Dersin Amacı: |
Boş ve serbest zaman tanımları, kavramsal yaklaşımlar, oyun ve boş zaman
ilişkisi, rekreasyonun tanımı ve değişik ülkelerdeki uygulamalar, Rekreasyon
ve spora ilişkin uygulamaların tartışılmak ve haftalar göre değişik konuların
tartışılmak. Gelecek çağda eğilimlerin Rekreasyon ve Spor açısından
incelenmek |
Dersin İçeriği: |
Boş zaman ve serbest zaman kavramları, Rekreasyon Yönetimi, Rekreasyon Liderliği, Türkiye de ve Dünya da Rekreasyonun önemini inceleyerek bireylerin Sağlıkları açısından Rekreasyon kavramının gerekliliği konularını kapsar. Özel gereksinimi olan bireyler için rekreasyon etkinlikleri, hareket eğitimi, egzersiz ve spor eğitimi, yaşam kalitelerinin arttırılması açısından çok önemlidir. Bunların yanı sıra son yıllarda rekreasyon alanlarında ki terapötik rekreasyon etkinlileri, özel gereksinimi (yaşlılar, hastalar, zihinsel, görme, işitme, ortopedik problemi olan vb.) birçok bireye ve grupların yaşam kalitesini arttırma, aktif yaşama katılma, sosyal ve iletişim becerilerini arttırmaktadır. |
Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Rekreasyon olgusuna temel yaklaşım |
Konuya ilişkin ön okumalar |
2) |
Boş zaman ve rekreasyon olgusunun tarihsel gelişim süreci |
Konuya ilişkin ön okumalar |
3) |
Rekreasyonun diğer alanlar ile ilişkisi |
Konuya ilişkin ön okumalar |
4) |
Rekreasyon olgusuna makro çevre yaklaşımı |
Konuya ilişkin ön okumalar |
5) |
Rekreasyon faaliyetlerinde liderlik |
Literatür tarama |
6) |
Kamusal alanlarda rekreasyon |
Örnek olay incelenmesi |
7) |
Rekreasyonda yeni trendler |
Örnek olay incelenmesi |
8) |
Vize Sınavı |
|
9) |
Terapötik rekreasyon ve hizmet alanları |
Konuya ilişkin ön okumalar |
10) |
Tüm gruplarda terapötik rekreasyon |
Konuya ilişkin ön okumalar |
11) |
Terapötik rekreasyon prosedürü |
Konuya ilişkin ön okumalar |
12) |
Terapötik rekreasyonda mesleki tanımlar |
Literatür tarama |
13) |
Fonksiyonel müdahaleler |
Literatür tarama |
14) |
Terapötik rekreasyonun uygulama grupları |
Örnek olay incelemesi |
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Spor ve rekreasyondaki tarihsel gelişim ve meslek bilgisine sahip olma ve yeni durumlara uygulayabilme. |
|
2) |
İnsan vücudu ve sağlık ile ilgili temel teorik ve uygulama bilgisine sahip olabilme. |
|
3) |
Mesleğine yönelik yönetimsel becerileri uygulayabilme. |
|
4) |
Rekreasyon Programı\'nda kazandığı bilgi ve becerileri yazılı ve sözlü olarak aktarabilme ve disiplinler arası takım çalışmasına yatkın olabilme. |
|
5) |
Çalıştığı kurumun rekreasyon alanındaki hedef ve amaçlarını belirleyebilme ve etkili proje yönetimi tekniklerini kullanabilme. |
|
6) |
Farklı ortamlarda ve farklı disiplinlerle iletişim kurma becerisi. |
|
7) |
İleri düzeyde alan bilgisi edinerek kuramsal çalışmaları izleyebilmek ve meslektaşlarıyla iletişim kurabilmek ve yurt dışı projelerinde görev alabilmek. |
|
8) |
Alanın dinamik doğası gereği öğrenme gereksiniminin süreklilik gerektirdiğini kavrayabilme, uzaktan eğitim yöntemiyle yaşam boyu öğrenme becerisine sahip olabilme. |
|
9) |
Rekreasyon ile ilgili konularda araştırma ve çalışma yapabilme. |
|
10) |
Rekreasyon alanının kazandırdığı bilgi birikimini, iletişim becerilerini, eleştirel bakış açısını ve esnekliği yaşamın diğer alanlarına aktarabilmek. |
|