Görsel İletişim Tasarımı
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: VCD205
Ders İsmi: İleri Fotoğraf Atölyesi
Ders Yarıyılı: Güz
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Laboratuvar AKTS
2 1 0 5
Öğretim Dili: Türkçe
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Zorunlu
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Doç. Dr. ÖZLEM ŞİMŞEK
Dersi Veren(ler): Doç. Dr. ÖZLEM ŞİMŞEK
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Ders, dijital fotoğraf imajları üretme konusunda temel eğitimi almış olan öğrencilerin teorik ve pratik bilgisi ile yaratıcılığını ileri düzeye
taşımayı hedefler. Öğrencinin fotoğraf projesi için fikir üretme ve bu fikri görselleştirerek, işleme, sergileme ve/veya yayınlamayı da içeren
süreci bütünsel olarak yönetebilecek beceriyi geliştirmesini amaçlar.
Dersin İçeriği: Ders, görsel iletişim tasarımı problemlerinin fotoğraf ile çözümü ile sanatçıların eserleri ve alana dair metinlerin yorumlanmasını kapsamaktadır. Öğrenciler, tasarım problemlerinin çözümüne yönelik farklı fotoğraf ekolleri bağlamında fotoğraf serileri üretirler.

Öğrenme Çıktıları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Çıktıları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
1) Ortaya çıkartılacak bir fotoğraf projesi için sanat ve fotoğraf tarihinden ne şekilde faydalanılabileceğini öğrenirler.
2) Resimsel fotoğraf, sürrealist fotoğraf, Duesseldorf fotoğraf ekolü, yeni nesnellik akımı gibi farklı sanatsal fotoğraf bakış açılarını öğrenirler.
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
1) Bir fikirin nasıl belgesel fotoğraf projesine dönüştürülebileceğini deneyimleyerek öğrenirler.
2) Fotografik görsel hikayeyi en uygun görsel dil ile ifade ederek ortaya anlamlı bir belgesel fotoğraf projesi çıkartırlar.
3) Dijital görüntü işleme programlarını, ürettikleri proje kapsamında en uygun ve verimli şekilde kullanırlar.
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
1) Ders kapsamında oluşturulan araştırma ve çalışma grupları vasıtasıyla ekip çalışması yapma konusunda deneyim kazanırlar.
Öğrenme Yetkinliği
1) Belgesel fotoğrafın tarihini öğrenirler.
2) Bir konunun görsel dil ve anlam oluşturma sürecinde hangi farklı yöntem ve tekniklerle ele alınabileceğini öğrenirler.
Alana Özgü Yetkinlik
1) Fotoğraf projesini üretirken toplumun içerisine karışarak bir sanatçı olarak kendilerini ifade edebilmeyi öğrenirler.
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Genel ders sunumu. Dersin işleyişi, tanıtımı. Öğrencilerin üretecekleri proje konusunun açıklanması ve dersin işlenme yöntemlerinin değerlendirilmesi.
2) “İnsanlar ve Mekanlar” proje teması etrafında soru cevap. Öğrencilerin proje araştırmaları için grupların oluşturulması. Belgesel fotoğraf nedir? Lewis Hine’dan bugüne belgesel fotoğrafın dönüşümü. Bir fikir belgesel fotoğraf projesi olarak nasıl geliştirilir? Proje konusunun belgesel fotoğraf yöntemi ile ele nasıl ele alınabileceğini fotoğraf tarihinden örnekler üzerinden tartışma.
3) Grupların sunumları. Proje temasının çağdaş bir belgesel fotoğraf projesi olarak nasıl yürütülebileceği üzerine tartışmalar. Fotografik görsel hikaye anlatıcılığının önemli noktaları üzerinde durulacaktır. Öğrencilerin oluşturulan grup üyeleri ile online toplantı yaparak derse gelmeden önce proje konusu bağlamında çağdaş belgesel serisi örneklerini sunmaları beklenir.
