Eczane Hizmetleri
Önlisans TYYÇ: 5. Düzey QF-EHEA: Kısa Düzey EQF-LLL: 5. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: PHS101
Ders İsmi: Eczane İşletmeciliği
Ders Yarıyılı: Güz
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Laboratuvar AKTS
3 0 0 5
Öğretim Dili: Türkçe
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Zorunlu
Dersin Seviyesi:
Önlisans TYYÇ:5. Düzey QF-EHEA:Kısa Düzey EQF-LLL:5. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Öğr.Gör. EVRİM CEYDA MELEK
Dersi Veren(ler): Öğr.Gör. VARUJAN YÜCECAN
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Bu dersin amacı, işletmecilik bilgi ve becerilerinin eczacılık alanında uygulanmasının öğrenilmesini sağlamaktır.
Dersin İçeriği: Eczacılık işletmelerinin tarihsel gelişimi, eczacılık alanında gerekli olan yönetim, iletişim, finans gibi işletme bilgileri, ilaç bilgi sistemi ve eczacılık mevzuatı hakkında bilgi sahibi olmak.

Öğrenme Çıktıları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Çıktıları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
1) Türkiye’de ve dünyada eczacılık mesleğinin tarihsel gelişimini, önemini ve gerekliliği hakkında bilgi sahibi olur.
2) Bir eczacı için olası yöneticilik rollerinin tanınmasını ve iyi iletişim uygulamalarının öğrenilmesini sağlamaktır.
3) Eczane bilançosuna bakıldığında nakit, alacak ve stok düzeyleri hakkında yorum yapabilecek düzeyde bilgi sahibi olmak.
4) Eczane yönetiminin bir sistem olduğu ve finans yönetiminin en önemli bileşenlerinden biri olduğunu kavramak.
5) Eczane tasarımı ve uygulamasında takip edilecek doğru adımları öğrenmek. Dünya’da kabul görmüş eczaneler ve tasarımlar hakkında bilgi sahibi olmak.
6) Türkiye’de eczacılıkla ilgili mesleki kurum ve kuruluşlar; Türk Eczacılar Birliği ve Eczacı Odalarının örgüt yapısı, Birliğin ve odaların meslek açısından önemini kavramak.
7) İlacın hastaya verilmesi/kullanımı ile ilgili bilgiye sahiptir, bu konuda gözetim ve denetim görevini yapar.
8) Eczacılık alanındaki güncel gelişmeleri takip eder ve aktarır.
9) İnternet üzerinden ilaç satışı hakkında alınabilecek önlemler konusunda bilgi sahibi olmak.
10) Bir yönetim sistemi olarak kalite konularını, temel kavramlar ve sağlık perspektifinden öğrenmek.
11) Farmako-ekonomik analizlerin, çalışmanın türüne ve konusuna göre farklı meslek ve uzmanlık alanlarından oluşan, ekip çalışması ve işbirliği içerisinde yürütüldüğünü öğrenmek.
12) İnternet üzerinde sunulan ilaç bilgi kaynaklarının hangilerinin güvenilir olduğunu analiz edebilmek.
13) Akılcı, doğru ve güvenli ilaç kullanımı konusunda danışmanlık yapar, farmakovijilans uygulamalarını destekler.
14) Türkiye’de Eczacılıkla ilgili yürürlükte olan Kanun, Kanun Hükmünde Kararname, Tüzük, Yönetmelik, Kararnameler ve Kılavuzlar öğrenilecektir.
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Öğrenme Yetkinliği
Alana Özgü Yetkinlik
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) İşletme ile ilgili Temel Kavramlar Gülbin Özçelikay ve Nazlı Şencan, Eczacılık İşletmeciliği, 1. Basım, Akademisyen Kitabevi, 2015.
2) Türkiye’de Eczacılık İşletmelerinin Tarihsel Gelişimi Gülbin Özçelikay ve Nazlı Şencan, Eczacılık İşletmeciliği, 1. Basım, Akademisyen Kitabevi, 2015.
3) Yönetim ve İşletme Bilgisi Eczacılar için Neden Gereklidir? Gülbin Özçelikay ve Nazlı Şencan, Eczacılık İşletmeciliği, 1. Basım, Akademisyen Kitabevi, 2015.
4) Eczacılık Hizmetleri ve İletişim Gülbin Özçelikay ve Nazlı Şencan, Eczacılık İşletmeciliği, 1. Basım, Akademisyen Kitabevi, 2015.
5) Eczacılıkta Bireysel ve Örgütsel Zaman Yönetimi Gülbin Özçelikay ve Nazlı Şencan, Eczacılık İşletmeciliği, 1. Basım, Akademisyen Kitabevi, 2015.
6) Eczanelerde Finans Yönetimi Gülbin Özçelikay ve Nazlı Şencan, Eczacılık İşletmeciliği, 1. Basım, Akademisyen Kitabevi, 2015.
7) Vize Sınavı
8) Eczane İşletmeciliği Açısından Eczane Tasarımı Gülbin Özçelikay ve Nazlı Şencan, Eczacılık İşletmeciliği, 1. Basım, Akademisyen Kitabevi, 2015.
9) Türkiye’de ve Dünya’da Eczacı Meslek Örgütleri Gülbin Özçelikay ve Nazlı Şencan, Eczacılık İşletmeciliği, 1. Basım, Akademisyen Kitabevi, 2015.
10) İnternet Üzerinden Yapılan Satışın Eczacılık Alanında Uygulanabilirliği Gülbin Özçelikay ve Nazlı Şencan, Eczacılık İşletmeciliği, 1. Basım, Akademisyen Kitabevi, 2015.
11) Eczacılık Hizmetleri ve Kalite Güvencesi Gülbin Özçelikay ve Nazlı Şencan, Eczacılık İşletmeciliği, 1. Basım, Akademisyen Kitabevi, 2015.
12) Eczacılık İşletmeciliği ve Farmakoekonomi Gülbin Özçelikay ve Nazlı Şencan, Eczacılık İşletmeciliği, 1. Basım, Akademisyen Kitabevi, 2015.
13) İlaç Bilgi Hizmetlerinin Yönetimi Gülbin Özçelikay ve Nazlı Şencan, Eczacılık İşletmeciliği, 1. Basım, Akademisyen Kitabevi, 2015.
14) Eczacılık Hizmetlerinde Etik ve Mevzuat Süreçlerinin Yönetimi Gülbin Özçelikay ve Nazlı Şencan, Eczacılık İşletmeciliği, 1. Basım, Akademisyen Kitabevi, 2015.
15) Final Sınavı

