Çocuk Gelişimi
Önlisans TYYÇ: 5. Düzey QF-EHEA: Kısa Düzey EQF-LLL: 5. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: UEC112
Ders İsmi: Finansal Okur Yazarlık
Ders Yarıyılı: Bahar
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Laboratuvar AKTS
2 0 0 4
Öğretim Dili: Türkçe
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Üniversite Seçmeli
Dersin Seviyesi:
Önlisans TYYÇ:5. Düzey QF-EHEA:Kısa Düzey EQF-LLL:5. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Öğr.Gör. BATUHAN MEDETOĞLU
Dersi Veren(ler): Öğr.Gör. BATUHAN MEDETOĞLU
Dr. Öğr. Üyesi OSMAN NAZİF HAZİNEDAR
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Finansal Okuryazarlık dersinin amacı, bireylerin temel anlamda finansal kavramlara hakim olmasını sağlayabilmektir. Kişilerden sahip olduğu bilgilerle temel düzeyde ve yapacağı işlemlerde kendi finansal kararlarını verir niteliğe sahip olması beklenir. Kişilerin finansal kurumları ve işleyişini anlayabilmesi amaçlanır.
Dersin İçeriği: Finansal Okuryazarlık dersi, bütçe, tasarruf, yatırım, tüketim, harcama, istek ve ihtiyaç gibi kavramları içerir. Bankalar, Sermaye Piyasası Kurumları, Derecelendirme Kuruluşları gibi finansal kurumların işleyişini anlatır. Gelir ve gider gibi kişinin finansal kararlarını almasını sağlayacak kavramlar üzerine odaklanır.

Öğrenme Çıktıları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Çıktıları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
1) Finansal Okuryazarlık kavramının tanımı ve işleyişini öğrenebilmek
2) Bireylerin sahip olduğu istek ve ihtiyaç kavramları arasındaki farkları öğrenebilmek
3) Günümüzde kullanılan, nakit paranın yerini alan ve para yerine geçen kavramların öğrenebilmek
4) Bireylerin sahip olduğu gelirlerini yönetebilmesi ve sahip olunan gelirin değerlendirilmesini sağlayabilmek
5) Bireylerin mevcut giderlerini yönetebilmesini sağlayabilmek
6) Tasarrufları yönlendirmek için yatırım yapılacak araçların tanıtılmasını sağlayabilmek
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
1) Gelir ve gider arasında bir denge oluşturacak şekilde bireylere tasarruf alışkanlığı kazandırabilmek
2) Kişinin finansal planını ve bütçelemesini yapabilmesini sağlayabilmek
3) İhtiyaç duyulan nakit ya da nakit akımı için en doğru borçlanma aracını bulabilmek
4) Finansal sistemde yer alan Merkez Bankaları, Bankalar ve Sermaye Piyasası Kurumlarını tanıyabilmek
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Öğrenme Yetkinliği
1) Finansal yönetim kavramını öğrenmek ve yatırımlara uygulayabilmek
Alana Özgü Yetkinlik
1) Makro anlamda bütçe, tasarruf ve yatırım kavramlarının nasıl işlediğini anlayabilmek
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Finansal Okuryazarlık Kavramı Finansal Okuryazarlık, Dr. Başak Turan İçke , Beta Basım Yayım , 1. Baskı, 2015 Etkin Finansal Okuryazarlık Mehmet Akif Çakırer, Ekin Yayınevi, 1. Baskı, 2019
2) İstek ve İhtiyaç Kavramları Finansal Okuryazarlık, Dr. Başak Turan İçke , Beta Basım Yayım , 1. Baskı, 2015 Etkin Finansal Okuryazarlık Mehmet Akif Çakırer, Ekin Yayınevi, 1. Baskı, 2019
3) Para Kavramı ve Para Yerine Kullanılabilen Araçlar Finansal Okuryazarlık, Dr. Başak Turan İçke , Beta Basım Yayım , 1. Baskı, 2015 Etkin Finansal Okuryazarlık Mehmet Akif Çakırer, Ekin Yayınevi, 1. Baskı, 2019
4) Gelir Kavramı ve Gelirin Değerlendirilebilmesi Finansal Okuryazarlık, Dr. Başak Turan İçke , Beta Basım Yayım , 1. Baskı, 2015 Etkin Finansal Okuryazarlık Mehmet Akif Çakırer, Ekin Yayınevi, 1. Baskı, 2019
5) Gider Kavramı ve Giderleri Yönetebilme Finansal Okuryazarlık, Dr. Başak Turan İçke , Beta Basım Yayım , 1. Baskı, 2015 Etkin Finansal Okuryazarlık Mehmet Akif Çakırer, Ekin Yayınevi, 1. Baskı, 2019
6) Tasarruf ve Yatırım Kavramlarının Önemi ve İşleyişi Finansal Okuryazarlık, Dr. Başak Turan İçke , Beta Basım Yayım , 1. Baskı, 2015 Etkin Finansal Okuryazarlık Mehmet Akif Çakırer, Ekin Yayınevi, 1. Baskı, 2019
7) Finansal Planlama ve Bütçeleme Finansal Okuryazarlık, Dr. Başak Turan İçke , Beta Basım Yayım , 1. Baskı, 2015 Etkin Finansal Okuryazarlık Mehmet Akif Çakırer, Ekin Yayınevi, 1. Baskı, 2019
8) Ara Sınav
9) Borçlanma ve borçlanma araçları Finansal Okuryazarlık, Dr. Başak Turan İçke , Beta Basım Yayım , 1. Baskı, 2015 Etkin Finansal Okuryazarlık Mehmet Akif Çakırer, Ekin Yayınevi, 1. Baskı, 2019
10) Yatırım Araçları Finansal Okuryazarlık, Dr. Başak Turan İçke , Beta Basım Yayım , 1. Baskı, 2015 Etkin Finansal Okuryazarlık Mehmet Akif Çakırer, Ekin Yayınevi, 1. Baskı, 2019
11) Finansal Kurumlar Finansal Okuryazarlık, Dr. Başak Turan İçke , Beta Basım Yayım , 1. Baskı, 2015 Etkin Finansal Okuryazarlık Mehmet Akif Çakırer, Ekin Yayınevi, 1. Baskı, 2019
12) Finansal Yönetim Finansal Okuryazarlık, Dr. Başak Turan İçke , Beta Basım Yayım , 1. Baskı, 2015 Etkin Finansal Okuryazarlık Mehmet Akif Çakırer, Ekin Yayınevi, 1. Baskı, 2019
13) Devletlerde ve Çok Uluslu Organizasyonlarda Bütçe, Yatırım ve Tasarruf kavramlarının İşleyişi Finansal Okuryazarlık, Dr. Başak Turan İçke , Beta Basım Yayım , 1. Baskı, 2015 Etkin Finansal Okuryazarlık Mehmet Akif Çakırer, Ekin Yayınevi, 1. Baskı, 2019
14) Genel Tekrar ve Dönem Değerlendirmesi Finansal Okuryazarlık, Dr. Başak Turan İçke , Beta Basım Yayım , 1. Baskı, 2015 Etkin Finansal Okuryazarlık Mehmet Akif Çakırer, Ekin Yayınevi, 1. Baskı, 2019

