Çocuk Gelişimi
Önlisans TYYÇ: 5. Düzey QF-EHEA: Kısa Düzey EQF-LLL: 5. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: CDV206
Ders İsmi: Öğretim Yöntemleri
Ders Yarıyılı: Bahar
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Laboratuvar AKTS
4 0 0 7
Öğretim Dili: Türkçe
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Zorunlu
Dersin Seviyesi:
Önlisans TYYÇ:5. Düzey QF-EHEA:Kısa Düzey EQF-LLL:5. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr. Öğr. Üyesi LÜTFULLAH ÇELİKTEN
Dersi Veren(ler): Öğr.Gör. AYLİN AYDIN
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Eğitim-öğretim sürecini etkin ve verimli bir şekilde yürütülebilmek için öğretim ilkeleri ışığında güncel, farklı ve çağdaş öğretim yöntemlerini tanıtmayı ve uygulama ilkelerini öğretmeyi hedeflemektedir.
Dersin İçeriği: Öğretimle ilgili temel kavramlar, öğrenme ve öğretim ilkeleri, öğrenme ve öğretim stratejileri, öğretim yöntem ve teknikleri açıklanarak eğitim-öğretim sürecinde etkili ders sürecinin planlaması öğrenilecektir.

Öğrenme Çıktıları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Çıktıları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
1) Ders hakkında temel bilgileri bilir.
2) Dersin temel kavramlarını bilir.
3) Eğitim yaklaşımlarını ve modellerini bilir ve kavrar.
4) Öğretim stratejilerini bilir ve kavrar.
5) Öğretim yöntem ve teknikleri hakkında bilgi sahibi olur.
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
1) Geleneksel ve çağdaş öğretim yöntemlerini bilir.
2) Araştırma ve sorgulama yöntemlerini bilir.
3) Etkileşim ve tartışma yöntemlerini bilir.
4) Bireysel ve grup yöntemlerini bilir.
5) Sınıf içi ve dışı öğretim yöntemlerini bilir.
6) Güncel öğretim yöntemlerini açıklayabilir ve uygulayabilir.
7) Farklı öğretim yöntemlerini açıklayabilir, uygulayabilir.
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Öğrenme Yetkinliği
1) Ders ile ilgili genel değerlendirmeler yaparak süreci tartışır ve değerlendirmeler yapar.
Alana Özgü Yetkinlik
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği
1) Çeşitli öğretim yöntemlerini kullanarak ders içerikleri hazırlar ve uygular.

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Ders hakkında temel bilgiler, Ders müfredatı, sınavlar, not sistemi ve dersten beklentilerin gözden geçirilmesi Öğretim İlke ve Yöntemleri, Prof. Dr. Firdevs GÜNEŞ (Editör), Pegem Akademi
2) Temel Kavramlar Öğretim İlke ve Yöntemleri, Prof. Dr. Firdevs GÜNEŞ (Editör), Pegem Akademi
3) Eğitim Yaklaşımları ve Modelleri Öğretim İlke ve Yöntemleri, Prof. Dr. Firdevs GÜNEŞ (Editör), Pegem Akademi
4) Öğretim Stratejileri Öğretim İlke ve Yöntemleri, Prof. Dr. Firdevs GÜNEŞ (Editör), Pegem Akademi
5) Öğretim Yöntem ve Teknikleri Öğretim İlke ve Yöntemleri, Prof. Dr. Firdevs GÜNEŞ (Editör), Pegem Akademi
6) Geleneksel ve Çağdaş Öğretim Yöntemleri Öğretim İlke ve Yöntemleri, Prof. Dr. Firdevs GÜNEŞ (Editör), Pegem Akademi
7) Araştırma ve Sorgulama Yöntemleri Öğretim İlke ve Yöntemleri, Prof. Dr. Firdevs GÜNEŞ (Editör), Pegem Akademi
8) Ara Tekrar ve Değerlendirme Öğretim İlke ve Yöntemleri, Prof. Dr. Firdevs GÜNEŞ (Editör), Pegem Akademi
9) Etkileşim ve Tartışma Yöntemleri Öğretim İlke ve Yöntemleri, Prof. Dr. Firdevs GÜNEŞ (Editör), Pegem Akademi
10) Bireysel ve Grup yöntemleri Öğretim İlke ve Yöntemleri, Prof. Dr. Firdevs GÜNEŞ (Editör), Pegem Akademi
11) Sınıf içi ve dışı öğretim yöntemleri Öğretim İlke ve Yöntemleri, Prof. Dr. Firdevs GÜNEŞ (Editör), Pegem Akademi
12) Güncel Öğretim Teknikleri Öğretim İlke ve Yöntemleri, Prof. Dr. Firdevs GÜNEŞ (Editör), Pegem Akademi
13) Farklı öğretim teknikleri Öğretim İlke ve Yöntemleri, Prof. Dr. Firdevs GÜNEŞ (Editör), Pegem Akademi
14) Bir yöntem olarak Uzaktan Eğitim UZAKTAN EĞİTİM, Yazar: Zeki Kaya, Pegem Akademi

