Mimarlık
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: UEC122
Ders İsmi: Sivil Savunma
Ders Yarıyılı: Güz
Bahar
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Laboratuvar AKTS
2 0 0 4
Öğretim Dili: Türkçe
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Üniversite Seçmeli
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: E-Öğrenme
Dersin Koordinatörü: Öğr.Gör. MUHAMMED ENES ZORLU
Dersi Veren(ler): Dr. Öğr. Üyesi ŞİMAL ŞAHİNOĞLU YAYLA
Öğr.Gör. DİLEK SAKA
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Sivil savunma ve sivil korunmanın tarihsel gelişimi konusuna hakim olan öğrencilerin, KBRN olaylarına karşı korunma yöntemleri hakkında uygulanabilir bilgi sahibi olmalarıdır.
Dersin İçeriği: Sivil savunmanın tanımı ve tarihsel gelişimi, Sivil korunma, Kimyasal savaşın tanımı, kimyasal savaş maddelerinin genel ayrımı, Kimyasal savaş maddelerinden kişisel temizlenme, Biyolojik savaş maddeleri tanımı ve özellikleri, Radyasyon belirtileri, Radyasyondan korunmada ana prensipler ve alınacak tedbirler, Nükleer silahlar ve klasik silahlar arasındaki farklar, Atom ve hidrojen bombaları, Nükleer silahların etkileri, İkaz alarm işaretleri, sığınaklar, gizlenme ve karartma

Öğrenme Çıktıları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Çıktıları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
1) Sivil Savunma kavramının tanımının yapılması ve tarihsel süreçteki gelişiminin öğrenilmesi
2) Sivil Korunma kavramının içeriğinin öğrenilmesi ve neleri kapsadığının anlaşılması
3) Kimyasal savaş kavramının öğrenilmesi ve kimyasal savaşta kullanılan maddelerin incelenmesi
4) Biyolojik savaş maddelerinin tanımının öğrenilmesi ve özelliklerinin incelenmesi
5) Radyasyon tanımının öğrenilmesi ve özelliklerinin incelenmesi
6) Radyasyondan korunmada uygulanacak ana prensiplerin öğrenilmesi ve tedbirlerin alınması
7) Nükleer silahlar ile klasik silahların incelenmesi ve arasındaki farkların öğrenilmesi
8) Atom ve hidrojen bombalarının özelliklerinin incelenmesi ve arasındaki farkların öğrenilmesi
9) Nükleer silahların günümüzdeki etkilerinin öğrenilmesi
10) Sığınak, gizlenme ve karartma gibi kavramların öğrenilmesi ve ikaz alarm işaretlerinin kavranması
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
1) Kimyasal savaş maddelerinden kişisel temizlenme uygulamalarının öğrenilmesi
2) Biyolojik savaş maddelerinden kişisel korunma ve temizlenme yöntemlerinin öğrenilmesi
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Öğrenme Yetkinliği
Alana Özgü Yetkinlik
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Sivil savunmanın tanımı ve tarihsel gelişimi KBRN Savunma ve Güvenlik ders kitabı
2) Sivil korunma KBRN Savunma ve Güvenlik ders kitabı
3) Kimyasal savaşın tanımı, kimyasal savaş maddelerinin genel ayrımı KBRN Savunma ve Güvenlik ders kitabı
4) Kimyasal savaş maddelerinden kişisel temizlenme KBRN Savunma ve Güvenlik ders kitabı
5) Biyolojik savaş maddeleri tanımı ve özellikleri KBRN Savunma ve Güvenlik ders kitabı
6) Biyolojik savaş maddelerinden korunma ve temizlenme KBRN Savunma ve Güvenlik ders kitabı
7) Radyasyon tanımı ve özellikleri KBRN Savunma ve Güvenlik ders kitabı
8) Ara Sınav
9) Radyasyon belirtileri ve korunma yöntemleri KBRN Savunma ve Güvenlik ders kitabı
10) Radyasyondan korunmada ana prensipler ve alınacak tedbirler KBRN Savunma ve Güvenlik ders kitabı
11) Nükleer silahlar ve klasik silahlar arasındaki farklar KBRN Savunma ve Güvenlik ders kitabı
12) Atom ve hidrojen bombaları KBRN Savunma ve Güvenlik ders kitabı
13) Nükleer silahların etkileri KBRN Savunma ve Güvenlik ders kitabı
14) İkaz alarm işaretleri, sığınaklar, gizlenme ve karartma KBRN Savunma ve Güvenlik ders kitabı

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Ders notları haftalık olarak öğrenci ile paylaşılacaktır.
Diğer Kaynaklar: Öğretim görevlisinin ders notları, AFAD sitesi

