Rekreasyon
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: PES156
Ders İsmi: Voleybol I
Ders Yarıyılı: Bahar
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Laboratuvar AKTS
1 2 0 5
Öğretim Dili: Turkish
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Bölüm Seçmeli
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr. Öğr. Üyesi ÖMER FİKRİ ERALP
Dersi Veren(ler): Dr. Öğr. Üyesi ÖMER FİKRİ ERALP
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Dersin amacı; öğrencilere, voleybol temel tekniklerini ve voleybol branşına özgü oyun sistemlerini müsabaka içerisinde uygulayabilecek becerileri kazandırmaktır.
Dersin İçeriği: Dersin içeriği; Voleybolun tanımı ve tarihi gelişimi, saha ve malzeme bilgisi, voleybol temel teknikleri, oyuncu mevkileri ve sistemleri konularını kapsamaktadır.

Öğrenme Çıktıları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Çıktıları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
1) Voleybol temel teknikleri bilir ve uygulayabilir.
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
1) Temel teknik basamaklamalarının metotlarını bilir.
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
1) Temel teknik uygulamalardaki hataları bilir ve düzeltebilir.
Öğrenme Yetkinliği
1) Temel teknik öğretimini algılar ve uygulayabilir.
Alana Özgü Yetkinlik
1) Voleybol oyun formunu ve oyun sistemlerini anlar ve uygular.
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği
1) Voleybol sporunun kurallarını bilir.

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Voleybol hakkında genel bilgiler, Voleybolun tarihi gelişimi, Saha ve malzeme bilgisi. Görsel ve yazılı literatür tarama
2) Oyun kuralları, oyun kategorileri ve voleybol sahası üzerinde uygulamalı gösterilmesi Görsel ve yazılı literatür tarama
3) Voleybolda ısınma-soğuma hareketleri, temel duruş teknikleri ve uygulama çalışmaları Video izleme
4) Parmak pas tekniği ve uygulama çalışmaları Video izleme
5) Manşet pas tekniği ve uygulama çalışmaları Video izleme
6) Parmak pas ve manşet pas teknikleri eşli drill uygulamaları Video izleme ve pratik yapma
7) Servis tekniği, çeşitleri ve uygulama çalışmaları Video izleme
8) ARA SINAV
9) Servis karşılama ve uygulama çalışmaları Video izleme ve pratik yapma
10) Smaç tekniği ve uygulama çalışmaları Video izleme ve pratik yapma
11) Blok tekniği ve uygulama çalışmaları Video izleme ve pratik yapma
12) Servis, smaç ve blok tekniklerini geliştirmeye yönelik uygulama çalışmaları Video izleme ve pratik yapma
13) Voleybol oyun sistemleri; 4-2 ve 5-1 sistemlerinin uygulama çalışmaları Maç izleme ve yorumlama
14) Maç izleme ve yorumlama Maç izleme ve yorumlama
15) Maç izleme ve pratik yapma Maç izleme ve pratik yapma
16) FİNAL

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Orkunoğlu, O. (2000). Antrenör ve Antrenman. Neyir Yayıncılık, Ankara.
Çelenk, B. (2009). Voleybol Temel Eğitimi. Spor Yayınevi, Ankara.
Kenny, B. (2006). Volleyball: Steps to Success. Human Kinetics, US.
Urartu, Ü. (2006). Teknik-Taktik-Kondisyon Voleybol. İnkılap Kitabevi, İstanbul.
Diğer Kaynaklar: Orkunoğlu, O. (2000). Antrenör ve Antrenman. Neyir Yayıncılık, Ankara.
Çelenk, B. (2009). Voleybol Temel Eğitimi. Spor Yayınevi, Ankara.
Kenny, B. (2006). Volleyball: Steps to Success. Human Kinetics, US.
Urartu, Ü. (2006). Teknik-Taktik-Kondisyon Voleybol. İnkılap Kitabevi, İstanbul.

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

3

4

5

6

Program Kazanımları
1) Spor ve rekreasyondaki tarihsel gelişim ve meslek bilgisine sahip olma ve yeni durumlara uygulayabilme.
2) İnsan vücudu ve sağlık ile ilgili temel teorik ve uygulama bilgisine sahip olabilme.
3) Mesleğine yönelik yönetimsel becerileri uygulayabilme.
4) Rekreasyon Programı\'nda kazandığı bilgi ve becerileri yazılı ve sözlü olarak aktarabilme ve disiplinler arası takım çalışmasına yatkın olabilme.
5) Çalıştığı kurumun rekreasyon alanındaki hedef ve amaçlarını belirleyebilme ve etkili proje yönetimi tekniklerini kullanabilme.
6) Farklı ortamlarda ve farklı disiplinlerle iletişim kurma becerisi.
7) İleri düzeyde alan bilgisi edinerek kuramsal çalışmaları izleyebilmek ve meslektaşlarıyla iletişim kurabilmek ve yurt dışı projelerinde görev alabilmek.
8) Alanın dinamik doğası gereği öğrenme gereksiniminin süreklilik gerektirdiğini kavrayabilme, uzaktan eğitim yöntemiyle yaşam boyu öğrenme becerisine sahip olabilme.
9) Rekreasyon ile ilgili konularda araştırma ve çalışma yapabilme.
10) Rekreasyon alanının kazandırdığı bilgi birikimini, iletişim becerilerini, eleştirel bakış açısını ve esnekliği yaşamın diğer alanlarına aktarabilmek.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Spor ve rekreasyondaki tarihsel gelişim ve meslek bilgisine sahip olma ve yeni durumlara uygulayabilme. 3
2) İnsan vücudu ve sağlık ile ilgili temel teorik ve uygulama bilgisine sahip olabilme. 3
3) Mesleğine yönelik yönetimsel becerileri uygulayabilme. 3
4) Rekreasyon Programı\'nda kazandığı bilgi ve becerileri yazılı ve sözlü olarak aktarabilme ve disiplinler arası takım çalışmasına yatkın olabilme. 3
5) Çalıştığı kurumun rekreasyon alanındaki hedef ve amaçlarını belirleyebilme ve etkili proje yönetimi tekniklerini kullanabilme. 3
6) Farklı ortamlarda ve farklı disiplinlerle iletişim kurma becerisi. 3
7) İleri düzeyde alan bilgisi edinerek kuramsal çalışmaları izleyebilmek ve meslektaşlarıyla iletişim kurabilmek ve yurt dışı projelerinde görev alabilmek. 3
8) Alanın dinamik doğası gereği öğrenme gereksiniminin süreklilik gerektirdiğini kavrayabilme, uzaktan eğitim yöntemiyle yaşam boyu öğrenme becerisine sahip olabilme. 3
9) Rekreasyon ile ilgili konularda araştırma ve çalışma yapabilme. 3
10) Rekreasyon alanının kazandırdığı bilgi birikimini, iletişim becerilerini, eleştirel bakış açısını ve esnekliği yaşamın diğer alanlarına aktarabilmek. 3

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ara Sınavlar 1 % 50
Final 1 % 50
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 50
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 50
Toplam % 100