Mimari Restorasyon
Önlisans TYYÇ: 5. Düzey QF-EHEA: Kısa Düzey EQF-LLL: 5. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: UEC122
Ders İsmi: Sivil Savunma
Ders Yarıyılı: Bahar
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Laboratuvar AKTS
2 0 0 4
Öğretim Dili: Turkish
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Üniversite Seçmeli
Dersin Seviyesi:
Önlisans TYYÇ:5. Düzey QF-EHEA:Kısa Düzey EQF-LLL:5. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: E-Öğrenme
Dersin Koordinatörü: Öğr.Gör. MUHAMMED ENES ZORLU
Dersi Veren(ler): Dr. Öğr. Üyesi ŞİMAL ŞAHİNOĞLU YAYLA
Öğr.Gör. DİLEK SAKA
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Sivil savunma ve sivil korunmanın tarihsel gelişimi konusuna hakim olan öğrencilerin, KBRN olaylarına karşı korunma yöntemleri hakkında uygulanabilir bilgi sahibi olmalarıdır.
Dersin İçeriği: Sivil savunmanın tanımı ve tarihsel gelişimi, Sivil korunma, Kimyasal savaşın tanımı, kimyasal savaş maddelerinin genel ayrımı, Kimyasal savaş maddelerinden kişisel temizlenme, Biyolojik savaş maddeleri tanımı ve özellikleri, Radyasyon belirtileri, Radyasyondan korunmada ana prensipler ve alınacak tedbirler, Nükleer silahlar ve klasik silahlar arasındaki farklar, Atom ve hidrojen bombaları, Nükleer silahların etkileri, İkaz alarm işaretleri, sığınaklar, gizlenme ve karartma

Öğrenme Çıktıları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Çıktıları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
1) Sivil Savunma kavramının tanımının yapılması ve tarihsel süreçteki gelişiminin öğrenilmesi
2) Sivil Korunma kavramının içeriğinin öğrenilmesi ve neleri kapsadığının anlaşılması
3) Kimyasal savaş kavramının öğrenilmesi ve kimyasal savaşta kullanılan maddelerin incelenmesi
4) Biyolojik savaş maddelerinin tanımının öğrenilmesi ve özelliklerinin incelenmesi
5) Radyasyon tanımının öğrenilmesi ve özelliklerinin incelenmesi
6) Radyasyondan korunmada uygulanacak ana prensiplerin öğrenilmesi ve tedbirlerin alınması
7) Nükleer silahlar ile klasik silahların incelenmesi ve arasındaki farkların öğrenilmesi
8) Atom ve hidrojen bombalarının özelliklerinin incelenmesi ve arasındaki farkların öğrenilmesi
9) Nükleer silahların günümüzdeki etkilerinin öğrenilmesi
10) Sığınak, gizlenme ve karartma gibi kavramların öğrenilmesi ve ikaz alarm işaretlerinin kavranması
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
1) Kimyasal savaş maddelerinden kişisel temizlenme uygulamalarının öğrenilmesi
2) Biyolojik savaş maddelerinden kişisel korunma ve temizlenme yöntemlerinin öğrenilmesi
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Öğrenme Yetkinliği
Alana Özgü Yetkinlik
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Sivil savunmanın tanımı ve tarihsel gelişimi KBRN Savunma ve Güvenlik ders kitabı
2) Sivil korunma KBRN Savunma ve Güvenlik ders kitabı
3) Kimyasal savaşın tanımı, kimyasal savaş maddelerinin genel ayrımı KBRN Savunma ve Güvenlik ders kitabı
4) Kimyasal savaş maddelerinden kişisel temizlenme KBRN Savunma ve Güvenlik ders kitabı
5) Biyolojik savaş maddeleri tanımı ve özellikleri KBRN Savunma ve Güvenlik ders kitabı
6) Biyolojik savaş maddelerinden korunma ve temizlenme KBRN Savunma ve Güvenlik ders kitabı
7) Radyasyon tanımı ve özellikleri KBRN Savunma ve Güvenlik ders kitabı
8) Ara Sınav
9) Radyasyon belirtileri ve korunma yöntemleri KBRN Savunma ve Güvenlik ders kitabı
10) Radyasyondan korunmada ana prensipler ve alınacak tedbirler KBRN Savunma ve Güvenlik ders kitabı
11) Nükleer silahlar ve klasik silahlar arasındaki farklar KBRN Savunma ve Güvenlik ders kitabı
12) Atom ve hidrojen bombaları KBRN Savunma ve Güvenlik ders kitabı
13) Nükleer silahların etkileri KBRN Savunma ve Güvenlik ders kitabı
14) İkaz alarm işaretleri, sığınaklar, gizlenme ve karartma KBRN Savunma ve Güvenlik ders kitabı

