Grafik Tasarımı (İngilizce)
Önlisans TYYÇ: 5. Düzey QF-EHEA: Kısa Düzey EQF-LLL: 5. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: GRD108
Ders İsmi: Corporate Identity in Graphic Design
Ders Yarıyılı: Güz
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Laboratuvar AKTS
1 2 0 5
Öğretim Dili: İngilizce
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Bölüm Seçmeli
Dersin Seviyesi:
Önlisans TYYÇ:5. Düzey QF-EHEA:Kısa Düzey EQF-LLL:5. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Öğr.Gör. BAŞAK ILDIZ YERLİKAYA
Dersi Veren(ler): Öğr.Gör. EBRU TAŞ
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Bu dersin amacı kurum kimliği, marka, kimlik tasarımı kavramlarını tanıyarak, fikir oluşturmak ve konsept geliştirebilmektir. Tasarım süreçleri doğrultusunda etkin, özgün, doğru ve yaratıcı kurumsal kimlik uygulamaları oluşturabilmeyi amaçlamaktadır.
Dersin İçeriği: Bu ders, kurumsal kimlik sistemleri ve markalama unsurlarının tasarım sürecine odaklanmaktadır. Ders, konsept geliştirmeden tasarım ve üretime kadar kapsamlı kurumsal kimliğe sistematik bir yaklaşım kullanır. Öğrenciler logo, kurum içi gereçler (kartvizit, antetli kağıt, zarf vb.) ve kimlik kılavuzu gibi çeşitli bileşenler oluşturur.

Öğrenme Çıktıları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Çıktıları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
1) Marka kavramını tanıma ve kurumsal kimlik oluşumuna ilişkin kavramları irdeler
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
1) Bir markanın nasıl yaratıldığı, varlığını sürdürdüğü ve geliştiği konusunda beceri kazanır.
2) Uygun bilgisayar programını kullanarak, yaratıcı ve eleştirel yaklaşımla kurumsal kimlik tasarlayabilir.
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Öğrenme Yetkinliği
1) Marka kimliğine ilişkin tasarım stratejisi konusunda beceri kazanır.
Alana Özgü Yetkinlik
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Dersin tanımı, iletişim ve grafik iletişim kavramları üzerine tartışma
2) Kurumsal kimlik nedir, nasıl çalışır? Marka nedir? Bir logo? Bir teminat sistemi mi? Bir logonun psikolojisi nedir? Kurum Kimliği, Ayla Okay Lehrer, Jonah., Imagine How Creativity Works Johnson, Steven., Where Good Ideas Come From
3) Kurumsal kimlik ve logo tasarımının tarihçesi Graphic Design Thinking: Beyond Brainstorming, Ellen Lupton
4) Sembol ve logotipin değerlendirilmesi. Sembol ve logotype için temel kullanım kurallarının belirlenmesi: Temel kurumsal marka konfigürasyonlarının tasarlanması Just My Type: A Book About Fonts, Simon Garfield Pinterest and Behance adn Dribble
5) Kurumsal kimlik tasarımı oluşum süreçleri Designing Brand Identity: An Essential Guide for the Whole Branding Team, Alina Wheeler
6) Kartvizit nedir? Yapısnın ve çeşitliliğinin incelenmesi. Farklı tasarım örneklerinin incelenmesi Designing Brand Identity: An Essential Guide for the Whole Branding Team, Alina Wheeler
7) Kurumsal kimlik tasarımı örnek uygulamalar ve analiz
8) Vize Haftası
9) Final projesi açıklaması ve adımları. Kurumsal kimlik kılavuzu nedir? Graphic Design Thinking: Beyond Brainstorming, Ellen Lupton.
10) Manuel formatın ızgara stilinin değerlendirilmesi. Kurumsal formatların tasarlanması. Designing Brand Identity: An Essential Guide for the Whole Branding Team Alina Wheeler
11) Proje kapsamında kurumsal kimlik çalışmalarında; logo ve logotype çalışmalarının sonuçlandırılması ve kurumsal font aile/ailelerinin tartışılması Designing Brand Identity: An Essential Guide for the Whole Branding Team, Alina Wheeler
12) Final projesi kapsamında tasarlanan logo için kartvizit ve antetli uygulaması Designing Brand Identity: An Essential Guide for the Whole Branding Team, Alina Wheeler
13) Final projesi revizyonları
14) Final projesi revizyonları

