Çocuk Gelişimi
Önlisans TYYÇ: 5. Düzey QF-EHEA: Kısa Düzey EQF-LLL: 5. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: CDV105
Ders İsmi: Gelişim Teorileri
Ders Yarıyılı: Güz
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Laboratuvar AKTS
3 0 0 5
Öğretim Dili: Türkçe
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Zorunlu
Dersin Seviyesi:
Önlisans TYYÇ:5. Düzey QF-EHEA:Kısa Düzey EQF-LLL:5. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Öğr.Gör. GÖZDE AKKAYA
Dersi Veren(ler): Öğr.Gör. AYLİN AYDIN
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Bu dersin amacı, doğum öncesinden itibaren yetişkinliğe dek geçen süreçte, farklı yaş ve gelişimsel dönemlerde insanların zeka ve bilişsel beceriler, dil, kişilik, sosyal ve duygusal yetiler, ahlaki ve cinsel gelişim alanlarında meydana gelen büyüme ve gelişme süreçlerini temel teoriler ve güncel çalışmalar kapsamında öğretmektir.
Dersin İçeriği: Bu ders kapsamında çocuk gelişimi ile ilgili temel kavramlar, gelişimin doğası, fiziksel gelişim ve büyüme, motor gelişim, bilişsel gelişim ve zeka gelişimi, dil gelişimi, sosyal ve toplumsal gelişim, duygusal gelişim, cinsel gelişim ile ahlaki gelişim konuları temel kuramlar çerçevesinde ele alınacaktır.

Öğrenme Çıktıları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Çıktıları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
1) Gelişim ile ilgili temel kavramları ve gelişim ilkelerini bilir.
2) Gelişim üzerinde etkili olan kalıtımsal ve çevresel faktörleri bilir.
3) Doğumöncesinden ergenliğin bitimine dek, her bir yaş ve gelişimsel evrede bedensel büyüme ve gelişim, motor gelişim sürecini bilir.
4) Jean Piaget ve Lev Vygotski' nin bilişsel gelişim ve dil gelişimi görüşlerini bilir ve tartışır.
5) Erken bebeklik döneminden itibaren duygusal ve sosyal gelişim süreçlerini ve bu gelişimsel alanları etkileyen kalıtımsal ve çevresel faktörleri bilir ve tartışır.
6) Çocuklarda ahlak ve vicdan gelişimini, psikoanalitik kuramlar ve güncel nörobilim kuramları çerçevesinde bilir ve tartışır.
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Öğrenme Yetkinliği
Alana Özgü Yetkinlik
1) Çocuklarda cinsel gelişimi bilir, çocuklara cinsel gelişim ve büyüme süreçleri hakkında yaşa uygun bilgi verebilir; velilere yönelik çocuk cinselliği ve çocuklarda cinselliğe yönelik merak hakkında bilgilendirme yapabilir.
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Ders ve sınav düzeni hakkında bilgilendirme Gelişimde Temel Kavramlar ve İlkeler Gelişim Dönemleri Gelişim,Öğrenme ve Öğretim, Prof.Dr.Nuray Senemoğlu. Anı yayıncılık,2018 (26.baskı) Gelişim ve Öğrenme Psikolojisi, Ed: Prof.Dr.Ayten Ulusoy. Anı yayıncılık,2015 (8.baskı)
2) Bedensel Gelişim ve Büyüme Gelişim,Öğrenme ve Öğretim, Prof.Dr.Nuray Senemoğlu. Anı yayıncılık,2018 (26.baskı) Gelişim ve Öğrenme Psikolojisi, Ed: Prof.Dr.Ayten Ulusoy. Anı yayıncılık,2015 (8.baskı)
3) Motor Gelişim Gelişim,Öğrenme ve Öğretim, Prof.Dr.Nuray Senemoğlu. Anı yayıncılık,2018 (26.baskı) Gelişim ve Öğrenme Psikolojisi, Ed: Prof.Dr.Ayten Ulusoy. Anı yayıncılık,2015 (8.baskı)
4) Bilişsel Gelişim 1 Gelişim,Öğrenme ve Öğretim, Prof.Dr.Nuray Senemoğlu. Anı yayıncılık,2018 (26.baskı) Gelişim ve Öğrenme Psikolojisi, Ed: Prof.Dr.Ayten Ulusoy. Anı yayıncılık,2015 (8.baskı)
5) Bilişsel Gelişim 2 Gelişim,Öğrenme ve Öğretim, Prof.Dr.Nuray Senemoğlu. Anı yayıncılık,2018 (26.baskı) Gelişim ve Öğrenme Psikolojisi, Ed: Prof.Dr.Ayten Ulusoy. Anı yayıncılık,2015 (8.baskı)
6) Dil Gelişimi Gelişim,Öğrenme ve Öğretim, Prof.Dr.Nuray Senemoğlu. Anı yayıncılık,2018 (26.baskı) Gelişim ve Öğrenme Psikolojisi, Ed: Prof.Dr.Ayten Ulusoy. Anı yayıncılık,2015 (8.baskı)
7) Konu Tekrarı Gelişim,Öğrenme ve Öğretim, Prof.Dr.Nuray Senemoğlu. Anı yayıncılık,2018 (26.baskı) Gelişim ve Öğrenme Psikolojisi, Ed: Prof.Dr.Ayten Ulusoy. Anı yayıncılık,2015 (8.baskı)
8) Vize Sınavı
9) Duygusal Gelişim 1 Gelişim,Öğrenme ve Öğretim, Prof.Dr.Nuray Senemoğlu. Anı yayıncılık,2018 (26.baskı) Gelişim ve Öğrenme Psikolojisi, Ed: Prof.Dr.Ayten Ulusoy. Anı yayıncılık,2015 (8.baskı)
10) Duygusal Gelişim 2 Gelişim,Öğrenme ve Öğretim, Prof.Dr.Nuray Senemoğlu. Anı yayıncılık,2018 (26.baskı) Gelişim ve Öğrenme Psikolojisi, Ed: Prof.Dr.Ayten Ulusoy. Anı yayıncılık,2015 (8.baskı)
11) Toplumsal Gelişim 1 Gelişim,Öğrenme ve Öğretim, Prof.Dr.Nuray Senemoğlu. Anı yayıncılık,2018 (26.baskı) Gelişim ve Öğrenme Psikolojisi, Ed: Prof.Dr.Ayten Ulusoy. Anı yayıncılık,2015 (8.baskı)
12) Toplumsal Gelişim 2 Gelişim,Öğrenme ve Öğretim, Prof.Dr.Nuray Senemoğlu. Anı yayıncılık,2018 (26.baskı) Gelişim ve Öğrenme Psikolojisi, Ed: Prof.Dr.Ayten Ulusoy. Anı yayıncılık,2015 (8.baskı)
13) Cinsel Gelişim Gelişim,Öğrenme ve Öğretim, Prof.Dr.Nuray Senemoğlu. Anı yayıncılık,2018 (26.baskı) Gelişim ve Öğrenme Psikolojisi, Ed: Prof.Dr.Ayten Ulusoy. Anı yayıncılık,2015 (8.baskı)
14) Ahlak Gelişimi Gelişim,Öğrenme ve Öğretim, Prof.Dr.Nuray Senemoğlu. Anı yayıncılık,2018 (26.baskı) Gelişim ve Öğrenme Psikolojisi, Ed: Prof.Dr.Ayten Ulusoy. Anı yayıncılık,2015 (8.baskı)

