Grafik Tasarım | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu: | GRA112 | ||||||||
Ders İsmi: | Grafik Tasarıma Giriş | ||||||||
Ders Yarıyılı: | Bahar | ||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | Turkish | ||||||||
Ders Koşulu: | |||||||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||||||
Dersin Türü: | Zorunlu | ||||||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||||||
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üyesi MUHAMMET ŞENGÖZ | ||||||||
Dersi Veren(ler): |
Dr. Öğr. Üyesi MUHAMMET ŞENGÖZ |
||||||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Dersin amacı grafik tasarımını başlangıçtan günümüze teorik ve uygulamalı olarak tanıtmaktır. Yaratıcı özellikleri geliştirerek tasarım öğelerini ve ilkelerini öğreterek, farklı teknik ve malzemelerle kompozisyon düzenlemeleri yapabilmeyi sağlamaktır. |
Dersin İçeriği: | Grafik tasarım nedir ve grafik tasarımcı kimdir sorularından başlayarak alanla ilgili temel kavramları öğrenmek ve uygulamaya başlamaktır. Tasarımın temel öğe ve ilkelerinden yola çıkarak tasarım fikri oluşturma ve kompozisyon kuralları çerçevesinde uygulamaktır. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Tanışma, ders programının anlatılması | |
2) | Tasarım - Grafik tasarım - Grafik tasarımcı | Grafik Tasarımın Temelleri, Gavin Ambrose |
3) | Grafik tasarım tarihi | İletişim ve Grafik Tasarım, Emre Becer |
4) | Grafik Tasarım Mecraları | İletişim ve Grafik Tasarım, Emre Becer |
5) | Tasarım ve Üretim süreci | Grafik Tasarımın Temelleri, Gavin Ambrose |
6) | Grafik tasarım elemanları | Sanatın Temelleri: Teori ve Uygulama, Ocvirk, Stinson, Wigg, Bone, Cayton |
7) | Grafik tasarım ilkeleri | Sanatın Temelleri: Teori ve Uygulama, Ocvirk, Stinson, Wigg, Bone, Cayton |
8) | Vize haftası | |
9) | Sayfa tasarımı | Görsel İletişim ve Grafik Tasarım, Tevfik Fikret Uçar |
10) | Renk kullanımı | Görsel İletişim ve Grafik Tasarım, Tevfik Fikret Uçar |
11) | Tasarım Fikri Oluşturma - Belgesel Gösterimi | Grafik Tasarımda Tasarım Fikri, Gavin Ambrose |
12) | Final projesi anlatımı ve ilk çalışmalar | |
13) | Final projesi revizyonu | |
14) | Final projesi son revizyon | |
15) | Final Sınavı | - |
Ders Notları / Kitaplar: | Sanatın Temelleri: Teori ve Uygulama, Ocvirk, SOnson, Wigg, Bone, Cayton Grafik Tasarımın Temelleri, Gavin Ambrose Görsel İletişim ve Grafik Tasarım, Tevfik Fikret Uçar İletişim ve Grafik Tasarım, Emre Becer |
Diğer Kaynaklar: | Sanatın Temelleri: Teori ve Uygulama, Ocvirk, SOnson, Wigg, Bone, Cayton Grafik Tasarımın Temelleri, Gavin Ambrose Görsel İletişim ve Grafik Tasarım, Tevfik Fikret Uçar İletişim ve Grafik Tasarım, Emre Becer |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
2 |
3 |
4 |
||||||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | ||||||||||||||||||
1) Sanat ve tasarım kültürü ile tasarım düşüncesi /konsepti ve felsefesine ilişkin bilgiye sahiptir. | ||||||||||||||||||
2) Endüstri Devrimi, modern gelenekler, postmodern kültür ve Tasarım ilişkileri konusunda genel kültür ve bilgi sahibidir. | ||||||||||||||||||
3) İlgili sanat ve tasarım alanının ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşim konusunda bilgi sahibidir. | ||||||||||||||||||
4) Araştırma yöntemleri konusunda bilgi sahibidir. | ||||||||||||||||||
5) İlgili sanat ve tasarım alanındaki yasal düzenlemeler ve işlemler konusunda bilgi sahibidir. | ||||||||||||||||||
6) Tasarım alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgilerini, kuram ve uygulama bütünlüğü sağlayarak kullanır. | ||||||||||||||||||
7) Tasarım alanına ilişkin yöntem ve teknikleri kullanır. | ||||||||||||||||||
8) Duyusal algıyı somutlaştırır. | ||||||||||||||||||
