Dersin Amacı: |
Bu dersin amacı, plastik değerlerle birlikte yaratıcı düşünce sürecini oluşturan, görme, algılama ve ifade etme farklılıklarını kavratmaktır. |
Dersin İçeriği: |
Ders; görsel dili oluşturan temel elemanlar; ilkeler ve ışık, ışık gölge, doğal ve yapay objeler üzerinde ışık, gölge, kurşunkalem ile etütler; füzen ile model, noktanın tanımı, olanakları, karakterleri, düzenlenmesi; düzenli ritim, düzensiz ritim, çizginin tanımı, olanakları, doğal ya da yapay çizgi çeşitlerinin ele alınması konularını kapsar. |
Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Görsel dili oluşturan temel elemanlar, ilkeler. Temel geometrik formlar üzerinde ışık-gölge. |
|
2) |
Doğal ve Yapay Objeler Üzerinde Işık, Gölge |
|
3) |
Görsel Etki Elemanları-Çizgi, Biçim, Doku, Ton, Renk. Kuram Elemanları-Ritm, Zıtlık, Uyum. |
|
4) |
Nokta; noktanın tanımı, olanakları, karakterleri, düzenlenmesi |
|
5) |
Çizgi; Çizginin Tanımı, Olanakları, Doğal ya da Yapay Çizgi Çeşitleri |
|
6) |
Çizgi; Çizginin Tanımı, Olanakları, Doğal ya da Yapay Çizgi Çeşitleri |
|
7) |
Çizgi Araştırması; Kalem, Mürekkep ve Boya ile Çizgi Araştırmaları |
|
8) |
Vize Sınavı |
|
9) |
Yüzey Araştırması, Kalem, Mürekkep ve Boya ile Araştırmalar |
|
10) |
Doku; Dokunun Tanımı, Doğal, Yapay ya da Aktüel Dokular |
|
11) |
Doku Araştırmaları, Kalem, Mürekkep ve Boya ile Araştırmalar |
|
12) |
Üç Boyutta Nokta, Çizgi, Yüzey ve Doku Araştırmaları |
|
13) |
Üç Boyutta Nokta, Çizgi, Yüzey ve Doku Araştırmalar |
|
14) |
Görsel Anlatımda Derinlik Etkileri ve Optik |
|
15) |
Final Sınavı |
|
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Çizgi Film ve Animasyon’un tarihsel gelişimini sanatsal ve teknolojik boyutlarıyla değerlendirebilme bilgisine sahiptir. |
5 |
2) |
İlgili sanat ve tasarım alanının ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşim konusunda bilgi sahibidir. |
4 |
3) |
Etik, eleştirel düşünce ve araştırma yöntemleri konusunda bilgi sahibidir. |
5 |
4) |
Çizgi Film ve Animasyonun kavramlarına, türlerine sanatsal ve teknolojik boyutları ile hakim olmaktadır. |
5 |
5) |
Çizgi Film ve Animasyon alanlarındaki türlere, üretim süreçlerine hakim olup, yaratıcı projeler geliştirme becerisi. |
4 |
6) |
Etik kavramını, bilimsel, mesleki ve kültürel bağlamda eleştirel bir gözle açıklayabilme becerisi. |
5 |
7) |
Üretim süreçlerinin farklı aşamalarında yer alan kişiler ile iletişim kurabilme ve projeler yapabilme yetkinliğine sahiptir. |
1 |
8) |
Uzman ya da uzman olmayan kişilere görsel, yazılı ve sözlü iletişim yöntemlerini kullanarak etkin ve doğru olarak aktarır. |
4 |
9) |
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilincindedir; alanındaki gelişmeleri izler. |
5 |
10) |
Çözümleyici ve eleştirel düşünür. |
5 |
11) |
Alanına dair öğrenme gereksinimlerini belirler. |
5 |
12) |
Çizgi Film ve Animasyon alanında karşılaştığı sorunları bilimsel bir yaklaşım içinde çözebilme becerisi. |
5 |
13) |
Çizgi Film ve Animasyon üretim sürecinin tüm aşamalarında kullanılan yazılım, cihaz ve ekipmanları öğrenme ve etkin bir biçimde kullanabilme becerisi. |
1 |
14) |
Çizgi Film ve Animasyon alanında teorik ve uygulamalı derslerde edinilen bilgi ve becerileri belli bir alanda uzmanlaşacak şekilde kullanabilme becerisi. |
4 |
15) |
Çizgi Film ve Animasyon alanındaki üretim sürecinde gerek bireysel ve gerekse ekip çalışmasına uygun davranma ve çalışma sürecinde eşgüdüm sağlayabilme becerisi. |
1 |