Grafik Tasarımı (İngilizce) | |||||
Önlisans | TYYÇ: 5. Düzey | QF-EHEA: Kısa Düzey | EQF-LLL: 5. Düzey |
Ders Kodu: | GRD108 | ||||||||
Ders İsmi: | Corporate Identity in Graphic Design | ||||||||
Ders Yarıyılı: |
Güz |
||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | English | ||||||||
Ders Koşulu: | |||||||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||||||
Dersin Türü: | Bölüm Seçmeli | ||||||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||||||
Dersin Koordinatörü: | Öğr.Gör. BAŞAK ILDIZ YERLİKAYA | ||||||||
Dersi Veren(ler): |
Öğr.Gör. EBRU TAŞ |
||||||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Bu dersin amacı kurum kimliği, marka, kimlik tasarımı kavramlarını tanıyarak, fikir oluşturmak ve konsept geliştirebilmektir. Tasarım süreçleri doğrultusunda etkin, özgün, doğru ve yaratıcı kurumsal kimlik uygulamaları oluşturabilmeyi amaçlamaktadır. |
Dersin İçeriği: | Bu ders, kurumsal kimlik sistemleri ve markalama unsurlarının tasarım sürecine odaklanmaktadır. Ders, konsept geliştirmeden tasarım ve üretime kadar kapsamlı kurumsal kimliğe sistematik bir yaklaşım kullanır. Öğrenciler logo, kurum içi gereçler (kartvizit, antetli kağıt, zarf vb.) ve kimlik kılavuzu gibi çeşitli bileşenler oluşturur. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Dersin tanımı, iletişim ve grafik iletişim kavramları üzerine tartışma | |
2) | Kurumsal kimlik nedir, nasıl çalışır? Marka nedir? Bir logo? Bir teminat sistemi mi? Bir logonun psikolojisi nedir? | Kurum Kimliği, Ayla Okay Lehrer, Jonah., Imagine How Creativity Works Johnson, Steven., Where Good Ideas Come From |
3) | Kurumsal kimlik ve logo tasarımının tarihçesi | Graphic Design Thinking: Beyond Brainstorming, Ellen Lupton |
4) | Sembol ve logotipin değerlendirilmesi. Sembol ve logotype için temel kullanım kurallarının belirlenmesi: Temel kurumsal marka konfigürasyonlarının tasarlanması | Just My Type: A Book About Fonts, Simon Garfield Pinterest and Behance adn Dribble |
5) | Kurumsal kimlik tasarımı oluşum süreçleri | Designing Brand Identity: An Essential Guide for the Whole Branding Team, Alina Wheeler |
6) | Kartvizit nedir? Yapısnın ve çeşitliliğinin incelenmesi. Farklı tasarım örneklerinin incelenmesi | Designing Brand Identity: An Essential Guide for the Whole Branding Team, Alina Wheeler |
7) | Kurumsal kimlik tasarımı örnek uygulamalar ve analiz | |
8) | Vize Haftası | |
9) | Final projesi açıklaması ve adımları. Kurumsal kimlik kılavuzu nedir? | Graphic Design Thinking: Beyond Brainstorming, Ellen Lupton. |
10) | Manuel formatın ızgara stilinin değerlendirilmesi. Kurumsal formatların tasarlanması. | Designing Brand Identity: An Essential Guide for the Whole Branding Team Alina Wheeler |
11) | Proje kapsamında kurumsal kimlik çalışmalarında; logo ve logotype çalışmalarının sonuçlandırılması ve kurumsal font aile/ailelerinin tartışılması | Designing Brand Identity: An Essential Guide for the Whole Branding Team, Alina Wheeler |
12) | Final projesi kapsamında tasarlanan logo için kartvizit ve antetli uygulaması | Designing Brand Identity: An Essential Guide for the Whole Branding Team, Alina Wheeler |
13) | Final projesi revizyonları | |
14) | Final projesi revizyonları |
Ders Notları / Kitaplar: | Lehrer, Jonah., Imagine How Creativity Works Johnson, Steven., Where Good Ideas Come From Graphic Design Thinking: Beyond Brainstorming, Ellen Lupton Logo: The Reference Guide to Symbols and Logotypes, Evamy, Michael The Ultimate Guide to Logo Design, Kyle Courtright Designing Brand Identity: An Essential Guide for the Whole Branding Team, Alina Wheeler Kurum Kimliği, Ayla Okay |
Diğer Kaynaklar: | Pinterest Behance Dribble |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
2 |
3 |
4 |
||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | ||||||||||||||