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar:
Diğer Kaynaklar: Gelişim,Öğrenme ve Öğretim, Prof.Dr.Nuray Senemoğlu. Anı yayıncılık,2018 (26.baskı)

Gelişim ve Öğrenme Psikolojisi, Ed: Prof.Dr.Ayten Ulusoy. Anı yayıncılık,2015 (8.baskı)

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

3

4

5

7

8

Program Kazanımları
1) Çocuk gelişimindeki çağdaş/güncel kuramcıları tanıyabilme, alanındaki ulusal ve uluslararası yenilikleri takip edebilme
2) Çocuğun gelişim alanlarını, gelişim alanlarında oluşabilecek sorunları, ihtiyaçlarını tanımlayabilme
3) Çocuğun haklarını, toplum içerisindeki yerini ve toplumla ilişkilerini tanımlayabilme
4) Çocuğun ruhsal sağlığına etki eden değişkenleri tanımlayabilme
5) Çocuk hastalıklarını tanımlayabilme
6) Çocuğun sağlıklı beslenmesini tanımlayabilme
7) Gelişimsel değerlendirmeler yapabilme
8) Çocuğun gelişim alanlarına yönelik ve gereksinimlerine uygun programlar, etkinlikler, materyaller yapabilme
9) Aile ve topluma yönelik eğitimler düzenleyebilme
10) Bireysel ve takım içinde uyumlu çalışarak, takım çalışmasında gruba katkı sağlayabilme
11) Alanındaki çalışmaları yürütebilecek ve dünyadaki teknolojik gelişmeleri takip edebilecek düzeyde yabancı dil bilgisi
12) Eleştirel düşünebilme ve meslek etiği bilgisi
13) Farklı bakış açılarına sahip olma ve farklılıklara saygı gösterebilme
14) Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Çocuk gelişimindeki çağdaş/güncel kuramcıları tanıyabilme, alanındaki ulusal ve uluslararası yenilikleri takip edebilme 3
2) Çocuğun gelişim alanlarını, gelişim alanlarında oluşabilecek sorunları, ihtiyaçlarını tanımlayabilme 5
3) Çocuğun haklarını, toplum içerisindeki yerini ve toplumla ilişkilerini tanımlayabilme 3
4) Çocuğun ruhsal sağlığına etki eden değişkenleri tanımlayabilme 3
5) Çocuk hastalıklarını tanımlayabilme 2
6) Çocuğun sağlıklı beslenmesini tanımlayabilme 1
7) Gelişimsel değerlendirmeler yapabilme 4
8) Çocuğun gelişim alanlarına yönelik ve gereksinimlerine uygun programlar, etkinlikler, materyaller yapabilme 1
9) Aile ve topluma yönelik eğitimler düzenleyebilme 2
10) Bireysel ve takım içinde uyumlu çalışarak, takım çalışmasında gruba katkı sağlayabilme 1
11) Alanındaki çalışmaları yürütebilecek ve dünyadaki teknolojik gelişmeleri takip edebilecek düzeyde yabancı dil bilgisi
12) Eleştirel düşünebilme ve meslek etiği bilgisi 3
13) Farklı bakış açılarına sahip olma ve farklılıklara saygı gösterebilme 4
14) Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği 2

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Toplam %
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 0
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI %
Toplam %