Rekreasyon
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: REC101
Ders İsmi: Sağlık ve Rekreasyon Temelleri
Ders Yarıyılı: Güz
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Laboratuvar AKTS
3 0 0 6
Öğretim Dili: Turkish
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Zorunlu
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr. Öğr. Üyesi GÜLSÜM YILMAZ
Dersi Veren(ler): Dr. Öğr. Üyesi GÜLSÜM YILMAZ
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Boş ve serbest zaman tanımları, kavramsal yaklaşımlar, oyun ve boş zaman
ilişkisi, rekreasyonun tanımı ve değişik ülkelerdeki uygulamalar, Rekreasyon
ve spora ilişkin uygulamaların tartışılmak ve haftalar göre değişik konuların
tartışılmak. Gelecek çağda eğilimlerin Rekreasyon ve Spor açısından
incelenmek
Dersin İçeriği: Boş zaman ve serbest zaman kavramları, Rekreasyon Yönetimi, Rekreasyon Liderliği, Türkiye de ve Dünya da Rekreasyonun önemini inceleyerek bireylerin Sağlıkları açısından Rekreasyon kavramının gerekliliği konularını kapsar. Özel gereksinimi olan bireyler için rekreasyon etkinlikleri, hareket eğitimi, egzersiz ve spor eğitimi, yaşam kalitelerinin arttırılması açısından çok önemlidir. Bunların yanı sıra son yıllarda rekreasyon alanlarında ki terapötik rekreasyon etkinlileri, özel gereksinimi (yaşlılar, hastalar, zihinsel, görme, işitme, ortopedik problemi olan vb.) birçok bireye ve grupların yaşam kalitesini arttırma, aktif yaşama katılma, sosyal ve iletişim becerilerini arttırmaktadır.

Öğrenme Çıktıları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Çıktıları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
1) Rekreasyon olgusuna genel yaklaşımı bilir ve açıklar.
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
1) Boş zaman ve rekreasyon olgusunun tarihsel gelişim sürecini bilir ve tanımlar.
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
1) Rekreasyonun diğer alanlar ile ilişkisi tartışılır.
Öğrenme Yetkinliği
1) Rekreasyon olgusuna makro çevre yaklaşımı değerlendirilebilecektir.
Alana Özgü Yetkinlik
1) Rekreasyon faaliyetlerinde liderlik bilir ve yorumlanır.
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği
1) Rekreasyonda yeni trendler bilinir ve tartışılır.
2) Terapötik (sağlık) rekreasyonu ile yeni bir bakış açısı oluşturulur ve incelenilir.

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Rekreasyon olgusuna temel yaklaşım Konuya ilişkin ön okumalar
2) Boş zaman ve rekreasyon olgusunun tarihsel gelişim süreci Konuya ilişkin ön okumalar
3) Rekreasyonun diğer alanlar ile ilişkisi Konuya ilişkin ön okumalar
4) Rekreasyon olgusuna makro çevre yaklaşımı Konuya ilişkin ön okumalar
5) Rekreasyon faaliyetlerinde liderlik Literatür tarama
6) Kamusal alanlarda rekreasyon Örnek olay incelenmesi
7) Rekreasyonda yeni trendler Örnek olay incelenmesi
8) Vize Sınavı
9) Terapötik rekreasyon ve hizmet alanları Konuya ilişkin ön okumalar
10) Tüm gruplarda terapötik rekreasyon Konuya ilişkin ön okumalar
11) Terapötik rekreasyon prosedürü Konuya ilişkin ön okumalar
12) Terapötik rekreasyonda mesleki tanımlar Literatür tarama
13) Fonksiyonel müdahaleler Literatür tarama
14) Terapötik rekreasyonun uygulama grupları Örnek olay incelemesi

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: 1. Yaylı A., (2014). Rekreasyona Giriş, Detay yayıncılık, ANKARA.

2. Şirinkan A., (2021). Terapötik Rekreasyon, Nobel Akademik Yayıncılık, ANKARA.
Diğer Kaynaklar: 1. Yaylı A., (2014). Rekreasyona Giriş, Detay yayıncılık, ANKARA.

2. Şirinkan A., (2021). Terapötik Rekreasyon, Nobel Akademik Yayıncılık, ANKARA.

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

3

4

5

6

7

Program Kazanımları
1) Spor ve rekreasyondaki tarihsel gelişim ve meslek bilgisine sahip olma ve yeni durumlara uygulayabilme.
2) İnsan vücudu ve sağlık ile ilgili temel teorik ve uygulama bilgisine sahip olabilme.
3) Mesleğine yönelik yönetimsel becerileri uygulayabilme.
4) Rekreasyon Programı\'nda kazandığı bilgi ve becerileri yazılı ve sözlü olarak aktarabilme ve disiplinler arası takım çalışmasına yatkın olabilme.
5) Çalıştığı kurumun rekreasyon alanındaki hedef ve amaçlarını belirleyebilme ve etkili proje yönetimi tekniklerini kullanabilme.
6) Farklı ortamlarda ve farklı disiplinlerle iletişim kurma becerisi.
7) İleri düzeyde alan bilgisi edinerek kuramsal çalışmaları izleyebilmek ve meslektaşlarıyla iletişim kurabilmek ve yurt dışı projelerinde görev alabilmek.
8) Alanın dinamik doğası gereği öğrenme gereksiniminin süreklilik gerektirdiğini kavrayabilme, uzaktan eğitim yöntemiyle yaşam boyu öğrenme becerisine sahip olabilme.
9) Rekreasyon ile ilgili konularda araştırma ve çalışma yapabilme.
10) Rekreasyon alanının kazandırdığı bilgi birikimini, iletişim becerilerini, eleştirel bakış açısını ve esnekliği yaşamın diğer alanlarına aktarabilmek.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Spor ve rekreasyondaki tarihsel gelişim ve meslek bilgisine sahip olma ve yeni durumlara uygulayabilme.
2) İnsan vücudu ve sağlık ile ilgili temel teorik ve uygulama bilgisine sahip olabilme.
3) Mesleğine yönelik yönetimsel becerileri uygulayabilme.
4) Rekreasyon Programı\'nda kazandığı bilgi ve becerileri yazılı ve sözlü olarak aktarabilme ve disiplinler arası takım çalışmasına yatkın olabilme.
5) Çalıştığı kurumun rekreasyon alanındaki hedef ve amaçlarını belirleyebilme ve etkili proje yönetimi tekniklerini kullanabilme.
6) Farklı ortamlarda ve farklı disiplinlerle iletişim kurma becerisi.
7) İleri düzeyde alan bilgisi edinerek kuramsal çalışmaları izleyebilmek ve meslektaşlarıyla iletişim kurabilmek ve yurt dışı projelerinde görev alabilmek.
8) Alanın dinamik doğası gereği öğrenme gereksiniminin süreklilik gerektirdiğini kavrayabilme, uzaktan eğitim yöntemiyle yaşam boyu öğrenme becerisine sahip olabilme.
9) Rekreasyon ile ilgili konularda araştırma ve çalışma yapabilme.
10) Rekreasyon alanının kazandırdığı bilgi birikimini, iletişim becerilerini, eleştirel bakış açısını ve esnekliği yaşamın diğer alanlarına aktarabilmek.

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ara Sınavlar 3 % 50
Final 3 % 50
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 50
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 50
Toplam % 100