Çocuk Gelişimi | |||||
Önlisans | TYYÇ: 5. Düzey | QF-EHEA: Kısa Düzey | EQF-LLL: 5. Düzey |
Ders Kodu: | VCC201 | ||||||||
Ders İsmi: | İletişim Becerileri | ||||||||
Ders Yarıyılı: | Güz | ||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | Türkçe | ||||||||
Ders Koşulu: | |||||||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||||||
Dersin Türü: | Zorunlu | ||||||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||||||
Dersin Veriliş Şekli: | |||||||||
Dersin Koordinatörü: | Öğr.Gör. DİLEK SAKA | ||||||||
Dersi Veren(ler): |
Öğr.Gör. BURAK DERVİŞOĞLU Öğr.Gör. DİLEK SAKA |
||||||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | |
Dersin İçeriği: | İletişimin Özellikleri, İletişimin Türleri, Algısal Farklılıklar ve iletişim ,İletişim Engeli Olarak Dil, Etkili Mesaj İletimi, Sözel olmayan İletişim ve Beden Dili Dinleme Becerileri, Konuşma Becerileri, Kişilerarası İlişkiler, Grup İletişimi Çatışma Becerileri; Kendini Ortaya Koyabilme, Çatışma Becerileri; Adil Kavga, Pazarlık, Gruplarda Problem Çözme, Tutum ve İkna kavramları, Başarılı iknanın adımları, İknanın toplumsal hayattaki önemi, sözsüz iletişim ve ikna, Görüşme Yapma teknikleri ve dikkat edilmesi gerekenler |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
Ders Notları / Kitaplar: | |
Diğer Kaynaklar: |
Ders Öğrenme Kazanımları | |||||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | |||||||||||||
1) Çocuk gelişimindeki çağdaş/güncel kuramcıları tanıyabilme, alanındaki ulusal ve uluslararası yenilikleri takip edebilme | |||||||||||||
2) Çocuğun gelişim alanlarını, gelişim alanlarında oluşabilecek sorunları, ihtiyaçlarını tanımlayabilme | |||||||||||||
3) Çocuğun haklarını, toplum içerisindeki yerini ve toplumla ilişkilerini tanımlayabilme | |||||||||||||
4) Çocuğun ruhsal sağlığına etki eden değişkenleri tanımlayabilme | |||||||||||||
5) Çocuk hastalıklarını tanımlayabilme | |||||||||||||
6) Çocuğun sağlıklı beslenmesini tanımlayabilme | |||||||||||||
7) Gelişimsel değerlendirmeler yapabilme | |||||||||||||
8) Çocuğun gelişim alanlarına yönelik ve gereksinimlerine uygun programlar, etkinlikler, materyaller yapabilme | |||||||||||||
9) Aile ve topluma yönelik eğitimler düzenleyebilme | |||||||||||||
10) Bireysel ve takım içinde uyumlu çalışarak, takım çalışmasında gruba katkı sağlayabilme | |||||||||||||
11) Alanındaki çalışmaları yürütebilecek ve dünyadaki teknolojik gelişmeleri takip edebilecek düzeyde yabancı dil bilgisi | |||||||||||||
12) Eleştirel düşünebilme ve meslek etiği bilgisi | |||||||||||||
13) Farklı bakış açılarına sahip olma ve farklılıklara saygı gösterebilme | |||||||||||||
14) Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Çocuk gelişimindeki çağdaş/güncel kuramcıları tanıyabilme, alanındaki ulusal ve uluslararası yenilikleri takip edebilme | |
2) | Çocuğun gelişim alanlarını, gelişim alanlarında oluşabilecek sorunları, ihtiyaçlarını tanımlayabilme | |
3) | Çocuğun haklarını, toplum içerisindeki yerini ve toplumla ilişkilerini tanımlayabilme | |
4) | Çocuğun ruhsal sağlığına etki eden değişkenleri tanımlayabilme | |
5) | Çocuk hastalıklarını tanımlayabilme | |
6) | Çocuğun sağlıklı beslenmesini tanımlayabilme | |
7) | Gelişimsel değerlendirmeler yapabilme | |
8) | Çocuğun gelişim alanlarına yönelik ve gereksinimlerine uygun programlar, etkinlikler, materyaller yapabilme | |
9) | Aile ve topluma yönelik eğitimler düzenleyebilme | |
10) | Bireysel ve takım içinde uyumlu çalışarak, takım çalışmasında gruba katkı sağlayabilme | |
11) | Alanındaki çalışmaları yürütebilecek ve dünyadaki teknolojik gelişmeleri takip edebilecek düzeyde yabancı dil bilgisi | |
12) | Eleştirel düşünebilme ve meslek etiği bilgisi | |
13) | Farklı bakış açılarına sahip olma ve farklılıklara saygı gösterebilme | |
14) | Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Toplam | % | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 0 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % | |
Toplam | % |