Dersin Amacı: |
Dersin Amacı
Bu derste kalite yönetiminde sürekli gelişme ve iyileşme anlayışını gelecek iş yaşamlarında yansıtması için gereken temel bilgiler verilmektedir. Kalite yönetim sistemini değerlendirme ve yenilikçi uygulamalar kazandırılması için gerekli yaklaşım, yöntem ve uygulamaların tanınması ve kapsamını organize etme becerisi kazandırmak amaçlanmaktadır.
|
Dersin İçeriği: |
Bu dersin içeriğini, kalite kavramı ve gelişimi, küresel rekabet ve yeni yönetim paradigmaları, kalite yönetim sistemleri amaç ve ilkeleri, Toplam kalite yönetimi felsefe ve ilkeleri, Toplam kalite yönetimi ve klasik yönetim arasındaki farklar, Toplam kalite yönetimi uygulamaları, süreç yönetimi, Kamu örgütlerinde toplam kalite yönetim modellerini açıklamaktadır. Türkiye’de ve dünyada toplam kalite yönetimi, gelişen kalite standartları konularını kapsamaktadır.
|
Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
İşletmelerde Kalite Kavramı ve Fonksiyonunun Gelişimi |
Konulara ilişkin ön okumalar |
2) |
Küresel rekabet Örgütler, yönetim ve yeni yönetim paradigmaları
|
Konulara ilişkin ön okumalar |
3) |
Toplam kalitenin öncüleri |
Konulara ilişkin ön okumalar |
4) |
Toplam kalitenin öncüleri |
Konulara ilişkin ön okumalar |
5) |
Toplam kalite yönetiminin doğuşu, ilkeleri ve araçları |
Konulara ilişkin ön okumalar |
6) |
Yönetim Kalitesi |
Konulara ilişkin ön okumalar |
7) |
Örgüt Kültürü ve Kalite, Genel Tekrar |
Konulara ilişkin ön okumalar |
8) |
ara sınav |
Konulara ilişkin ön okumalar |
9) |
Kalite Güvencesi ve Kalite İyileştirilmesi |
Konulara ilişkin ön okumalar |
10) |
Kalite Yönetim Teknikleri
|
Konulara ilişkin ön okumalar |
11) |
Süreç Yönetim Sistemi |
Konulara ilişkin ön okumalar |
12) |
Standardizasyon, Sertifikasyon |
Konulara ilişkin ön okumalar |
13) |
Kalite Yönetim Standartları, ISO9000, ISO 9001 ,TSE |
Konulara ilişkin ön okumalar |
14) |
Genel Tekrar |
Konulara ilişkin ön okumalar |
15) |
Final Sınavı |
Konulara ilişkin ön okumalar |
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Yönetim Bilişim Sistemleri çalışmalarını yürütmeyi sağlayacak kavram ve yetkinliklerin kazandırılması. Yönetim ve bilişim bilimleri yöntemlerini güncel sorunları çözümlemede veya ihtiyaçları gidermede kullanabilme becerisi |
|
2) |
Organizasyonlarda karşılaşılan problemleri tanıma, anlama, analiz etme, çözüm üretme ve veriye dayalı karar verme için gerekli matematik, istatistik ve çözümleme bilgilerine sahip olabilme. |
|
3) |
Organizasyonların ihtiyaç duyduğu nitelikli çalışanlarda olması gereken işletme ve bilişim alanındaki bilgilere sahip olabilme. |
|
4) |
En az Avrupa düzeyinde yabancı dil bilgisine ve en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme. |
|
5) |
Çalıştığı kurumun bilişim alanındaki hedef ve amaçlarını belirleyebilme ve etkili proje yönetimi tekniklerini kullanabilme. |
|
6) |
Farklı ortamlarda ve farklı disiplinlerle iletişim kurma becerisi. |
|
7) |
Alanın dinamik doğası gereği öğrenme gereksiniminin süreklilik gerektirdiğini kavrayabilme, uzaktan eğitim yöntemiyle yaşam boyu öğrenme becerisine sahip olabilme. |
|
8) |
Yönetim Bilişim Sistemleri ile ilgili konularda araştırma ve çalışma yapabilme. |
|
9) |
Yönetim ve bilişimin kazandırdığı bilgi birikimini, iletişim becerilerini, eleştirel bakış açısını ve esnekliği yaşamın diğer alanlarına etiğe uygun şekilde aktarabilmek. |
|