Rekreasyon
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: PES151
Ders İsmi: Cimnastik I
Ders Yarıyılı: Güz
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Laboratuvar AKTS
1 2 0 5
Öğretim Dili: Türkçe
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Bölüm Seçmeli
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Öğr.Gör. AHMET MÜNAR
Dersi Veren(ler): Öğr.Gör. AHMET MÜNAR
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Dersin amacı; öğrencilere, cimnastik branşına ait temel teknikleri uygulayabilme becerisi kazandırmaktır.
Dersin İçeriği: Dersin içeriği; cimnastik branşına özgü terimlerin tanımı, tarihsel gelişim süreci, Cimnastik aletlerinin tanıtımı, temel duruş, yürüyüş ve esneklik egzersizleri konularını kapsamaktadır.

Öğrenme Çıktıları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Çıktıları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
1) Cimnastik branşı ile ilgili kavramları tanımlar.
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
1) Cimnastik branşının tarihi gelişimini özetler.
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
1) Cimnastik branşına özgü aletlerin özelliklerini açıklar.
Öğrenme Yetkinliği
1) Cimnastik branşına ait temel teknik ve becerileri ve temel cimnastik duruşları hareketlerini uygular.
Alana Özgü Yetkinlik
1) Düzen alıştırmaları hareketlerini komutlar eşliğinde uygular.
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği
1) Genel cimnastik branşına özgü ritmik adımları uygular.

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Tanışma, ders içeriği hakkında bilgi verme, jimnastik branşına özgü temel kavramlar Konuya ilişkin ön okumalar
2) Cimnastik tarihçesi ve branşları (herkes için cimnastik, trampoline, aktobatik) Konuya ilişkin ön okumalar
3) Cimnastik branşları (devam...) (aerobik, artistik cimnastik) Konuya ilişkin ön okumalar
4) Cimnastiğin vücuda etkileri, genel ısınma egzersizleri ve genel motor beceriler Konuya ilişkin ön okumalar
5) Cimnastik ısınma prensipleri ve hazırlık elementlerinin uygulamaları; (hayvan yürüyüşleri) Konuya ilişkin uygulamalar
6) Öne takla, geriye takla hareketlerinin basamaklı uygulama çalışmaları Konuya ilişkin uygulamalar
7) Açık gergin öne ve geriye takla, kapalı gergin öne ve geriye takla hareketi teknikleri ve uygulama çalışmaları Konuya ilişkin uygulamalar
8) Vize Sınavı yok
9) Amut hareketi ve basamaklama teknikleri ve uygulama çalışmaları Konuya ilişkin uygulamalar
10) Çember hareketi ve basamaklı uygulama çalışmaları Konuya ilişkin uygulamalar
11) Kartvil hareketi ve basamaklı uygulama çalışmaları Konuya ilişkin uygulamalar
12) Yunus takla hareketi ve basamaklı uygulama çalışmaları Konuya ilişkin uygulamalar
13) Cimnastik branşına özgü antrenman programı hazırlama yöntemleri Konuya ilişkin uygulamalar
14) Dizilişlerde kalıp hareketleri ve uygulama çalışmaları Konuya ilişkin uygulamalar

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Mengütay, S. (1998). Artistik Cimnastik Temel Teknik Hareketlerin Öğretim Yöntemleri ve Yardım şekilleri. Tutibay, Ankara.
Diğer Kaynaklar: Mengütay, S. (1998). Artistik Cimnastik Temel Teknik Hareketlerin Öğretim Yöntemleri ve Yardım şekilleri. Tutibay, Ankara.

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

3

4

5

6

Program Kazanımları
1) Spor ve rekreasyondaki tarihsel gelişim ve meslek bilgisine sahip olma ve yeni durumlara uygulayabilme.
2) İnsan vücudu ve sağlık ile ilgili temel teorik ve uygulama bilgisine sahip olabilme.
3) Mesleğine yönelik yönetimsel becerileri uygulayabilme.
4) Rekreasyon Programı\'nda kazandığı bilgi ve becerileri yazılı ve sözlü olarak aktarabilme ve disiplinler arası takım çalışmasına yatkın olabilme.
5) Çalıştığı kurumun rekreasyon alanındaki hedef ve amaçlarını belirleyebilme ve etkili proje yönetimi tekniklerini kullanabilme.
6) Farklı ortamlarda ve farklı disiplinlerle iletişim kurma becerisi.
7) İleri düzeyde alan bilgisi edinerek kuramsal çalışmaları izleyebilmek ve meslektaşlarıyla iletişim kurabilmek ve yurt dışı projelerinde görev alabilmek.
8) Alanın dinamik doğası gereği öğrenme gereksiniminin süreklilik gerektirdiğini kavrayabilme, uzaktan eğitim yöntemiyle yaşam boyu öğrenme becerisine sahip olabilme.
9) Rekreasyon ile ilgili konularda araştırma ve çalışma yapabilme.
10) Rekreasyon alanının kazandırdığı bilgi birikimini, iletişim becerilerini, eleştirel bakış açısını ve esnekliği yaşamın diğer alanlarına aktarabilmek.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Spor ve rekreasyondaki tarihsel gelişim ve meslek bilgisine sahip olma ve yeni durumlara uygulayabilme. 5
2) İnsan vücudu ve sağlık ile ilgili temel teorik ve uygulama bilgisine sahip olabilme. 5
3) Mesleğine yönelik yönetimsel becerileri uygulayabilme. 5
4) Rekreasyon Programı\'nda kazandığı bilgi ve becerileri yazılı ve sözlü olarak aktarabilme ve disiplinler arası takım çalışmasına yatkın olabilme. 5
5) Çalıştığı kurumun rekreasyon alanındaki hedef ve amaçlarını belirleyebilme ve etkili proje yönetimi tekniklerini kullanabilme. 4
6) Farklı ortamlarda ve farklı disiplinlerle iletişim kurma becerisi. 3
7) İleri düzeyde alan bilgisi edinerek kuramsal çalışmaları izleyebilmek ve meslektaşlarıyla iletişim kurabilmek ve yurt dışı projelerinde görev alabilmek. 3
8) Alanın dinamik doğası gereği öğrenme gereksiniminin süreklilik gerektirdiğini kavrayabilme, uzaktan eğitim yöntemiyle yaşam boyu öğrenme becerisine sahip olabilme. 3
9) Rekreasyon ile ilgili konularda araştırma ve çalışma yapabilme. 4
10) Rekreasyon alanının kazandırdığı bilgi birikimini, iletişim becerilerini, eleştirel bakış açısını ve esnekliği yaşamın diğer alanlarına aktarabilmek. 4

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ara Sınavlar 3 % 50
Final 3 % 50
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 50
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 50
Toplam % 100