1) İletişim, görsel iletişim, tasarım ve grafik tasarım alanlarına ilişkin temel kuram ve ilkeler hakkında bilgi ve pratik sahibi olmak | ||||||||||||||
2) Grafik tasarım ve grafik iletişime ilişkin uygulamaları eleştirel bir biçimde değerlendirmek | ||||||||||||||
3) Alana ilişkin teorik ve pratik alt yapıya sahip olmak ve her türlü görsel tasarım problemini çözebilmek | ||||||||||||||
4) Tasarımda çağdaş, etkin bir görsel anlatım dili yaratabilmek, toplumsal ve kültürel yapıdaki değişimleri gözlemleyebilmek, kavrayabilmek ve sorgulayabilmek | ||||||||||||||
5) Reklam ajanslarında, tasarım stüdyolarında, firmaların reklam departmanlarında reklam kampanya uygulamaları ve konseptleri geliştirebilmek | ||||||||||||||
6) Yaratıcı, özgün, çağdaş ve estetik grafik tasarım ürünleri ve projeleri ortaya koyabilmek | ||||||||||||||
7) Üretilen projeleri sunabilmek ve sergileyebilmek konusunda pratik kazanmak | ||||||||||||||
8) Grafik yazılımlara bilgisayar ortamında tasarım uygulamaları üretebilecek düzeyde hakim olmak | ||||||||||||||
9) Değişen iletişim ve tasarım bakış açılarını takip etmek, mesleki bilgi ve becerilerini geliştirebilmek | ||||||||||||||
10) Tasarımın fikir, eskiz, uygulama basım ve sunum gibi tüm süreçlerine ilişkin profesyonel stratejiler ve planlar geliştirebilmek | ||||||||||||||
11) Görsel ve dilsel anlatıma ilişkin iletişim yolları tasarlayabilmek | ||||||||||||||
12) Takım çalışmalarında uyumlu, verimli ve etkin olarak yer alabilme yetkinliğine erişmek | ||||||||||||||
13) İleri düzey sunumlar hazırlayabilmek amacıyla sözlü, yazılı ve görsel iletişim dilini etkin ve doğru bir biçimde kullanabilmek | ||||||||||||||
14) Grafik Tasarım alanında yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilincini kazanmak | ||||||||||||||
15) Alana ilişkin bilgi ve beceri gelişiminin sürekliliğini sağlayabilmek |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | İletişim, görsel iletişim, tasarım ve grafik tasarım alanlarına ilişkin temel kuram ve ilkeler hakkında bilgi ve pratik sahibi olmak | |
2) | Grafik tasarım ve grafik iletişime ilişkin uygulamaları eleştirel bir biçimde değerlendirmek | |
3) | Alana ilişkin teorik ve pratik alt yapıya sahip olmak ve her türlü görsel tasarım problemini çözebilmek | |
4) | Tasarımda çağdaş, etkin bir görsel anlatım dili yaratabilmek, toplumsal ve kültürel yapıdaki değişimleri gözlemleyebilmek, kavrayabilmek ve sorgulayabilmek | |
5) | Reklam ajanslarında, tasarım stüdyolarında, firmaların reklam departmanlarında reklam kampanya uygulamaları ve konseptleri geliştirebilmek | |
6) | Yaratıcı, özgün, çağdaş ve estetik grafik tasarım ürünleri ve projeleri ortaya koyabilmek | |
7) | Üretilen projeleri sunabilmek ve sergileyebilmek konusunda pratik kazanmak | |
8) | Grafik yazılımlara bilgisayar ortamında tasarım uygulamaları üretebilecek düzeyde hakim olmak | |
9) | Değişen iletişim ve tasarım bakış açılarını takip etmek, mesleki bilgi ve becerilerini geliştirebilmek | |
10) | Tasarımın fikir, eskiz, uygulama basım ve sunum gibi tüm süreçlerine ilişkin profesyonel stratejiler ve planlar geliştirebilmek | |
11) | Görsel ve dilsel anlatıma ilişkin iletişim yolları tasarlayabilmek | |
12) | Takım çalışmalarında uyumlu, verimli ve etkin olarak yer alabilme yetkinliğine erişmek | |
13) | İleri düzey sunumlar hazırlayabilmek amacıyla sözlü, yazılı ve görsel iletişim dilini etkin ve doğru bir biçimde kullanabilmek | |
14) | Grafik Tasarım alanında yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilincini kazanmak | |
15) | Alana ilişkin bilgi ve beceri gelişiminin sürekliliğini sağlayabilmek |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Toplam | % | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 0 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % | |
Toplam | % |