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Ders notları haftalık olarak öğrenci ile paylaşılacaktır.
Diğer Kaynaklar: Öğretim görevlisinin ders notları, AFAD sitesi

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

3

5

7

8

9

10

11

12

4

6

Program Kazanımları
1) Meslek etiği ve sorumluluk bilincine sahip olabilme
2) Çizim (t-cetveli, gönye, pergel vb.) ve ölçüm (mira, terazi, şakül, nivo, lazermetre vb.) aletlerini amaca uygun kullanabilme,
3) Geleneksel ve ileri ölçüm teknikleriyle (“total station”, “laser scanner”, fotogrametri) ölçülmüş yapı ve yapı kalıntılarının rölövesini bilgisayar ortamında hazırlayabilme,
4) Rölöve, restitüsyon ve restorasyon projeleri ve eklerini bilgisayar ortamında hazırlayabilme
5) Rölövenin taşınmaz kültür varlıklarının korunmasındaki önemini kavramış olarak kroki çizimleri hazırlayabilme ve basit ölçüm yöntemlerini kullanabilme,
6) Tarihi çevre bilincine ve restorasyon hakkında kuramsal altyapıya sahip olma,
7) Yapı metraj ve maliyeti dilini kavrayabilme, Yapı elemanlarını poz numaraları ile metraj cetvellerinde gösterebilme
8) Plan, kesit, görünüş vaziyet planı okuyabilme,
9) Roma, Bizans, Anadolu Selçuklu, Beylikler ve Osmanlı dönemlerindeki eğitim, dini, sosyal, ticari, askeri yapıları, plan ve cephe özellikleri, strüktürel özellikler, yapım teknikleri, malzeme türleri ve bezeme özellikleri bakımından ayırabilme,
10) Mesleki fotoğraflar çekebilme ve fotoğraf ile rölöve, restorasyon, restitüsyon proje eklerinin hazırlanması konusunda yetkin olma.
11) Grupla çalışma becerisi kazanabilme,
12) Araştırma raporu hazırlayabilme,
13) Mesleki gelişmeleri takip ederek kendini geliştirebilme
14) Alan çalışmasında içinde bulunulan sosyo-kültürel-fiziki şartları kavrayarak uyum gösterebilme
15) Üç boyutlu düşünme yeteneği kazanabilme
16) Türk dili, Atatürk ilke ve İnkılapları, Bilgi teknolojileri alanlarında temel bilgi sahibi olma
17) Bir yabancı dili temel düzeyde öğrenme yetisi kazandırma

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Meslek etiği ve sorumluluk bilincine sahip olabilme
2) Çizim (t-cetveli, gönye, pergel vb.) ve ölçüm (mira, terazi, şakül, nivo, lazermetre vb.) aletlerini amaca uygun kullanabilme,
3) Geleneksel ve ileri ölçüm teknikleriyle (“total station”, “laser scanner”, fotogrametri) ölçülmüş yapı ve yapı kalıntılarının rölövesini bilgisayar ortamında hazırlayabilme,
4) Rölöve, restitüsyon ve restorasyon projeleri ve eklerini bilgisayar ortamında hazırlayabilme
5) Rölövenin taşınmaz kültür varlıklarının korunmasındaki önemini kavramış olarak kroki çizimleri hazırlayabilme ve basit ölçüm yöntemlerini kullanabilme,
6) Tarihi çevre bilincine ve restorasyon hakkında kuramsal altyapıya sahip olma,
7) Yapı metraj ve maliyeti dilini kavrayabilme, Yapı elemanlarını poz numaraları ile metraj cetvellerinde gösterebilme
8) Plan, kesit, görünüş vaziyet planı okuyabilme,
9) Roma, Bizans, Anadolu Selçuklu, Beylikler ve Osmanlı dönemlerindeki eğitim, dini, sosyal, ticari, askeri yapıları, plan ve cephe özellikleri, strüktürel özellikler, yapım teknikleri, malzeme türleri ve bezeme özellikleri bakımından ayırabilme,
10) Mesleki fotoğraflar çekebilme ve fotoğraf ile rölöve, restorasyon, restitüsyon proje eklerinin hazırlanması konusunda yetkin olma.
11) Grupla çalışma becerisi kazanabilme,
12) Araştırma raporu hazırlayabilme,
13) Mesleki gelişmeleri takip ederek kendini geliştirebilme
14) Alan çalışmasında içinde bulunulan sosyo-kültürel-fiziki şartları kavrayarak uyum gösterebilme
15) Üç boyutlu düşünme yeteneği kazanabilme
16) Türk dili, Atatürk ilke ve İnkılapları, Bilgi teknolojileri alanlarında temel bilgi sahibi olma
17) Bir yabancı dili temel düzeyde öğrenme yetisi kazandırma

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Toplam %
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 0
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI %
Toplam %