Rekreasyon
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: PES101
Ders İsmi: Spor Bilimleri ve Terminolojisi
Ders Yarıyılı: Güz
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Laboratuvar AKTS
3 0 0 6
Öğretim Dili: Türkçe
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Zorunlu
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr. Öğr. Üyesi MERAL MİYAÇ
Dersi Veren(ler): Dr. Öğr. Üyesi MERAL MİYAÇ
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Spor Bilimleri ve Terminolojisi dersinin amacı; eğitim ve öğretimde sporun yeri, işlevi, amaçları, felsefesi, diğer bilimlerle ilişkisi; spor bilimlerinin ortaya çıkışı, farklı alanların birleşerek spor bilimlerini oluşturulmasının tarihsel gelişimi ve spor bilimlerinin geleceği gibi konuları içermektedir.
Dersin İçeriği: Beden eğitimi ve spor kavramı ile tanımlarının belirlenmesi, beden eğitimi ve spor aktivitelerinin tarihi gelişimi, beden eğitimi ve sporun insan sağlığı üzerine etkisi, beden eğitimi ve spor aktivitelerinin toplumsal etkisi, beden eğitimi ve spor öğretmenliği, antrenörlük, spor yöneticiliği ve rekreasyon liderliği mesleklerinin tanımı, beden eğitimi ve sporun genel sorunlarının bilinmesi ve tartışılmasıdır.

Öğrenme Çıktıları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Çıktıları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
1) Spor ve spor kültürünü, Olimpizm ve olimpiyatların dünden bugüne gelişimini yorumlayabilme ve açıklayabilme.
2) Ulusal ve uluslararası spor organizasyonları ile ilgili kurum ve kuruluşlar hakkında bilgi sahibi olabilme ve spor organizasyonların amaçlarını tartışabilme ve yorumlayabilme.
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
1) Spor bilimlerinin prensipleri ve temel kavramları hakkında bilgi sahibi olabilme.
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
1) Spor ve insan arasındaki ilişki hakkında fikir sahibi olabilme.
Öğrenme Yetkinliği
1) Spor bilimlerinin sorunları hakkında bilgi sahibi olabilme.
Alana Özgü Yetkinlik
1) Spor bilimlerinin genel ve özel branşlardaki sorunları hakkında tartışabilme ve yorumlayabilme.
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği
1) Spor ahlakı hakkında bilgi sahibi olma ve ahlaklı sporcunun özelliklerini kavrayabilme.

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Eski çağlarda sporun gelişimi ve modern çağda sporun etkileri Konulara ilişkin ön okumalar
2) Olimpizm ve olimpiyatlar Konulara ilişkin ön okumalar
3) Spor felsefesinin doğuşu, özellikleri ve etkileri Konulara ilişkin ön okumalar
4) Ulusal ve uluslararası spor yönetim örgütlenmesi Konulara ilişkin ön okumalar
5) Spor organizasyonların amaçları Konulara ilişkin ön okumalar
6) Spor bilimlerinin prensipleri ve temel kavramları Konulara ilişkin ön okumalar
7) Spor biliminin sorunları Konulara ilişkin ön okumalar
8) Vize Sınavı 7. haftaya kadar olan tüm konular
9) Temel hareket beceri terminolojisi Konulara ilişkin ön okumalar
10) Doping Konulara ilişkin ön okumalar
11) Spor ve diğer disiplinlerin ilişkisi Konulara ilişkin ön okumalar
12) Spor felsefesi Konulara ilişkin ön okumalar
13) Çocuk ve spor Konulara ilişkin ön okumalar
14) Yaşlılarda ve çocuklarda spor Konulara ilişkin ön okumalar
15) Yarışma sistemleri Uygulama: Öğrenci sunumları Ppt sunum hazırlama-Anlatım, soru-cevap, tartışma yöntemi ve grup çalışmaları
16) FİNAL SINAVI

