Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Dersin genel işleyişi, görev ve sorumlulukların bildirilmesi |
|
2) |
Temel kavramlar ve canlandırılmış görüntü oluşmasını sağlayan etmenler. |
Konulara ilişkin ön okumalar |
3) |
Animasyon teknikleri ve sınıflandırılması I |
Konulara ilişkin ön okumalar |
4) |
Animasyon teknikleri ve sınıflandırılması II |
Konulara ilişkin ön okumalar |
5) |
Animasyon yapım süreci; pre-prodüksiyon |
Animasyon’un Kutsal Kitabı - Maureen Furniss - Karakalem Kitabevi Yayınları |
6) |
Animasyon yapım süreci; prodüksiyon |
Animasyon’un Kutsal Kitabı - Maureen Furniss - Karakalem Kitabevi Yayınları |
7) |
Animasyon Yapım Süreci; Post-Prodüksiyon |
Animasyon’un Kutsal Kitabı - Maureen Furniss - Karakalem Kitabevi Yayınları |
8) |
Vize Sınavı
|
|
9) |
Animasyonun 12 Temel Prensibi I – Stretch & Squash |
The Animator's Survival Kit - Richard Williams - Faber and Faber |
10) |
Animasyonun 12 Temel Prensibi II - Anticipation, Staging |
The Animator's Survival Kit - Richard Williams - Faber and Faber |
11) |
Animasyonun 12 Temel Prensibi III - Straight Ahead Action & Pose To Pose, Follow Through & Overlapping Action, Slow In & Slow Out. |
The Animator's Survival Kit - Richard Williams - Faber and Faber |
12) |
Animasyonun 12 Temel Prensibi IV – Arcs, Secondary Action. |
The Animator's Survival Kit - Richard Williams - Faber and Faber |
13) |
Animasyonun 12 Temel Prensibi V – Timing, Exaggeration |
The Animator's Survival Kit - Richard Williams - Faber and Faber |
14) |
Animasyonun 12 Temel Prensibi VI – Solid Drawing, Appeal. |
The Animator's Survival Kit - Richard Williams - Faber and Faber |
15) |
Final Sınavı |
|
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Çizgi Film ve Animasyon’un tarihsel gelişimini sanatsal ve teknolojik boyutlarıyla değerlendirebilme bilgisine sahiptir. |
4 |
2) |
İlgili sanat ve tasarım alanının ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşim konusunda bilgi sahibidir. |
|
3) |
Etik, eleştirel düşünce ve araştırma yöntemleri konusunda bilgi sahibidir. |
|
4) |
Çizgi Film ve Animasyonun kavramlarına, türlerine sanatsal ve teknolojik boyutları ile hakim olmaktadır. |
5 |
5) |
Çizgi Film ve Animasyon alanlarındaki türlere, üretim süreçlerine hakim olup, yaratıcı projeler geliştirme becerisi. |
5 |
6) |
Etik kavramını, bilimsel, mesleki ve kültürel bağlamda eleştirel bir gözle açıklayabilme becerisi. |
|
7) |
Üretim süreçlerinin farklı aşamalarında yer alan kişiler ile iletişim kurabilme ve projeler yapabilme yetkinliğine sahiptir. |
3 |
8) |
Uzman ya da uzman olmayan kişilere görsel, yazılı ve sözlü iletişim yöntemlerini kullanarak etkin ve doğru olarak aktarır. |
|
9) |
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilincindedir; alanındaki gelişmeleri izler. |
|
10) |
Çözümleyici ve eleştirel düşünür. |
3 |
11) |
Alanına dair öğrenme gereksinimlerini belirler. |
|
12) |
Çizgi Film ve Animasyon alanında karşılaştığı sorunları bilimsel bir yaklaşım içinde çözebilme becerisi. |
4 |
13) |
Çizgi Film ve Animasyon üretim sürecinin tüm aşamalarında kullanılan yazılım, cihaz ve ekipmanları öğrenme ve etkin bir biçimde kullanabilme becerisi. |
1 |
14) |
Çizgi Film ve Animasyon alanında teorik ve uygulamalı derslerde edinilen bilgi ve becerileri belli bir alanda uzmanlaşacak şekilde kullanabilme becerisi. |
3 |
15) |
Çizgi Film ve Animasyon alanındaki üretim sürecinde gerek bireysel ve gerekse ekip çalışmasına uygun davranma ve çalışma sürecinde eşgüdüm sağlayabilme becerisi. |
3 |