Dersin Amacı: |
Yönetim ve spor yönetimi ile ilgili kavramlar ışığında spor organizasyonları ve yönetimi, yerel, ulusal ve uluslararası spor kurum ve kuruluşlarının işleyişinin öğretilmesi ve bir organizasyon veya etkinlik planlayabilme. |
Dersin İçeriği: |
Türkiye’de düzenlenen spor organizasyonları, Uluslararası spor organizasyonlar, Spor organizasyonlarında oluşturulacak kurullar ve komiteler, Yerel yönetimler, Organizasyon ve etkinlik kavramlarının açıklanması, Spor organizasyonlarında oluşturulacak kurullar ve komiteler, Sporda yarışma sistemler, Yönetimin tanımı, anlamı ve önemi amaçları, Yönetim kuramları; klasik, neoklasik, modern yönetim. |
Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
|
|
1) |
Yönetim, Yönetici ve Yönetim Fonksiyonları |
Konuya ilişkin ön okumalar |
1) |
|
|
2) |
Organizasyon Kavramı ve Organizasyon Kuramları |
Konuya ilişkin ön okumalar |
3) |
Yönetim kuramları
Klasik neoklasik modern yönetim
|
Konuya ilişkin ön okumalar
|
4) |
Yönetim fonksiyonları;
Planlama
Örgütleme |
Konuya ilişkin ön okumalar |
5) |
Yönetim fonksiyonları;
Yürütme
Koordinasyon
Denetleme
|
Konuya ilişkin ön okumalar |
6) |
Organizasyon ve etkinlik kavramlarının açıklanması |
Konuya ilişkin ön okumalar |
7) |
Spor organizasyonlarında oluşturulacak kurullar ve komiteler |
Konuya ilişkin ön okumalar |
8) |
VİZE SINAVI |
Konuya ilişkin ön okumalar |
9) |
Yerel yönetimler
Belediyeler gençlik spor
|
Konuya ilişkin ön okumalar |
10) |
Türkiye’de düzenlenen spor organizasyonları |
Konuya ilişkin ön okumalar |
11) |
Uluslararası spor organizasyonları |
Konuya ilişkin ön okumalar |
12) |
Bölgesel ve Ulusal Spor Organizasyonlarının Farklılaşması |
Konuya ilişkin ön okumalar |
13) |
Spor Organizasyonlarında Güncel Yaklaşımlar |
Konuya ilişkin ön okumalar |
14) |
Türkiye’de ve Dünya’da Spor Yöneticileri Örnekleri |
Konulara ilişkin ön okumalar |
15) |
FİNAL SINAVI |
Konulara ilişkin ön hazırlıklar |
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Spor ve rekreasyondaki tarihsel gelişim ve meslek bilgisine sahip olma ve yeni durumlara uygulayabilme. |
3 |
2) |
İnsan vücudu ve sağlık ile ilgili temel teorik ve uygulama bilgisine sahip olabilme. |
3 |
3) |
Mesleğine yönelik yönetimsel becerileri uygulayabilme. |
3 |
4) |
Rekreasyon Programı\'nda kazandığı bilgi ve becerileri yazılı ve sözlü olarak aktarabilme ve disiplinler arası takım çalışmasına yatkın olabilme. |
3 |
5) |
Çalıştığı kurumun rekreasyon alanındaki hedef ve amaçlarını belirleyebilme ve etkili proje yönetimi tekniklerini kullanabilme. |
3 |
6) |
Farklı ortamlarda ve farklı disiplinlerle iletişim kurma becerisi. |
3 |
7) |
İleri düzeyde alan bilgisi edinerek kuramsal çalışmaları izleyebilmek ve meslektaşlarıyla iletişim kurabilmek ve yurt dışı projelerinde görev alabilmek. |
3 |
8) |
Alanın dinamik doğası gereği öğrenme gereksiniminin süreklilik gerektirdiğini kavrayabilme, uzaktan eğitim yöntemiyle yaşam boyu öğrenme becerisine sahip olabilme. |
3 |
9) |
Rekreasyon ile ilgili konularda araştırma ve çalışma yapabilme. |
3 |
10) |
Rekreasyon alanının kazandırdığı bilgi birikimini, iletişim becerilerini, eleştirel bakış açısını ve esnekliği yaşamın diğer alanlarına aktarabilmek. |
3 |