Dersin Amacı: |
Bu dersin amacı; öğrencilere havacılığın tanımı, sınıflandırılması ve sivil havacılık hakkında genel bilgi vermektir. Öğrencilerin havacılık sektörü, otoriteler (kural koyucular), imalatçılar, hava yolu şirketleri, hava aracı bakım onarım yenileme şirketleri, havalimanı işletmecileri, yer işletme şirketleri, ikram şirketleri vb. gibi havacılık sektörünün bileşenleri ve havacılık kuralları hakkında genel bilgi sahibi olmalarını sağlamaktır. |
Dersin İçeriği: |
Dersin kapsamında; havacılık, havacılık sektörü, havacılık sektörünün bileşenleri, otoriteler, otoritelerin görevleri, genel havacılık kuralları, uçak ve komponent imalatçıları, hava yolu şirketleri, hava aracı bakım onarım yenileme şirketleri, havalimanı işletmecileri, yer işletme şirketleri, ikram şirketleri, havacılık sektöründeki eğitim şirketleri ve bütün bunların faaliyet alanları gibi konular yer almaktadır. |
Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Havacılığın tanımı, sınıflandırılması |
Konulara ilişkin ön okumalar |
2) |
Havacılığın tarihçesi |
Konulara ilişkin ön okumalar |
3) |
Havacılık sektörü, sektörün bileşenleri |
Konulara ilişkin ön okumalar |
4) |
Ülkemizde ve dünyada havacılık sektörü |
Konulara ilişkin ön okumalar |
5) |
Havacılık sektörünündeki genel tanımlar (hava tarafı, kara tarafı, apron, terminal, VIP, CIP vb. |
Konulara ilişkin ön okumalar |
6) |
Otoritelerin tanıtılması ve faaliyet alanları |
Konulara ilişkin ön okumalar |
7) |
ICAO |
Konulara ilişkin ön okumalar |
8) |
Vize Sınavı |
7 hafta anlatılan tüm konular |
9) |
ICAO, IATA, Kod sistemleri |
Konulara ilişkin ön okumalar |
10) |
Diğer otoriteler EASA, FAA, ECAC, EuroControl vb. |
Konulara ilişkin ön okumalar |
11) |
Türkiye’deki otoriteler, SHGM, DHMİ, havacılık kuralları |
Konulara ilişkin ön okumalar |
12) |
Uçak ve komponent imalatçı firmalar, faaliyet alanları |
Konulara ilişkin ön okumalar |
13) |
Hava aracı Bakım Onarım Yenileme şirketleri ve faaliyet alanları |
Konulara ilişkin ön okumalar |
14) |
Havalimanı İşletmecileri, Yer İşletme şirketleri ve faaliyet alanları, yer işletme şirketleri tarafından verilen hizmetler |
Konulara ilişkin ön okumalar |
15) |
Havacılık sektörünün diğer bileşenleri (ikram, eğitim hizmetleri vb.) ve faaliyet alanları |
Konulara ilişkin ön okumalar |
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Havacılık Yönetimi temel kavram ve kuramlarını bilir. |
5 |
2) |
Genel işletme ve özellikle havacılık yönetimi ile ilgili güncel konularda gelişmeleri takip eder ve mevcut durumları bilgileri ile kavrayabilir. |
5 |
3) |
Havacılık Yönetiminde ulusal ve uluslararası kuralların şekillendirdiği oluşumları kavrar. |
5 |
4) |
Havacılık sektöründe faaliyet gösteren kurum ve kuruluşları açıklayabilir. |
5 |
5) |
Havacılık organizasyonları arasında iç paydaşların güç ve fayda ilişkilerini gösterebilir, dış paydaşların etki ve katkılarını anlar. |
4 |
6) |
Sivil havacılıkla ilgili problemleri anlar, çözüm önerilerinde bulunabilir. |
1 |
7) |
İşletme ve havacılık konularında modern bilimsel araştırma yöntemlerini uygulayabilir. |
|
8) |
Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde kullanarak, uluslararası anlamda iletişim bilimleri ve yeni medya alanındaki bilgileri edinir, araştırmaları takip eder ve meslektaşları ile paylaşımlarda bulunur. |
|
9) |
Alanına yönelik Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımlarını ve yeni iletişim teknolojilerini kullanır. |
|
10) |
Havacılık alanında edindiği bilgilerle sahip olduğu yetkinliği eleştirel ve sorgulayıcı bir yaklaşımla bütünleştirerek yeni fikirler üretmek için değerlendirir ve yaşam boyu öğrenme bilincini kazanır. |
|
11) |
Bilimsel araştırma yürütme tekniklerine ve etik yükümlülüklere yönelik bilinç kazanır. |
|
12) |
Havacılık alanında gerekli mesleki edinimleri kazanan öğrenci sektöre insan kaynağı kazandırmaya yönelik portfolyo hazırlıklarını tamamlar ve saha deneyimi kazanabilir. |
4 |
13) |
Grup projeleri dâhilinde ve bağımsız olarak çalışarak sorumluluk alma yetkinliğini destekleyebilir. |
3 |
14) |
Havacılık alanında proje geliştirme çalışmaları planlayabilir ve ilgili etkinlikleri yönetebilir. |
4 |