Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Ders hakkında temel bilgiler, Ders müfredatı, sınavlar, not sistemi ve dersten beklentilerin gözden geçirilmesi |
Öğretim İlke ve Yöntemleri, Prof. Dr. Firdevs GÜNEŞ (Editör), Pegem Akademi |
2) |
Temel Kavramlar |
Öğretim İlke ve Yöntemleri,
Prof. Dr. Firdevs GÜNEŞ
(Editör), Pegem Akademi |
3) |
Eğitim Yaklaşımları ve Modelleri |
Öğretim İlke ve Yöntemleri,
Prof. Dr. Firdevs GÜNEŞ
(Editör), Pegem Akademi |
4) |
Öğretim Stratejileri |
Öğretim İlke ve Yöntemleri,
Prof. Dr. Firdevs GÜNEŞ
(Editör), Pegem Akademi |
5) |
Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
Öğretim İlke ve Yöntemleri,
Prof. Dr. Firdevs GÜNEŞ
(Editör), Pegem Akademi |
6) |
Geleneksel ve Çağdaş Öğretim Yöntemleri |
Öğretim İlke ve Yöntemleri,
Prof. Dr. Firdevs GÜNEŞ
(Editör), Pegem Akademi |
7) |
Araştırma ve Sorgulama Yöntemleri |
Öğretim İlke ve Yöntemleri,
Prof. Dr. Firdevs GÜNEŞ
(Editör), Pegem Akademi |
8) |
Ara Tekrar ve Değerlendirme |
Öğretim İlke ve Yöntemleri,
Prof. Dr. Firdevs GÜNEŞ
(Editör), Pegem Akademi |
9) |
Etkileşim ve Tartışma Yöntemleri |
Öğretim İlke ve Yöntemleri,
Prof. Dr. Firdevs GÜNEŞ
(Editör), Pegem Akademi |
10) |
Bireysel ve Grup yöntemleri |
Öğretim İlke ve Yöntemleri,
Prof. Dr. Firdevs GÜNEŞ
(Editör), Pegem Akademi |
11) |
Sınıf içi ve dışı öğretim yöntemleri |
Öğretim İlke ve Yöntemleri,
Prof. Dr. Firdevs GÜNEŞ
(Editör), Pegem Akademi |
12) |
Güncel Öğretim Teknikleri |
Öğretim İlke ve Yöntemleri,
Prof. Dr. Firdevs GÜNEŞ
(Editör), Pegem Akademi |
13) |
Farklı öğretim teknikleri |
Öğretim İlke ve Yöntemleri,
Prof. Dr. Firdevs GÜNEŞ
(Editör), Pegem Akademi |
14) |
Bir yöntem olarak Uzaktan Eğitim |
UZAKTAN EĞİTİM, Yazar: Zeki Kaya, Pegem Akademi |
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Çocuk gelişimindeki çağdaş/güncel kuramcıları tanıyabilme, alanındaki ulusal ve uluslararası yenilikleri takip edebilme |
4 |
2) |
Çocuğun gelişim alanlarını, gelişim alanlarında oluşabilecek sorunları, ihtiyaçlarını tanımlayabilme |
1 |
3) |
Çocuğun haklarını, toplum içerisindeki yerini ve toplumla ilişkilerini tanımlayabilme |
1 |
4) |
Çocuğun ruhsal sağlığına etki eden değişkenleri tanımlayabilme |
1 |
5) |
Çocuk hastalıklarını tanımlayabilme |
1 |
6) |
Çocuğun sağlıklı beslenmesini tanımlayabilme |
1 |
7) |
Gelişimsel değerlendirmeler yapabilme |
4 |
8) |
Çocuğun gelişim alanlarına yönelik ve gereksinimlerine uygun programlar, etkinlikler, materyaller yapabilme |
5 |
9) |
Aile ve topluma yönelik eğitimler düzenleyebilme |
5 |
10) |
Bireysel ve takım içinde uyumlu çalışarak, takım çalışmasında gruba katkı sağlayabilme |
5 |
11) |
Alanındaki çalışmaları yürütebilecek ve dünyadaki teknolojik gelişmeleri takip edebilecek düzeyde yabancı dil bilgisi |
2 |
12) |
Eleştirel düşünebilme ve meslek etiği bilgisi |
5 |
13) |
Farklı bakış açılarına sahip olma ve farklılıklara saygı gösterebilme |
3 |
14) |
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği |
5 |