Çocuk Gelişimi | |||||
Önlisans | TYYÇ: 5. Düzey | QF-EHEA: Kısa Düzey | EQF-LLL: 5. Düzey |
Ders Kodu: | CDV210 | ||||||||
Ders İsmi: | Staj | ||||||||
Ders Yarıyılı: | Bahar | ||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | Turkish | ||||||||
Ders Koşulu: | |||||||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||||||
Dersin Türü: | Zorunlu | ||||||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||||||
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üyesi LÜTFULLAH ÇELİKTEN | ||||||||
Dersi Veren(ler): |
Öğr.Gör. ENES YÜREK |
||||||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Programlarına ait uygulamaları işyerinde gözlemlemek ve öğrenebilmektir. |
Dersin İçeriği: | 1.Sınıf eğitimini tamamlayan öğrenciler, içinde bulundukları yaz döneminde (final sınavlarından sonra) veya 2. Sınıfın yaz döneminde stajlarını yapabilirler. Öğrencilerin dönem içinde staj yapabilmeleri için 3 iş gününde derslerinin olmaması gerekmektedir. Bu bağlamda 30 iş günü uygulama yapılır ve bu süreçte yapılan çalışmalar raporlaştırılır. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Öğrenci tüm dönem süresince almış olduğu teorik konuları gözlemleme ve uygulama imkanı bulur. | |
2) | Öğrenci tüm dönem süresince almış olduğu teorik konuları gözlemleme ve uygulama imkanı bulur. | |
3) | Öğrenci tüm dönem süresince almış olduğu teorik konuları gözlemleme ve uygulama imkanı bulur. | |
4) | Öğrenci tüm dönem süresince almış olduğu teorik konuları gözlemleme ve uygulama imkanı bulur. | |
5) | Öğrenci tüm dönem süresince almış olduğu teorik konuları gözlemleme ve uygulama imkanı bulur. | |
6) | Öğrenci tüm dönem süresince almış olduğu teorik konuları gözlemleme ve uygulama imkanı bulur. | |
7) | Öğrenci tüm dönem süresince almış olduğu teorik konuları gözlemleme ve uygulama imkanı bulur. | |
8) |
Ders Notları / Kitaplar: | Ders notu bulunmamaktadır. |
Diğer Kaynaklar: | Kaynak kitap kullanımı gerektirmemektedir. |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
2 |
|||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | |||||||||||||
1) Çocuk gelişimindeki çağdaş/güncel kuramcıları tanıyabilme, alanındaki ulusal ve uluslararası yenilikleri takip edebilme | |||||||||||||
2) Çocuğun gelişim alanlarını, gelişim alanlarında oluşabilecek sorunları, ihtiyaçlarını tanımlayabilme | |||||||||||||
3) Çocuğun haklarını, toplum içerisindeki yerini ve toplumla ilişkilerini tanımlayabilme | |||||||||||||
4) Çocuğun ruhsal sağlığına etki eden değişkenleri tanımlayabilme | |||||||||||||
5) Çocuk hastalıklarını tanımlayabilme | |||||||||||||
6) Çocuğun sağlıklı beslenmesini tanımlayabilme | |||||||||||||
7) Gelişimsel değerlendirmeler yapabilme | |||||||||||||
8) Çocuğun gelişim alanlarına yönelik ve gereksinimlerine uygun programlar, etkinlikler, materyaller yapabilme | |||||||||||||
9) Aile ve topluma yönelik eğitimler düzenleyebilme | |||||||||||||
10) Bireysel ve takım içinde uyumlu çalışarak, takım çalışmasında gruba katkı sağlayabilme | |||||||||||||
11) Alanındaki çalışmaları yürütebilecek ve dünyadaki teknolojik gelişmeleri takip edebilecek düzeyde yabancı dil bilgisi | |||||||||||||
12) Eleştirel düşünebilme ve meslek etiği bilgisi | |||||||||||||
13) Farklı bakış açılarına sahip olma ve farklılıklara saygı gösterebilme | |||||||||||||
14) Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Çocuk gelişimindeki çağdaş/güncel kuramcıları tanıyabilme, alanındaki ulusal ve uluslararası yenilikleri takip edebilme | 3 |
2) | Çocuğun gelişim alanlarını, gelişim alanlarında oluşabilecek sorunları, ihtiyaçlarını tanımlayabilme | 5 |
3) | Çocuğun haklarını, toplum içerisindeki yerini ve toplumla ilişkilerini tanımlayabilme | 5 |
4) | Çocuğun ruhsal sağlığına etki eden değişkenleri tanımlayabilme | 1 |
5) | Çocuk hastalıklarını tanımlayabilme | 2 |
6) | Çocuğun sağlıklı beslenmesini tanımlayabilme | 3 |
7) | Gelişimsel değerlendirmeler yapabilme | 5 |
8) | Çocuğun gelişim alanlarına yönelik ve gereksinimlerine uygun programlar, etkinlikler, materyaller yapabilme | 5 |
9) | Aile ve topluma yönelik eğitimler düzenleyebilme | 5 |
10) | Bireysel ve takım içinde uyumlu çalışarak, takım çalışmasında gruba katkı sağlayabilme | 5 |
11) | Alanındaki çalışmaları yürütebilecek ve dünyadaki teknolojik gelişmeleri takip edebilecek düzeyde yabancı dil bilgisi | 1 |
12) | Eleştirel düşünebilme ve meslek etiği bilgisi | 5 |
13) | Farklı bakış açılarına sahip olma ve farklılıklara saygı gösterebilme | 5 |
14) | Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | 5 |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Toplam | % | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 0 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % | |
Toplam | % |