Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Dersin görev ve sorumluluklarının anlatılması |
Yok |
2) |
Illustrator Arayüzünü Tanıma (RGB renk uzayı, vektör-piksel farkı, yeni dosya açma, dosyayı kaydetme, çalışma sayfası ayarları; sayfa çoğaltma, ebat değiştirme, yakınlaşıp uzaklaşma, diyagonal büyütme küçültme, kopyalama-yapıştırma vb.) |
Konulara ilişkin çalışmalar |
3) |
Araç Çubuğunu Tanıma I (seçim araçları; selection tool, direct selection tool, nesneyi döndürme, büyütme, çoğaltma, formunu bozma. Rectangle tool ile objeleri alta üste alma, hizalama, grup yapma, bozma.) |
Konulara ilişkin uygulamalar |
4) |
Araç Çubuğunu Tanıma II (layer panelini kullanma, objeleri kitleme, kilidi bozma. Fill and Stroke; nesneye dolgu renk ve kontur verme, objeleri outline görüntüleme, damlalık ile özellik kopyalama.) |
Konulara ilişkin uygulamalar |
5) |
Araç Çubuğunu Tanıma III (gradient aracıyla renk verme, diğer araçlar ve işlevleri) |
Konulara ilişkin uygulamalar |
6) |
Pathfinder Menüsünü Tanıma (kesme, birleştirme) |
Konulara ilişkin uygulamalar |
7) |
Dosyayı Export Etme (tek veya tüm sayfalardan jpeg, png, pdf, eps vb. çıkışlar alma, artboard sıralama, numaralandırma) |
Konulara ilişkin uygulamalar |
8) |
Vize Sınavı |
|
9) |
Pen Tool ile Çizim (Çizgi uçlarını yumuşatma, kısa veya noktalı çizgi yapma, çizgiyi dolgu haline getirme, çizgiye width tool ile genişlik verme, imaj çağırma ve üzerinden pen tool ile çizme, vektörel illüstrasyon örneklerini inceleme) |
Konulara ilişkin uygulamalar |
10) |
İmaj çağırma, maskeleme ve dosyayı paketleme (görselleri linkleme, değiştirme, embed etme. Opacity ve görünüm ayarları ile oynama. Efekt verme, maskeleme. Adobe entegrasyonu; Ps’de manipüle edilmiş görselin Ai ile uyumu, vector smart obje özelliği. Çalışma dosyasının klasörlenmesi) |
Konulara ilişkin uygulamalar |
11) |
Paint Brush Tool ile Çizim (fırça ayarları ile çizgiye efekt verme) |
Konulara ilişkin uygulamalar |
12) |
Image Trace özelliği ile çizim ve görselleri vektöre çevirme |
Konulara ilişkin uygulamalar |
13) |
Yazı aracının kullanımı (font, punto, metni sağa sola hizalama vb özelliklerin tanınması, şekillerin etrafına, içine yazı yazma, yazıyı convert etme) |
Konulara ilişkin uygulamalar |
14) |
3D özelliğini tanıma |
Konulara ilişkin uygulamalar |
15) |
Final Sınavı |
|
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Çizgi Film ve Animasyon’un tarihsel gelişimini sanatsal ve teknolojik boyutlarıyla değerlendirebilme bilgisine sahiptir. |
3 |
2) |
İlgili sanat ve tasarım alanının ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşim konusunda bilgi sahibidir. |
5 |
3) |
Etik, eleştirel düşünce ve araştırma yöntemleri konusunda bilgi sahibidir. |
1 |
4) |
Çizgi Film ve Animasyonun kavramlarına, türlerine sanatsal ve teknolojik boyutları ile hakim olmaktadır. |
4 |
5) |
Çizgi Film ve Animasyon alanlarındaki türlere, üretim süreçlerine hakim olup, yaratıcı projeler geliştirme becerisi. |
5 |
6) |
Etik kavramını, bilimsel, mesleki ve kültürel bağlamda eleştirel bir gözle açıklayabilme becerisi. |
1 |
7) |
Üretim süreçlerinin farklı aşamalarında yer alan kişiler ile iletişim kurabilme ve projeler yapabilme yetkinliğine sahiptir. |
5 |
8) |
Uzman ya da uzman olmayan kişilere görsel, yazılı ve sözlü iletişim yöntemlerini kullanarak etkin ve doğru olarak aktarır. |
5 |
9) |
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilincindedir; alanındaki gelişmeleri izler. |
3 |
10) |
Çözümleyici ve eleştirel düşünür. |
5 |
11) |
Alanına dair öğrenme gereksinimlerini belirler. |
5 |
12) |
Çizgi Film ve Animasyon alanında karşılaştığı sorunları bilimsel bir yaklaşım içinde çözebilme becerisi. |
4 |
13) |
Çizgi Film ve Animasyon üretim sürecinin tüm aşamalarında kullanılan yazılım, cihaz ve ekipmanları öğrenme ve etkin bir biçimde kullanabilme becerisi. |
4 |
14) |
Çizgi Film ve Animasyon alanında teorik ve uygulamalı derslerde edinilen bilgi ve becerileri belli bir alanda uzmanlaşacak şekilde kullanabilme becerisi. |
5 |
15) |
Çizgi Film ve Animasyon alanındaki üretim sürecinde gerek bireysel ve gerekse ekip çalışmasına uygun davranma ve çalışma sürecinde eşgüdüm sağlayabilme becerisi. |
4 |