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Etkin Finansal Okuryazarlık, Mehmet Akif Çakırer, Ekin Yayınevi, 1. Baskı, 2019
Diğer Kaynaklar: Finansal Okuryazarlık, Dr. Başak Turan İçke , Beta Basım Yayım , 1. Baskı, 2015

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

3

4

5

9

6

7

8

10

11

12

Program Kazanımları
1) Çocuk gelişimindeki çağdaş/güncel kuramcıları tanıyabilme, alanındaki ulusal ve uluslararası yenilikleri takip edebilme
2) Çocuğun gelişim alanlarını, gelişim alanlarında oluşabilecek sorunları, ihtiyaçlarını tanımlayabilme
3) Çocuğun haklarını, toplum içerisindeki yerini ve toplumla ilişkilerini tanımlayabilme
4) Çocuğun ruhsal sağlığına etki eden değişkenleri tanımlayabilme
5) Çocuk hastalıklarını tanımlayabilme
6) Çocuğun sağlıklı beslenmesini tanımlayabilme
7) Gelişimsel değerlendirmeler yapabilme
8) Çocuğun gelişim alanlarına yönelik ve gereksinimlerine uygun programlar, etkinlikler, materyaller yapabilme
9) Aile ve topluma yönelik eğitimler düzenleyebilme
10) Bireysel ve takım içinde uyumlu çalışarak, takım çalışmasında gruba katkı sağlayabilme
11) Alanındaki çalışmaları yürütebilecek ve dünyadaki teknolojik gelişmeleri takip edebilecek düzeyde yabancı dil bilgisi
12) Eleştirel düşünebilme ve meslek etiği bilgisi
13) Farklı bakış açılarına sahip olma ve farklılıklara saygı gösterebilme
14) Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Çocuk gelişimindeki çağdaş/güncel kuramcıları tanıyabilme, alanındaki ulusal ve uluslararası yenilikleri takip edebilme
2) Çocuğun gelişim alanlarını, gelişim alanlarında oluşabilecek sorunları, ihtiyaçlarını tanımlayabilme
3) Çocuğun haklarını, toplum içerisindeki yerini ve toplumla ilişkilerini tanımlayabilme
4) Çocuğun ruhsal sağlığına etki eden değişkenleri tanımlayabilme
5) Çocuk hastalıklarını tanımlayabilme
6) Çocuğun sağlıklı beslenmesini tanımlayabilme
7) Gelişimsel değerlendirmeler yapabilme
8) Çocuğun gelişim alanlarına yönelik ve gereksinimlerine uygun programlar, etkinlikler, materyaller yapabilme
9) Aile ve topluma yönelik eğitimler düzenleyebilme
10) Bireysel ve takım içinde uyumlu çalışarak, takım çalışmasında gruba katkı sağlayabilme
11) Alanındaki çalışmaları yürütebilecek ve dünyadaki teknolojik gelişmeleri takip edebilecek düzeyde yabancı dil bilgisi
12) Eleştirel düşünebilme ve meslek etiği bilgisi
13) Farklı bakış açılarına sahip olma ve farklılıklara saygı gösterebilme
14) Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Toplam %
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 0
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI %
Toplam %