Eczane Hizmetleri | |||||
Önlisans | TYYÇ: 5. Düzey | QF-EHEA: Kısa Düzey | EQF-LLL: 5. Düzey |
Ders Kodu: | PHS210 | ||||||||
Ders İsmi: | Staj | ||||||||
Ders Yarıyılı: | Bahar | ||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | Türkçe | ||||||||
Ders Koşulu: | |||||||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Evet | ||||||||
Dersin Türü: | Zorunlu | ||||||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||||||
Dersin Koordinatörü: | Öğr.Gör. Fatma Banu Bekman | ||||||||
Dersi Veren(ler): |
Öğr.Gör. YASEMEN KESİMOĞLU |
||||||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Bu dersin amacı, öğrencilerin staj uygulamalarının mesleki ve kişisel gelişimlerine katkısını değerlendirmek, ortaya çıkabilecek sorunları ve mesleki problemleri birlikte tartışmak, öğrencilerin mezuniyet sonrası kariyer hedeflerini netleştirmek ve meslek etiğiyle ilgili temel bilgileri vermektir. |
Dersin İçeriği: | Dersin içeriğini, öğrencilerin staj takibinin düzenli olarak yapılması ve gerekli evraklarının tamamlanmasına destek olmak oluşturmaktadır. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Staj evraklarının hazırlanması | Süreç takibi |
2) | Öğrenci staj takibi | Süreç takibi |
3) | Öğrenci staj takibi | Süreç takibi |
4) | Öğrenci staj takibi | Süreç takibi |
5) | Öğrenci staj takibi | Süreç takibi |
6) | Öğrenci staj takibi | Süreç takibi |
7) | Öğrenci staj takibi | Süreç takibi |
8) | Öğrenci staj takibi | Süreç takibi |
9) | Öğrenci staj takibi | Süreç takibi |
10) | Öğrenci staj takibi | Süreç takibi |
11) | Öğrenci staj takibi | Süreç takibi |
12) | Öğrenci staj takibi | Süreç takibi |
13) | Öğrenci staj takibi | Süreç takibi |
14) | Öğrenci staj takibi | Süreç takibi |
15) | Son kontrollerin yapılması, imza işlemlerinin tamamlanması | Süreç takibi |
Ders Notları / Kitaplar: | Evrak takibi, ön okumalar. |
Diğer Kaynaklar: | Document tracking, preliminary readings. |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | |||||||||||
1) Alanıyla ilgili mesleki yasal mevzuatı kavrayabilmek. | |||||||||||
2) Biyolojik sistemlerin normal ve patolojik durumlardaki işleyişine yönelik kavramları tanımak. | |||||||||||
3) İnsan vücudunun fonksiyonel yapı ve işlevini yeterli derecede bilmek ve temel hastalıkları kavrayabilmek. | |||||||||||
4) Eczane teknikerliği mesleğinin görev ve sorumluluklarını kavrayabilmek. | |||||||||||
5) Edinmiş olduğu temel ve uygulamalı bilimlerle ilgili bilgileri birleştirebilmek ve kullanabilmek. | |||||||||||
6) Mesleki etik değerlerin önemini kavrayabilmek. | |||||||||||
7) Alanıyla ilgili konularda bilişim teknolojilerini kullanabilmek. | |||||||||||
8) İletişim kurabilecek düzeyde yabancı dil bilgisine sahip olabilmek. | |||||||||||
9) Meslek uygulama alanlarındaki bir projede çalışabilmek, ekip üyesi olabilmek, ortak çalışmalara katılabilmek. | |||||||||||
10) Meslek uygulama alanlarında gereken iletişim tekniklerini kullanabilmek. | |||||||||||
11) Halk sağlığı, çevre koruma, iş güvenliği konularının önemini kavramak. | |||||||||||
12) Türkiye’deki ve dünyadaki genel sağlık örgütlenmesini tanımak. |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Alanıyla ilgili mesleki yasal mevzuatı kavrayabilmek. | 4 |
2) | Biyolojik sistemlerin normal ve patolojik durumlardaki işleyişine yönelik kavramları tanımak. | |
3) | İnsan vücudunun fonksiyonel yapı ve işlevini yeterli derecede bilmek ve temel hastalıkları kavrayabilmek. | |
4) | Eczane teknikerliği mesleğinin görev ve sorumluluklarını kavrayabilmek. | |
5) | Edinmiş olduğu temel ve uygulamalı bilimlerle ilgili bilgileri birleştirebilmek ve kullanabilmek. | 5 |
6) | Mesleki etik değerlerin önemini kavrayabilmek. | 4 |
7) | Alanıyla ilgili konularda bilişim teknolojilerini kullanabilmek. | |
8) | İletişim kurabilecek düzeyde yabancı dil bilgisine sahip olabilmek. | |
9) | Meslek uygulama alanlarındaki bir projede çalışabilmek, ekip üyesi olabilmek, ortak çalışmalara katılabilmek. | 5 |
10) | Meslek uygulama alanlarında gereken iletişim tekniklerini kullanabilmek. | 5 |
11) | Halk sağlığı, çevre koruma, iş güvenliği konularının önemini kavramak. | 5 |
12) | Türkiye’deki ve dünyadaki genel sağlık örgütlenmesini tanımak. | 4 |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Derse Özgü Staj | 1 | % 0 |
Final | 1 | % 100 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 0 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 100 | |
Toplam | % 100 |