9) Çok boyutlu algılayabilme, düşünebilme, tasarlayabilme, uygulayabilme becerisini geliştirir. | ||||||||||||||||||
10) Bireysel ve grup üyesi olarak proje tasarım ve uygulama süreçleri içinde çalışır, sorumluluk alır ve planlama yapar. | ||||||||||||||||||
11) Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilincindedir; tasarım alanındaki gelişmeleri izler. | ||||||||||||||||||
12) Çözümleyici ve eleştirel düşünür. | ||||||||||||||||||
13) Tasarım alanına dair öğrenme gereksinimlerini belirler | ||||||||||||||||||
14) Bir yabancı dili kullanarak alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar (Avrupa Dil Portföyü Genel Düzeyi : B1 Düzeyi). | ||||||||||||||||||
15) Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyi ile tasarım alanının gerektirdiği bilgi ve iletişim teknolojilerini kullanır. | ||||||||||||||||||
16) Tasarım alanı ile ilgili konuları uzman ya da uzman olmayan kişilere görsel, yazılı ve sözlü iletişim yöntemlerini kullanarak etkin ve doğru olarak aktarır. | ||||||||||||||||||
17) Tasarım alanında ulusal ve uluslararası değerlerin farkına varır ve etik değerlere uygun hareket eder. | ||||||||||||||||||
18) Soyut ve somut kavramları; yaratıcı düşünceye, estetik, yenilikçi ve özgün yapıtlara dönüştürür. | ||||||||||||||||||
19) Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite kültürü ve kültürel değerlerin korunması ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olur. |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Sanat ve tasarım kültürü ile tasarım düşüncesi /konsepti ve felsefesine ilişkin bilgiye sahiptir. | 4 |
2) | Endüstri Devrimi, modern gelenekler, postmodern kültür ve Tasarım ilişkileri konusunda genel kültür ve bilgi sahibidir. | 3 |
3) | İlgili sanat ve tasarım alanının ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşim konusunda bilgi sahibidir. | 4 |
4) | Araştırma yöntemleri konusunda bilgi sahibidir. | |
5) | İlgili sanat ve tasarım alanındaki yasal düzenlemeler ve işlemler konusunda bilgi sahibidir. | |
6) | Tasarım alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgilerini, kuram ve uygulama bütünlüğü sağlayarak kullanır. | |
7) | Tasarım alanına ilişkin yöntem ve teknikleri kullanır. | |
8) | Duyusal algıyı somutlaştırır. | |
9) | Çok boyutlu algılayabilme, düşünebilme, tasarlayabilme, uygulayabilme becerisini geliştirir. | |
10) | Bireysel ve grup üyesi olarak proje tasarım ve uygulama süreçleri içinde çalışır, sorumluluk alır ve planlama yapar. | |
11) | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilincindedir; tasarım alanındaki gelişmeleri izler. | |
12) | Çözümleyici ve eleştirel düşünür. | |
13) | Tasarım alanına dair öğrenme gereksinimlerini belirler | |
14) | Bir yabancı dili kullanarak alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar (Avrupa Dil Portföyü Genel Düzeyi : B1 Düzeyi). | |
15) | Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyi ile tasarım alanının gerektirdiği bilgi ve iletişim teknolojilerini kullanır. | |
16) | Tasarım alanı ile ilgili konuları uzman ya da uzman olmayan kişilere görsel, yazılı ve sözlü iletişim yöntemlerini kullanarak etkin ve doğru olarak aktarır. | |
17) | Tasarım alanında ulusal ve uluslararası değerlerin farkına varır ve etik değerlere uygun hareket eder. | |
18) | Soyut ve somut kavramları; yaratıcı düşünceye, estetik, yenilikçi ve özgün yapıtlara dönüştürür. | |
19) | Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite kültürü ve kültürel değerlerin korunması ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olur. |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Uygulama | 1 | % 20 |
Ara Sınavlar | 1 | % 30 |
Final | 1 | % 50 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 50 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 50 | |
Toplam | % 100 |