Çocuk Gelişimi | |||||
Önlisans | TYYÇ: 5. Düzey | QF-EHEA: Kısa Düzey | EQF-LLL: 5. Düzey |
Ders Kodu: | UEC209 | ||||||||
Ders İsmi: | Yenilenebilir Enerji | ||||||||
Ders Yarıyılı: |
Bahar |
||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | Turkish | ||||||||
Ders Koşulu: | |||||||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||||||
Dersin Türü: | Üniversite Seçmeli | ||||||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||||||
Dersin Koordinatörü: | Öğr.Gör. ALİ ATAŞ | ||||||||
Dersi Veren(ler): |
Öğr.Gör. ALİ ATAŞ |
||||||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Bu dersin amacı, Yenilenebilir Enerji ve Yenilenemez Enerji hakkında bilgi sahibi olmak ve Yenilenebilir Enerji Kaynaklarını detaylı olarak öğretmeyi amaçlamaktadır. |
Dersin İçeriği: | Enerji ve enerji kaynakları hakkında genel bilgi vermek. Yenilenemez ve Yenilenebilir enerjiyle ilgili kavramlar ve sınıflamalar tarihsel bakış açısıyla öğretilecek, yenilenemez ve yenilenebilir enerji kaynaklarının kıyası yapılacak. Alternatif enerji kaynaklarının tamamı ayrıntılı bir şekilde anlatılacak. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Ders Hakkında Bilgilendirme ve Enerji Kavramı | Ders Notları, MEGEP |
2) | Enerji Çeşitleri (Yenilenebilir ve Yenilenemez Enerji Kaynakları) | Ders Notları, MEGEP |
3) | Enerji Çeşitleri (Yenilenebilir ve Yenilenemez Enerji Kaynakları) | Ders Notları, MEGEP |
4) | Yenilenemez Enerji Kaynaklarının Önemi ve Yenilenemez Enerji Kaynakları Çeşitleri | Ders Notları, MEGEP |
5) | Yenilenemez Enerji kaynakları Çeşitleri ve Nükleer Enerji | Ders Notları, MEGEP |
6) | Yenilenebilir Enerji Kaynaklarının Önemi ve Yenilenebilir Enerji Kaynakları Çeşitleri | Ders Notları, MEGEP |
7) | Güneş Enerjisi | Ders Notları, MEGEP |
8) | Ara Sınav (Vize) | |
9) | Rüzgar Enerjisi | Ders Notları, MEGEP |
10) | Jeotermal Enerji | Ders Notları, MEGEP |
11) | Hidroelektrik Enerjisi | Ders Notları, MEGEP |
12) | Biyokütle Enerjisi | Ders Notları, MEGEP |
13) | Deniz Kökenli Yenilenebilir Enerji | Ders Notları, MEGEP |
14) | Hidrojen Enerjisi | Ders Notları, MEGEP |
15) | Final Sınavı |
Ders Notları / Kitaplar: | Mail olarak gönderilmektedir. |
Diğer Kaynaklar: | Ders Notları MEGEP |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
8 |
9 |
10 |
11 |
12 |
13 |
14 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | ||||||||||||||
1) Çocuk gelişimindeki çağdaş/güncel kuramcıları tanıyabilme, alanındaki ulusal ve uluslararası yenilikleri takip edebilme | ||||||||||||||
2) Çocuğun gelişim alanlarını, gelişim alanlarında oluşabilecek sorunları, ihtiyaçlarını tanımlayabilme | ||||||||||||||
3) Çocuğun haklarını, toplum içerisindeki yerini ve toplumla ilişkilerini tanımlayabilme | ||||||||||||||
4) Çocuğun ruhsal sağlığına etki eden değişkenleri tanımlayabilme | ||||||||||||||
5) Çocuk hastalıklarını tanımlayabilme | ||||||||||||||
6) Çocuğun sağlıklı beslenmesini tanımlayabilme | ||||||||||||||
7) Gelişimsel değerlendirmeler yapabilme | ||||||||||||||
8) Çocuğun gelişim alanlarına yönelik ve gereksinimlerine uygun programlar, etkinlikler, materyaller yapabilme | ||||||||||||||
9) Aile ve topluma yönelik eğitimler düzenleyebilme | ||||||||||||||
10) Bireysel ve takım içinde uyumlu çalışarak, takım çalışmasında gruba katkı sağlayabilme | ||||||||||||||
11) Alanındaki çalışmaları yürütebilecek ve dünyadaki teknolojik gelişmeleri takip edebilecek düzeyde yabancı dil bilgisi | ||||||||||||||
12) Eleştirel düşünebilme ve meslek etiği bilgisi | ||||||||||||||
13) Farklı bakış açılarına sahip olma ve farklılıklara saygı gösterebilme | ||||||||||||||
14) Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Çocuk gelişimindeki çağdaş/güncel kuramcıları tanıyabilme, alanındaki ulusal ve uluslararası yenilikleri takip edebilme | |
2) | Çocuğun gelişim alanlarını, gelişim alanlarında oluşabilecek sorunları, ihtiyaçlarını tanımlayabilme | |
3) | Çocuğun haklarını, toplum içerisindeki yerini ve toplumla ilişkilerini tanımlayabilme | |
4) | Çocuğun ruhsal sağlığına etki eden değişkenleri tanımlayabilme | |
5) | Çocuk hastalıklarını tanımlayabilme | |
6) | Çocuğun sağlıklı beslenmesini tanımlayabilme | |
7) | Gelişimsel değerlendirmeler yapabilme | |
8) | Çocuğun gelişim alanlarına yönelik ve gereksinimlerine uygun programlar, etkinlikler, materyaller yapabilme | |
9) | Aile ve topluma yönelik eğitimler düzenleyebilme | |
10) | Bireysel ve takım içinde uyumlu çalışarak, takım çalışmasında gruba katkı sağlayabilme | |
11) | Alanındaki çalışmaları yürütebilecek ve dünyadaki teknolojik gelişmeleri takip edebilecek düzeyde yabancı dil bilgisi | |
12) | Eleştirel düşünebilme ve meslek etiği bilgisi | |
13) | Farklı bakış açılarına sahip olma ve farklılıklara saygı gösterebilme | |
14) | Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Toplam | % | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 0 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % | |
Toplam | % |