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Sunay,H.,(2017) Spor Yönetimi, geliştirimiş 3.Baskı ,Gazi Kitapevi, Ankara.
Keten,M.,(1993) Türkiye’de Spor, Ayyıldız Matbaası, Ankara.
Peker, Ö.,(1994)Yönetici Eğitimi.TODAİE Yayınları 2.Baskı, Ankara
Diğer Kaynaklar: Sunay,H.,(2017) Spor Yönetimi, geliştirimiş 3.Baskı ,Gazi Kitapevi, Ankara.
Keten,M.,(1993) Türkiye’de Spor, Ayyıldız Matbaası, Ankara.
Peker, Ö.,(1994)Yönetici Eğitimi.TODAİE Yayınları 2.Baskı, Ankara

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

3

4

5

6

7

Program Kazanımları
1) Spor ve rekreasyondaki tarihsel gelişim ve meslek bilgisine sahip olma ve yeni durumlara uygulayabilme.
2) İnsan vücudu ve sağlık ile ilgili temel teorik ve uygulama bilgisine sahip olabilme.
3) Mesleğine yönelik yönetimsel becerileri uygulayabilme.
4) Rekreasyon Programı\'nda kazandığı bilgi ve becerileri yazılı ve sözlü olarak aktarabilme ve disiplinler arası takım çalışmasına yatkın olabilme.
5) Çalıştığı kurumun rekreasyon alanındaki hedef ve amaçlarını belirleyebilme ve etkili proje yönetimi tekniklerini kullanabilme.
6) Farklı ortamlarda ve farklı disiplinlerle iletişim kurma becerisi.
7) İleri düzeyde alan bilgisi edinerek kuramsal çalışmaları izleyebilmek ve meslektaşlarıyla iletişim kurabilmek ve yurt dışı projelerinde görev alabilmek.
8) Alanın dinamik doğası gereği öğrenme gereksiniminin süreklilik gerektirdiğini kavrayabilme, uzaktan eğitim yöntemiyle yaşam boyu öğrenme becerisine sahip olabilme.
9) Rekreasyon ile ilgili konularda araştırma ve çalışma yapabilme.
10) Rekreasyon alanının kazandırdığı bilgi birikimini, iletişim becerilerini, eleştirel bakış açısını ve esnekliği yaşamın diğer alanlarına aktarabilmek.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Spor ve rekreasyondaki tarihsel gelişim ve meslek bilgisine sahip olma ve yeni durumlara uygulayabilme. 3
2) İnsan vücudu ve sağlık ile ilgili temel teorik ve uygulama bilgisine sahip olabilme. 3
3) Mesleğine yönelik yönetimsel becerileri uygulayabilme. 3
4) Rekreasyon Programı\'nda kazandığı bilgi ve becerileri yazılı ve sözlü olarak aktarabilme ve disiplinler arası takım çalışmasına yatkın olabilme. 3
5) Çalıştığı kurumun rekreasyon alanındaki hedef ve amaçlarını belirleyebilme ve etkili proje yönetimi tekniklerini kullanabilme. 3
6) Farklı ortamlarda ve farklı disiplinlerle iletişim kurma becerisi. 3
7) İleri düzeyde alan bilgisi edinerek kuramsal çalışmaları izleyebilmek ve meslektaşlarıyla iletişim kurabilmek ve yurt dışı projelerinde görev alabilmek. 3
8) Alanın dinamik doğası gereği öğrenme gereksiniminin süreklilik gerektirdiğini kavrayabilme, uzaktan eğitim yöntemiyle yaşam boyu öğrenme becerisine sahip olabilme. 3
9) Rekreasyon ile ilgili konularda araştırma ve çalışma yapabilme. 3
10) Rekreasyon alanının kazandırdığı bilgi birikimini, iletişim becerilerini, eleştirel bakış açısını ve esnekliği yaşamın diğer alanlarına aktarabilmek. 3

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ara Sınavlar 1 % 50
Final 1 % 50
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 50
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 50
Toplam % 100