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

3

5

7

8

9

10

11

12

4

6

Program Kazanımları
1) Açık ve net soru geliştirme, karşıt görüşleri değerlendirebilme, iyi sorgulanmış sonuçlara ulaşabilme ve bunu hayat boyu öğrenme süreci olarak kavrama
2) Tasarım sürecinin her aşamasını biçimsel olarak ifade edebilmek için, dijital programları ve teknik çizim standartlarını kullanma, bir projenin tam ve doğru teknik tanımı ve dokümantasyonu uygulama becerisini kazanma
3) Mimari ve kentsel tasarım projelerinin oluşturulması ve geliştirilmesinde, programa yönelik uygun örnekleri ortaya çıkarabilme
4) İki ve üç boyutlu tasarım, mekânsal, mimari ve kentsel bağlamda görsel algı ve düzenleme sistemlerinin temel mimari ilkelerini uygulayarak tasarlama becerisine sahip olma
5) Mimarlık tarihi teorisi ve eleştirisinin gelişimini, tarihi çevrenin etki ve önemini kavrama yoluyla, sanat ve tasarım sorunlarını fark etme ve estetik farkındalığa sahip olma.
6) Tarihi çevreyi tanıma ve koruma bilinci kazanma; tarihi anıtları ve yapıları belgeleme ve restorasyon projelerini hazırlamak için gerekli temel teknikleri kavrama
7) Fiziksel çevre ile insan arasındaki etkileşimi, farklı kültürleri, çocukları, yaşlıları, engellileri karakterize eden gereksinim, istek, davranış kalıplarını anlayabilme ve onlara uygun bina ve çevre tasarımı becerisini kazanma
8) Bina tasarımında taşıyıcı strüktür, yapı kabuğu sistemleri, yapı güvenliği ve bina servis sistemlerini, yapı malzemeleri ve bileşenlerinin uygulamalarıyla ilgili ilke ve standartlarını anlayarak, tasarıma entegre etme becerisine sahip olma
9) Çevresel sistemlerin temel ilkelerini kavrama, küresel bağlamda doğal ve yapay kaynakların korunması için, sürdürülebilir mimari tasarım stratejileri geliştirme becerisine sahip olma
10) Kamu sağlığı, güvenliği ve refahı için mülkiyet hakları, imar ve iskân yönetmelikleri, kullanıcı hakları gibi mimari çalışmaları etkileyen konularda, mimarın etik ve mesleki yasal sorumluluklarını kavrayabilme
11) Geniş kapsamlı programı olan bir mimari projeyi şematik tasarım aşamasından detaylı sistem geliştirme aşamasına kadar geliştirme ve değerlendirme becerisi
12) Bireysel yetenekleri arttırıcı farklı rolleri teşhis etme ve üstlenme yolu ile tasarım ekibinin bir üyesi olarak ve diğer ortamlarda başarı ile birlikte çalışma becerisi kazanma

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Açık ve net soru geliştirme, karşıt görüşleri değerlendirebilme, iyi sorgulanmış sonuçlara ulaşabilme ve bunu hayat boyu öğrenme süreci olarak kavrama
2) Tasarım sürecinin her aşamasını biçimsel olarak ifade edebilmek için, dijital programları ve teknik çizim standartlarını kullanma, bir projenin tam ve doğru teknik tanımı ve dokümantasyonu uygulama becerisini kazanma
3) Mimari ve kentsel tasarım projelerinin oluşturulması ve geliştirilmesinde, programa yönelik uygun örnekleri ortaya çıkarabilme
4) İki ve üç boyutlu tasarım, mekânsal, mimari ve kentsel bağlamda görsel algı ve düzenleme sistemlerinin temel mimari ilkelerini uygulayarak tasarlama becerisine sahip olma
5) Mimarlık tarihi teorisi ve eleştirisinin gelişimini, tarihi çevrenin etki ve önemini kavrama yoluyla, sanat ve tasarım sorunlarını fark etme ve estetik farkındalığa sahip olma.
6) Tarihi çevreyi tanıma ve koruma bilinci kazanma; tarihi anıtları ve yapıları belgeleme ve restorasyon projelerini hazırlamak için gerekli temel teknikleri kavrama
7) Fiziksel çevre ile insan arasındaki etkileşimi, farklı kültürleri, çocukları, yaşlıları, engellileri karakterize eden gereksinim, istek, davranış kalıplarını anlayabilme ve onlara uygun bina ve çevre tasarımı becerisini kazanma
8) Bina tasarımında taşıyıcı strüktür, yapı kabuğu sistemleri, yapı güvenliği ve bina servis sistemlerini, yapı malzemeleri ve bileşenlerinin uygulamalarıyla ilgili ilke ve standartlarını anlayarak, tasarıma entegre etme becerisine sahip olma
9) Çevresel sistemlerin temel ilkelerini kavrama, küresel bağlamda doğal ve yapay kaynakların korunması için, sürdürülebilir mimari tasarım stratejileri geliştirme becerisine sahip olma
10) Kamu sağlığı, güvenliği ve refahı için mülkiyet hakları, imar ve iskân yönetmelikleri, kullanıcı hakları gibi mimari çalışmaları etkileyen konularda, mimarın etik ve mesleki yasal sorumluluklarını kavrayabilme
11) Geniş kapsamlı programı olan bir mimari projeyi şematik tasarım aşamasından detaylı sistem geliştirme aşamasına kadar geliştirme ve değerlendirme becerisi
12) Bireysel yetenekleri arttırıcı farklı rolleri teşhis etme ve üstlenme yolu ile tasarım ekibinin bir üyesi olarak ve diğer ortamlarda başarı ile birlikte çalışma becerisi kazanma

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Toplam %
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 0
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI %
Toplam %