Grafik Tasarım
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: GRA112
Ders İsmi: Grafik Tasarıma Giriş
Ders Yarıyılı: Bahar
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Laboratuvar AKTS
3 1 0 2
Öğretim Dili: Turkish
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Zorunlu
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr. Öğr. Üyesi MUHAMMET ŞENGÖZ
Dersi Veren(ler): Dr. Öğr. Üyesi MUHAMMET ŞENGÖZ
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Dersin amacı grafik tasarımını başlangıçtan günümüze teorik ve uygulamalı olarak tanıtmaktır. Yaratıcı özellikleri geliştirerek tasarım öğelerini ve ilkelerini öğreterek, farklı teknik ve malzemelerle kompozisyon düzenlemeleri yapabilmeyi sağlamaktır.
Dersin İçeriği: Grafik tasarım nedir ve grafik tasarımcı kimdir sorularından başlayarak alanla ilgili temel kavramları öğrenmek ve uygulamaya başlamaktır. Tasarımın temel öğe ve ilkelerinden yola çıkarak tasarım fikri oluşturma ve kompozisyon kuralları çerçevesinde uygulamaktır.

Öğrenme Çıktıları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Çıktıları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
1) Grafik tasarımına ait kavramları, araçları tanımlama, kavram ve araçlar arası bağlantı kurma.
2) Grafik tasarım prensipleri doğrultusunda fikir üretebilmek
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
1) Öğrenci içerik-görsel ilişkisini tasarlama yetisini kazanır
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Öğrenme Yetkinliği
1) Problem, çözülmesi gereken sorun ya da belirsiz durumu fikir geliştirme tekniklerini kullanarak çözüme ulaşmayı öğrenebilmek
Alana Özgü Yetkinlik
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Tanışma, ders programının anlatılması
2) Tasarım - Grafik tasarım - Grafik tasarımcı Grafik Tasarımın Temelleri, Gavin Ambrose
3) Grafik tasarım tarihi İletişim ve Grafik Tasarım, Emre Becer
4) Grafik Tasarım Mecraları İletişim ve Grafik Tasarım, Emre Becer
5) Tasarım ve Üretim süreci Grafik Tasarımın Temelleri, Gavin Ambrose
6) Grafik tasarım elemanları Sanatın Temelleri: Teori ve Uygulama, Ocvirk, Stinson, Wigg, Bone, Cayton
7) Grafik tasarım ilkeleri Sanatın Temelleri: Teori ve Uygulama, Ocvirk, Stinson, Wigg, Bone, Cayton
8) Vize haftası
9) Sayfa tasarımı Görsel İletişim ve Grafik Tasarım, Tevfik Fikret Uçar
10) Renk kullanımı Görsel İletişim ve Grafik Tasarım, Tevfik Fikret Uçar
11) Tasarım Fikri Oluşturma - Belgesel Gösterimi Grafik Tasarımda Tasarım Fikri, Gavin Ambrose
12) Final projesi anlatımı ve ilk çalışmalar
13) Final projesi revizyonu
14) Final projesi son revizyon
15) Final Sınavı -

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Sanatın Temelleri: Teori ve Uygulama, Ocvirk, SOnson, Wigg, Bone, Cayton
Grafik Tasarımın Temelleri, Gavin Ambrose
Görsel İletişim ve Grafik Tasarım, Tevfik Fikret Uçar
İletişim ve Grafik Tasarım, Emre Becer
Diğer Kaynaklar: Sanatın Temelleri: Teori ve Uygulama, Ocvirk, SOnson, Wigg, Bone, Cayton
Grafik Tasarımın Temelleri, Gavin Ambrose
Görsel İletişim ve Grafik Tasarım, Tevfik Fikret Uçar
İletişim ve Grafik Tasarım, Emre Becer