4) Resimsel fotoğraf nedir. Alfred Stieglitz ve çağdaş takipçileri. Aynı konunun iki farklı tarzla nasıl çekileceği üzerine tartışmalar. Öğrencilerin ilk proje çekimlerinin değerlendirilmesi. Öğrencilerden derse gelmeden önce verilen proje doğrultusunda çekim yapmaları ve fotoğrafları derste sunmaları beklenir.
5) Öğrencilerin proje çekimlerinin değerlendirilmesi. Öğrencilerden derse gelmeden önce verilen ödev doğrultusunda çekim yapmaları ve fotoğrafları derste sunmaları beklenir.
6) Sürrealist fotoğraf nedir? Man Ray’den bugüne sürrealist fotoğrafçılar. Projeye sürrealist bakış açısı nasıl dahil edilebilir? Öğrencilerin proje doğrultusunda ürettikleri imajların yorumlanması. Öğrencilerden derse gelmeden önce verilen ödev doğrultusunda çekim yapmaları beklenir.
7) Öğrencilerin proje doğrultusunda ürettikleri imajların değerlendirilmesi. Öğrencilerden derse gelmeden önce verilen ödev doğrultusunda çekim yapmaları beklenir.
8) Ara sınav - proje sunumları Proje sunumu
9) Duesseldorf fotoğraf ekolü tarihi ve yaklaşımı. Öğrencilerin proje araştırmaları için grupların oluşturulması.
10) Duesseldorf fotoğraf ekolü ve fotoğrafta yeni nesnellik akımını benimsemiş sanatçılarının çalışmalarına yönelik öğrenci sunumları. Öğrencilerin oluşturulan grup üyeleri ile online toplantı yaparak derse gelmeden önce proje konusu bağlamında sunum yapmaları beklenir.
11) Duesseldorf fotoğraf ekolü ve fotoğrafta yeni nesnellik akımını benimsemiş sanatçılarının çalışmalarına yönelik öğrenci sunumları. Projenin yeni nesnellik akımı bağlamında nasıl ele alınabileceği üzerine tartışmalar. Öğrencilerin oluşturulan grup üyeleri ile online toplantı yaparak derse gelmeden önce proje konusu bağlamında sunum yapmaları beklenir.
12) Öğrenci çalışmalarının değerlendirilmesi. Öğrencilerin proje doğrultusunda ürettikleri imajların photoshop programında işlenmesi. Öğrencilerden derse gelmeden önce verilen proje doğrultusunda çekim yapmış olmaları ve fotoğrafları derste sunmaları beklenir.
13) Öğrenci çalışmalarının değerlendirilmesi. Öğrencilerin proje doğrultusunda ürettikleri imajların photoshop programında işlenmesi. Öğrencilerden derse gelmeden önce verilen proje doğrultusunda çekim yapmış olmaları ve fotoğrafları derste sunmaları beklenir.
14) Öğrenci çalışmalarının değerlendirilmesi. Öğrencilerin proje doğrultusunda ürettikleri imajların photoshop programında işlenmesi. Öğrencilerden derse gelmeden önce verilen proje doğrultusunda çekim yapmış olmaları ve fotoğrafları derste sunmaları beklenir.
15) Final sınavı. Final proje sunumları.

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: 1- Dora, Serkan. ''Büyüyen Fotoğraf Küçülen Sosyoloji''. Babil Yayınları.
2- Szarkowski, John. “Fotoğrafçının Gözü”
 Bir Sergi Kataloğuna Önsöz, 1964.
3- Berger, John. ''Görme Biçimleri''. Metis Yayınları.
4- Freund, Gisele. ''Fotoğraf ve Toplum'' çev. Şule Demirkol. Sel Yayınları.
Diğer Kaynaklar: 5- Sontag, Susan. ''Fotoğraf Üzerine''. Agora Kitaplığı, 2004.
6- Barthes, Roland. ''Camera Lucida'' çev. Reha Akçakaya. Altıkırkbeş Yayınları, 1996.
7- Topçuoğlu, Nazif. ''Fotoğraflar Gösterir Ama''. Yapı Kredi Yayınları, 2005.
8- ''Photography Today'', ed. Mark Durden. Phaidon, 2014
9- Sanat Dünyamız, Sayı: 84. ''Fotoğraf Nerede Biter?''

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

6

2

4

9

3

7

5

8

Program Kazanımları

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Toplam %
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 0
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI %
Toplam %