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Öğretim İlke ve Yöntemleri, Prof. Dr. Firdevs GÜNEŞ (Editör), Pegem Akademi
Diğer Kaynaklar: Öğretim İlke ve Yöntemleri, Prof. Dr. Firdevs GÜNEŞ (Editör), Pegem Akademi

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

13

14

Program Kazanımları
1) Çocuk gelişimindeki çağdaş/güncel kuramcıları tanıyabilme, alanındaki ulusal ve uluslararası yenilikleri takip edebilme
2) Çocuğun gelişim alanlarını, gelişim alanlarında oluşabilecek sorunları, ihtiyaçlarını tanımlayabilme
3) Çocuğun haklarını, toplum içerisindeki yerini ve toplumla ilişkilerini tanımlayabilme
4) Çocuğun ruhsal sağlığına etki eden değişkenleri tanımlayabilme
5) Çocuk hastalıklarını tanımlayabilme
6) Çocuğun sağlıklı beslenmesini tanımlayabilme
7) Gelişimsel değerlendirmeler yapabilme
8) Çocuğun gelişim alanlarına yönelik ve gereksinimlerine uygun programlar, etkinlikler, materyaller yapabilme
9) Aile ve topluma yönelik eğitimler düzenleyebilme
10) Bireysel ve takım içinde uyumlu çalışarak, takım çalışmasında gruba katkı sağlayabilme
11) Alanındaki çalışmaları yürütebilecek ve dünyadaki teknolojik gelişmeleri takip edebilecek düzeyde yabancı dil bilgisi
12) Eleştirel düşünebilme ve meslek etiği bilgisi
13) Farklı bakış açılarına sahip olma ve farklılıklara saygı gösterebilme
14) Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Çocuk gelişimindeki çağdaş/güncel kuramcıları tanıyabilme, alanındaki ulusal ve uluslararası yenilikleri takip edebilme 4
2) Çocuğun gelişim alanlarını, gelişim alanlarında oluşabilecek sorunları, ihtiyaçlarını tanımlayabilme 1
3) Çocuğun haklarını, toplum içerisindeki yerini ve toplumla ilişkilerini tanımlayabilme 1
4) Çocuğun ruhsal sağlığına etki eden değişkenleri tanımlayabilme 1
5) Çocuk hastalıklarını tanımlayabilme 1
6) Çocuğun sağlıklı beslenmesini tanımlayabilme 1
7) Gelişimsel değerlendirmeler yapabilme 4
8) Çocuğun gelişim alanlarına yönelik ve gereksinimlerine uygun programlar, etkinlikler, materyaller yapabilme 5
9) Aile ve topluma yönelik eğitimler düzenleyebilme 5
10) Bireysel ve takım içinde uyumlu çalışarak, takım çalışmasında gruba katkı sağlayabilme 5
11) Alanındaki çalışmaları yürütebilecek ve dünyadaki teknolojik gelişmeleri takip edebilecek düzeyde yabancı dil bilgisi 2
12) Eleştirel düşünebilme ve meslek etiği bilgisi 5
13) Farklı bakış açılarına sahip olma ve farklılıklara saygı gösterebilme 3
14) Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği 5

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Toplam %
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 0
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI %
Toplam %