Halkla İlişkiler ve Reklamcılık
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: PRA216
Ders İsmi: Kriz Yönetimi
Ders Yarıyılı: Bahar
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Laboratuvar AKTS
3 0 0 5
Öğretim Dili: Türkçe
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Bölüm Seçmeli
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: E-Öğrenme
Dersin Koordinatörü: Doç. Dr. İHSAN UĞUR DELİKANLI
Dersi Veren(ler): Doç. Dr. İHSAN UĞUR DELİKANLI
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Bu dersi alan öğrencilerin:
• Krizin ortaya çıkma sürecini, organizasyon ve paydaşlar üzerindeki etkisini anlama,
• Kriz yönetiminde izlenecek stratejileri belirleyebilme ve bunların iletişimini yapabilme becerisi kazanma,
• Bir kriz yönetim sürecinin etkinliğini değerlendirme kabiliyetini kazanması beklenmektedir.
Dersin İçeriği: Bu ders halkla ilişkiler ve iletişim sürecinin uluslararasılaştırılmasına giriş niteliğindedir. Öğrenciler kriz tanımı, kriz nedenleri ve özellikleri, kriz türleri, süreçleri, kriz öncesi, kriz anı ve sonrası yönetim stratejileri, örgütlenme şekli, değişim mühendisliği, itibar yönetimi, risk yönetimi, sorun yönetimi, proaktif yaklaşım, reaktif yaklaşım konularında teorik ve vaka örnekleri ile bilgi sahibi olur. Kriz yönetiminde iletişimin ve halkla ilişkilerin nasıl yapılacağı konusunda bilgi ve beceri edinir.

Öğrenme Çıktıları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Çıktıları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
1) Öğrenciler - Krizi tanımları, nedenleri ve özellikleri - Kriz türleri ve süreçleri - Kriz öncesi, anı ve sonrası kriz yönetim stratejileri ve örgütlenme sekli - Değişim mühendisliği, itibar yönetimi, risk yönetimi ve sorun yönetimi arasındaki farklar - Proaktif ve reaktif yaklaşım nedir, nasıl olur? - Kriz yönetiminden iletişimin önemi ve halkla ilişkiler nasıl yapılmalı? bilgi sahibi olur.
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
1) Öğrenciler - İşletmelerin doğal afet kaynaklı üretim krizine hazırlıklı olabilmesi için yapılması gereken risk yönetimi uygulamalarını ve iş sürekliliği planlarını geliştirir. - Rakip analizi yapabilir. - Kriz koşullarında halkla ilişkiler etkinliklerinin nasıl yürütülebileceği konusunda beceri kazanır.
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Öğrenme Yetkinliği
1) Öğrenciler -Kriz iletişimi yönetimi, itibar ve risk yönetimi gibi alanlara yönelik içgörü kazanır. -Alanında ileri seviyede tamamlayıcı dersler sonrasında pazarlama iletişimi alanında edindiği akademik ve uygulamalı bilgiler ile alanında yetkin bir uygulamacı olur. -Pazarlama iletişimi alanında sunulan örnek vakaları analiz edebilir. -Pazarlama iletişimine dair akademik ve uygulamalı bilgiler edinir, temel ve eleştirel yaklaşımlara hakim olur. -Pazarlama iletişimi alanında gerekli mesleki edinimleri kazanan öğrenci sektöre insan kaynağı kazandırmaya yönelik portfölyo hazırlıklarını tamamlar ve saha deneyimi kazanır. Pazarlama iletişimine katkı sağlayacak bilimsel çalışmaları bağımsız ya da grup içinde gerçekleştirir.
Alana Özgü Yetkinlik
1) Öğrenciler - Krizi algılamayı ve fark etmeyi öğrenir. - Krizi ve boyutlarını ölçecek ve kavrayacak yeterliliğe sahip olur. -Kriz koşullarında yürütme ve uygulama yapabilecek donanıma sahip olur.
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Krize çeşitli açılardan bakış Konulara ilişkin ön okumalar
2) Kriz nedir ve özellikleri nelerdir? Konulara ilişkin ön okumalar
3) Krizin nedenleri Konulara ilişkin ön okumalar
4) Krizin şiddeti ve süreci Konulara ilişkin ön okumalar
5) Kriz türleri Konulara ilişkin ön okumalar
6) Krize hazırlık ve kriz öncesi yönetim Konulara ilişkin ön okumalar
7) Örgütsel değişim ve değişim yönetimi Konulara ilişkin ön okumalar
8) Vize Sınavı 7 hafta anlatılan tüm konular
9) İtibar, risk ve olay yönetimi Konulara ilişkin ön okumalar
10) Kriz anı yönetimi ve iletişim politikası Konulara ilişkin ön okumalar
11) Stres yönetimi ve karar alma Konulara ilişkin ön okumalar
12) Kriz sonrası yönetim Konulara ilişkin ön okumalar
13) Kriz yönetiminde iç iletişim Konulara ilişkin ön okumalar
14) Kriz iletişiminde halkla ilişkilerin önemi Konulara ilişkin ön okumalar
15) Genel değerlendirme Tüm konular
16) Final Sınavı Tüm Konular

