilinin tarihini, Türkçe ile ilişkisini, öğrencilere temel seviyede kelime bilgisi vermeyi, bunlarla kurallı cümleler kurabilmeyi ve temel anlamda kendilerini ifade edebilmelerini amaçlar. |
Dersin İçeriği: | Dinleme - Anlama çalışmalarına ağırlık veren bu derste öğrencilerin, kullanılan kaynak kitabın yanı sıra ekstra materyaller yardımı ile kendilerini Arapça olarak ifade edebilme yeteneklerini geliştirmeleri amaçlanmıştır. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
Ders Notları / Kitaplar: | |
Diğer Kaynaklar: | Kaynakçalar: 1. Arapça Fiil Cümlesi ve Karşıtsal Çözümlemesi, Candemir Doğan, İstanbul Aydın Üniversitesi Yayınlar 2017 İstanbul. 2. Arapça İsim Sıfat Tamlamaları ve İsim Cümlesi Kurulumu, Candemir Doğan, Ensar Neşriyat, 2012 İstanbul. 3. Arapça İsim Cümlesini Yeniden Yapılandıran Amiller, Candemir Doğan, Ensar Neşriyat, 2012 4. Arapça İsim Cümlesi ve Karşıtsal Çözümlemesi, Candemir Doğan, Kesit Yayınları, 2014 İstanbul 5. Silsiletu'l-Lisan” Arapça öğretim seti, (Arapçaya Giriş 1-2, Başlangıç Seviyesi 1-2, Orta Seviye),Akdem Yayınları,2013 6. Arapça Günlük İfadeler, Hazırlayan: Hüseyin Günday, Şener Şahin ve Cüneyt Şimşek, Alfa Aktüel Yayınları,2012 7. Uygulamalı Basın Arapçası, Nurettin Ceviz, Elif Yayınları, 2010 8. Alfabetik Türkçe- Arapça / Arapça- Türkçe Sözlük, Kadir Güneş, Mektep Yay, 2011 |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
8 |
9 |
10 |
11 |
12 |
13 |
14 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | ||||||||||||||
1) Türkçe sözlü, yazılı ve etkin iletişim kurma becerisi ile alanındaki çalışmaları takip edebilecek düzeyde yabancı dil bilgisine sahip olabilme | ||||||||||||||
2) Moda tasarımı programında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak, verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme | ||||||||||||||
3) Tasarım, kalıp ve dikim amaçlı kullanılan her türlü makine ve teçhizatı tanıyabilme ve iş sağlığı ve güvenliği kuralları çerçevesinde kullanabilme becerisi | ||||||||||||||
4) Moda tasarımı alanında yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği ile bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme bilincini kazanabilme | ||||||||||||||
5) Eleştirel düşünebilme ve meslek etiğini kavrama | ||||||||||||||
6) Öğrendiği teorik bilgiler ışığında ürüne uygun yöntemleri belirleyebilme | ||||||||||||||
7) Sanat kültürü, estetik ve temel tasarım gibi konularda bilgiye sahip olabilme | ||||||||||||||
8) Tasarım aşamalarını bilerek etkili biçimde uygulayabilme becerisi | ||||||||||||||
9) Tema ve stil çerçevesinde proje ve koleksiyon tasarlayabilme | ||||||||||||||
10) İnisiyatif kullanabilme ve grup çalışması içinde yer alma | ||||||||||||||
11) Giyim ve aksesuar konusunda tasarım ve sanat bilgilerini tanımlayabilme | ||||||||||||||
12) Tekstil ve moda tasarım uygulamaları için gerekli olan bilgisayar programları ve bilişim teknolojileri hakkında gerekli bilgiye sahip olabilme | ||||||||||||||
13) Oluşabilecek sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme ve kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme becerisi | ||||||||||||||
14) Kalite bilinci ve standartları çerçevesinde ürün oluşturabilme becerisi |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Türkçe sözlü, yazılı ve etkin iletişim kurma becerisi ile alanındaki çalışmaları takip edebilecek düzeyde yabancı dil bilgisine sahip olabilme | |
2) | Moda tasarımı programında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak, verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme | |
3) | Tasarım, kalıp ve dikim amaçlı kullanılan her türlü makine ve teçhizatı tanıyabilme ve iş sağlığı ve güvenliği kuralları çerçevesinde kullanabilme becerisi | |
4) | Moda tasarımı alanında yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği ile bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme bilincini kazanabilme | |
5) | Eleştirel düşünebilme ve meslek etiğini kavrama | |
6) | Öğrendiği teorik bilgiler ışığında ürüne uygun yöntemleri belirleyebilme | |
7) | Sanat kültürü, estetik ve temel tasarım gibi konularda bilgiye sahip olabilme | |
8) | Tasarım aşamalarını bilerek etkili biçimde uygulayabilme becerisi | |
9) | Tema ve stil çerçevesinde proje ve koleksiyon tasarlayabilme | |
10) | İnisiyatif kullanabilme ve grup çalışması içinde yer alma | |
11) | Giyim ve aksesuar konusunda tasarım ve sanat bilgilerini tanımlayabilme | |
12) | Tekstil ve moda tasarım uygulamaları için gerekli olan bilgisayar programları ve bilişim teknolojileri hakkında gerekli bilgiye sahip olabilme | |
13) | Oluşabilecek sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme ve kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme becerisi | |
14) | Kalite bilinci ve standartları çerçevesinde ürün oluşturabilme becerisi |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Toplam | % | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 0 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % | |
Toplam | % |