Dersin Amacı: |
Dersin Amacı
Bu derste kalite yönetiminde sürekli gelişme ve iyileşme anlayışını gelecek iş yaşamlarında yansıtması için gereken temel bilgiler verilmektedir. Kalite yönetim sistemini değerlendirme ve yenilikçi uygulamalar kazandırılması için gerekli yaklaşım, yöntem ve uygulamaların tanınması ve kapsamını organize etme becerisi kazandırmak amaçlanmaktadır.
|
Dersin İçeriği: |
Bu dersin içeriğini, kalite kavramı ve gelişimi, küresel rekabet ve yeni yönetim paradigmaları, kalite yönetim sistemleri amaç ve ilkeleri, Toplam kalite yönetimi felsefe ve ilkeleri, Toplam kalite yönetimi ve klasik yönetim arasındaki farklar, Toplam kalite yönetimi uygulamaları, süreç yönetimi, Kamu örgütlerinde toplam kalite yönetim modellerini açıklamaktadır. Türkiye’de ve dünyada toplam kalite yönetimi, gelişen kalite standartları konularını kapsamaktadır.
|
Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
İşletmelerde Kalite Kavramı ve Fonksiyonunun Gelişimi |
Konulara ilişkin ön okumalar |
2) |
Küresel rekabet Örgütler, yönetim ve yeni yönetim paradigmaları
|
Konulara ilişkin ön okumalar |
3) |
Toplam kalitenin öncüleri |
Konulara ilişkin ön okumalar |
4) |
Toplam kalitenin öncüleri |
Konulara ilişkin ön okumalar |
5) |
Toplam kalite yönetiminin doğuşu, ilkeleri ve araçları |
Konulara ilişkin ön okumalar |
6) |
Yönetim Kalitesi |
Konulara ilişkin ön okumalar |
7) |
Örgüt Kültürü ve Kalite, Genel Tekrar |
Konulara ilişkin ön okumalar |
8) |
ara sınav |
Konulara ilişkin ön okumalar |
9) |
Kalite Güvencesi ve Kalite İyileştirilmesi |
Konulara ilişkin ön okumalar |
10) |
Kalite Yönetim Teknikleri
|
Konulara ilişkin ön okumalar |
11) |
Süreç Yönetim Sistemi |
Konulara ilişkin ön okumalar |
12) |
Standardizasyon, Sertifikasyon |
Konulara ilişkin ön okumalar |
13) |
Kalite Yönetim Standartları, ISO9000, ISO 9001 ,TSE |
Konulara ilişkin ön okumalar |
14) |
Genel Tekrar |
Konulara ilişkin ön okumalar |
15) |
Final Sınavı |
Konulara ilişkin ön okumalar |
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Çizgi Film ve Animasyon’un tarihsel gelişimini sanatsal ve teknolojik boyutlarıyla değerlendirebilme bilgisine sahiptir. |
|
2) |
İlgili sanat ve tasarım alanının ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşim konusunda bilgi sahibidir. |
|
3) |
Etik, eleştirel düşünce ve araştırma yöntemleri konusunda bilgi sahibidir. |
|
4) |
Çizgi Film ve Animasyonun kavramlarına, türlerine sanatsal ve teknolojik boyutları ile hakim olmaktadır. |
|
5) |
Çizgi Film ve Animasyon alanlarındaki türlere, üretim süreçlerine hakim olup, yaratıcı projeler geliştirme becerisi. |
|
6) |
Etik kavramını, bilimsel, mesleki ve kültürel bağlamda eleştirel bir gözle açıklayabilme becerisi. |
|
7) |
Üretim süreçlerinin farklı aşamalarında yer alan kişiler ile iletişim kurabilme ve projeler yapabilme yetkinliğine sahiptir. |
|
8) |
Uzman ya da uzman olmayan kişilere görsel, yazılı ve sözlü iletişim yöntemlerini kullanarak etkin ve doğru olarak aktarır. |
|
9) |
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilincindedir; alanındaki gelişmeleri izler. |
|
10) |
Çözümleyici ve eleştirel düşünür. |
|
11) |
Alanına dair öğrenme gereksinimlerini belirler. |
|
12) |
Çizgi Film ve Animasyon alanında karşılaştığı sorunları bilimsel bir yaklaşım içinde çözebilme becerisi. |
|
13) |
Çizgi Film ve Animasyon üretim sürecinin tüm aşamalarında kullanılan yazılım, cihaz ve ekipmanları öğrenme ve etkin bir biçimde kullanabilme becerisi. |
|
14) |
Çizgi Film ve Animasyon alanında teorik ve uygulamalı derslerde edinilen bilgi ve becerileri belli bir alanda uzmanlaşacak şekilde kullanabilme becerisi. |
|
15) |
Çizgi Film ve Animasyon alanındaki üretim sürecinde gerek bireysel ve gerekse ekip çalışmasına uygun davranma ve çalışma sürecinde eşgüdüm sağlayabilme becerisi. |
|