Çocuk Gelişimi
Önlisans TYYÇ: 5. Düzey QF-EHEA: Kısa Düzey EQF-LLL: 5. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: CDV210
Ders İsmi: Staj
Ders Yarıyılı: Bahar
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Laboratuvar AKTS
0 0 0 5
Öğretim Dili: Turkish
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Zorunlu
Dersin Seviyesi:
Önlisans TYYÇ:5. Düzey QF-EHEA:Kısa Düzey EQF-LLL:5. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr. Öğr. Üyesi LÜTFULLAH ÇELİKTEN
Dersi Veren(ler): Öğr.Gör. ENES YÜREK
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Programlarına ait uygulamaları işyerinde gözlemlemek ve öğrenebilmektir.
Dersin İçeriği: 1.Sınıf eğitimini tamamlayan öğrenciler, içinde bulundukları yaz döneminde (final sınavlarından sonra) veya 2. Sınıfın yaz döneminde stajlarını yapabilirler. Öğrencilerin dönem içinde staj yapabilmeleri için 3 iş gününde derslerinin olmaması gerekmektedir. Bu bağlamda 30 iş günü uygulama yapılır ve bu süreçte yapılan çalışmalar raporlaştırılır.

Öğrenme Çıktıları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Çıktıları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
1) İşyerinde yapılan uygulamaları gözlemleme ve öğrenebilme
2) İşyerinde yapılan çalışmalarda sürece katılma ve bu çalışmaları raporlaştırma
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Öğrenme Yetkinliği
Alana Özgü Yetkinlik
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Öğrenci tüm dönem süresince almış olduğu teorik konuları gözlemleme ve uygulama imkanı bulur.
2) Öğrenci tüm dönem süresince almış olduğu teorik konuları gözlemleme ve uygulama imkanı bulur.
3) Öğrenci tüm dönem süresince almış olduğu teorik konuları gözlemleme ve uygulama imkanı bulur.
4) Öğrenci tüm dönem süresince almış olduğu teorik konuları gözlemleme ve uygulama imkanı bulur.
5) Öğrenci tüm dönem süresince almış olduğu teorik konuları gözlemleme ve uygulama imkanı bulur.
6) Öğrenci tüm dönem süresince almış olduğu teorik konuları gözlemleme ve uygulama imkanı bulur.
7) Öğrenci tüm dönem süresince almış olduğu teorik konuları gözlemleme ve uygulama imkanı bulur.
8)

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Ders notu bulunmamaktadır.
Diğer Kaynaklar: Kaynak kitap kullanımı gerektirmemektedir.

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

Program Kazanımları
1) Çocuk gelişimindeki çağdaş/güncel kuramcıları tanıyabilme, alanındaki ulusal ve uluslararası yenilikleri takip edebilme
2) Çocuğun gelişim alanlarını, gelişim alanlarında oluşabilecek sorunları, ihtiyaçlarını tanımlayabilme
3) Çocuğun haklarını, toplum içerisindeki yerini ve toplumla ilişkilerini tanımlayabilme
4) Çocuğun ruhsal sağlığına etki eden değişkenleri tanımlayabilme
5) Çocuk hastalıklarını tanımlayabilme
6) Çocuğun sağlıklı beslenmesini tanımlayabilme
7) Gelişimsel değerlendirmeler yapabilme
8) Çocuğun gelişim alanlarına yönelik ve gereksinimlerine uygun programlar, etkinlikler, materyaller yapabilme
9) Aile ve topluma yönelik eğitimler düzenleyebilme
10) Bireysel ve takım içinde uyumlu çalışarak, takım çalışmasında gruba katkı sağlayabilme
11) Alanındaki çalışmaları yürütebilecek ve dünyadaki teknolojik gelişmeleri takip edebilecek düzeyde yabancı dil bilgisi
12) Eleştirel düşünebilme ve meslek etiği bilgisi
13) Farklı bakış açılarına sahip olma ve farklılıklara saygı gösterebilme
14) Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Çocuk gelişimindeki çağdaş/güncel kuramcıları tanıyabilme, alanındaki ulusal ve uluslararası yenilikleri takip edebilme 3
2) Çocuğun gelişim alanlarını, gelişim alanlarında oluşabilecek sorunları, ihtiyaçlarını tanımlayabilme 5
3) Çocuğun haklarını, toplum içerisindeki yerini ve toplumla ilişkilerini tanımlayabilme 5
4) Çocuğun ruhsal sağlığına etki eden değişkenleri tanımlayabilme 1
5) Çocuk hastalıklarını tanımlayabilme 2
6) Çocuğun sağlıklı beslenmesini tanımlayabilme 3
7) Gelişimsel değerlendirmeler yapabilme 5
8) Çocuğun gelişim alanlarına yönelik ve gereksinimlerine uygun programlar, etkinlikler, materyaller yapabilme 5
9) Aile ve topluma yönelik eğitimler düzenleyebilme 5
10) Bireysel ve takım içinde uyumlu çalışarak, takım çalışmasında gruba katkı sağlayabilme 5
11) Alanındaki çalışmaları yürütebilecek ve dünyadaki teknolojik gelişmeleri takip edebilecek düzeyde yabancı dil bilgisi 1
12) Eleştirel düşünebilme ve meslek etiği bilgisi 5
13) Farklı bakış açılarına sahip olma ve farklılıklara saygı gösterebilme 5
14) Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği 5

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Toplam %
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 0
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI %
Toplam %