Rekreasyon | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu: | PES105 | ||||||||
Ders İsmi: | Türkiye'de Spor Yönetimi ve Organizasyonu | ||||||||
Ders Yarıyılı: | Güz | ||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | Türkçe | ||||||||
Ders Koşulu: | |||||||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||||||
Dersin Türü: | Zorunlu | ||||||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||||||
Dersin Veriliş Şekli: | E-Öğrenme | ||||||||
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üyesi ERDEN MÜÇTEBA OR | ||||||||
Dersi Veren(ler): |
Dr. Öğr. Üyesi ÇAĞRI İLK Dr. Öğr. Üyesi ERDEN MÜÇTEBA OR |
||||||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Spor yönetimi ile ilgili tanım ve kavramların öğretilmesi, spor yönetim modelleri ve Türk Spor Sisteminin tarihsel gelişimi ve analizinin öğretilmesi ve spor organizasyon bilgisinin öğretilmesini sağlamaktır. |
Dersin İçeriği: | Spor Yönetimi ve Organizasyonu kapsamında son yüzyılda meydana gelen işletme yöneticiliğine ilişkin; düşünceler, teori tartışmaları, güncel eleştiriler ve yeni yaklaşımlar dersin içeriğini oluşturmaktadır. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Yönetim, Yönetici ve Yönetim Fonksiyonları | Konulara ilişkin ön okumalar |
2) | Organizasyon Kavramı ve Organizasyon Kuramları | Konulara ilişkin ön okumalar |
3) | Spor Organizasyon Tanımı ve Özellikleri | Konulara ilişkin ön okumalar |
4) | Spor Organizasyonlarında Planlama ve Örgütleme | Konulara ilişkin ön okumalar |
5) | Spor Organizasyonlarında Yöneltme, Koordinasyon Ve Denetim | Konulara ilişkin ön okumalar |
6) | Kar Amacı Güden Ve Gütmeyen Spor Organizasyonları | Konulara ilişkin ön okumalar |
7) | Türk Spor Yönetiminin Tarihsel Gelişimi | Konulara ilişkin ön okumalar |
8) | VİZE SINAVI | Konulara ilişkin ön okumalar |
9) | Türk Spor Yönetiminin Yapısı ve İşleyişi | Konulara ilişkin ön okumalar |
10) | Türkiye’de Spor Federasyonları ve Yapısı | Konulara ilişkin ön okumalar |
11) | Ulusal ve Uluslararası Spor Organizasyonları | Konulara ilişkin ön okumalar |
12) | Bölgesel ve Ulusal Spor Organizasyonlarının Farklılaşması | Konulara ilişkin ön okumalar |
13) | Spor Organizasyonlarında Güncel Yaklaşımlar | Konulara ilişkin ön okumalar |
14) | Türkiye’de ve Dünya’da Spor Yöneticileri Örnekleri | Konulara ilişkin ön okumalar |
15) | Türkiye ve Dünya'da Ulusal ve Uluslararası Spor Kongreleri | Konulara ilişkin ön okumalar. |
16) | FİNAL SINAVI | Konulara ilişkin ön okumalar |
Ders Notları / Kitaplar: | Slayt ve sunumlar /Slides and presentations |
Diğer Kaynaklar: | Rıza Erdal, Sporda Yönetişim ve Organizasyon, Spor Yayınevi, 2017 M. Şerif Şimşek & Adnan Çelik, Yönetim ve Organizasyon, Eğitim Kitabevi, 2016 Mehmet Cankalp, Sporda Yönetim ve Organizasyon, Nobel Kitapevi,2005 |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | |||||||||
1) Spor ve rekreasyondaki tarihsel gelişim ve meslek bilgisine sahip olma ve yeni durumlara uygulayabilme. | |||||||||
2) İnsan vücudu ve sağlık ile ilgili temel teorik ve uygulama bilgisine sahip olabilme. | |||||||||
3) Mesleğine yönelik yönetimsel becerileri uygulayabilme. | |||||||||
4) Rekreasyon Programı\'nda kazandığı bilgi ve becerileri yazılı ve sözlü olarak aktarabilme ve disiplinler arası takım çalışmasına yatkın olabilme. | |||||||||
5) Çalıştığı kurumun rekreasyon alanındaki hedef ve amaçlarını belirleyebilme ve etkili proje yönetimi tekniklerini kullanabilme. | |||||||||
6) Farklı ortamlarda ve farklı disiplinlerle iletişim kurma becerisi. | |||||||||
7) İleri düzeyde alan bilgisi edinerek kuramsal çalışmaları izleyebilmek ve meslektaşlarıyla iletişim kurabilmek ve yurt dışı projelerinde görev alabilmek. | |||||||||
8) Alanın dinamik doğası gereği öğrenme gereksiniminin süreklilik gerektirdiğini kavrayabilme, uzaktan eğitim yöntemiyle yaşam boyu öğrenme becerisine sahip olabilme. | |||||||||
9) Rekreasyon ile ilgili konularda araştırma ve çalışma yapabilme. | |||||||||
10) Rekreasyon alanının kazandırdığı bilgi birikimini, iletişim becerilerini, eleştirel bakış açısını ve esnekliği yaşamın diğer alanlarına aktarabilmek. |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Spor ve rekreasyondaki tarihsel gelişim ve meslek bilgisine sahip olma ve yeni durumlara uygulayabilme. | 3 |
2) | İnsan vücudu ve sağlık ile ilgili temel teorik ve uygulama bilgisine sahip olabilme. | 3 |
3) | Mesleğine yönelik yönetimsel becerileri uygulayabilme. | 3 |
4) | Rekreasyon Programı\'nda kazandığı bilgi ve becerileri yazılı ve sözlü olarak aktarabilme ve disiplinler arası takım çalışmasına yatkın olabilme. | 3 |
5) | Çalıştığı kurumun rekreasyon alanındaki hedef ve amaçlarını belirleyebilme ve etkili proje yönetimi tekniklerini kullanabilme. | 3 |
6) | Farklı ortamlarda ve farklı disiplinlerle iletişim kurma becerisi. | 3 |
7) | İleri düzeyde alan bilgisi edinerek kuramsal çalışmaları izleyebilmek ve meslektaşlarıyla iletişim kurabilmek ve yurt dışı projelerinde görev alabilmek. | 3 |
8) | Alanın dinamik doğası gereği öğrenme gereksiniminin süreklilik gerektirdiğini kavrayabilme, uzaktan eğitim yöntemiyle yaşam boyu öğrenme becerisine sahip olabilme. | 3 |
9) | Rekreasyon ile ilgili konularda araştırma ve çalışma yapabilme. | 3 |
10) | Rekreasyon alanının kazandırdığı bilgi birikimini, iletişim becerilerini, eleştirel bakış açısını ve esnekliği yaşamın diğer alanlarına aktarabilmek. | 3 |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Toplam | % | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 0 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % | |
Toplam | % |