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

3

4

Program Kazanımları
1) Sanat ve tasarım kültürü ile tasarım düşüncesi /konsepti ve felsefesine ilişkin bilgiye sahiptir.
2) Endüstri Devrimi, modern gelenekler, postmodern kültür ve Tasarım ilişkileri konusunda genel kültür ve bilgi sahibidir.
3) İlgili sanat ve tasarım alanının ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşim konusunda bilgi sahibidir.
4) Araştırma yöntemleri konusunda bilgi sahibidir.
5) İlgili sanat ve tasarım alanındaki yasal düzenlemeler ve işlemler konusunda bilgi sahibidir.
6) Tasarım alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgilerini, kuram ve uygulama bütünlüğü sağlayarak kullanır.
7) Tasarım alanına ilişkin yöntem ve teknikleri kullanır.
8) Duyusal algıyı somutlaştırır.
9) Çok boyutlu algılayabilme, düşünebilme, tasarlayabilme, uygulayabilme becerisini geliştirir.
10) Bireysel ve grup üyesi olarak proje tasarım ve uygulama süreçleri içinde çalışır, sorumluluk alır ve planlama yapar.
11) Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilincindedir; tasarım alanındaki gelişmeleri izler.
12) Çözümleyici ve eleştirel düşünür.
13) Tasarım alanına dair öğrenme gereksinimlerini belirler
14) Bir yabancı dili kullanarak alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar (Avrupa Dil Portföyü Genel Düzeyi : B1 Düzeyi).
15) Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyi ile tasarım alanının gerektirdiği bilgi ve iletişim teknolojilerini kullanır.
16) Tasarım alanı ile ilgili konuları uzman ya da uzman olmayan kişilere görsel, yazılı ve sözlü iletişim yöntemlerini kullanarak etkin ve doğru olarak aktarır.
17) Tasarım alanında ulusal ve uluslararası değerlerin farkına varır ve etik değerlere uygun hareket eder.
18) Soyut ve somut kavramları; yaratıcı düşünceye, estetik, yenilikçi ve özgün yapıtlara dönüştürür.
19) Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite kültürü ve kültürel değerlerin korunması ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olur.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Sanat ve tasarım kültürü ile tasarım düşüncesi /konsepti ve felsefesine ilişkin bilgiye sahiptir. 4
2) Endüstri Devrimi, modern gelenekler, postmodern kültür ve Tasarım ilişkileri konusunda genel kültür ve bilgi sahibidir. 3
3) İlgili sanat ve tasarım alanının ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşim konusunda bilgi sahibidir. 4
4) Araştırma yöntemleri konusunda bilgi sahibidir.
5) İlgili sanat ve tasarım alanındaki yasal düzenlemeler ve işlemler konusunda bilgi sahibidir.
6) Tasarım alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgilerini, kuram ve uygulama bütünlüğü sağlayarak kullanır.
7) Tasarım alanına ilişkin yöntem ve teknikleri kullanır.
8) Duyusal algıyı somutlaştırır.
9) Çok boyutlu algılayabilme, düşünebilme, tasarlayabilme, uygulayabilme becerisini geliştirir.
10) Bireysel ve grup üyesi olarak proje tasarım ve uygulama süreçleri içinde çalışır, sorumluluk alır ve planlama yapar.
11) Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilincindedir; tasarım alanındaki gelişmeleri izler.
12) Çözümleyici ve eleştirel düşünür.
13) Tasarım alanına dair öğrenme gereksinimlerini belirler
14) Bir yabancı dili kullanarak alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar (Avrupa Dil Portföyü Genel Düzeyi : B1 Düzeyi).
15) Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyi ile tasarım alanının gerektirdiği bilgi ve iletişim teknolojilerini kullanır.
16) Tasarım alanı ile ilgili konuları uzman ya da uzman olmayan kişilere görsel, yazılı ve sözlü iletişim yöntemlerini kullanarak etkin ve doğru olarak aktarır.
17) Tasarım alanında ulusal ve uluslararası değerlerin farkına varır ve etik değerlere uygun hareket eder.
18) Soyut ve somut kavramları; yaratıcı düşünceye, estetik, yenilikçi ve özgün yapıtlara dönüştürür.
19) Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite kültürü ve kültürel değerlerin korunması ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olur.

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Uygulama 1 % 20
Ara Sınavlar 1 % 30
Final 1 % 50
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 50
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 50
Toplam % 100