Medya ve İletişim
Önlisans TYYÇ: 5. Düzey QF-EHEA: Kısa Düzey EQF-LLL: 5. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: VCM104
Ders İsmi: Film ve Videoda Kurgu
Ders Yarıyılı: Bahar
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Laboratuvar AKTS
1 2 0 5
Öğretim Dili: Turkish
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Zorunlu
Dersin Seviyesi:
Önlisans TYYÇ:5. Düzey QF-EHEA:Kısa Düzey EQF-LLL:5. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Öğr.Gör. LÜTFİCAN UMUT
Dersi Veren(ler):
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Bu dersin amacı, öğrencilere film ve video kurgusunun tarihi ve teknolojik gelişimini öğretmek ve profesyonel standartlarda film ve video kurgulayabilmeleri ve post prodüksiyon işlemlerini uygulayabilmeleri için gerekli bilgi ve becerileri sağlamaktır.
Dersin İçeriği: Öğrencilere kurgu teknolojileri ve uygulamalarının tarihsel gelişimi ile birlikte temel kurgu teknikleri, diyalog sahnesi kurgusu, aksiyon sahnesi kurgusu ve belgesel kurgusu öğretilir. Öğrencilere ayrıca kurgu uygulamalarını gerçekleştirebilecekleri Adobe Premiere Pro kurgu yazılımının temel çalışma prensipleri ile çeşitli uygulama yöntemleri de öğretilir.

Öğrenme Çıktıları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Çıktıları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
1) Film ve video üretiminde kurgu kavramının tanımlanması, kurgunun amacı ve prensiplerinin öğrenilmesi.
2) Film ve video üretiminde kurgunun tarihsel gelişimi öğrenilmesi. Kurgu türlerinin bir filmin yapımına etkisinin örneklerle incelenmesi.
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
1) Adobe Premiere programında temel ayarları olan kesme, video & audio transitions, title, export vb. öğrenilmesi.
2) Adobe Premiere programında video & audio effects, color correction vb. öğrenilmesi.
3) Adobe Premiere programında ses efektlerin yaratımı ve ses kurgusunun öğrenilmesi.
4) Adobe Premiere programında render ve film format ayarlarının öğrenilmesi.
5) Adobe After Effects programında yazı ve grafik animasyonun hazırlanması üzerine teknik uygulamaların öğrenilmesi.
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Öğrenme Yetkinliği
Alana Özgü Yetkinlik
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Kurgu nedir? Kurgucunun film yapımındaki rolü nedir? In the Blink of an Eye (Göz Kırparken) Walter Murch İstanbul Bilgi Üniversitesi Yayınları,2005
2) Film kurgusunun tarihsel gelişimi: Griffith, Kuleshov, Eisenstein, Pudovkin Film Kurgusu: Tarihi, Kuramı ve Tekniği. Cem Yıldırım. Parşömen Yay. (2019)
3) Adobe Premiere yazılımının ara yüzüne genel bir bakış. Adobe Premiere Pro Cc ile Video Montaj Teknikleri Ümit Tunç Kodlab / Bilgisayar‐ Program Eğitimi Dizisi. 2014
4) Proje ve sekans ayarları. Çözünürlük, kare sayısı, codec bilgileri. Adobe Premiere Pro Cc ile Video Montaj Teknikleri Ümit Tunç Kodlab / Bilgisayar‐ Program Eğitimi Dizisi. 2014
5) Basit kurguya giriş: In-out kurgu, Overwrite edit, insert edit, razor blade
6) 180 derece kuralı, Devamlılık, Örnek bir sahneyi kesmek. Film Kurgusu: Tarihi, Kuramı ve Tekniği. Cem Yıldırım. Parşömen Yay. (2019)
7) Birden fazla video ve ses kanalıyla çalışmak. Geçiş efektleri. Yazı yazmak. Adobe Premiere Pro Cc ile Video Montaj Teknikleri Ümit Tunç Kodlab / Bilgisayar‐ Program Eğitimi Dizisi. 2014
8) Vize
9) Jump Cut, Devamlılık kurgusu, Paralel kurgu (çarpraz kurgu) Video efektleri, Chroma keying Film Kurgusu: Tarihi, Kuramı ve Tekniği. Cem Yıldırım. Parşömen Yay. (2019)
10) Basit Renk Düzeltme ve Grading The Art & Technique of Digital Color Correction. Steve Hullfish. Focal Press. 2008
11) Ses kurgusu, gürültü temizleme (ses filtreleri), ses geçişleri
12) Çoklu kamera görüntüsü kurgulama helpx.adobe.com/premiere-pro/using/create-multi-camera-source-sequence.html
13) Çıktı alma ve video dosyalarını transcode etme, codecler
14) Final projesinin kurgulanması