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Gülbin Özçelikay ve Nazlı Şencan, Eczacılık İşletmeciliği, 1. Basım, Akademisyen Kitabevi, 2015.
Mümin Ertürk, İşletme Biliminin Temel İlkeleri, 9. Basım, Beta Yayınevi, 2013.
Diğer Kaynaklar: Gülbin Özçelikay ve Nazlı Şencan, Eczacılık İşletmeciliği, 1. Basım, Akademisyen Kitabevi, 2015.

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

13

14

Program Kazanımları
1) Alanıyla ilgili mesleki yasal mevzuatı kavrayabilmek.
2) Biyolojik sistemlerin normal ve patolojik durumlardaki işleyişine yönelik kavramları tanımak.
3) İnsan vücudunun fonksiyonel yapı ve işlevini yeterli derecede bilmek ve temel hastalıkları kavrayabilmek.
4) Eczane teknikerliği mesleğinin görev ve sorumluluklarını kavrayabilmek.
5) Edinmiş olduğu temel ve uygulamalı bilimlerle ilgili bilgileri birleştirebilmek ve kullanabilmek.
6) Mesleki etik değerlerin önemini kavrayabilmek.
7) Alanıyla ilgili konularda bilişim teknolojilerini kullanabilmek.
8) İletişim kurabilecek düzeyde yabancı dil bilgisine sahip olabilmek.
9) Meslek uygulama alanlarındaki bir projede çalışabilmek, ekip üyesi olabilmek, ortak çalışmalara katılabilmek.
10) Meslek uygulama alanlarında gereken iletişim tekniklerini kullanabilmek.
11) Halk sağlığı, çevre koruma, iş güvenliği konularının önemini kavramak.
12) Türkiye’deki ve dünyadaki genel sağlık örgütlenmesini tanımak.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Alanıyla ilgili mesleki yasal mevzuatı kavrayabilmek. 4
2) Biyolojik sistemlerin normal ve patolojik durumlardaki işleyişine yönelik kavramları tanımak.
3) İnsan vücudunun fonksiyonel yapı ve işlevini yeterli derecede bilmek ve temel hastalıkları kavrayabilmek.
4) Eczane teknikerliği mesleğinin görev ve sorumluluklarını kavrayabilmek. 5
5) Edinmiş olduğu temel ve uygulamalı bilimlerle ilgili bilgileri birleştirebilmek ve kullanabilmek. 4
6) Mesleki etik değerlerin önemini kavrayabilmek. 4
7) Alanıyla ilgili konularda bilişim teknolojilerini kullanabilmek. 3
8) İletişim kurabilecek düzeyde yabancı dil bilgisine sahip olabilmek.
9) Meslek uygulama alanlarındaki bir projede çalışabilmek, ekip üyesi olabilmek, ortak çalışmalara katılabilmek. 3
10) Meslek uygulama alanlarında gereken iletişim tekniklerini kullanabilmek.
11) Halk sağlığı, çevre koruma, iş güvenliği konularının önemini kavramak. 3
12) Türkiye’deki ve dünyadaki genel sağlık örgütlenmesini tanımak. 4

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Toplam %
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 0
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI %
Toplam %