Rekreasyon
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: REC102
Ders İsmi: Organizasyon ve Etkinlik Yönetimi
Ders Yarıyılı: Bahar
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Laboratuvar AKTS
3 0 0 4
Öğretim Dili: Türkçe
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Zorunlu
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr. Öğr. Üyesi BURHAN ÇUMRALIGİL
Dersi Veren(ler): Dr. Öğr. Üyesi BURHAN ÇUMRALIGİL
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Yönetim ve spor yönetimi ile ilgili kavramlar ışığında spor organizasyonları ve yönetimi, yerel, ulusal ve uluslararası spor kurum ve kuruluşlarının işleyişinin öğretilmesi ve bir organizasyon veya etkinlik planlayabilme.
Dersin İçeriği: Türkiye’de düzenlenen spor organizasyonları, Uluslararası spor organizasyonlar, Spor organizasyonlarında oluşturulacak kurullar ve komiteler, Yerel yönetimler, Organizasyon ve etkinlik kavramlarının açıklanması, Spor organizasyonlarında oluşturulacak kurullar ve komiteler, Sporda yarışma sistemler, Yönetimin tanımı, anlamı ve önemi amaçları, Yönetim kuramları; klasik, neoklasik, modern yönetim.

Öğrenme Çıktıları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Çıktıları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
1) Yönetici ve yönetim kavramlarını, kuramlarını ve fonksiyonlarını bilir.
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
1) Organizasyon ve etkinlik kavramlarını bilir ve uygulayabilir.
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
1) Organizasyon ve etkinlik planlayabilir.
Öğrenme Yetkinliği
1) Ulusal ve uluslararası spor organizasyonları hakkında bilgi sahibidir ve bu tip organizasyonlarda görev alabilir.
Alana Özgü Yetkinlik
1) Yerelde etkinlik düzenler ve raporlar.
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği
1) Sağlık amaçlı etkinlik ve yarışma organizasyonlarını düzenler.

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1)
1) Yönetim, Yönetici ve Yönetim Fonksiyonları Konuya ilişkin ön okumalar
1)
2) Organizasyon Kavramı ve Organizasyon Kuramları Konuya ilişkin ön okumalar
3) Yönetim kuramları Klasik neoklasik modern yönetim Konuya ilişkin ön okumalar
4) Yönetim fonksiyonları; Planlama Örgütleme Konuya ilişkin ön okumalar
5) Yönetim fonksiyonları; Yürütme Koordinasyon Denetleme Konuya ilişkin ön okumalar
6) Organizasyon ve etkinlik kavramlarının açıklanması Konuya ilişkin ön okumalar
7) Spor organizasyonlarında oluşturulacak kurullar ve komiteler Konuya ilişkin ön okumalar
8) VİZE SINAVI Konuya ilişkin ön okumalar
9) Yerel yönetimler Belediyeler gençlik spor Konuya ilişkin ön okumalar
10) Türkiye’de düzenlenen spor organizasyonları Konuya ilişkin ön okumalar
11) Uluslararası spor organizasyonları Konuya ilişkin ön okumalar
12) Bölgesel ve Ulusal Spor Organizasyonlarının Farklılaşması Konuya ilişkin ön okumalar
13) Spor Organizasyonlarında Güncel Yaklaşımlar Konuya ilişkin ön okumalar
14) Türkiye’de ve Dünya’da Spor Yöneticileri Örnekleri Konulara ilişkin ön okumalar
15) FİNAL SINAVI Konulara ilişkin ön hazırlıklar

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Sporda Organizasyon Hakan Sunay, Spor Yapan İnsan Atilla Erdemli
Diğer Kaynaklar: Spor Yönetimi editörler: Nejat Basım, Metin Argan

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

3

4

5

6

Program Kazanımları
1) Spor ve rekreasyondaki tarihsel gelişim ve meslek bilgisine sahip olma ve yeni durumlara uygulayabilme.
2) İnsan vücudu ve sağlık ile ilgili temel teorik ve uygulama bilgisine sahip olabilme.
3) Mesleğine yönelik yönetimsel becerileri uygulayabilme.
4) Rekreasyon Programı\'nda kazandığı bilgi ve becerileri yazılı ve sözlü olarak aktarabilme ve disiplinler arası takım çalışmasına yatkın olabilme.
5) Çalıştığı kurumun rekreasyon alanındaki hedef ve amaçlarını belirleyebilme ve etkili proje yönetimi tekniklerini kullanabilme.
6) Farklı ortamlarda ve farklı disiplinlerle iletişim kurma becerisi.
7) İleri düzeyde alan bilgisi edinerek kuramsal çalışmaları izleyebilmek ve meslektaşlarıyla iletişim kurabilmek ve yurt dışı projelerinde görev alabilmek.
8) Alanın dinamik doğası gereği öğrenme gereksiniminin süreklilik gerektirdiğini kavrayabilme, uzaktan eğitim yöntemiyle yaşam boyu öğrenme becerisine sahip olabilme.
9) Rekreasyon ile ilgili konularda araştırma ve çalışma yapabilme.
10) Rekreasyon alanının kazandırdığı bilgi birikimini, iletişim becerilerini, eleştirel bakış açısını ve esnekliği yaşamın diğer alanlarına aktarabilmek.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Spor ve rekreasyondaki tarihsel gelişim ve meslek bilgisine sahip olma ve yeni durumlara uygulayabilme. 3
2) İnsan vücudu ve sağlık ile ilgili temel teorik ve uygulama bilgisine sahip olabilme. 3
3) Mesleğine yönelik yönetimsel becerileri uygulayabilme. 3
4) Rekreasyon Programı\'nda kazandığı bilgi ve becerileri yazılı ve sözlü olarak aktarabilme ve disiplinler arası takım çalışmasına yatkın olabilme. 3
5) Çalıştığı kurumun rekreasyon alanındaki hedef ve amaçlarını belirleyebilme ve etkili proje yönetimi tekniklerini kullanabilme. 3
6) Farklı ortamlarda ve farklı disiplinlerle iletişim kurma becerisi. 3
7) İleri düzeyde alan bilgisi edinerek kuramsal çalışmaları izleyebilmek ve meslektaşlarıyla iletişim kurabilmek ve yurt dışı projelerinde görev alabilmek. 3
8) Alanın dinamik doğası gereği öğrenme gereksiniminin süreklilik gerektirdiğini kavrayabilme, uzaktan eğitim yöntemiyle yaşam boyu öğrenme becerisine sahip olabilme. 3
9) Rekreasyon ile ilgili konularda araştırma ve çalışma yapabilme. 3
10) Rekreasyon alanının kazandırdığı bilgi birikimini, iletişim becerilerini, eleştirel bakış açısını ve esnekliği yaşamın diğer alanlarına aktarabilmek. 3

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ara Sınavlar 1 % 50
Final 1 % 50
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 50
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 50
Toplam % 100