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Okumalar, Vaka Analizleri ve Sunumlar / Readings, Case Studies and Presentations
Diğer Kaynaklar: Kriz Yönetimi, Aylin Pira, Çisil Sohodol, İletişim, 2010
Kriz Yönetimi-Uygulama İçin Temel Adımlar, Prof. Dr. Melek Vergiliel Tüz, Nobel, 2014

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

3

4

Program Kazanımları
1) Tarihsel gelişim sürecinden başlayarak, Halkla İlişkiler ve Reklamcılık ile ilgili temel kavramları ve Halkla İlişkiler ve Reklamcılığın temel ilkelerini öğrenir ve açıklar.
2) Programın uzmanlık derslerini ve yetkinlik tamamlayıcı dersleri aldıktan sonra halkla ilişkiler ve reklam kampanyaları süreci hakkında bilgi sahibi olur, yaratıcı düşünme yetisi kazanır ve stratejik altyapı edinir.
3) Sözlü ve yazılı sunum ve anlatım tekniklerini benimseyerek bütünleşik pazarlama iletişimi, marka iletişimi yönetimi, yeni medya reklamcılık, kriz iletişimi yönetimi, itibar ve risk yönetimi gibi alanlara yönelik iç görü kazanır.
4) Alınan ileri seviyede yetkinlik tamamlayıcı dersler sonrasında kendi yaratım yönlendirimini, basın bültenini, kurumsal sosyal sorumluluk projesini, medya planını, medya analizini, reklam ve halkla ilişkiler kampanyasını üretebilir ve analitik bakış açısı kazanır.
5) Projeler geliştirerek sunum ve anlatım teknikleri becerilerini ve yaratıcı düşünce yeteneklerini geliştirir. Grup projelerinde yer alarak takım çalışması becerileri elde eder. Girişimcilik ve liderlik özellikleri kazanır.
6) Reklam, halkla ilişkiler ve pazarlama alanında sunulan örnek vakaları analiz edebilir.
7) Bilimsel araştırma yürütme tekniklerine ve etik yükümlülüklere yönelik hakimiyet kazanır.
8) Grup projeleri dahilinde ve bağımsız olarak çalışarak sorumluluk alma yetkinliği kazanır ve özgün stratejiler geliştirerek kendi Halkla İlişkiler ve Reklam kampanyalarını üretir.
9) Halkla İlişkiler ve Reklam alanında gerekli mesleki edinimleri kazanan öğrenci sektöre insan kaynağı kazandırmaya yönelik portfolyo hazırlıklarını tamamlar ve saha deneyimi kazanır.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Tarihsel gelişim sürecinden başlayarak, Halkla İlişkiler ve Reklamcılık ile ilgili temel kavramları ve Halkla İlişkiler ve Reklamcılığın temel ilkelerini öğrenir ve açıklar.
2) Programın uzmanlık derslerini ve yetkinlik tamamlayıcı dersleri aldıktan sonra halkla ilişkiler ve reklam kampanyaları süreci hakkında bilgi sahibi olur, yaratıcı düşünme yetisi kazanır ve stratejik altyapı edinir.
3) Sözlü ve yazılı sunum ve anlatım tekniklerini benimseyerek bütünleşik pazarlama iletişimi, marka iletişimi yönetimi, yeni medya reklamcılık, kriz iletişimi yönetimi, itibar ve risk yönetimi gibi alanlara yönelik iç görü kazanır.
4) Alınan ileri seviyede yetkinlik tamamlayıcı dersler sonrasında kendi yaratım yönlendirimini, basın bültenini, kurumsal sosyal sorumluluk projesini, medya planını, medya analizini, reklam ve halkla ilişkiler kampanyasını üretebilir ve analitik bakış açısı kazanır.
5) Projeler geliştirerek sunum ve anlatım teknikleri becerilerini ve yaratıcı düşünce yeteneklerini geliştirir. Grup projelerinde yer alarak takım çalışması becerileri elde eder. Girişimcilik ve liderlik özellikleri kazanır.
6) Reklam, halkla ilişkiler ve pazarlama alanında sunulan örnek vakaları analiz edebilir.
7) Bilimsel araştırma yürütme tekniklerine ve etik yükümlülüklere yönelik hakimiyet kazanır.
8) Grup projeleri dahilinde ve bağımsız olarak çalışarak sorumluluk alma yetkinliği kazanır ve özgün stratejiler geliştirerek kendi Halkla İlişkiler ve Reklam kampanyalarını üretir.
9) Halkla İlişkiler ve Reklam alanında gerekli mesleki edinimleri kazanan öğrenci sektöre insan kaynağı kazandırmaya yönelik portfolyo hazırlıklarını tamamlar ve saha deneyimi kazanır.

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Toplam %
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 0
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI %
Toplam %