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Göz Kırparken Walter Munch İstanbul Bilgi Üniversitesi Yayınları,2005
Dijital Video ile Sinema, İlker Canıklıgil, Pusula Yayıncılık, İstanbul, 2007
Adobe Premiere Pro Cc ile Video Montaj Teknikleri Ümit Tunç Kodlab / Bilgisayar-Program Eğitimi Dizisi,2014
Diğer Kaynaklar: creativecow.net

videocopilot.net

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

3

4

5

6

7

Program Kazanımları
1) İletişim kuramları ve medya konularında bilgi birikimine sahip olabilme.
2) İletişimin tarihsel gelişimini ve önemini açıklayabilme.
3) Medya, ve televizyon programcılığı alanında kuramsal ve olgusal bilgi birikimine sahip olma.
4) Televizyon haberciliği ve programcılığı araç ve teknikleri konusunu bilme.
5) Araştırma yöntemleri konusunda bilgi sahibi olma.
6) İletişim araştırmalarında yöntem konusunda bilgi sahibi olma.
7) İletişim kuramları ve medya ürünlerini bir bütün olarak algılama ve meslek ilkelerine uygun olarak içerik tasarlama becerisine sahip olabilme.
8) Hedef kitleyi dikkate alarak, görsel yöntem ve tekniklerle, konuya uygun iletişim stratejisi geliştirebilme, kuram uygulama bütünlüğü gözetebilme.
9) Medyadaki içeriği geniş bir perspektiften değerlendirebilme ve tasarlayıp uygulayabilme
10) Yeni iletişim teknolojileri ve sosyal medyaya estetik, sanat ve reklam gibi çeşitli açılardan bakabilme.
11) Kamera, ses, ışık, montaj gibi teknik materyal kullanımı ile yapım ve yönetime destek verebilme.
12) İletişim ve Tasarım alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgilerini etkileşimli bir bütünlük içinde kullanabilme.
13) Haber türleri ile televizyon program türlerinin teknik ve içerik bilgilerinin strateji ve yöntemlerini geliştirebilme ve uygulayabilme.
14) Çalışmalarında bilimsel, kültürel, toplumsal ve etik değerlere uygun hareket eder.
15) Demokrasi, insan hakları, toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlere uygun davranır.
16) Edindiği iletişim bilgi ve becerisiyle, yenilikçi ve özgün eserler ortaya koyabilir.
17) Alanında ulusal ve uluslararası değerlerin farkına varır ve etik değerlere uygun hareket eder.
18) Soyut ve somut kavramları; yaratıcı düşünceye, estetik, yenilikçi ve özgün yapıtlara dönüştürür.
19) Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite kültürü ve kültürel değerlerin korunması ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olur.
20) Mesleki alanda paydaşlarla etkili yazılı ve sözlü iletişim kurar.
21) İletişim Bilimleri alanına ilişkin edindiği bilgileri karar alma süreci, uygulama ve davranışlarına aktararak yorumlar, sorunları tanımlayarak çözüm önerileri getirir.
22) Sanatsal, kültürel ve sosyal etkinlikleri yakından takip eder, etkin olarak katılır ve düzenler.
23) Ulusal ve uluslararası gündemde yer alan olay ve gelişmeleri izler ve yorumlar.
24) Alanı ile ilgili konuları uzman ya da uzman olmayan kişilere görsel, yazılı ve sözlü iletişim yöntemlerini kullanarak etkin ve doğru olarak aktarır.
25) İletişim bilimleri alanında edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir.
26) İletişim ve medya alanına dair öğrenme gereksinimlerini belirler.
27) Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum ve davranış geliştirerek alanındaki yeni yöntem ve teknolojileri takip eder.
28) Uygulama sırasında karşılaşılan karmaşık sorunları çözer, takım çalışmalarında ve bireysel çalışmalarda sorumluluk alır.