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Lehrer, Jonah., Imagine How Creativity Works Johnson, Steven., Where Good Ideas Come From
Graphic Design Thinking: Beyond Brainstorming, Ellen Lupton
Logo: The Reference Guide to Symbols and Logotypes, Evamy, Michael
The Ultimate Guide to Logo Design, Kyle Courtright
Designing Brand Identity: An Essential Guide for the Whole Branding Team, Alina Wheeler
Kurum Kimliği, Ayla Okay
Diğer Kaynaklar: Pinterest
Behance
Dribble

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

3

4

Program Kazanımları
1) İletişim, görsel iletişim, tasarım ve grafik tasarım alanlarına ilişkin temel kuram ve ilkeler hakkında bilgi ve pratik sahibi olmak
2) Grafik tasarım ve grafik iletişime ilişkin uygulamaları eleştirel bir biçimde değerlendirmek
3) Alana ilişkin teorik ve pratik alt yapıya sahip olmak ve her türlü görsel tasarım problemini çözebilmek
4) Tasarımda çağdaş, etkin bir görsel anlatım dili yaratabilmek, toplumsal ve kültürel yapıdaki değişimleri gözlemleyebilmek, kavrayabilmek ve sorgulayabilmek
5) Reklam ajanslarında, tasarım stüdyolarında, firmaların reklam departmanlarında reklam kampanya uygulamaları ve konseptleri geliştirebilmek
6) Yaratıcı, özgün, çağdaş ve estetik grafik tasarım ürünleri ve projeleri ortaya koyabilmek
7) Üretilen projeleri sunabilmek ve sergileyebilmek konusunda pratik kazanmak
8) Grafik yazılımlara bilgisayar ortamında tasarım uygulamaları üretebilecek düzeyde hakim olmak
9) Değişen iletişim ve tasarım bakış açılarını takip etmek, mesleki bilgi ve becerilerini geliştirebilmek
10) Tasarımın fikir, eskiz, uygulama basım ve sunum gibi tüm süreçlerine ilişkin profesyonel stratejiler ve planlar geliştirebilmek
11) Görsel ve dilsel anlatıma ilişkin iletişim yolları tasarlayabilmek
12) Takım çalışmalarında uyumlu, verimli ve etkin olarak yer alabilme yetkinliğine erişmek
13) İleri düzey sunumlar hazırlayabilmek amacıyla sözlü, yazılı ve görsel iletişim dilini etkin ve doğru bir biçimde kullanabilmek
14) Grafik Tasarım alanında yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilincini kazanmak
15) Alana ilişkin bilgi ve beceri gelişiminin sürekliliğini sağlayabilmek

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) İletişim, görsel iletişim, tasarım ve grafik tasarım alanlarına ilişkin temel kuram ve ilkeler hakkında bilgi ve pratik sahibi olmak
2) Grafik tasarım ve grafik iletişime ilişkin uygulamaları eleştirel bir biçimde değerlendirmek
3) Alana ilişkin teorik ve pratik alt yapıya sahip olmak ve her türlü görsel tasarım problemini çözebilmek
4) Tasarımda çağdaş, etkin bir görsel anlatım dili yaratabilmek, toplumsal ve kültürel yapıdaki değişimleri gözlemleyebilmek, kavrayabilmek ve sorgulayabilmek
5) Reklam ajanslarında, tasarım stüdyolarında, firmaların reklam departmanlarında reklam kampanya uygulamaları ve konseptleri geliştirebilmek
6) Yaratıcı, özgün, çağdaş ve estetik grafik tasarım ürünleri ve projeleri ortaya koyabilmek
7) Üretilen projeleri sunabilmek ve sergileyebilmek konusunda pratik kazanmak
8) Grafik yazılımlara bilgisayar ortamında tasarım uygulamaları üretebilecek düzeyde hakim olmak
9) Değişen iletişim ve tasarım bakış açılarını takip etmek, mesleki bilgi ve becerilerini geliştirebilmek
10) Tasarımın fikir, eskiz, uygulama basım ve sunum gibi tüm süreçlerine ilişkin profesyonel stratejiler ve planlar geliştirebilmek
11) Görsel ve dilsel anlatıma ilişkin iletişim yolları tasarlayabilmek
12) Takım çalışmalarında uyumlu, verimli ve etkin olarak yer alabilme yetkinliğine erişmek
13) İleri düzey sunumlar hazırlayabilmek amacıyla sözlü, yazılı ve görsel iletişim dilini etkin ve doğru bir biçimde kullanabilmek
14) Grafik Tasarım alanında yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilincini kazanmak
15) Alana ilişkin bilgi ve beceri gelişiminin sürekliliğini sağlayabilmek

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Toplam %
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 0
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI %
Toplam %