Rekreasyon
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: PES105
Ders İsmi: Türkiye'de Spor Yönetimi ve Organizasyonu
Ders Yarıyılı: Güz
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Laboratuvar AKTS
3 0 0 4
Öğretim Dili: Türkçe
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Zorunlu
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: E-Öğrenme
Dersin Koordinatörü: Dr. Öğr. Üyesi ERDEN MÜÇTEBA OR
Dersi Veren(ler): Dr. Öğr. Üyesi ÇAĞRI İLK
Dr. Öğr. Üyesi ERDEN MÜÇTEBA OR
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Spor yönetimi ile ilgili tanım ve kavramların öğretilmesi, spor yönetim modelleri ve Türk Spor Sisteminin tarihsel gelişimi ve analizinin öğretilmesi ve spor organizasyon bilgisinin öğretilmesini sağlamaktır.
Dersin İçeriği: Spor Yönetimi ve Organizasyonu kapsamında son yüzyılda meydana gelen işletme yöneticiliğine ilişkin; düşünceler, teori tartışmaları, güncel eleştiriler ve yeni yaklaşımlar dersin içeriğini oluşturmaktadır.

Öğrenme Çıktıları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Çıktıları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
1) Spor yönetiminin tanımı ve kavramını öğrenir.
2) Yönetim fonksiyonlarını açıklayabilme
3) Türkiye'deki spor tarihinin tarihsel gelişimini öğrenir.
4) Türkiye'deki spor yapısı ve işleyişini öğrenir.
5) Organizasyon düzenlemesi hakkında bilgi sahibi olur.
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Öğrenme Yetkinliği
Alana Özgü Yetkinlik
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Yönetim, Yönetici ve Yönetim Fonksiyonları Konulara ilişkin ön okumalar
2) Organizasyon Kavramı ve Organizasyon Kuramları Konulara ilişkin ön okumalar
3) Spor Organizasyon Tanımı ve Özellikleri Konulara ilişkin ön okumalar
4) Spor Organizasyonlarında Planlama ve Örgütleme Konulara ilişkin ön okumalar
5) Spor Organizasyonlarında Yöneltme, Koordinasyon Ve Denetim Konulara ilişkin ön okumalar
6) Kar Amacı Güden Ve Gütmeyen Spor Organizasyonları Konulara ilişkin ön okumalar
7) Türk Spor Yönetiminin Tarihsel Gelişimi Konulara ilişkin ön okumalar
8) VİZE SINAVI Konulara ilişkin ön okumalar
9) Türk Spor Yönetiminin Yapısı ve İşleyişi Konulara ilişkin ön okumalar
10) Türkiye’de Spor Federasyonları ve Yapısı Konulara ilişkin ön okumalar
11) Ulusal ve Uluslararası Spor Organizasyonları Konulara ilişkin ön okumalar
12) Bölgesel ve Ulusal Spor Organizasyonlarının Farklılaşması Konulara ilişkin ön okumalar
13) Spor Organizasyonlarında Güncel Yaklaşımlar Konulara ilişkin ön okumalar
14) Türkiye’de ve Dünya’da Spor Yöneticileri Örnekleri Konulara ilişkin ön okumalar
15) Türkiye ve Dünya'da Ulusal ve Uluslararası Spor Kongreleri Konulara ilişkin ön okumalar.
16) FİNAL SINAVI Konulara ilişkin ön okumalar

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Slayt ve sunumlar /Slides and presentations
Diğer Kaynaklar: Rıza Erdal, Sporda Yönetişim ve Organizasyon, Spor Yayınevi, 2017
M. Şerif Şimşek & Adnan Çelik, Yönetim ve Organizasyon, Eğitim Kitabevi, 2016
Mehmet Cankalp, Sporda Yönetim ve Organizasyon, Nobel Kitapevi,2005

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

3

4

5

Program Kazanımları
1) Spor ve rekreasyondaki tarihsel gelişim ve meslek bilgisine sahip olma ve yeni durumlara uygulayabilme.
2) İnsan vücudu ve sağlık ile ilgili temel teorik ve uygulama bilgisine sahip olabilme.
3) Mesleğine yönelik yönetimsel becerileri uygulayabilme.
4) Rekreasyon Programı\'nda kazandığı bilgi ve becerileri yazılı ve sözlü olarak aktarabilme ve disiplinler arası takım çalışmasına yatkın olabilme.
5) Çalıştığı kurumun rekreasyon alanındaki hedef ve amaçlarını belirleyebilme ve etkili proje yönetimi tekniklerini kullanabilme.
6) Farklı ortamlarda ve farklı disiplinlerle iletişim kurma becerisi.
7) İleri düzeyde alan bilgisi edinerek kuramsal çalışmaları izleyebilmek ve meslektaşlarıyla iletişim kurabilmek ve yurt dışı projelerinde görev alabilmek.
8) Alanın dinamik doğası gereği öğrenme gereksiniminin süreklilik gerektirdiğini kavrayabilme, uzaktan eğitim yöntemiyle yaşam boyu öğrenme becerisine sahip olabilme.
9) Rekreasyon ile ilgili konularda araştırma ve çalışma yapabilme.
10) Rekreasyon alanının kazandırdığı bilgi birikimini, iletişim becerilerini, eleştirel bakış açısını ve esnekliği yaşamın diğer alanlarına aktarabilmek.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Spor ve rekreasyondaki tarihsel gelişim ve meslek bilgisine sahip olma ve yeni durumlara uygulayabilme. 3
2) İnsan vücudu ve sağlık ile ilgili temel teorik ve uygulama bilgisine sahip olabilme. 3
3) Mesleğine yönelik yönetimsel becerileri uygulayabilme. 3
4) Rekreasyon Programı\'nda kazandığı bilgi ve becerileri yazılı ve sözlü olarak aktarabilme ve disiplinler arası takım çalışmasına yatkın olabilme. 3
5) Çalıştığı kurumun rekreasyon alanındaki hedef ve amaçlarını belirleyebilme ve etkili proje yönetimi tekniklerini kullanabilme. 3
6) Farklı ortamlarda ve farklı disiplinlerle iletişim kurma becerisi. 3
7) İleri düzeyde alan bilgisi edinerek kuramsal çalışmaları izleyebilmek ve meslektaşlarıyla iletişim kurabilmek ve yurt dışı projelerinde görev alabilmek. 3
8) Alanın dinamik doğası gereği öğrenme gereksiniminin süreklilik gerektirdiğini kavrayabilme, uzaktan eğitim yöntemiyle yaşam boyu öğrenme becerisine sahip olabilme. 3
9) Rekreasyon ile ilgili konularda araştırma ve çalışma yapabilme. 3
10) Rekreasyon alanının kazandırdığı bilgi birikimini, iletişim becerilerini, eleştirel bakış açısını ve esnekliği yaşamın diğer alanlarına aktarabilmek. 3

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Toplam %
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 0
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI %
Toplam %