Dersin Amacı: |
Spor Bilimleri ve Terminolojisi dersinin amacı; eğitim ve öğretimde sporun yeri, işlevi, amaçları, felsefesi, diğer bilimlerle ilişkisi; spor bilimlerinin ortaya çıkışı, farklı alanların birleşerek spor bilimlerini oluşturulmasının tarihsel gelişimi ve spor bilimlerinin geleceği gibi konuları içermektedir. |
Dersin İçeriği: |
Beden eğitimi ve spor kavramı ile tanımlarının belirlenmesi, beden eğitimi ve spor aktivitelerinin tarihi gelişimi, beden eğitimi ve sporun insan sağlığı üzerine etkisi, beden eğitimi ve spor aktivitelerinin toplumsal etkisi, beden eğitimi ve spor öğretmenliği, antrenörlük, spor yöneticiliği ve rekreasyon liderliği mesleklerinin tanımı, beden eğitimi ve sporun genel sorunlarının bilinmesi ve tartışılmasıdır. |
Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Eski çağlarda sporun gelişimi ve modern çağda sporun etkileri |
Konulara ilişkin ön okumalar |
2) |
Olimpizm ve olimpiyatlar |
Konulara ilişkin ön okumalar |
3) |
Spor felsefesinin doğuşu, özellikleri ve etkileri |
Konulara ilişkin ön okumalar |
4) |
Ulusal ve uluslararası spor yönetim örgütlenmesi |
Konulara ilişkin ön okumalar |
5) |
Spor organizasyonların amaçları |
Konulara ilişkin ön okumalar |
6) |
Spor bilimlerinin prensipleri ve temel kavramları |
Konulara ilişkin ön okumalar |
7) |
Spor biliminin sorunları |
Konulara ilişkin ön okumalar |
8) |
Vize Sınavı |
7. haftaya kadar olan tüm konular
|
9) |
Temel hareket beceri terminolojisi |
Konulara ilişkin ön okumalar |
10) |
Doping |
Konulara ilişkin ön okumalar |
11) |
Spor ve diğer disiplinlerin ilişkisi |
Konulara ilişkin ön okumalar |
12) |
Spor felsefesi |
Konulara ilişkin ön okumalar |
13) |
Çocuk ve spor |
Konulara ilişkin ön okumalar |
14) |
Yaşlılarda ve çocuklarda spor |
Konulara ilişkin ön okumalar |
15) |
Yarışma sistemleri Uygulama: Öğrenci sunumları |
Ppt sunum hazırlama-Anlatım, soru-cevap, tartışma yöntemi ve grup çalışmaları |
16) |
FİNAL SINAVI |
|
Ders Notları / Kitaplar: |
Sunay,H.,(2017) Spor Yönetimi, geliştirimiş 3.Baskı ,Gazi Kitapevi, Ankara.
Keten,M.,(1993) Türkiye’de Spor, Ayyıldız Matbaası, Ankara.
Peker, Ö.,(1994)Yönetici Eğitimi.TODAİE Yayınları 2.Baskı, Ankara
|
Diğer Kaynaklar: |
Sunay,H.,(2017) Spor Yönetimi, geliştirimiş 3.Baskı ,Gazi Kitapevi, Ankara.
Keten,M.,(1993) Türkiye’de Spor, Ayyıldız Matbaası, Ankara.
Peker, Ö.,(1994)Yönetici Eğitimi.TODAİE Yayınları 2.Baskı, Ankara
|
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Spor ve rekreasyondaki tarihsel gelişim ve meslek bilgisine sahip olma ve yeni durumlara uygulayabilme. |
3 |
2) |
İnsan vücudu ve sağlık ile ilgili temel teorik ve uygulama bilgisine sahip olabilme. |
3 |
3) |
Mesleğine yönelik yönetimsel becerileri uygulayabilme. |
3 |
4) |
Rekreasyon Programı\'nda kazandığı bilgi ve becerileri yazılı ve sözlü olarak aktarabilme ve disiplinler arası takım çalışmasına yatkın olabilme. |
3 |
5) |
Çalıştığı kurumun rekreasyon alanındaki hedef ve amaçlarını belirleyebilme ve etkili proje yönetimi tekniklerini kullanabilme. |
3 |
6) |
Farklı ortamlarda ve farklı disiplinlerle iletişim kurma becerisi. |
3 |
7) |
İleri düzeyde alan bilgisi edinerek kuramsal çalışmaları izleyebilmek ve meslektaşlarıyla iletişim kurabilmek ve yurt dışı projelerinde görev alabilmek. |
3 |
8) |
Alanın dinamik doğası gereği öğrenme gereksiniminin süreklilik gerektirdiğini kavrayabilme, uzaktan eğitim yöntemiyle yaşam boyu öğrenme becerisine sahip olabilme. |
3 |
9) |
Rekreasyon ile ilgili konularda araştırma ve çalışma yapabilme. |
3 |
10) |
Rekreasyon alanının kazandırdığı bilgi birikimini, iletişim becerilerini, eleştirel bakış açısını ve esnekliği yaşamın diğer alanlarına aktarabilmek. |
3 |