29) Medya ve İletişim alanında uzmanlık gerektiren projeleri üretken şekilde yürütür.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) İletişim kuramları ve medya konularında bilgi birikimine sahip olabilme.
2) İletişimin tarihsel gelişimini ve önemini açıklayabilme.
3) Medya, ve televizyon programcılığı alanında kuramsal ve olgusal bilgi birikimine sahip olma.
4) Televizyon haberciliği ve programcılığı araç ve teknikleri konusunu bilme.
5) Araştırma yöntemleri konusunda bilgi sahibi olma.
6) İletişim araştırmalarında yöntem konusunda bilgi sahibi olma.
7) İletişim kuramları ve medya ürünlerini bir bütün olarak algılama ve meslek ilkelerine uygun olarak içerik tasarlama becerisine sahip olabilme. 5
8) Hedef kitleyi dikkate alarak, görsel yöntem ve tekniklerle, konuya uygun iletişim stratejisi geliştirebilme, kuram uygulama bütünlüğü gözetebilme. 5
9) Medyadaki içeriği geniş bir perspektiften değerlendirebilme ve tasarlayıp uygulayabilme 4
10) Yeni iletişim teknolojileri ve sosyal medyaya estetik, sanat ve reklam gibi çeşitli açılardan bakabilme. 5
11) Kamera, ses, ışık, montaj gibi teknik materyal kullanımı ile yapım ve yönetime destek verebilme.
12) İletişim ve Tasarım alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgilerini etkileşimli bir bütünlük içinde kullanabilme.
13) Haber türleri ile televizyon program türlerinin teknik ve içerik bilgilerinin strateji ve yöntemlerini geliştirebilme ve uygulayabilme.
14) Çalışmalarında bilimsel, kültürel, toplumsal ve etik değerlere uygun hareket eder.
15) Demokrasi, insan hakları, toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlere uygun davranır.
16) Edindiği iletişim bilgi ve becerisiyle, yenilikçi ve özgün eserler ortaya koyabilir. 4
17) Alanında ulusal ve uluslararası değerlerin farkına varır ve etik değerlere uygun hareket eder.
18) Soyut ve somut kavramları; yaratıcı düşünceye, estetik, yenilikçi ve özgün yapıtlara dönüştürür. 4
19) Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite kültürü ve kültürel değerlerin korunması ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olur.
20) Mesleki alanda paydaşlarla etkili yazılı ve sözlü iletişim kurar.
21) İletişim Bilimleri alanına ilişkin edindiği bilgileri karar alma süreci, uygulama ve davranışlarına aktararak yorumlar, sorunları tanımlayarak çözüm önerileri getirir. 5
22) Sanatsal, kültürel ve sosyal etkinlikleri yakından takip eder, etkin olarak katılır ve düzenler.
23) Ulusal ve uluslararası gündemde yer alan olay ve gelişmeleri izler ve yorumlar.
24) Alanı ile ilgili konuları uzman ya da uzman olmayan kişilere görsel, yazılı ve sözlü iletişim yöntemlerini kullanarak etkin ve doğru olarak aktarır. 4
25) İletişim bilimleri alanında edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir.
26) İletişim ve medya alanına dair öğrenme gereksinimlerini belirler. 5
27) Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum ve davranış geliştirerek alanındaki yeni yöntem ve teknolojileri takip eder. 5
28) Uygulama sırasında karşılaşılan karmaşık sorunları çözer, takım çalışmalarında ve bireysel çalışmalarda sorumluluk alır. 5
29) Medya ve İletişim alanında uzmanlık gerektiren projeleri üretken şekilde yürütür. 3

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Küçük Sınavlar 1 % 20
Ara Sınavlar 1 % 20
Final 1 % 60
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100